Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Horsens - OB 28/04/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Konklusion: to kampe mod bunden af bunden og OB kan ikke vinde. Vi er lysår fra top 6. Mentalitet (til træning) og kvalitet er rystende ringe. Tror BW ved det. Men har/får han midlerne til at ændre på et top ringe hold? Det kræver nok et Minteh-salg. Men tror simpelthen ikke på at det kan ændres til næste år med så mange påkrævede udskiftninger i truppen. Vi tager endnu et år nedrykningskampen og kommer endnu længere bag ved AGF og VFF. Der er efterhånden kun 1 top 6 plads at spille om. Det gær det ikke lettere.
    Det kræver også en udskiftning på trænerbænken. Manglende mentalitet i kampen og under træningen peger helt klar også på træneren. Set-up af holdet dumper alt for ofte, de der udskiftninger er uforståeligt og så mangler der taktiske evner og indstillinger af holdet.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      47 mål lukket ind i 27 kampe...

      Comment


        Den her kamp er et godt eksempel på hvorfor jeg ingen tro har på vores trænerstab. Det er ligegyldigt hvor meget vi er ovenpå og hvor stor vores føring er, så har vi en tendens til at miste al form for kontrol, nærmest ved et fingerknips. Vi kan pludselig ikke sætte tre afleveringer sammen, og ender med at stå og forsvare eget felt og tager imod det ene angreb efter det andet. Horsens ender med at have næsten 20 afslutninger. Det viser med al tydelighed at der mangler struktur, lederskab, you name it. Og det er på ingen måde første gang vi ser det her. Det skete også i Aalborg, og sidst vi var i Horsens. Det helt store problem for mig er at vores trænerstab slet ikke evner at ændre på det. Det virker til at de bare krydser fingrene og håber på at vi overlever. Det de kan finde på, er at smide Thrandarson ind så han kan ligge og smide bolden ud over sidelinjen hver gang han er i boldbesiddelse. Håbløst

        Comment


          Kortfattet indspark om kampen: vi startede solidt, men efter vores første scoring faldt vi i intensitet (i presset) og blev mindre boldfaste. Vi havde nogle korte perioder i 2. halvleg hvor jeg synes at vi pressede dem succesfuldt højt oppe på banen. Men lige så snart Horsens kom over midten, så bliver vores forsvarsspil usikkert, og vi bliver lidt for passive og decideret sløsede i eget felt. Et top-6 hold havde scoret mindst 2-3 mål alene pga. det. Læg oven i dét, to personlige fejl…

          Det blev ikke så kortfattet alligevel

          Comment


            Jeg må også bare sige, at når vi spiller med er så offensivt indstillet hold med måske kun 4 spillere som har defensiv indstilling og kvalitet. Så er det altså svært at vinde. OB skal score 3 mål for at have chance for st vinde. Det er jo et taktisk valg. Men materialet offensivt er vare ikke til at spille så naivt.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
              Den her kamp er et godt eksempel på hvorfor jeg ingen tro har på vores trænerstab. Det er ligegyldigt hvor meget vi er ovenpå og hvor stor vores føring er, så har vi en tendens til at miste al form for kontrol, nærmest ved et fingerknips. Vi kan pludselig ikke sætte tre afleveringer sammen, og ender med at stå og forsvare eget felt og tager imod det ene angreb efter det andet. Horsens ender med at have næsten 20 afslutninger. Det viser med al tydelighed at der mangler struktur, lederskab, you name it. Og det er på ingen måde første gang vi ser det her. Det skete også i Aalborg, og sidst vi var i Horsens. Det helt store problem for mig er at vores trænerstab slet ikke evner at ændre på det. Det virker til at de bare krydser fingrene og håber på at vi overlever. Det de kan finde på, er at smide Thrandarson ind så han kan ligge og smide bolden ud over sidelinjen hver gang han er i boldbesiddelse. Håbløst

              +1. Det eneste jeg vil bemærke er, at vi aldrig decideret slår op i banen, når vi kommer bagud. Jeg kan godt huske de dage, hvor jeg lige sp godt kunne slukke for tv’et/liveopdateringen, hvis vi kom bagud. Men de sidste par sæsoner har vi været dygtige til at vende nederlag til point. Bliver spillerne arrogante og sløsede når vi er foran, eller føler de sig pressede? Fx mod nedrykningskandidaten Lyngby blev spillet først bedre, da vi kom bagud 0-2 - tog de for let på det, eller kan de ikke håndtere forventningspresset, der følger med en (relativ) favoritværdighed?

