Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Lyngby -OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
    I kan se highlights fra kampen allerede nu på superliga.dk. De viser også den omtalte spilsituation med Slotsager og Gytkjær med stregen tegnet. Det er en snæver offside og de har Adelgaard med på stregen.
    Hvis det det er Gytkjærs støvle der er "bestemmer" så passer det fint med 28-29 cm


    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #77
      VAR eller ej, så synes jeg også vi fik vist i den korte tid 11 imod 11 at vi er bedre end Lyngby. Vi skulle lige ryste forskrækkelsen af os omkring Slotsagers udvisning. Men fra vi får spillet os igennem første gang i Lyngbys højreside, så pisser vi jo lige igennem dem efter behag. Der var rigtig gode bevægelser blandt de 4 forreste og Manneh/Tverskov spillede skarpt, hurtigt og fremadrettet. Det lignede Alm havde fundet en opskrift på at nedbryde Lyngby med vores fart overfor deres tunge 3 bagerste, og det fik de ikke styr på, før det var for sent.
      Fra vi kommer på 1-0 er jeg så også enig med dem der mener vi ikke holder intensiteten i angrebsspillet. Tempoet daler, så Lyngby faktisk har bedre styr på os end de havde 11 imod 11. Det var dog fortsat nok til at vinde 4-0, så værre var det heller ikke. Det havde dog bare været forfriskende at se os tvære Lyngby ud, for det lignede det vi kunne, hvis vi havde holdt tempoet i spillet fra 11 imod 11.

      Fedt Alm får givet et par akademispillere minutter i sådan en kamp. Marcus så ud til at have en rigtig fin fart og et fint touch på bolden. Ejdum virker rolig på bolden.
      Super aktion at Charly ved målet. Det er ikke set siden efteråret at han er kommet ind og får sat sig igennem med sin gode fart. Det skal vi have mere af, for han viser igen at han er en kølig afslutter

      Comment


        #78
        En ting der står ret tydeligt efter kampen. Det virker tæt på uoverskueligt at skulle undvære Tverskov næste sæson. Han laver så mange gode bolde frem til angrebet, har vigtige clearinger og taklinger og dækker og kommanderer et stort område på banen tæt på fejlfrit. Og så kom han tilmed på måltavlen. Det bliver godt nok en omvæltning af de større.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
          En ting der står ret tydeligt efter kampen. Det virker tæt på uoverskueligt at skulle undvære Tverskov næste sæson. Han laver så mange gode bolde frem til angrebet, har vigtige clearinger og taklinger og dækker og kommanderer et stort område på banen tæt på fejlfrit. Og så kom han tilmed på måltavlen. Det bliver godt nok en omvæltning af de større.
          Ja den bliver svær. Men hvor er Manneh altså også god på bolden. Ihverfald på det her niveau. Ham er jeg godt nok blevet glad for. Og hvis Ejdum er 4.valg skal man vel bare finde 1 midtbanespiller med højt niveau. Gerne en leder/anfører type

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
            En ting der står ret tydeligt efter kampen. Det virker tæt på uoverskueligt at skulle undvære Tverskov næste sæson. Han laver så mange gode bolde frem til angrebet, har vigtige clearinger og taklinger og dækker og kommanderer et stort område på banen tæt på fejlfrit. Og så kom han tilmed på måltavlen. Det bliver godt nok en omvæltning af de større.
            Både/Og vil jeg sige. Jeg kommer også til at savne Tverskov helt vildt. Men jeg ser ham ikke som umulig at erstatte. Jeppe er vanvittig boldsikker og virkelig god defensiv på 6'eren. Jeg er nok lidt uenig med dig ift. hvor meget han spiller frem til angrebet - der synes jeg netop han har nogle af sine få svagheder. Jeppe ville være fuldstændig perfekt i et system hvor de spiller med to 8'ere og én 6'er, hvor han kunne være det defensive anker. Jeg synes at de to sekser profiler vi spiller med, skal kunne lidt mere fremad i banen ift. skærende afleveringer til vores hurtige folk. Så selvom jeg begræder at vi mister Jeppe, så ser jeg det også som en mulighed for at finde den helt rigtige makker til Manneh til næste sæson

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

              Både/Og vil jeg sige. Jeg kommer også til at savne Tverskov helt vildt. Men jeg ser ham ikke som umulig at erstatte. Jeppe er vanvittig boldsikker og virkelig god defensiv på 6'eren. Jeg er nok lidt uenig med dig ift. hvor meget han spiller frem til angrebet - der synes jeg netop han har nogle af sine få svagheder. Jeppe ville være fuldstændig perfekt i et system hvor de spiller med to 8'ere og én 6'er, hvor han kunne være det defensive anker. Jeg synes at de to sekser profiler vi spiller med, skal kunne lidt mere fremad i banen ift. skærende afleveringer til vores hurtige folk. Så selvom jeg begræder at vi mister Jeppe, så ser jeg det også som en mulighed for at finde den helt rigtige makker til Manneh til næste sæson
              Jeg kan sagtens pege på spillere jeg mener vil kunne erstatte ham, men ikke nogen OB har råd til eller som i øvrigt vil gide til klubben. Det er åbenlyst at pege på en type som Falk eller lignende, men også bare utopisk rent økonomisk. Tonny kan måske lave ham selv, men det tager lang tid.

