Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AAB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det gode:
    Jeg lagde gerne en lang kontrakt på Slotsagers bord, han har fysikken med sig og en coolness, kunne han få lidt af samme attitude som Daniel Agger, så var den hjemme.

    Gode raids af Jørgen, han har alligevel noget fart.

    Godkendt kamp af Sabbi.

    Det ringe:
    Når vi dukker så mange tilskuere op, så skal der blæses til angreb hele kampen igennem. Ja vi dominerede i starten, men mod pausen så det mere og mere ringe ud, og vi ville ikke rigtig fremad.

    Hvorfor skal vi altid give bolden op ved at spille den rundt i forsvaret, vi er jo ikke Barcelona, jeg får dårlige nerver.

    Havde Bashkim overhovedet en berøring før i overtiden?


    ​​​​
    Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

      Det meste er noget ævl. Vi var én sejr fra at nå “det hellige land”, som i øvrigt er en frygtelig og falsk målsætning, men det er en anden diskussion. Længere er vi altså ikke fra, og det er en kraftig overvurdering af de svage hold i top 6, hvis man tror, vi kun har én spiller, der kan gøre sig gældende deroppe. Det er selvfølgelig ikke tilfældet. Martin Hansen, Sabbi, Tverskov, Manneh, Minteh, Frøkjær, Bashkim, Ivan m.fl. kan sagtens spille på hold i top 6. Det er så bare ikke en garanti for, de spiller os derop, desværre. Pt. er problemet imo, at forsvaret simpelthen ikke holder niveau, og at vi måske har én spiller i de bagerste geledder, der kan være en profil i toppen. Og det er vores målmand.
      Jeg er fuldstændig uenig med dig. OB har fuld fokus på det offensive spil. Det står i strategien. Offensiven har scoret 39 mål i 29 kampe. Det er jo en joke. Hvis man valgte at spille AGF style med ekstrem stærk defensiv struktur, ville jeg kunne forstå kritikken.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
        Det gode:
        Jeg lagde gerne en lang kontrakt på Slotsagers bord, han har fysikken med sig og en coolness, kunne han få lidt af samme attitude som Daniel Agger, så var den hjemme.

        Gode raids af Jørgen, han har alligevel noget fart.

        Godkendt kamp af Sabbi.

        Det ringe:
        Når vi dukker så mange tilskuere op, så skal der blæses til angreb hele kampen igennem. Ja vi dominerede i starten, men mod pausen så det mere og mere ringe ud, og vi ville ikke rigtig fremad.

        Hvorfor skal vi altid give bolden op ved at spille den rundt i forsvaret, vi er jo ikke Barcelona, jeg får dårlige nerver.

        Havde Bashkim overhovedet en berøring før i overtiden?


        ​​​​
        Hæftede mig også ved at jeg ikke rigtig kunne huske om Bashkim havde rørt bolden

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Prøv at hør hér! Tverskov har en milliard fejlafleveringer, og er en af grundene til at OB får angrebene lige ned i halsen med det samme igen. Ville det være anderledes med en anden træner? Sandsynligvis. Men i 10 år har OB ikke haft et hold der kan sætte 2 afleveringer sammen. Og hvad sker der lige med indlæggene?! Lige ind i en modstander hver gang! Vi kan jo se i omvarmningen, at de træner mønstre og "cut-backs". Hvad helvede sker der i kampene?!
          Jeg deler dine frustrationerne, men vi kan sgu ikke debattere ud fra det niveau. Selvom jeg selv startede.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Jeg er fuldstændig uenig med dig. OB har fuld fokus på det offensive spil. Det står i strategien. Offensiven har scoret 39 mål i 29 kampe. Det er jo en joke. Hvis man valgte at spille AGF style med ekstrem stærk defensiv struktur, ville jeg kunne forstå kritikken.
            Hvad er det, du er uenig i? Defensiven er åbenlyst voldsomt kritisabel siden den gode periode i efteråret. Vi er på ingen måde afstemte i den afdeling. Offensivt har det heller ikke været en dans på roser. Vi kan ikke spille mulighederne store, men blødningen er klart størst defensivt, og det bør imo være det afgjort største fokuspunkt til sommer.

