Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Horsens-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

    Vi hænger desværre på Juwara hele året 2023, hvis da ikke hans kontrakt rives over.
    I know. Men det føler jeg mig overbevist om at der laves om på. Hverken OB eller Juwara har nogen interesse i at fortsætte samarbejdet og kan selvfølgelig ophæves hvis det er i alles interesse

    Comment


      #17
      Jeg kan sagtens se tegningen i Skyttä's spil og han præsterer klart med pil op uden at jeg dog på noget tidspunkt er blevet blæst bag over.
      Det sagt forstår jeg stadig ikke at en lejespiller som det forlød at vi ikke har mulighed for at signe fast, skal spille på bekostning af Tongya som på ingen måde har spillet sig af.
      At man til nogle "relativt" ligegyldige kampe spiller med Smukke Jørgen og Skyttä som formentligt begge er væk lige om lidt, fremfor to unge og enormt lovende spillere som Aske og Tongya som vi allerede har i folden, finder jeg totalt ubegribeligt og håbløst kortsynet. At det så også ender med at skubbe Frø på kanten hvor han ikke høre hjemme, efter flere gode præstationer fra en position centralt, er bare hovedrystende.

      Jeg tænker da at Alms opstilling nok skal snuppe sejren mod ACH uagtet, men udnyt dog for h..... tiden til så småt at forberede næste sæson samt til at profilere de spiller som vi forhåbentligt skal lave nogle salg på i den kommende tid.

      Comment


        #18
        Truppen:
        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/truppe...r-til-horsens/
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
          Jeg kan sagtens se tegningen i Skyttä's spil og han præsterer klart med pil op uden at jeg dog på noget tidspunkt er blevet blæst bag over.
          Det sagt forstår jeg stadig ikke at en lejespiller som det forlød at vi ikke har mulighed for at signe fast, skal spille på bekostning af Tongya som på ingen måde har spillet sig af.
          At man til nogle "relativt" ligegyldige kampe spiller med Smukke Jørgen og Skyttä som formentligt begge er væk lige om lidt, fremfor to unge og enormt lovende spillere som Aske og Tongya som vi allerede har i folden, finder jeg totalt ubegribeligt og håbløst kortsynet. At det så også ender med at skubbe Frø på kanten hvor han ikke høre hjemme, efter flere gode præstationer fra en position centralt, er bare hovedrystende.

          Jeg tænker da at Alms opstilling nok skal snuppe sejren mod ACH uagtet, men udnyt dog for h..... tiden til så småt at forberede næste sæson samt til at profilere de spiller som vi forhåbentligt skal lave nogle salg på i den kommende tid.
          M.h.t. Aske er jeg helt enig - men hvem siger at Tongya er hos os næste sæson ? Jeg tror han ryger videre - han er en af dem vi kan cashe in på.

          Spændende interview i Stemmer fra Aadalens optakt med Tommy Poulsen - mangeårig sportsredaktør på Horsens Folkeblad - sjovt som man kan bedømme spillere forskelligt. Han regnede ikke Minteh som specielt kampafgørende .... Det bliver interessant om han kan finde pladsen mod Horsens meget tunge forsvar - A. Ludwig har vi jo selv haft fornøjelsen af. Men Horsens står nok meget dybt mod os - Tommy P. mente de kun ville slå OB hvis de spillede offensivt ...Ja fodbold er en forunderlig verden med mange versioner af sandheden og meninger om det meste.

          Comment


            #20
            At Minteh ikke er kampafgørende er muligvis en mening - men den er forkert. Sådan sort på hvidt.

            Og det er jo derfor, han er så interessant. Når han får bolden er han enten afgørende eller elendig. Der er ingen mellemting, og det er sgu ret vildt!

            Comment


              #21
              Er jeg den eneste der finder det dybt bekymrende, at Martin Hansen har behov for at sige offentligt at der ikke er gnist nok til kamp og træning?

              Det er jo ikke den store overraskelse må man sige, vi er notorisk dårlige i kampe hvor der er noget på spil.