              Comment


                BW kan man snart heller ikke undlade i ligningen for hvordan det går….og hvis ikke transfervinduet ændrer på holdningen generelt over hele linien….så er han ikke længere fredet og må tage sin del af skylden. Jeg vil nu stadig pege på NT…vi har en ejer der kunne/kan ændre alt…men intet har gjort de sidste 12-13 år.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Det kræver også en udskiftning på trænerbænken. Manglende mentalitet i kampen og under træningen peger helt klar også på træneren. Set-up af holdet dumper alt for ofte, de der udskiftninger er uforståeligt og så mangler der taktiske evner og indstillinger af holdet.
                  Synes jeg ikke. Materialet er ikke godt nok til at spille den spillestil, som Alm er ansat til at spille.

                  Comment


                    Usammenhængende, uden struktur og defensivt fundament. Det lignede en seriekamp i dag.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Det kræver også en udskiftning på trænerbænken. Manglende mentalitet i kampen og under træningen peger helt klar også på træneren. Set-up af holdet dumper alt for ofte, de der udskiftninger er uforståeligt og så mangler der taktiske evner og indstillinger af holdet.
                      Jeg er træt af at høre på at træneren er skyld i et spillerne ikke er motiverede. Der er en dårlig undskyldning for dårlige spillere. En spiller er kun god nok, hvis motivationen til at præstere er til stede. Ellers har man rekrutteret forkert.

                      Comment


                        Minteh bliver ikke solgt til PL. Måske et midterhold i Belgien.

                        Periodevist godt spil - som vi kender det. Og endnu mere ikke-godt spil, som vi kender det.

                        Sabbi har haft en meget lang snor - og han er højt lønnet. Men det kan ikke blive godt nok med ham.

                        Jeg er skuffet. Ja, dommeren var på Hermansen-niveau men vi havde nok ikke vundet alligevel.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg


                          +1. Det eneste jeg vil bemærke er, at vi aldrig decideret slår op i banen, når vi kommer bagud. Jeg kan godt huske de dage, hvor jeg lige sp godt kunne slukke for tv’et/liveopdateringen, hvis vi kom bagud. Men de sidste par sæsoner har vi været dygtige til at vende nederlag til point. Bliver spillerne arrogante og sløsede når vi er foran, eller føler de sig pressede? Fx mod nedrykningskandidaten Lyngby blev spillet først bedre, da vi kom bagud 0-2 - tog de for let på det, eller kan de ikke håndtere forventningspresset, der følger med en (relativ) favoritværdighed?
                          Svært at kloge sig på spillernes mentale tilgang til kampene. Men med de historier der kommer fra træning, og som nogle af spillerne selv nævner, så virker det klart til at alt ikke er som det skal være. Min holdning er at hvis spillerne ikke er 100% fokuseret hver gang til træning, så kan de heller ikke være det i 90 minutter til hver kamp. Jeg vil tro at det er en af årsagerne til at vi har så kæmpe udfald i stort set hver kamp.
                          Der er en årsag til at verdens bedste trænere er så optaget af hvor godt deres spillere gør det til træning. De ved at for at deres spillere skal kunne toppræstere hver søndag, så er de nød til at gøre det samme alle ugens 7 dage.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Jeg er træt af at høre på at træneren er skyld i et spillerne ikke er motiverede. Der er en dårlig undskyldning for dårlige spillere. En spiller er kun god nok, hvis motivationen til at præstere er til stede. Ellers har man rekrutteret forkert.
                            Men hvis træningskulturen er ikke der så er det trænerens oogave at reagere. Der er helt klar del af hans jobbeskrivelse. Tænk kun om Dardai i Hertha. Der skal man sætte er tegn og vise hvad man kræver og at det har konsekvenser hvis man ikke har den rette indstilling. Lige så som det er trænerens opgave at reagere på manglende mentalitet under kampen.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Leif Rasmussen giver Grubbe og Skjelvik 02. Jeg er enig. Grubbe må steppe op eller spille på reserveholdet/udlejes. Og han giver dommeren 10 !??

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                                Svært at kloge sig på spillernes mentale tilgang til kampene. Men med de historier der kommer fra træning, og som nogle af spillerne selv nævner, så virker det klart til at alt ikke er som det skal være. Min holdning er at hvis spillerne ikke er 100% fokuseret hver gang til træning, så kan de heller ikke være det i 90 minutter til hver kamp. Jeg vil tro at det er en af årsagerne til at vi har så kæmpe udfald i stort set hver kamp.
                                Der er en årsag til at verdens bedste trænere er så optaget af hvor godt deres spillere gør det til træning. De ved at for at deres spillere skal kunne toppræstere hver søndag, så er de nød til at gøre det samme alle ugens 7 dage.
                                Hvis man har trænet er fodboldhold, ved man, at et hold aldrig bliver bedre til kamp end intensiteten træning åbner mulighed for.

                                Comment

                                Working...
                                X