            Edit: For at komme dig i møde, så forstår jeg virkelig godt kritikken af offensiven. Jeg har det nok bare mere vanskeligt med afvejningen.
            Last edited by JMJ; 13-05-2023, 16:02.

            Comment


              Bjørn som var en bærende profil for os i efteråret og vigtig faktor i at få en stabil defensive er en skygge af sig selv. God muligt at det skyldes skadeproblemee med akillessenen men den sikre udstråling abdre kunne læne sig oo til er helt væk.
              Iffensiven mangle power og tempo. Vi spiller bare for langsomt og giver modstanderen for neget tid at irganisere sig. Der er kun Minteh som kommer med noget overraskende og skaber problemer for modstandernes defensive. Ellers går det bare for langsomt og selv hvis vi gennembryder og spiller en cut back så har defensiven mange spiller i feltet og gode muligheder at opsnappe den.
              Kan huske at Martin Hansen udtalte tidligere at han er en målmand som meget gerne sætter spillet hurtigt i gang. Og det kan man ofte se under kampene at han leder efter en markspiller for et hurtigt udkast fremadrettet men finder den ikke og skal stoppe. Der er noget galt, der mangler reaktionsmønster og indøvede løbeveje.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Bjørn som var en bærende profil for os i efteråret og vigtig faktor i at få en stabil defensive er en skygge af sig selv. God muligt at det skyldes skadeproblemee med akillessenen men den sikre udstråling abdre kunne læne sig oo til er helt væk.
                Iffensiven mangle power og tempo. Vi spiller bare for langsomt og giver modstanderen for neget tid at irganisere sig. Der er kun Minteh som kommer med noget overraskende og skaber problemer for modstandernes defensive. Ellers går det bare for langsomt og selv hvis vi gennembryder og spiller en cut back så har defensiven mange spiller i feltet og gode muligheder at opsnappe den.
                Kan huske at Martin Hansen udtalte tidligere at han er en målmand som meget gerne sætter spillet hurtigt i gang. Og det kan man ofte se under kampene at han leder efter en markspiller for et hurtigt udkast fremadrettet men finder den ikke og skal stoppe. Der er noget galt, der mangler reaktionsmønster og indøvede løbeveje.
                Enig. Der er for lidt struktur. Alm har ikke skabt en enhed; men en fragmenteret størrelse, dybt afhængig af enkelte spilleres lune. Alm er ikke den rette træner.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

                  Hvad er det, du er uenig i? Defensiven er åbenlyst voldsomt kritisabel siden den gode periode i efteråret. Vi er på ingen måde afstemte i den afdeling. Offensivt har det heller ikke været en dans på roser. Vi kan ikke spille mulighederne store, men blødningen er klart størst defensivt, og det bør imo være det afgjort største fokuspunkt til sommer.

                  Edit: For at komme dig i møde, så forstår jeg virkelig godt kritikken af offensiven. Jeg har det nok bare mere vanskeligt med afvejningen.
                  Jeg synes simpelthen ikke at man kan kritisere de deciderede forsvarsspillere, når man strategisk har valgt at spille med så mange spillere som ingen eller meget få defensive forser har.
                  Afvejningen er jo en strategisk beslutning. Jeg får ondt i maven over, at folk kritisere f.eks. BP efter kampen i går. Alle midterforsvaret kommer til at se skidt ud i OB, når man har valgt en sådan spillestil. Når holdet knækker og det gør det meget mod top 6 hold, mindre mod bund 6, er restforsvaret så tyndt, at det er umuligt at redde kastanjerne ud af ilden hver gang.
                  At klandre BP for målet, som nogen gør, er simpelthen ynkeligt. Chancen skulle aldrig været opstået. Kun fordi man spiller med Breum, som ikke tør tackle, bliver det til et mål. En offensiv spiller som intet bidrager med når der skal forsvares.
                  Hvis Breum skal have berettigelse skal han score en masse mål eller have andensidste fod på. Ellers er han en fiasko på et hold med denne spillestil. De leverer 20 mål or lidt i den offensiv over en sæson i forhold til hvor neget der fokuseres på dem.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Enig. Der er for lidt struktur. Alm har ikke skabt en enhed; men en fragmenteret størrelse, dybt afhængig af enkelte spilleres lune. Alm er ikke den rette træner.

