Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på sæsonen 2022/23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Status på sæsonen 2022/23

    Endnu en sæson, hvor man er frustreret over ledelsen og træneren - og jeg er ved at være tyndslidt af det. Det kan f.eks. simpelthen ikke passe, at professionelle mennesker er så dårlige til deres job, og har så lidt fodboldhjerne, når de ejer en fodboldklub.

    OB ligner et hold der konstant er i undertal på banen. Man formår aldrig at dominere kampe, fordi man er så dårlig på bolden, og smider den væk konstant. Selv om jeg er vild med kampafgørende spillere som Sabbi, Frøkjær og Minteh, så synes jeg også at de er problemet. De sætter kostant bolden på spil, uanset hvor de er på banen, og lykkes sjældent. Hvis man skal være kamppafgørende, så skal spillet flyttes længere frem, så de ikke skal drible 10 modstandere før det bliver farligt. Det hjælper ikke at have gode offensve spillere, hvis de ikke får bolden i offensive positioner. Især Sabbi, tror jeg ikke kommer til at lære mere. Han bliver ikke bedre, og han SKAL videre. Når spillet skal flyttes længere frem, må vi også kigge på om spilsystem er det rigtige. Det bedste angreb er forsvar, og hvis man står godt på banen, så kan man nemmere etablere angreb. Lige nu hænger der 1 en angriber, 2 kanter og 1 offensiv midt, som har hovedet på det offensive. Hvis modstanderen kan sit håndværk, så får de altid overtal mod OB, og det er også sket i sæsonen. OB har været usammenhængende, og jeg mener faktisk, at holdet har været heldige, og fået flere point end de burde. Derfor er 9. pladsen endnu værre, og burde være en meget stærk indikator for, at sæsonen er dumpet med et brag.

    Jeg vil dele sæsonen op i 3 store fejl fra ledelsen og træneren:

    1. Man har slet ikke truppen klar til sæsonstart, og kampene bliver grebet hamrende naivt an. Hvis ledelsen ikke havde været med til at sætte en så dårlig trup sammen, så burde Alm være røget ud på røv og albuer efter de første 5 kampe - for det var børnefodbold og naivt. Jeg håber virkelig, at man stepper op fra ledelsen, og har en slagkraftig trup klar til næste sæsonstart. Bernat skal ikke være førstemålmand i OB det næste år, men for at beskytte ham lidt, så var det defensive fundament ikke til stede da han startede sæsonen, og det er ikke de arbejdsbetingelser man giver en ny ung målmand. Så skylden er ikke kun på Bernat - ledelsen og træneren solgte ham også fra start.

    2. I vintervinduet ved alle, at hér skal der præsteres, og holdes på holdenes profiler, så man kan være skarp til de sidste kampe i grundspillet. Gigovic ville ikke mere, og man skulle have gået efter at erstatte ham 1/1, da det er den vigtigste position på et hold. I stedet henter man mustafic, som stort set ikke har spillet. Dumpet! Man sælger OB's vigtigste, og eneste top 6-spiller, Jebali - bindeldet mellem midtbane og angreb, og henter Zohore, en fuldblodsangriber, som stort set ikke har spillet. Så inden de sidste vigtige kampe, har man ikke erstattet de 2 bedste, og vigtigste spillere, på de centrale positioner på et hold, som i forvejen har svært ved at hænge sammen - dumpet!

    3. På trods af ledelsen, så kom jeg faktisk frem til, at Andreas Alm burde kunne lave et slagkraftigt hold ud af truppen. Ja, der manglede kvalitet på centrale positioner, men en dygtig træner formår at stille holdet op til at få point. Det lykkedes ikke, og Andreas Alm er derfor dumpet! Lad os se hvad han havde at arbejde med:

    Målmand: Martin Hansen/HC Bernat. Det var selvfølgelig ikke planen at Martin Hansen skulle være skadet, og det var en enorm svækkelse af holdet. Jeg mener, at det er en kæmpefejl ikke at have en solid 2. målmand klar til at tage over. Det lugter lidt af, at man har brugt pengene andre steder, eller er for nærig. Men det er altså en vigtig position.

