Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Viborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    En ny træner har ikke hjulpet én eneste gang i det sidste årti + mere. Hvorfor denne gang?
    I sæsonen 14/15 sparkede man Troels Bech ud efter 10 kampe og kun 1 sejr og et point snit på 0.6 per kamp... (9 liga og 1 pokal ... vi tabte til Brønshøj i pokalen)

    Her trådte Ove Pedersen til og jeg vil da men han gjorde en forskel. Vi vandt 5 af de første 10 kampe han stod på sidelinjen, bl.a. en sejr over FCK
    Set over resten af sæsonen, 24 kampe, endte han med et snit på 1,4 point per kamp

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

      Helt enig med dig i dine betragtninger. Nu har vi prøvet danske og svenske “venlige” og tålmodige trænere, måske vi skal kikke sydover mod Tyskland og få en “hård og hold din kæft” træner, der nok skal fortælle dig, hvad der forventes af dig…?
      Jeg er lidt træt af alle disse flinke og venlige nordiske trænere.
      Jo, men kun hvis det ikke bliver Hyballa, tak. ;-)
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Jo, men kun hvis det ikke bliver Hyballa, tak. ;-)
        Jeg tror en Uwe Rösler-type er det, der skal til for at skabe respekt for klub og trøje.

        Comment


          #34
          Jeg prøver lige at besvare dine kommentarer. Jeg er dog i tvivl om, hvor vidt du mener, at det, jeg siger ikke passer? For jeg er som sådan enig i, at man som professionel burde kunne sætte sig selv mentalt op til at yde en god præstation. Men, jeg har bare set, og lært, at det ikke altid er tilfældet. Jeg har ikke haft det som forskningsfelt, men igennem 15 års ansættelse på IOB/SDU har jeg mødt udøvere fra mange forskellige atletgrupper, og der skal arbejdes vidt forskelligt med dem, for at få dem til at yde maksimalt.
          Helt uenig. Når man som uhyggeligt velbetalt fodboldspiller og professionel sportsmand træder ind på et stadion med 10.000 tilskuere, så er man i den grad selv ansvarlig for korrekt tændingsniveau. Det kan du så mene, min er faring fra sport, og også den sparsomme forskningslitteratur der foreligger, siger dog, at det er noget der skal arbejdes professionelt med. Der er da også mange klubber der har ansat forskellige former for mentaltrænere. Måske det også spiller ind, at vi stiller med et ret nyt hold, med spillere fra mange kulturer? Om man vil det, eller ej, så betyder det noget, at man har vidt forskellige præferencer for, hvordan man sætter sig op til en kamp.

          Har næsten aldrig hørt mage - som var det børn, der skal sættes op til en lejeaftale af farmand Alm. Du skulle bare vide J. Blandt alle de sportsfolk fra vidt forskellige discipliner, som jeg har mødt, er fodboldspillere dem, der virker mest uprofessionelle (at du får en høj løn betyder ikke, at du bare er god til træning med mere – jeg vil påstå, at udøvere fra eksempelvis rosport, badminton og håndbold er meget lettere at arbejde med).

          Og hvad tror du i øvrigt, Alm siger til dem - slap af, stå dybt, pres halvhjertet, efterlad en motorvej ved 6eren? Jeg er ikke med i omklædningsrummet, så det ved jeg ikke. Jeg bider bare mærke i, at flere spillere påpeger, at de ikke er mentalt klar. Du kan så påstå, at det er den enkelte spillers opgave, men der er altså også tale om gruppedynamikker, der skal arbejdes med.

          Vi har det hold og den trup, BW og ledelsen over ham har vurderet, vi skulle have, og resultatet ser du nu. Måske sniger vi os med i top 6; måske ikke. Det ved vi efter 22 runder. Men jeg må gå ud fra, at Alm mener, at han har den trup der skal til for at indfri klubbens målsætning. Ellers må han jo sige til (og jo, jeg ved godt, at han siger, at han ikke vil blande sig i denne del af klubbens arbejde, men jeg mener så, at det er forkert, som træner skal man være med til at tage ansvar – det er så et af mine kritikpunkter over for Alm).

          Men det er godt nok et semideprimerende hold at glo på. Det er totalt deprimerende at glo på.

          En ny træner har ikke hjulpet én eneste gang i det sidste årti + mere. Hvorfor denne gang? Tjae, en gang, med JM, opnåede vi målsætningen. Men det er da ikke sikkert, at en ny træner ville ændre meget. Jeg har det så sådan i forhold til Alm, at jeg mener, at han underpræsterer i forhold til hvad vi burde, primært takket være hans nogle gange mærkelige taktiske dispositioner.

          Comment


            #35
            Efter endelig at have fundet overskud til at gense målene fra kampen, vil jeg godt lige give Kadrii et ekstra skulderklap.
            Modsat tidligere, hvor Kadrii har optrådt noget begrænset i sin jubel, ser jeg her(og mod BIF)en Kadrii vise oprigtig glæde og store smil. Samtidig løber han også hen og omfavner en flok rollinger der står ved banden.
            Det kan godt være der ikke er så meget i det, men for mig vidner det om at Kadrii er tilbage med glæden, troen på tingene og overskud.

            Det er sgu godt at se. Egentlig bare det jeg prøver og sige
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Efter endelig at have fundet overskud til at gense målene fra kampen, vil jeg godt lige give Kadrii et ekstra skulderklap.
              Modsat tidligere, hvor Kadrii har optrådt noget begrænset i sin jubel, ser jeg her(og mod BIF)en Kadrii vise oprigtig glæde og store smil. Samtidig løber han også hen og omfavner en flok rollinger der står ved banden.
              Det kan godt være der ikke er så meget i det, men for mig vidner det om at Kadrii er tilbage med glæden, troen på tingene og overskud.

              Det er sgu godt at se. Egentlig bare det jeg prøver og sige
              En rigtig kulturbærer. Han har bare at starte inde i næste kamp

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Efter endelig at have fundet overskud til at gense målene fra kampen, vil jeg godt lige give Kadrii et ekstra skulderklap.
                Modsat tidligere, hvor Kadrii har optrådt noget begrænset i sin jubel, ser jeg her(og mod BIF)en Kadrii vise oprigtig glæde og store smil. Samtidig løber han også hen og omfavner en flok rollinger der står ved banden.
                Det kan godt være der ikke er så meget i det, men for mig vidner det om at Kadrii er tilbage med glæden, troen på tingene og overskud.

                Det er sgu godt at se. Egentlig bare det jeg prøver og sige
                Det støtter jeg op om. Jeg var efter BK for dårlig attitude, da han blev sat af, men han har virkelig taget skeen i den anden hånd. Han viser, hvad kultur kan, og hvorfor man aldrig bare kan bero på et halvt hold af folk uden tilhørsforhold.

                Comment

                Working...
                X