                    MvH ChrisOB
                    Hvem tror du realistisk vi kan få, der er nok bedre ?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Jeg synes simpelthen ikke at man kan kritisere de deciderede forsvarsspillere, når man strategisk har valgt at spille med så mange spillere som ingen eller meget få defensive forser har.
                      Afvejningen er jo en strategisk beslutning. Jeg får ondt i maven over, at folk kritisere f.eks. BP efter kampen i går. Alle midterforsvaret kommer til at se skidt ud i OB, når man har valgt en sådan spillestil. Når holdet knækker og det gør det meget mod top 6 hold, mindre mod bund 6, er restforsvaret så tyndt, at det er umuligt at redde kastanjerne ud af ilden hver gang.
                      At klandre BP for målet, som nogen gør, er simpelthen ynkeligt. Chancen skulle aldrig været opstået. Kun fordi man spiller med Breum, som ikke tør tackle, bliver det til et mål. En offensiv spiller som intet bidrager med når der skal forsvares.
                      Hvis Breum skal have berettigelse skal han score en masse mål eller have andensidste fod på. Ellers er han en fiasko på et hold med denne spillestil. De leverer 20 mål or lidt i den offensiv over en sæson i forhold til hvor neget der fokuseres på dem.
                      Jeg er enig i din pointe om, at vi har et tydeligt større fokus på det offensive, og at det ofte efterlader aben hos forsvarsspillerne alene, når vi lukker mål ind. Når det så er sagt, så er en situation som målet mod AaB altså ikke bare fordi, Breum ikke tackler (hvilket han slet ikke gør), men også fordi, Bjørn Paulsen ikke afvikler situationen godt nok. Han er enormt langsom og kommer slet ikke godt nok rundt ift. at gardere mod målet, når duellen er tabt imo.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                        Det gode:
                        Jeg lagde gerne en lang kontrakt på Slotsagers bord, han har fysikken med sig og en coolness, kunne han få lidt af samme attitude som Daniel Agger, så var den hjemme.

                        Gode raids af Jørgen, han har alligevel noget fart.

                        Godkendt kamp af Sabbi.

                        Det ringe:
                        Når vi dukker så mange tilskuere op, så skal der blæses til angreb hele kampen igennem. Ja vi dominerede i starten, men mod pausen så det mere og mere ringe ud, og vi ville ikke rigtig fremad.

                        Hvorfor skal vi altid give bolden op ved at spille den rundt i forsvaret, vi er jo ikke Barcelona, jeg får dårlige nerver.

                        Havde Bashkim overhovedet en berøring før i overtiden?


                        ​​​​
                        Det er jo sådan vores spillestil er, og vi har da heller ikke typerne til duelspil oppe foran.
                        Hvis Bashkim skulle kæmpe om bolde med Kramer og Granli, hvordan vil det så gå?


                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

                          Jeg er enig i din pointe om, at vi har et tydeligt større fokus på det offensive, og at det ofte efterlader aben hos forsvarsspillerne alene, når vi lukker mål ind. Når det så er sagt, så er en situation som målet mod AaB altså ikke bare fordi, Breum ikke tackler (hvilket han slet ikke gør), men også fordi, Bjørn Paulsen ikke afvikler situationen godt nok. Han er enormt langsom og kommer slet ikke godt nok rundt ift. at gardere mod målet, når duellen er tabt imo.
                          Den situation opstår vel kun fordi Breum ikke får tacklet, eller før det fordi Tverskov ikke clearer bolden "ud af kommunen" så at sige. Sådan kan vi blive ved og jeg synes nu at BPs problem opstår fordi der går lidt u19-bold i Breums aktion. Det håber jeg Alm og co er opmærksomme på og at det bruges konstruktivt i fht. Breum.