    Forsvar: Når man har en ung og usikker målmand, så skal holdet kompencere ved at have en anden solid base foran ham. Bjørn Paulsen har været skadet, så man har enten skulle spille Jørgen, Tverskov eller Slotsager. Slotsager er et kæmpe talent, men igen, så skal han altså have kvalitet rundt om sig for at opnå fuldt potentiale. Det har været op ad bakke, og mens jeg sidder og analyserer ,og skriver det her, er der en stemme i mit hoved der faktisk frikender Alm. Der er slet ikke bundet nok penge op på forsvaret/midtbanen - eller pengene bliver brugt forkert.

    Midtbane: Tverskov, Manneh, Mustafic, Trhandersson. Grundet problemerne i forsvaret, så har Tverskov også været bundet af, at skulle bruge kræfter på at hente bolden po helt nede fra. Det svækker midtbanen, og det svækker Tverskov. Jeg forstår godt, hvis han vil prøve noget andet, for han har aldrig spillet på et soldt godt hold i OB. Midtbanen er en af grundene til, at OB altid spiller i "undertal" i kampene. De ER i undertal og overbebyrdet. Det hænger på træneren, men det hænger også på ledelsen, som igen ikke har valgt at forstærke, og bruge penge, på en vigtig position i truppen.

    Angrebet: På papiret ser det spændende ud, men Kejseren har jo ikke noget tøj på! Man har Tongya, Frøkjær, Nouck-Hornemann, Breum, Minteh, Sabbi, Kadrii, Zohore. I min "optakt" var jeg inde på hvorfor Sabbi, Minteh og Frøkjær er et problem for OB. De spiller med hovedet under armen, og de spiller for sig selv. Som jeg ser det, så er Tongya den eneste holdspiller af de forreste, og deltager nogenlunde i de defensive pligter. There no "I" in team, og som jeg ser det, så var der minimum 6 bedre hold i Superligaen i grundspillet - derfor ligger OB nummer 9 - dumpet!

    Før jeg gennemgik truppen, havde jeg en formodning om, at Alm skulle "fyres" af mig, for ikke at få holde i top 6. Men han har jo en fuldstændig usammenhængende trup at arbejde med. Forskellen på OB og de hold der er kommet i top 6 er, at alle de andre hold er "hold". De hænger sammen, og har et fundament. Det gør,at ledelsen, for mig, er det største problem i OB.​

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Endnu en sæson, hvor man er frustreret over ledelsen og træneren - og jeg er ved at være tyndslidt af det. Det kan f.eks. simpelthen ikke passe, at professionelle mennesker er så dårlige til deres job, og har så lidt fodboldhjerne, når de ejer en fodboldklub.

    OB ligner et hold der konstant er i undertal på banen. Man formår aldrig at dominere kampe, fordi man er så dårlig på bolden, og smider den væk konstant. Selv om jeg er vild med kampafgørende spillere som Sabbi, Frøkjær og Minteh, så synes jeg også at de er problemet. De sætter kostant bolden på spil, uanset hvor de er på banen, og lykkes sjældent. Hvis man skal være kamppafgørende, så skal spillet flyttes længere frem, så de ikke skal drible 10 modstandere før det bliver farligt. Det hjælper ikke at have gode offensve spillere, hvis de ikke får bolden i offensive positioner. Især Sabbi, tror jeg ikke kommer til at lære mere. Han bliver ikke bedre, og han SKAL videre. Når spillet skal flyttes længere frem, må vi også kigge på om spilsystem er det rigtige. Det bedste angreb er forsvar, og hvis man står godt på banen, så kan man nemmere etablere angreb. Lige nu hænger der 1 en angriber, 2 kanter og 1 offensiv midt, som har hovedet på det offensive. Hvis modstanderen kan sit håndværk, så får de altid overtal mod OB, og det er også sket i sæsonen. OB har været usammenhængende, og jeg mener faktisk, at holdet har været heldige, og fået flere point end de burde. Derfor er 9. pladsen endnu værre, og burde være en meget stærk indikator for, at sæsonen er dumpet med et brag.

