Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træning 21/9-23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Lars Olsen, Kent Nielsen og Jacob Michelsen har efter at være blevet fyret i OB vist, at de var gode nok trænere et andet sted. Dette gælder sikkert også Alm.
    I nyere tid har vi kun kortvarigt haft en succestræner, men Bruce flygtede fra OB.

    Som tiden går, og jeg ved mere og mere, forstår jeg mindre og mindre. Kan en anden træner hurtigt få mere ud af Bjørn's spillere? Måske. Måske ikke. Problemet er, at hvis Vejle begynder at spille bedre og få point og vi ikke gør, er det os, der ryger ud. Og der er altså for få fremskridt på holdet og enten er det taktiske mangelfuldt eller Alm kan ikke få fortalt spillerne det. Eller de kan ikke forstå det.
    Sagt på en anden måde. Hvis Bjørn og co kan finde en tydelig og taktisk dygtig træner, som spillerne vil ofre livet for i kampene, skal Alm udskiftes.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Vores defensive organisation på holdet er helt håbløs og har været det i meget meget lang tid. Både Alm og Weststrøm har selv nævnt det flere gange og alligevel er det som om vi nærmest bliver ringere og ringere på det punkt.

      Vi er simpelthen for nemme at skabe chancer imod. Vi kan ikke engang finde ud af at stå lavt mod ringe hold som Hvidovre, Randers og Vejle. Det er simpelthen så langt fra de OB-dyder som jeg er vokset op med. Et hold som AGF har langt mere af det som jeg forbinder med OB (stærk defensiv organisation, fight for hver meter, teknisk stærk offensiv, hvor alle kender deres roller og løbemønstre. Håber Weststrøm og Tonni Hermansen lige nu sidder og kigger klubbens spillestil igennem (både akademi og superliga) og hvad der skal til for at få superligaholdet i sync. med resten af klubben. Det er jo nogle helt grundlæggende ting i organisering af vores hold vi fejler på.
      Det der er skuffende er jo at der principielt er sagt farvel til to offensive spillere og goddag til to defensive spillere i forhold til seneste sæson og alligevel er defensiven ikke blevet bedre. Syntes egentlig at Assad på Mediano argumenterede fint for hvorfor OB´s defensiv ikke fungerer og håber da at Alm og resten af trænerteamet tager det ind i deres overvejelser.
      Enhver Turnaround starter med at man får det grundlæggende på plads og i fodbold er defensiven udgangspunktet .. få det på plads og byg op derfra ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Det der er skuffende er jo at der principielt er sagt farvel til to offensive spillere og goddag til to defensive spillere i forhold til seneste sæson og alligevel er defensiven ikke blevet bedre. Syntes egentlig at Assad på Mediano argumenterede fint for hvorfor OB´s defensiv ikke fungerer og håber da at Alm og resten af trænerteamet tager det ind i deres overvejelser.
        Enhver Turnaround starter med at man får det grundlæggende på plads og i fodbold er defensiven udgangspunktet .. få det på plads og byg op derfra ..
        Jeg har gennem Alm-årene skrevet flere gange, at OB skal score 3 mål Per kamp, hvis man have chance for tre point, når man spiller så naivt og lader holdet knække over i to. Men de offensive spillere - perfekt symboliseret ved Sabbi - har jo alke årene haft et alt for lavt output.
        Man vil åbenbart ikke anerkende, at defensiven kan være fundamentet. Kun i ord. Men ikke i gerning.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Ah - nu kammede den over for mig - der er helt sikkert store udfordringer med Alm. Men at anbefale en erfaren og i tidligere klubber succesfuld træner med UEFA Pro licens - som i øvrigt dertil også har spillererfaring fra højeste niveau at søge job som journalist - så bliver det for dumt. Vi kan være uenige i dispositioner ham og BW foretager sig. Det er fair nok. MEN det er trods alt dem som har fagligheden - du har næppe en fodboldfaglig baggrund der matcher på nogen af punkterne - jeg synes vi skal vise vores træner lidt respekt.
          Fagligt? Sagligt? Måske ikke.
          Jeg er vred. Jeg er frustreret.
          Alm viste ikke der mindste fremskridt men kommer med en arrogant holdning som fatter ikke mere. Respekt? Måske skulle Alm vise lidt mere respekt når han udtaler sig, lidt mere respekt for os som lider hvis vi ser en hjemmebanekamp som mod SIF fordi klubben har betydning for os.
          Og at have en licens betyder i øvrigt ikke at man løser sin opgave godt. Der er også folk med kørelicens som kører på forkerte retning på motorvejen...
          Købte i dag tog -og busbilletter om at komme til hjemmekampen mod Hvidovre. Måske som en trodsreaktion og fordi jeg ville ikke give op. Men ved ikke om de ender ikke i skraldespanden fordi jeg magter ikke mere at se Alm på trænerbænken mens hjælpeløse spillere fanget i hans taktiske system som bare ikke fungerer bliver kørt ud af hjemmebanen.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