              Derfor forstår jeg slet ikke hvorfor at Aske skal på bænken, han har da virkelig noget af det vildskab vi mangler.

              Til slut må man nok også konstatere at Alm's attitude på linjen nok ikke harmonerer med et hold uden den vilde vinder vilje....

              Er vi bedre nu end for et år siden?

              Suk....

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                Er jeg den eneste der finder det dybt bekymrende, at Martin Hansen har behov for at sige offentligt at der ikke er gnist nok til kamp og træning?

                Det er jo ikke den store overraskelse må man sige, vi er notorisk dårlige i kampe hvor der er noget på spil.

                Derfor forstår jeg slet ikke hvorfor at Aske skal på bænken, han har da virkelig noget af det vildskab vi mangler.

                Til slut må man nok også konstatere at Alm's attitude på linjen nok ikke harmonerer med et hold uden den vilde vinder vilje....

                Er vi bedre nu end for et år siden?

                Suk....
                Der er sgu` meget omkring OB, det er svært at forstå. Vedrørende gnist og tænding, så er jeg fuldstændig enig. Det er noget OB i den grad mangler. Og med Alm på sidelinjen er det også svært at se, hvor vildskaben skulle komme fra. Sjældent, om aldrig, har jeg set en træner i OB, der ser så uengageret ud. Sejr, uafgjort, nederlag, attituden er stort set den samme. Sørgeligt.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  "Defensiven er ikke helt så stabil, som den var i efteråret, hvad er årsagen til det?

                  – Det er et godt spørgsmål, det skal du spørge træneren om. Jeg ved ikke, om det er fordi, vi har ændret for meget. Det er svært at sige, det må du spørge dem om."

                  Ville være fint hvis I får muligheden at følge Bjørns anbefaling. :-)

                  Hvordan mon det skal tolkes?

                  Er det fordi Bjørn ikke ved det, eller lurer der en uenighed med trænernes taktiske dispositioner defensivt?

                  Hvis det er uenigheder, som Baskim også har luftet af og til, så kan det måske hænge sammen med, at vi alt for ofte kommer slattent ud til kampene.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                    Hvad foregår der i trænerteamets hoveder?
                    Skjelvik på venstreback 2 kampe I STREG?
                    Og hvad foregår der med Tongya? Er han sendt helt ud i kulden? Er han på vej væk?
                    Ærgerligt Frø bliver smidt væk fra 10’eren men forståeligt hvis man kigger på Skyttas senseste kampe.
                    Men dejligt Mustafic får chancen!

                    Der er mange ting jeg ikke forstår. Måske skal jeg ikke forstå det.
                    En kortsigtet opstilling, hvor man fravælger muligheden for at kigge ind i den kommende sæson. 5-7 mand fra opstillingen er her ikke efter sommer.
                    Men hvis målsætningen næste sæson ikke igen skal være et fatamorgana, så er der jo også kun Martin Hansen i truppen som kan være en leder figur, og bærende kraft/ rygrad som næste sæson skal bygget op på.
                    Bjørn, Grubbe, Aske og den af Frø eller Sabbi som er her næste sæson, har ikke det der skal til for at bære holdet, og løfte niveauet sammen med en busfuld nye.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      En kortsigtet opstilling, hvor man fravælger muligheden for at kigge ind i den kommende sæson. 5-7 mand fra opstillingen er her ikke efter sommer.
                      Men hvis målsætningen næste sæson ikke igen skal være et fatamorgana, så er der jo også kun Martin Hansen i truppen som kan være en leder figur, og bærende kraft/ rygrad som næste sæson skal bygget op på.
                      Bjørn, Grubbe, Aske og den af Frø eller Sabbi som er her næste sæson, har ikke det der skal til for at bære holdet, og løfte niveauet sammen med en busfuld nye.
                      Aske? Han har da niveauet? Bjørn P synes jeg sådan set også har.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Hvordan mon det skal tolkes?