    Jeg vil dele sæsonen op i 3 store fejl fra ledelsen og træneren:

    1. Man har slet ikke truppen klar til sæsonstart, og kampene bliver grebet hamrende naivt an. Hvis ledelsen ikke havde været med til at sætte en så dårlig trup sammen, så burde Alm være røget ud på røv og albuer efter de første 5 kampe - for det var børnefodbold og naivt. Jeg håber virkelig, at man stepper op fra ledelsen, og har en slagkraftig trup klar til næste sæsonstart. Bernat skal ikke være førstemålmand i OB det næste år, men for at beskytte ham lidt, så var det defensive fundament ikke til stede da han startede sæsonen, og det er ikke de arbejdsbetingelser man giver en ny ung målmand. Så skylden er ikke kun på Bernat - ledelsen og træneren solgte ham også fra start.

    2. I vintervinduet ved alle, at hér skal der præsteres, og holdes på holdenes profiler, så man kan være skarp til de sidste kampe i grundspillet. Gigovic ville ikke mere, og man skulle have gået efter at erstatte ham 1/1, da det er den vigtigste position på et hold. I stedet henter man mustafic, som stort set ikke har spillet. Dumpet! Man sælger OB's vigtigste, og eneste top 6-spiller, Jebali - bindeldet mellem midtbane og angreb, og henter Zohore, en fuldblodsangriber, som stort set ikke har spillet. Så inden de sidste vigtige kampe, har man ikke erstattet de 2 bedste, og vigtigste spillere, på de centrale positioner på et hold, som i forvejen har svært ved at hænge sammen - dumpet!

    3. På trods af ledelsen, så kom jeg faktisk frem til, at Andreas Alm burde kunne lave et slagkraftigt hold ud af truppen. Ja, der manglede kvalitet på centrale positioner, men en dygtig træner formår at stille holdet op til at få point. Det lykkedes ikke, og Andreas Alm er derfor dumpet! Lad os se hvad han havde at arbejde med:

    Målmand: Martin Hansen/HC Bernat. Det var selvfølgelig ikke planen at Martin Hansen skulle være skadet, og det var en enorm svækkelse af holdet. Jeg mener, at det er en kæmpefejl ikke at have en solid 2. målmand klar til at tage over. Det lugter lidt af, at man har brugt pengene andre steder, eller er for nærig. Men det er altså en vigtig position.

    Forsvar: Når man har en ung og usikker målmand, så skal holdet kompencere ved at have en anden solid base foran ham. Bjørn Paulsen har været skadet, så man har enten skulle spille Jørgen, Tverskov eller Slotsager. Slotsager er et kæmpe talent, men igen, så skal han altså have kvalitet rundt om sig for at opnå fuldt potentiale. Det har været op ad bakke, og mens jeg sidder og analyserer ,og skriver det her, er der en stemme i mit hoved der faktisk frikender Alm. Der er slet ikke bundet nok penge op på forsvaret/midtbanen - eller pengene bliver brugt forkert.

    Midtbane: Tverskov, Manneh, Mustafic, Trhandersson. Grundet problemerne i forsvaret, så har Tverskov også været bundet af, at skulle bruge kræfter på at hente bolden po helt nede fra. Det svækker midtbanen, og det svækker Tverskov. Jeg forstår godt, hvis han vil prøve noget andet, for han har aldrig spillet på et soldt godt hold i OB. Midtbanen er en af grundene til, at OB altid spiller i "undertal" i kampene. De ER i undertal og overbebyrdet. Det hænger på træneren, men det hænger også på ledelsen, som igen ikke har valgt at forstærke, og bruge penge, på en vigtig position i truppen.

    Angrebet: På papiret ser det spændende ud, men Kejseren har jo ikke noget tøj på! Man har Tongya, Frøkjær, Nouck-Hornemann, Breum, Minteh, Sabbi, Kadrii, Zohore. I min "optakt" var jeg inde på hvorfor Sabbi, Minteh og Frøkjær er et problem for OB. De spiller med hovedet under armen, og de spiller for sig selv. Som jeg ser det, så er Tongya den eneste holdspiller af de forreste, og deltager nogenlunde i de defensive pligter. There no "I" in team, og som jeg ser det, så var der minimum 6 bedre hold i Superligaen i grundspillet - derfor ligger OB nummer 9 - dumpet!

