Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB q

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Ikke noget jeg ved, men kun hørt fra insider. De blev fløjet ind ekstraordinært i forbindelse kampe, hvor de ikke selv betalte. Men som sagt kun noget jeg har hørt, og at det var en betydelig del af et underskud på 1,3 mio. seneste regnskab. Det skulle også være en væsentlig årsag til den store udskiftning i ledelsen.
    Det er muligt. Så mange detaljer fik vi ikke. Der ligger jo altid grunde bag

Tror bare det er svært at proppe penge i noget hvis man ikke kan se det som en rentabel investering i det lange løb. Så man prøver en mere organisk vej

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Er nu sikker på lønnen var den største post. Hvis de vil hjem på ferie eller andet betalte de selv
    Ikke noget jeg ved, men kun hørt fra insider. De blev fløjet ind ekstraordinært i forbindelse kampe, hvor de ikke selv betalte. Men som sagt kun noget jeg har hørt, og at det var en betydelig del af et underskud på 1,3 mio. seneste regnskab. Det skulle også være en væsentlig årsag til den store udskiftning i ledelsen.
    i forhold til kontraktlængderne, så er det vel kun en politik i OB Q du nævner med de 1-årige kontrakter, da det er de eksakt samme regler der gælder for både herrer og damer.
    Last edited by jojo; 08-09-2025, 15:32.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Tak for svaret Men forstod at I kun arbejdede med identiteten (som I selv har påpeget flere gange), ikke strategien/økonomien !

Synes igen igen igen, at der har været/er manglende kommunikation omkring det du beskriver (hvilket jeg også personligt føler om hele "Identitetsprojektet" generelt, men ikke møntet på dig).
    Vi arbejder kun med Identitet. Men mange ting hænger sammen og der blev givet en fyldestgørende forklaring på sammenhængen. Det var jo netop fordi det blev udlagt som en Identitets beslutning at det var på dagsordenen

Det er ikke min opgave at skulle sidde og forsvare OBs beslutninger. Jeg har 100% lov til at ytre mig hvis jeg er uenig i noget. Men det er jeg ikke her. Det gav mening for alle involverede

Og enig i kommunikationen. Det blev påpeget og taget til efterretning

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Mon ikke at det der har været den største omkostningspost har været alle de dyre flyrejser over atlanten?, man kunne jo overveje såfremt man hyrer spillere udefra, om ikke de bør have lidt kortere afstand til deres hjem. At man hyrer 7-8 amerikanere er jo hul i hovedet, når nu budgettet er som det er, ville nok give mere mening at scoute lidt tættere på Danmark.
    Er nu sikker på lønnen var den største post. Hvis de vil hjem på ferie eller andet betalte de selv

Leave a comment:

replied

Som fan repræsentant i Identitetsrådet har vi lige haft dette oppe og vende. Beslutningen er truffet af 2 primære årsager. Det er måske bare ikke kommunikeret krystalklart ud

1) Der er absolut ingen økonomi i damefodbold pt. Det er bare en stor underskuds forretning og det bliver kun dækket 1 sted. Og det er i herrenes budget. Dette er noget der skal udvikles over tid. Og når/hvis produktet bliver større vil økonomien gøre det samme. Men de millioner der skulle spyttes i udgør en væsentlig %sats for OB samlede budget og det var ikke forsvarligt at køre videre. Måske for de absolut største klubber hvor få millioner ikke betyder det store.

2) Kvindefodbold i OB er nød til at være max deltids pt. Men hvis du har en del udlændinge kommer de kun på fuldtid og dette giver et mismatch i en trup hvis du har en gruppe fra fx USA der har hele dagen og så kommer der 11 halvtrætte danske tøser ind til træning efter en arbejdsdag og skal have det til at fungere. Det er usundt for kulturen og er ikke med til at fremme kvindefodbolden i OB. Tværtimod. Desuden laver man kun 1 årige kontrakter i kvindefodbold og det er svært at skabe kontinuitet med udlændinge. Man kan desuden heller ikke skabe transferkroner når man kun kører med 1 årige

OB er fuldt committet til kvindefodbold. Men det er ikke med hoved under armen
    Tak for svaret Men forstod at I kun arbejdede med identiteten (som I selv har påpeget flere gange), ikke strategien/økonomien !

Synes igen igen igen, at der har været/er manglende kommunikation omkring det du beskriver (hvilket jeg også personligt føler om hele "Identitetsprojektet" generelt, men ikke møntet på dig).

Hvor har du det fra, at der kun er 1-årige kontrakter for kvinder
    Last edited by Online; 08-09-2025, 13:55.

Leave a comment:

• jojo
    replied

Som fan repræsentant i Identitetsrådet har vi lige haft dette oppe og vende. Beslutningen er truffet af 2 primære årsager. Det er måske bare ikke kommunikeret krystalklart ud

1) Der er absolut ingen økonomi i damefodbold pt. Det er bare en stor underskuds forretning og det bliver kun dækket 1 sted. Og det er i herrenes budget. Dette er noget der skal udvikles over tid. Og når/hvis produktet bliver større vil økonomien gøre det samme. Men de millioner der skulle spyttes i udgør en væsentlig %sats for OB samlede budget og det var ikke forsvarligt at køre videre. Måske for de absolut største klubber hvor få millioner ikke betyder det store.