            Ah - nu kammede den over for mig - der er helt sikkert store udfordringer med Alm. Men at anbefale en erfaren og i tidligere klubber succesfuld træner med UEFA Pro licens - som i øvrigt dertil også har spillererfaring fra højeste niveau at søge job som journalist - så bliver det for dumt. Vi kan være uenige i dispositioner ham og BW foretager sig. Det er fair nok. MEN det er trods alt dem som har fagligheden - du har næppe en fodboldfaglig baggrund der matcher på nogen af punkterne - jeg synes vi skal vise vores træner lidt respekt.
            ahh ha ha rolig nu mulle, der skal være højt til luften herinde, læser det som en sarkastisk kommentar, det skal der være plads til herinde, så snerpet skal det simpelthen ikke være.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Fagligt? Sagligt? Måske ikke.
              Jeg er vred. Jeg er frustreret.
              Alm viste ikke der mindste fremskridt men kommer med en arrogant holdning som fatter ikke mere. Respekt? Måske skulle Alm vise lidt mere respekt når han udtaler sig, lidt mere respekt for os som lider hvis vi ser en hjemmebanekamp som mod SIF fordi klubben har betydning for os.
              Og at have en licens betyder i øvrigt ikke at man løser sin opgave godt. Der er også folk med kørelicens som kører på forkerte retning på motorvejen...
              Købte i dag tog -og busbilletter om at komme til hjemmekampen mod Hvidovre. Måske som en trodsreaktion og fordi jeg ville ikke give op. Men ved ikke om de ender ikke i skraldespanden fordi jeg magter ikke mere at se Alm på trænerbænken mens hjælpeløse spillere fanget i hans taktiske system som bare ikke fungerer bliver kørt ud af hjemmebanen.
              Jeg er helt enig med dig Andreas. Tror vi er i tusindvis der er mega frustreret over hvad der gentager sig sæson efter sæson i Odense.
              Når træneren så virker så arrogant og bedrevidende, kan vi hurtigt føle at os fans ikke bliver taget seriøst.
              Lad mig desuden lige benytte lejligheden til at rose dig for at tage rejsen når det går så dårligt. Jeg kan se lysmasterne fra min stue, og har stadig svært ved at gå derover. Men ender selvfølgelig altid med at gå alligevel.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Jeg er helt enig med dig Andreas. Tror vi er i tusindvis der er mega frustreret over hvad der gentager sig sæson efter sæson i Odense.
                Når træneren så virker så arrogant og bedrevidende, kan vi hurtigt føle at os fans ikke bliver taget seriøst.
                Lad mig desuden lige benytte lejligheden til at rose dig for at tage rejsen når det går så dårligt. Jeg kan se lysmasterne fra min stue, og har stadig svært ved at gå derover. Men ender selvfølgelig altid med at gå alligevel.
                Ja, til sidst tager vi turen alligevel. Men det sker ikke mere rigtigt med den glæde følelse "at være på vej til OB" men mere og mere som en trods og om at møde venner på stadion som har det på samme måde og forstår hvordan det føles.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Fagligt? Sagligt? Måske ikke.
                  Jeg er vred. Jeg er frustreret.
                  Alm viste ikke der mindste fremskridt men kommer med en arrogant holdning som fatter ikke mere. Respekt? Måske skulle Alm vise lidt mere respekt når han udtaler sig, lidt mere respekt for os som lider hvis vi ser en hjemmebanekamp som mod SIF fordi klubben har betydning for os.
                  Og at have en licens betyder i øvrigt ikke at man løser sin opgave godt. Der er også folk med kørelicens som kører på forkerte retning på motorvejen...
                  Købte i dag tog -og busbilletter om at komme til hjemmekampen mod Hvidovre. Måske som en trodsreaktion og fordi jeg ville ikke give op. Men ved ikke om de ender ikke i skraldespanden fordi jeg magter ikke mere at se Alm på trænerbænken mens hjælpeløse spillere fanget i hans taktiske system som bare ikke fungerer bliver kørt ud af hjemmebanen.
                  Men hvor er det Alm viser mangel på respekt? Jeg her lige læst interviewet og kan helt ærligt ikke se det. Det er vel nærmere ekstra-bladets (og sportsmediernes i det hele taget) overdramatiserende vinklinger, han går imod. Omvendt siger han også, at han forstår at fansene er frustrerede og at det er bedre, end hvis de var ligeglade.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Men hvor er det Alm viser mangel på respekt? Jeg her lige læst interviewet og kan helt ærligt ikke se det. Det er vel nærmere ekstra-bladets (og sportsmediernes i det hele taget) overdramatiserende vinklinger, han går imod. Omvendt siger han også, at han forstår at fansene er frustrerede og at det er bedre, end hvis de var ligeglade.
                    For mig svarer han arrogant og nægter ansvaret. Synes det er kun retoriske lege om ikke at tage stilling seriøst. Sidste år ville han spille "sten, saks, papir" med journalisterne mens vi stod i en katastrofal situation. Måske en god måde for ham at forholde sig til journalister som leder efter en dramatisk overskrift eller vil dreje kniven i såret. Men til mig som fan virker det respektløst. Men vi kan ja godt føle det forskelligt, jeg hader bare arrogance og forventer derfor en mere ydmyg tilgang i sådan en situation hvor man har skuffet folks/fansenes følelser.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Köhler tilbage på træningsbanen! :-)
                      https://www.facebook.com/groups/2562...3182340780702/
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment

                      Working...
                      X