Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Lyngby -OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Med ovenstående logik skulle vi vel også spille uden Tverskov da han jo også forlader os, men det er jo naturligvis ikke sådan det fungere. Alm jagter en 7ende plads og sætter det han mener er stærkeste hold på dagen ud fra den trup BW har givet ham at arbejde med. Tilgengæld er det bl.a. Ejdum og Charly der skiftes ind da resultatet er sikret og ikke eksempelvis Aron og Kadrii - det synes jeg egentligt viser at Alm også skeler lidt til fremtiden selvom jeg da også gerne så at der var blevet taget lidt flere chancer i det der for mig er et lidt ligegyldigt forår.

    Iøvrigt synes jeg godt at man som tilhængere kan give Jørgen lidt kredit her to runder inden at han forlader os. Set over hele hans tid i klubben har hans præstationer ikke stået mål med den løn han formentligt har trukket nej, men han har præsteret fint i foråret og generelt været en sympatisk og god “ambassadør” for klubben, omgængelig i forhold til klubbens fans og vellidt i truppen. Imo. skal han naturligvis også have spilletid på fredag og sendes bedst muligt afsted.
    Jeg kan sagtens følge den logik og det handler på ingen måde om at straffe Jørgen eller Tverskov for ikke at være her næste sæson. Og jeg er helt med på at Alm naturligvis skal jagte chancen for 7. pladsen, men jeg mener bare jeg har set så mange fejl fra Jørgen når han spiller i midterforsvaret at jeg undrer mig over at han bliver brugt så meget på den position. Når vi samtidig står overfor en sommer med kæmpe udskiftning i truppen og en defensiv midtbane der skal spilles sammen, i en forholdsvis kort opstart så var der bare en mulighed for at være lidt på forkant ved at spille især Manneh og Mustafic sammen. Men ja, den tid den sorg.

    Men jeg er 100% enig i at alle dem der forlader os om 2 kampe skal sendes bedst muligt afsted.

    Comment


      #92
      Folk har deres kæpheste, og de er svære at rokke ved. JS er ikke sin løn værd, men han er meget bedre, end han fremstilles herinde. På backen synes jeg stadig, han er bedre end AA.

      Han skal uden tvivl have en fin afsked - også selvom det aldrig blev så godt, som vi havde håbet.

      Kritikken af Alm forstår jeg til dels. Omvendt er man som træner ansat til at vinde de enkelte kampe, og når der er en 7-plads at spille om, så forstår jeg sådan set godt Alm. Det er jo nemt for sådan en som mig at bære komplet ligeglad med en 7-plads. For Alm, der også har eget CV at pleje, er han nødt til at stræbe efter alt, der minder om et resultat.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Helt enig mht. Tverskov. Jeg synes det var fantastisk at både Ejdum, Markus J og Charly fik spilletid. Stor ros til Alm for det. Men her kommer det negative jeg har med efter Lyngbykampen vedr. Alms dispositioner:
        Som det også bliver nævnt i seneste SFÅ, så er det også mig helt uforståeligt at Jørgen spiller den kamp i midterforsvaret. Vi ved med 100% sikkerhed at lige om lidt, så skal vi forberede os til næste sæson og forholde os til det faktum, at det vi så har til den centrale/defensive midtbane er:
        Manneh,
        Mustafic og
        Ejdum.
        (og med lidt god vilje Frø).

        Hvis man så kigger bare en smule langsigtet (hej Alm), ville det så ikke være smart at begynde at forholde sig til dette og spille eksempelvis Mustafic og Manneh en smule sammen?.
        Tverskov kunne så vikariere i midterforsvaret indtil han er rykket videre lige om lidt. Jeg er samtidig overbevist om Slotsager lærer mere af at have Tverskov som makker end Jørgen. Medmindre logikken er at Slotsager skal opleve, hvordan det er at spille ved siden af en der ikke følger helt basale principper omkring opdækning og opbakning i et midterforsvar.