              Jeg er for så vidt enig i at det skaber muligheden for at gøre nogle ting anderledes i spillet og rent taktisk, når en så markant spiller stopper i klubben. Og jeg er notorisk optimist og har kæmpe tiltro til BW, men desværre samtidig tæt på nul procents forventning til at NT vil betale hvad det koster.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                Jeg kan sagtens pege på spillere jeg mener vil kunne erstatte ham, men ikke nogen OB har råd til eller som i øvrigt vil gide til klubben. Det er åbenlyst at pege på en type som Falk eller lignende, men også bare utopisk rent økonomisk. Tonny kan måske lave ham selv, men det tager lang tid.

                Jeg er for så vidt enig i at det skaber muligheden for at gøre nogle ting anderledes i spillet og rent taktisk, når en så markant spiller stopper i klubben. Og jeg er notorisk optimist og har kæmpe tiltro til BW, men desværre samtidig tæt på nul procents forventning til at NT vil betale hvad det koster.
                Det kommer jo fuldstændig til at afhænge af hvad Bjørn får solgt for. Jeg tror Thorborg er klar til at bruge flere penge på spillere hvis pengene er tjent af den sportslige ledelse

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                  Både/Og vil jeg sige. Jeg kommer også til at savne Tverskov helt vildt. Men jeg ser ham ikke som umulig at erstatte. Jeppe er vanvittig boldsikker og virkelig god defensiv på 6'eren. Jeg er nok lidt uenig med dig ift. hvor meget han spiller frem til angrebet - der synes jeg netop han har nogle af sine få svagheder. Jeppe ville være fuldstændig perfekt i et system hvor de spiller med to 8'ere og én 6'er, hvor han kunne være det defensive anker. Jeg synes at de to sekser profiler vi spiller med, skal kunne lidt mere fremad i banen ift. skærende afleveringer til vores hurtige folk. Så selvom jeg begræder at vi mister Jeppe, så ser jeg det også som en mulighed for at finde den helt rigtige makker til Manneh til næste sæson
                  Jeg synes egentlig også Manneh og Tverskov er lidt for ens når de spiller sammen. De har de samme forcer som klassisk kontrollerende 6'ere, men tager jo meget sjældent et intensivt løb fremad banen som vi så gigovic gøre i sin tid i klubben. Jeg tror vi vil få mere gavn ud af at finde en mere boks til boks-type i stedet for Tverskov når nu vi har Manneh. Mustafic synes jeg også er mere henad Tverskov/Manneh end han er en Gigovic, hvis man skal koble navne sammen med spillertype. På den måde ville jeg være nogenlunde rolig ved at Manneh er førstevalg som kontrollerende type med Mustafic som reserve og så skal vi have en rigtig god 8'er type ind, og så har vi Ejdum som 4. valg og måske en Frø der stadig er i klubben og kan agere centralt på midtbanen.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                    Jeg synes egentlig også Manneh og Tverskov er lidt for ens når de spiller sammen. De har de samme forcer som klassisk kontrollerende 6'ere, men tager jo meget sjældent et intensivt løb fremad banen som vi så gigovic gøre i sin tid i klubben. Jeg tror vi vil få mere gavn ud af at finde en mere boks til boks-type i stedet for Tverskov når nu vi har Manneh. Mustafic synes jeg også er mere henad Tverskov/Manneh end han er en Gigovic, hvis man skal koble navne sammen med spillertype. På den måde ville jeg være nogenlunde rolig ved at Manneh er førstevalg som kontrollerende type med Mustafic som reserve og så skal vi have en rigtig god 8'er type ind, og så har vi Ejdum som 4. valg og måske en Frø der stadig er i klubben og kan agere centralt på midtbanen.
                    Enig. Hvis Aron havde haft bedre teknik, så ville han have været perfekt ved siden af Manneh. Han er den type boks til boks

                    Comment


                      #85
                      https://fyens.dk/ob/30-aarige-gytkja...-hvad-du-gamle
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                        Enig. Hvis Aron havde haft bedre teknik, så ville han have været perfekt ved siden af Manneh. Han er den type boks til boks
                        Hvis vi skal kigge i egne rækker, kunne jeg godt se Frø sammen med Manneh

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Det kommer jo fuldstændig til at afhænge af hvad Bjørn får solgt for. Jeg tror Thorborg er klar til at bruge flere penge på spillere hvis pengene er tjent af den sportslige ledelse
                          Det tror jeg ikke er helt så enkelt et regnestykke desværre. Jeg er rimelig sikker på der er flere mellemregninger, fra en spiller er solgt, til pengene er til rådighed for BW.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                            Det tror jeg ikke er helt så enkelt et regnestykke desværre. Jeg er rimelig sikker på der er flere mellemregninger, fra en spiller er solgt, til pengene er til rådighed for BW.
                            Jeg siger på ingen måde at Bjørn får de penge han tjener ind 1:1.
                            For det gør han 100% ikke

                            Men jo flere penge han tjener jo flere penge får han i budgettet. Hans budget siger jo at han skal sælge for 7,5 mill. Alt over det skal han nok få noget at bruge af.