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Den situation opstår vel kun fordi Breum ikke får tacklet, eller før det fordi Tverskov ikke clearer bolden "ud af kommunen" så at sige. Sådan kan vi blive ved og jeg synes nu at BPs problem opstår fordi der går lidt u19-bold i Breums aktion. Det håber jeg Alm og co er opmærksomme på og at det bruges konstruktivt i fht. Breum.
                            Det er vel også derfor at Breum ikke har spillet mere. Han er for svag defensivt. Jeg synes også, at forsvaret er efterladt på en "uriaspost" i OB, da alt for mange kigger fodbold, når modstanderen har bolden. Det ligner på en måde seriebold. Nu ser jeg en del kampe, og der er kæmpe niveauforskel på top 6 og bund 6 i Superligaen

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                              Det er vel også derfor at Breum ikke har spillet mere. Han er for svag defensivt. Jeg synes også, at forsvaret er efterladt på en "uriaspost" i OB, da alt for mange kigger fodbold, når modstanderen har bolden. Det ligner på en måde seriebold. Nu ser jeg en del kampe, og der er kæmpe niveauforskel på top 6 og bund 6 i Superligaen
                              Det er nok flere grunde til det. Formnedgang osv spiller nok også ind så mon ikke det er en samlet vurdering af holdet både som helhed og individuelt hvem der bringer mest. Jeg synes generelt Breum har vist fremgang, men der er jo plads til forbedring, så at sige.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                                Bjørn som var en bærende profil for os i efteråret og vigtig faktor i at få en stabil defensive er en skygge af sig selv. God muligt at det skyldes skadeproblemee med akillessenen men den sikre udstråling abdre kunne læne sig oo til er helt væk.
                                Iffensiven mangle power og tempo. Vi spiller bare for langsomt og giver modstanderen for neget tid at irganisere sig. Der er kun Minteh som kommer med noget overraskende og skaber problemer for modstandernes defensive. Ellers går det bare for langsomt og selv hvis vi gennembryder og spiller en cut back så har defensiven mange spiller i feltet og gode muligheder at opsnappe den.
                                Kan huske at Martin Hansen udtalte tidligere at han er en målmand som meget gerne sætter spillet hurtigt i gang. Og det kan man ofte se under kampene at han leder efter en markspiller for et hurtigt udkast fremadrettet men finder den ikke og skal stoppe. Der er noget galt, der mangler reaktionsmønster og indøvede løbeveje.
                                Vedrørende det fremhævede. Jep, BP var god tidligere på sæsonen. Det ser lidt ud til, at OB`s spillere konsekvent bedømmes ud fra deres topniveau, også af journalister, og at det er derfor vi hele tiden skal "tales op i top-6". Hvis man ser lidt mere nøgternt på det, så er spillernes generelle niveau bare ikke ret godt.
                                Vi spiller utrolig langsomt. Jeg så kampen mod AaB fra absolut nederste plads, på niveau med græsplænen. Som tidligere skrevet, så går det langsomt, og mange af spillerne er usikre i aflevering og modtagelse af bolden. Og så er det ikke specielt imponerende at stort set halvdelen af vores boldbesiddelse foregår på vores bagerste tredjedel af banen. Det eneste vi derved opnår, er at blive farlige for os selv.
                                Ja, efter snart to år med AA har vi stadig ikke hverken nogen plan B, eller det der minder om faste bevægelsesmønstre. Jeg er ikke imponeret.

                                Comment

                                Working...
                                X