        Med disse dispositioner frygter jeg at Alm på den længere bane skyder sig selv i foden, når han om en måned står med en trup, hvor en alt for stor procentdel slet ikke er sammenspillet og slet ikke har kampminutter sammen.
        Ikke helt enig - vi må blive enige om hvad der er kortsigtet og langsigtet. Kortsigtet er denne sæson - hvor Alm hele sæsonen har foretrukket Skjelvik i centralt forsvar for at kunne fastholde Tverskov på midtbanen, skulle han ændre dette når vi fortsat har en (spinkel eller teoretisk chance for 7 pladsen) nej. Det længere sigte - Tverskov er væk, Slotsager bliver - at det skulle hjælpe Slotsager at spille en kamp ved siden af Tverskov for at spille Manneh og Mustafic sammen synes jeg er meget usikkert. Læringen på det niveau Slotsager allerede befinder sig på får man ikke på en kamp med en makker som allerede ugen efter er skiftet. At spille Manneh og Mustafic sammen ( hvis det er den kommende duo - hvilket jeg tvivler meget på) kan man gøre i sommerpausen hvor man forhåbentligt hurtigt kender resten af holdet - mon ikke der hentes ekstra til midtbanen/ 6 er positionen - det tror og håber jeg. Så jeg ser Alms beslutning som den rationelle og pragmatiske i den nuværende situation - hvilket stort set samtlige med kendskab til OB også havde gættet inden kampen. At Skjelvik så laver en række underlige fejl undervejs - jamen det er jo en del af pakken med Skjelvik som vi kender alt for godt, og som nok er en del af forklaringen på at han må videre.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Ikke helt enig - vi må blive enige om hvad der er kortsigtet og langsigtet. Kortsigtet er denne sæson - hvor Alm hele sæsonen har foretrukket Skjelvik i centralt forsvar for at kunne fastholde Tverskov på midtbanen, skulle han ændre dette når vi fortsat har en (spinkel eller teoretisk chance for 7 pladsen) nej. Det længere sigte - Tverskov er væk, Slotsager bliver - at det skulle hjælpe Slotsager at spille en kamp ved siden af Tverskov for at spille Manneh og Mustafic sammen synes jeg er meget usikkert. Læringen på det niveau Slotsager allerede befinder sig på får man ikke på en kamp med en makker som allerede ugen efter er skiftet. At spille Manneh og Mustafic sammen ( hvis det er den kommende duo - hvilket jeg tvivler meget på) kan man gøre i sommerpausen hvor man forhåbentligt hurtigt kender resten af holdet - mon ikke der hentes ekstra til midtbanen/ 6 er positionen - det tror og håber jeg. Så jeg ser Alms beslutning som den rationelle og pragmatiske i den nuværende situation - hvilket stort set samtlige med kendskab til OB også havde gættet inden kampen. At Skjelvik så laver en række underlige fejl undervejs - jamen det er jo en del af pakken med Skjelvik som vi kender alt for godt, og som nok er en del af forklaringen på at han må videre.
          Jeg synes det er en interessant debat og jeg er på ingen måder uenig i det du skriver og jeg er heller ikke i tvivl om Alm er en dygtigere fodboldtræner end mig .
          Det der nok går mig mest på er at vi igen igen, står i en situation, hvor vi skal spille med en midterforsvarer der ikke er god nok. Og der er Jørgen ikke. Havde vi mødt et hold med bare en smule mere kvalitet end Lyngby, var han blevet udstillet fuldstændig. Det gør bare at vi ikke har rykket os en meter i forhold til dagene med Alexander Ludwig, Oliver Lund, Kasper Larsen og Alexander Juel Andersen. Det er simpelthen ikke godt nok hvis man vil i top 6. Håber Bjørn kan hente spillere ind til næste sæson så Alm slet ikke skal stå i en situation hvor han skal stå med så svage kort på hånden.

          Comment

          Working...
          X