                        Er det fordi Bjørn ikke ved det, eller lurer der en uenighed med trænernes taktiske dispositioner defensivt?

                        Hvis det er uenigheder, som Baskim også har luftet af og til, så kan det måske hænge sammen med, at vi alt for ofte kommer slattent ud til kampene.
                        Som spiller kan du selvfølgelig ikke kritisere træneren offentligt men du kan henvise til træneren hvis der er noget du ikke forstår...
                        Ellers bruger man ja de sædvanlige floskler som "uheldig", "det er os på banen som skal være bedre at omsætte" osv.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                          Hvad foregår der i trænerteamets hoveder?
                          Skjelvik på venstreback 2 kampe I STREG?
                          Og hvad foregår der med Tongya? Er han sendt helt ud i kulden? Er han på vej væk?
                          Ærgerligt Frø bliver smidt væk fra 10’eren men forståeligt hvis man kigger på Skyttas senseste kampe.
                          Men dejligt Mustafic får chancen!

                          Der er mange ting jeg ikke forstår. Måske skal jeg ikke forstå det.
                          Jeg er på ingen måde fan af Alm - og synes som udgangspunkt det var en fejl at forlænge med ham. Men tænker flere af disse dispositioner er noget man bare vil få med ham og hans "principper". Hvis han ikke ønsker at blande sig i transfers, kigger han nok heller ikke på spillernes kontrakter og hvem der er her i næste sæson.

                          Ift. Adelgaard/Skjelvik vil han nok sige, at han udelukkende spiller med de bedste på dagen. Hvis det ikke bliver for mange kampe kan jeg også se noget logik i det. Man kunne godt frygte, at Skjelvik allerede var gået på sommerferie mentalt og fokuserede mere på huskøb i Norge. Dette kan holde ham skarp og kan måske presse Aske til at give den det ekstra. Måske synes trænerteamet, at han har brug for den konkurrence.

                          Ift. Tongya går rygterne jo lidt på, at han ikke trives så godt. Jeg kunne godt se ham være på vej væk. Jeg synes så heller ikke han har været så god. Han har spillet disciplineret, men offensivt har han været sløj. Lidt som Sabbi uden eksplosivitet. Jeg vil påstå, at man med Troels Kløve på holdet havde fået det samme - og nok lidt mere.

                          Synes også det er synd Frøkjær ikke får 10'eren. Men kan godt se der også er noget i Skyttä.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Som spiller kan du selvfølgelig ikke kritisere træneren offentligt men du kan henvise til træneren hvis der er noget du ikke forstår...
                            Ellers bruger man ja de sædvanlige floskler som "uheldig", "det er os på banen som skal være bedre at omsætte" osv.
                            Jeg tænker at både Bjørn Poulsen og Martin Hansen (i et andet interview) er blevet spurgt til udfordringer indenfor deres eget område - nemlig dødbolde og manglende effektivitet i defensiven. Kan man forestille sig at de begge har haft behov for at pege på andre årsager end deres egen svingende form i foråret ? (som jo delvis skyldes skader) Bjørn taler om zoneopdækning og taktiske dispositioner - Martin om kampkraft og vilje? Jeg betragter faktisk begge spillere som vigtige kulturbærere i truppen, og normalt som nogen af vores top performers, hvad de også bliver betalt for at være, men ikke desto mindre har de haft en meget svingende formkurve her i foråret.

                            Comment


                              #29
                              Endelig spillede Frø en god kamp fordi han var placeret på midten.....så der skal han ikke være i dag.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                                Aske? Han har da niveauet? Bjørn P synes jeg sådan set også har.
                                Syntes ikke Aske har niveauet til det endnu, men jeg er ikke i tvivl om at han kan udvikle sig til at blive en af de bærende spillere som de andre kan læne sig opad.
                                Jeg syntes ærlig talt ikke Bjørn er mere end en ganske habil ligaspiller, imo løfter han ikke holdet op på et niveau til de ambitioner/målsætninger OSE selv melder ud.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X