2) Kvindefodbold i OB er nød til at være max deltids pt. Men hvis du har en del udlændinge kommer de kun på fuldtid og dette giver et mismatch i en trup hvis du har en gruppe fra fx USA der har hele dagen og så kommer der 11 halvtrætte danske tøser ind til træning efter en arbejdsdag og skal have det til at fungere. Det er usundt for kulturen og er ikke med til at fremme kvindefodbolden i OB. Tværtimod. Desuden laver man kun 1 årige kontrakter i kvindefodbold og det er svært at skabe kontinuitet med udlændinge. Man kan desuden heller ikke skabe transferkroner når man kun kører med 1 årige

Mon ikke at det der har været den største omkostningspost har været alle de dyre flyrejser over atlanten?, man kunne jo overveje såfremt man hyrer spillere udefra, om ikke de bør have lidt kortere afstand til deres hjem. At man hyrer 7-8 amerikanere er jo hul i hovedet, når nu budgettet er som det er, ville nok give mere mening at scoute lidt tættere på Danmark.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Det koster, når identiteten/kulturen skal være en anden...

"OB var med i mesterskabsspillet i sidste sæson, men så ændrede man kulturen, som det hed, og smed et helt hold af udlændinge på porten og tilbage over Atlanterhavet."

https://fyens.dk/ob/ob-betaler-stor-...15.043.984.202

På herresiden er man jo gået den fuldstændige modsatte vej !

Spændende, hvad den nye strategi siger... den har været omtalt nogle uger nu, men jeg har endnu ikke læst den - har I

Leave a comment:

replied
    Det koster, når identiteten/kulturen skal være en anden...

"OB var med i mesterskabsspillet i sidste sæson, men så ændrede man kulturen, som det hed, og smed et helt hold af udlændinge på porten og tilbage over Atlanterhavet."

https://fyens.dk/ob/ob-betaler-stor-...15.043.984.202

På herresiden er man jo gået den fuldstændige modsatte vej !

Spændende, hvad den nye strategi siger... den har været omtalt nogle uger nu, men jeg har endnu ikke læst den - har I
    Last edited by Online; 08-09-2025, 12:09.

Leave a comment:

• ultimatew
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Flere med mere kendskab til den liga end jeg mener at det bliver vanskeligere for OB q at komme mellem de seks bedste hold i år .. personligt tror jeg også det bliver en overlevelseskamp i år dem.
    Det er trist, hvis ikke de havde planen plads, har man mon fortrudt man skulle have et dame hold, de par gange jeg var inde på stadion og se dem, så var vi ikke over 500 tilskuere, bliver nok ikke nemmer og få folk ind, hvis ikke vi har en chance for at vinde kampe.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied

Ja, det er mega ærgerligt, da de havde fået opbygget et rigtigt fornuftigt hold.

Tænk, hvis man lavede samme manøvre med herrernes SL-hold og droppede alle udlændinge for at tækkes Identitetsprojektets konklusioner
    Ja det var i mine øjne også en unødvendig og tåbelig melding fra OB’ kommunikationsafdeling (Jack Jørgensen). Jeg tænker de fleste vil kunne lure at der primært ligger en pænt stor spareøvelse i det.

Jeg får iøvrigt også lange løg over at der skal flettes “det stribede fællesskab” ind i næsten alt hvad de kommunikerer, det bliver bare for ensformigt og bøvet i min smag. Hvis det er hvad de mener med kommunikation i øjenhøjde, så er jeg åbenbart ikke lige i deres målgruppe hvad det angår ;-).

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Jeg så noget af kampen mod de dygtige fra Køge. Puha, der var klasseforskel. Vores piger magtede ikke elementære ting. Det varer lidt før jeg gider se dem igen, Desværre,
    Ja, det er mega ærgerligt, da de havde fået opbygget et rigtigt fornuftigt hold.

Tænk, hvis man lavede samme manøvre med herrernes SL-hold og droppede alle udlændinge for at tækkes Identitetsprojektets konklusioner

Leave a comment:

• Ruben
    replied
    Jeg så noget af kampen mod de dygtige fra Køge. Puha, der var klasseforskel. Vores piger magtede ikke elementære ting. Det varer lidt før jeg gider se dem igen, Desværre,

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Flere med mere kendskab til den liga end jeg mener at det bliver vanskeligere for OB q at komme mellem de seks bedste hold i år .. personligt tror jeg også det bliver en overlevelseskamp i år dem.
    De skal være glade såfremt de ikke rykker ned, holdets bærende spillere er væk, og de som er hentet fra Per Lisdorfs tidligere klubber har slet, slet ikke det niveau.

Leave a comment:

• OnkelGobber
    replied
    Gad vide om det er en satsning ud fra at der også er gode chancer for at overleve kvalspillet, hvis de ikke skulle nå top 6. Rækken udvides med to hold næste år, så der er vel 4 af 6 i kvalspillet 25/26, som kommer til at være i den bedste række i grundspillet 2026.

Leave a comment:

• tjdebat
    replied
    Ja. Det tror Danske Spil også.

Leave a comment:

Working...
X