    Før jeg gennemgik truppen, havde jeg en formodning om, at Alm skulle "fyres" af mig, for ikke at få holde i top 6. Men han har jo en fuldstændig usammenhængende trup at arbejde med. Forskellen på OB og de hold der er kommet i top 6 er, at alle de andre hold er "hold". De hænger sammen, og har et fundament. Det gør,at ledelsen, for mig, er det største problem i OB.​


    OB havde alt at spille for i Aarhus søndag – men spillede i de første 45 minutter, som var det en sommerferiekamp, hvor man lige havde bundet to Odense Pilsnere som opvarmning. AGF var bidske og aggressive, mens OB forsøgte at dysse temperamenterne ned – i en kamp, hvor rollerne burde have været omvendte.

    Så status på Fyn er, at: på trods af intellektuelle svenske fodboldkapaciteter, gambiske guldfugle, VM-spillere, italiensk b-landsholdsspiller og alt det der hejs – ender OB igen uden for top 6. For 11 gang ud af 12 mulige ender det med fynsk røvtur. Der er stadig ingen vindermentalitet i Ådalen. Det kan selv ikke en veltalende fodbolddirektør argumentere imod. Fra BT 20/3-23.

    Enig.


    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Endnu en sæson, hvor man er frustreret over ledelsen og træneren - og jeg er ved at være tyndslidt af det. Det kan f.eks. simpelthen ikke passe, at professionelle mennesker er så dårlige til deres job, og har så lidt fodboldhjerne, når de ejer en fodboldklub.

      OB ligner et hold der konstant er i undertal på banen. Man formår aldrig at dominere kampe, fordi man er så dårlig på bolden, og smider den væk konstant. Selv om jeg er vild med kampafgørende spillere som Sabbi, Frøkjær og Minteh, så synes jeg også at de er problemet. De sætter kostant bolden på spil, uanset hvor de er på banen, og lykkes sjældent. Hvis man skal være kamppafgørende, så skal spillet flyttes længere frem, så de ikke skal drible 10 modstandere før det bliver farligt. Det hjælper ikke at have gode offensve spillere, hvis de ikke får bolden i offensive positioner. Især Sabbi, tror jeg ikke kommer til at lære mere. Han bliver ikke bedre, og han SKAL videre. Når spillet skal flyttes længere frem, må vi også kigge på om spilsystem er det rigtige. Det bedste angreb er forsvar, og hvis man står godt på banen, så kan man nemmere etablere angreb. Lige nu hænger der 1 en angriber, 2 kanter og 1 offensiv midt, som har hovedet på det offensive. Hvis modstanderen kan sit håndværk, så får de altid overtal mod OB, og det er også sket i sæsonen. OB har været usammenhængende, og jeg mener faktisk, at holdet har været heldige, og fået flere point end de burde. Derfor er 9. pladsen endnu værre, og burde være en meget stærk indikator for, at sæsonen er dumpet med et brag.

      Jeg vil dele sæsonen op i 3 store fejl fra ledelsen og træneren:

      1. Man har slet ikke truppen klar til sæsonstart, og kampene bliver grebet hamrende naivt an. Hvis ledelsen ikke havde været med til at sætte en så dårlig trup sammen, så burde Alm være røget ud på røv og albuer efter de første 5 kampe - for det var børnefodbold og naivt. Jeg håber virkelig, at man stepper op fra ledelsen, og har en slagkraftig trup klar til næste sæsonstart. Bernat skal ikke være førstemålmand i OB det næste år, men for at beskytte ham lidt, så var det defensive fundament ikke til stede da han startede sæsonen, og det er ikke de arbejdsbetingelser man giver en ny ung målmand. Så skylden er ikke kun på Bernat - ledelsen og træneren solgte ham også fra start.

      2. I vintervinduet ved alle, at hér skal der præsteres, og holdes på holdenes profiler, så man kan være skarp til de sidste kampe i grundspillet. Gigovic ville ikke mere, og man skulle have gået efter at erstatte ham 1/1, da det er den vigtigste position på et hold. I stedet henter man mustafic, som stort set ikke har spillet. Dumpet! Man sælger OB's vigtigste, og eneste top 6-spiller, Jebali - bindeldet mellem midtbane og angreb, og henter Zohore, en fuldblodsangriber, som stort set ikke har spillet. Så inden de sidste vigtige kampe, har man ikke erstattet de 2 bedste, og vigtigste spillere, på de centrale positioner på et hold, som i forvejen har svært ved at hænge sammen - dumpet!