                            Om det så er 25,50 eller 100% ved jeg ikke. Det er nok en vurdering fra år til år

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                              En ting der står ret tydeligt efter kampen. Det virker tæt på uoverskueligt at skulle undvære Tverskov næste sæson. Han laver så mange gode bolde frem til angrebet, har vigtige clearinger og taklinger og dækker og kommanderer et stort område på banen tæt på fejlfrit. Og så kom han tilmed på måltavlen. Det bliver godt nok en omvæltning af de større.
                              Helt enig mht. Tverskov. Jeg synes det var fantastisk at både Ejdum, Markus J og Charly fik spilletid. Stor ros til Alm for det. Men her kommer det negative jeg har med efter Lyngbykampen vedr. Alms dispositioner:
                              Som det også bliver nævnt i seneste SFÅ, så er det også mig helt uforståeligt at Jørgen spiller den kamp i midterforsvaret. Vi ved med 100% sikkerhed at lige om lidt, så skal vi forberede os til næste sæson og forholde os til det faktum, at det vi så har til den centrale/defensive midtbane er:
                              Manneh,
                              Mustafic og
                              Ejdum.
                              (og med lidt god vilje Frø).

                              Hvis man så kigger bare en smule langsigtet (hej Alm), ville det så ikke være smart at begynde at forholde sig til dette og spille eksempelvis Mustafic og Manneh en smule sammen?.
                              Tverskov kunne så vikariere i midterforsvaret indtil han er rykket videre lige om lidt. Jeg er samtidig overbevist om Slotsager lærer mere af at have Tverskov som makker end Jørgen. Medmindre logikken er at Slotsager skal opleve, hvordan det er at spille ved siden af en der ikke følger helt basale principper omkring opdækning og opbakning i et midterforsvar.

                              Med disse dispositioner frygter jeg at Alm på den længere bane skyder sig selv i foden, når han om en måned står med en trup, hvor en alt for stor procentdel slet ikke er sammenspillet og slet ikke har kampminutter sammen.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Helt enig mht. Tverskov. Jeg synes det var fantastisk at både Ejdum, Markus J og Charly fik spilletid. Stor ros til Alm for det. Men her kommer det negative jeg har med efter Lyngbykampen vedr. Alms dispositioner:
                                Som det også bliver nævnt i seneste SFÅ, så er det også mig helt uforståeligt at Jørgen spiller den kamp i midterforsvaret. Vi ved med 100% sikkerhed at lige om lidt, så skal vi forberede os til næste sæson og forholde os til det faktum, at det vi så har til den centrale/defensive midtbane er:
                                Manneh,
                                Mustafic og
                                Ejdum.
                                (og med lidt god vilje Frø).

                                Hvis man så kigger bare en smule langsigtet (hej Alm), ville det så ikke være smart at begynde at forholde sig til dette og spille eksempelvis Mustafic og Manneh en smule sammen?.
                                Tverskov kunne så vikariere i midterforsvaret indtil han er rykket videre lige om lidt. Jeg er samtidig overbevist om Slotsager lærer mere af at have Tverskov som makker end Jørgen. Medmindre logikken er at Slotsager skal opleve, hvordan det er at spille ved siden af en der ikke følger helt basale principper omkring opdækning og opbakning i et midterforsvar.

                                Med disse dispositioner frygter jeg at Alm på den længere bane skyder sig selv i foden, når han om en måned står med en trup, hvor en alt for stor procentdel slet ikke er sammenspillet og slet ikke har kampminutter sammen.
                                Med ovenstående logik skulle vi vel også spille uden Tverskov da han jo også forlader os, men det er jo naturligvis ikke sådan det fungere. Alm jagter en 7ende plads og sætter det han mener er stærkeste hold på dagen ud fra den trup BW har givet ham at arbejde med. Tilgengæld er det bl.a. Ejdum og Charly der skiftes ind da resultatet er sikret og ikke eksempelvis Aron og Kadrii - det synes jeg egentligt viser at Alm også skeler lidt til fremtiden selvom jeg da også gerne så at der var blevet taget lidt flere chancer i det der for mig er et lidt ligegyldigt forår.

                                Iøvrigt synes jeg godt at man som tilhængere kan give Jørgen lidt kredit her to runder inden at han forlader os. Set over hele hans tid i klubben har hans præstationer ikke stået mål med den løn han formentligt har trukket nej, men han har præsteret fint i foråret og generelt været en sympatisk og god “ambassadør” for klubben, omgængelig i forhold til klubbens fans og vellidt i truppen. Imo. skal han naturligvis også have spilletid på fredag og sendes bedst muligt afsted.

                                Comment

                                Working...
                                X