      3. På trods af ledelsen, så kom jeg faktisk frem til, at Andreas Alm burde kunne lave et slagkraftigt hold ud af truppen. Ja, der manglede kvalitet på centrale positioner, men en dygtig træner formår at stille holdet op til at få point. Det lykkedes ikke, og Andreas Alm er derfor dumpet! Lad os se hvad han havde at arbejde med:

      Målmand: Martin Hansen/HC Bernat. Det var selvfølgelig ikke planen at Martin Hansen skulle være skadet, og det var en enorm svækkelse af holdet. Jeg mener, at det er en kæmpefejl ikke at have en solid 2. målmand klar til at tage over. Det lugter lidt af, at man har brugt pengene andre steder, eller er for nærig. Men det er altså en vigtig position.

      Forsvar: Når man har en ung og usikker målmand, så skal holdet kompencere ved at have en anden solid base foran ham. Bjørn Paulsen har været skadet, så man har enten skulle spille Jørgen, Tverskov eller Slotsager. Slotsager er et kæmpe talent, men igen, så skal han altså have kvalitet rundt om sig for at opnå fuldt potentiale. Det har været op ad bakke, og mens jeg sidder og analyserer ,og skriver det her, er der en stemme i mit hoved der faktisk frikender Alm. Der er slet ikke bundet nok penge op på forsvaret/midtbanen - eller pengene bliver brugt forkert.

      Midtbane: Tverskov, Manneh, Mustafic, Trhandersson. Grundet problemerne i forsvaret, så har Tverskov også været bundet af, at skulle bruge kræfter på at hente bolden po helt nede fra. Det svækker midtbanen, og det svækker Tverskov. Jeg forstår godt, hvis han vil prøve noget andet, for han har aldrig spillet på et soldt godt hold i OB. Midtbanen er en af grundene til, at OB altid spiller i "undertal" i kampene. De ER i undertal og overbebyrdet. Det hænger på træneren, men det hænger også på ledelsen, som igen ikke har valgt at forstærke, og bruge penge, på en vigtig position i truppen.

      Angrebet: På papiret ser det spændende ud, men Kejseren har jo ikke noget tøj på! Man har Tongya, Frøkjær, Nouck-Hornemann, Breum, Minteh, Sabbi, Kadrii, Zohore. I min "optakt" var jeg inde på hvorfor Sabbi, Minteh og Frøkjær er et problem for OB. De spiller med hovedet under armen, og de spiller for sig selv. Som jeg ser det, så er Tongya den eneste holdspiller af de forreste, og deltager nogenlunde i de defensive pligter. There no "I" in team, og som jeg ser det, så var der minimum 6 bedre hold i Superligaen i grundspillet - derfor ligger OB nummer 9 - dumpet!

      Før jeg gennemgik truppen, havde jeg en formodning om, at Alm skulle "fyres" af mig, for ikke at få holde i top 6. Men han har jo en fuldstændig usammenhængende trup at arbejde med. Forskellen på OB og de hold der er kommet i top 6 er, at alle de andre hold er "hold". De hænger sammen, og har et fundament. Det gør,at ledelsen, for mig, er det største problem i OB.​
      Jeg er meget enig med dig og personligt er jeg også meget splittet omkring, hvor meget ansvar man kan hælde over på Alm, når man ser på de arbejdsbetingelser han har.
      Jeg synes dog det er tankevækkende, hvor mange kampe Alm har haft hvor der virkelig var chance for at opnå noget, men hvor vi hver gang har ramt “lige ved og næsten”. Udtrykket: BEDST NÅR DET GÆLDER” har bare været hele historien om Alms tid i OB, bare med omvendt slutresultat (fejler når det virkelig gælder). Hver gang vi rammer kampen som definerer, om det skal blive godt eller lort så fejler vi (pokalfinalen tabte vi, kampen om 7. pladsen tabte vi til Viborg, kampen imod AGF tabte vi på trods af Alm kunne stille i sin egen stærkeste opstilling (minus Skjelvik).

      Jeg synes der har været for mange kampe under Alm, hvor han er for lang tid om at ændre taktisk, eller at bringe andre spillere når dem der er på banen (Frø, Sabbi, Jørgen) tydeligvis ikke præsterer i nærheden af noget der øger vores chancer for succes. Det er forholdsvis simpelt: vi er for sårbare defensivt og vi er for naive og uskarpe offensivt.
      Når man gang på gang ser kampe, hvor især Frø og Sabbi løber ind i 3-4 modstandere som resulterer i farlige boldtab og kontraangreb til modstanderne, så kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor træneren ikke reagerer tidligere. Det er jo livsfarligt for hele holdet. Der er ikke ret mange procenter der adskiller os fra at kunne ligge i samme håbløse situation som AaBs, så hvis vi fortsætter som nu, vil nedrykning igen til næste sæson være et større tema i OB end top 6.
      Alm er ikke hele problemet i OB, men han er en del af det. Spørgsmålet er så om vi overhovedet kan tiltrække trænere der kan gøre det meget bedre med de forudsætninger vi har (henter spillere fra langt lavere hylder end FCK, FCN, FCM, BIF, AGF og på niveau med AaB, Viborg, Randers, Silkeborg).
      Last edited by OleKBH; 20-03-2023, 10:03.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Jeg er meget enig med dig og personligt er jeg også meget splittet omkring, hvor meget ansvar man kan hælde over på Alm, når man ser på de arbejdsbetingelser han har.
        Jeg synes dog det er tankevækkende, hvor mange kampe Alm har haft hvor der virkelig var chance for at opnå noget, men hvor vi hver gang har ramt “lige ved og næsten”. Udtrykket: BEDST NÅR DET GÆLDER” har bare været hele historien om Alms tid i OB, bare med omvendt slutresultat (fejler når det virkelig gælder). Hver gang vi rammer kampen som definerer, om det skal blive godt eller lort så fejler vi (pokalfinalen tabte vi, kampen om 7. pladsen tabte vi til Viborg, kampen imod AGF tabte vi på trods af Alm kunne stille i sin egen stærkeste opstilling (minus Skjelvik).

        Jeg synes der har været for mange kampe under Alm, hvor han er for lang tid om at ændre taktisk, eller at bringe andre spillere når dem der er på banen (Frø, Sabbi, Jørgen) tydeligvis ikke præsterer i nærheden af noget der øger vores chancer for succes. Det er forholdsvis simpelt: vi er for sårbare defensivt og vi er for naive og uskarpe offensivt.
        Når man gang på gang ser kampe, hvor især Frø og Sabbi løber ind i 3-4 modstandere som resulterer i farlige boldtab og kontraangreb til modstanderne, så kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor træneren ikke reagerer tidligere. Det er jo livsfarligt for hele holdet. Der er ikke ret mange procenter der adskiller os fra at kunne ligge i samme håbløse situation som AaBs, så hvis vi fortsætter som nu, vil nedrykning igen til næste sæson være et større tema i OB end top 6.
        Jeg var også skuffet over udtrykket og jeg tror ganske enkelt man havde forberedt sig på et andet kampbillede og blev overrumplet på taktikbrættet. Jeg havde også selv forestillet mig AGF ville være mere afholdende som i 2. halveg og lade os vise hvad vi duede til, men de var mere aggressive end jeg længe har set dem og det virkede vi ikke indstillet på.
        Det er selvfølgelig ikke godt nok vi så ikke får justeret undervejs i 1. halveg, hvor særligt de offensive ikke søgte ned i banen og bidrog til at spille sig ud af presset. Man virkede fastlåste i taktikken og det hjælper ikke, når man er fuldstændig læst.

        Alm. skal til gengæld have ros for at få justeret i 2. halveg. Vi kommer godt ud og skaber jo de chancer som skal til for at komme tilbage uden AGF sådan for alvor er farlige den anden vej. Jeg var uenig i særligt udskiftningen af Kadrii, da jeg faktisk syntes han kunne være sin 1. halveg bekendt, men udskfitningerne gav et løft i spillet. Alm kan dog desværre ikke banke den i kassen for hverken Sabbi, Minteh eller hvem der nu får chancerne. Vi skal helt klart være skarpere i vores afslutninger, for ift. hvad AGF ellers giver væk i andre kampe, så skabte vi en acceptabel mængde store chancer. De skal bare ind når kampene er så tætte som i superligaen.

        Comment


          #5
          Ja, det var sgu` en sørgelig omgang. Endnu en sæson der snarest set må glemmes. Eller måske huskes, så man kan lære af sine fejl.
          Lige et par kommentarer. For det første, så er jeg meget enig i, at det ikke nytter, at man ikke har truppen klar når sæsonen starter. Hverken efterfårssæsonen, eller efter juleferien. Det er vist nok 5 point vi har fået i de sammenlagt 10 kampe. I den mellemliggende periode gik det godt, dog med en del uafgjorte kampe, hvoraf vi burde have vundet flere, hvis vores sæsonmål skulle indfries. Vi havde også i denne del af sæsonen en trup, der indeholdt spillere, vi normalt ikke ser i OB. Det burde vi have fået mere ud af. Selv om jeg er en stor tilhænger af BW, så vi jeg mene, at handlerne samlet set er dumpet, karakter 02.
          For det andet, så mener jeg også, at Alm har en stor del af ansvaret. Det er meget få kampe, hvori han har formået at få holdet til at præstere over niveau. Og så er der problematikken omkring de ofte meget sene udskiftninger. Og den stort set altid manglende plan B. Og den, især i de første fem kampe, totalt naive tilgang til kampene (læg dertil kampen ude mod FCK her efter jul). Alm er nu langt inde i sin anden sæson i OB, og jeg mangler stadig at se fremgang. Både i spillet, og i forhold til antallet af point. Samlet set er Alm dumpet, karakter 02.
          Spørgsmålet er, hvordan OB definerer sig selv? Det er her i Forum nævnt, at det virker som om, man i OB opererer med to målsætninger, en for omverdenen (top-6), og en internt (vi skal bare være med). Jeg kan stort set nikke anerkendende til det, men vil dog sige, at det mere for mig virker som en laissez-faire tilgang til tingene: går det, så går det. Og går det ikke, så forklarer vi os ud af det. I den forbindelse er det for mig at se også mistrøstigt, at Alm før hjemmekampen, går til pressen og siger, at ”Inden [sæsonen]var der ingen, der troede, vi ville indfri det at komme i top seks. Det var kun vores fans og os selv, der troede på det.”. For det første, så var/er det klubbens officielle målsætning at komme i top-6. For det andet, så mente stort set hele medie Danmark igen-igen, at nu ville det ske. OB kommer i top-6. For det tredje, så var det primært blandt OB`s fans, at der var skepsis omkring top-6.

          Comment


            #6
            Min status på sæsonen.

            Overordnet er det som forventet, man ligger ifølge Mediano med det 7 største budget og det er også i det nabolag man ender.

            Jeg synes overordnet man har sat en god strategi i værk. Man er ambitiøs i forhold til at ville uddanne fodboldspillere til en krævende spillestil med henblik på at få dem solgt dyrt og derved finansiere OB og rykke ob frem i bussen. Jeg kan godt lide at man er stædig omkring implementeringen og ikke flagrer i vinden.

            Det synes jeg egentligt er meget godt, man får på den måde stillet sig selv på forkant med udviklingen og kan agere istedet for at reagere.

            ​​​​​​Jeg mangler noget gnist og særdeleshed noget økonomisk ildkraft i eksekveringen af den her plan.

            Når man gerne vil spille det system man spiller eller et hvilket som helst andet system der bygger på en 433, så er det vigtigt at man har dygtige fodboldspillere inde centralt, jeg går ud fra at det er derfor man vælger det system, fordi man kan lave de store salg, netop fordi det kræver dygtige fodboldspillere og der kan jeg ikke forstå at vi starter ud med at spille med Okosun i de første kampe, det giver ingen mening.

            Jeg mangler på flere nøglepositioner at der bliver investeret i den her trup, jeg mangler det på 2 målmanden, jeg mangler det på stopper positionen og jeg mangler det centralt i banen på 10'eren og på 9'eren, det er altså mange positioner hvor OB skal være bedre hvis man gerne vil være en fast del af top seks.

            Derfor så mener jeg også at Alm gør det fint, det er langtfra fejlfrit, men under de her forudsætninger så er det fint.

            Faciliteterne skal selvfølgelig være iorden både i superliga og på akademiniveau regi, men også der kommer man til problemet at det handler om økonomien.

            Den største udfordring man har lige nu, det er at finde ud af hvordan man økonomisk vil få det her projekt udover rampen. Det letteste ville nok være at få lavet et ordentligt spillersalg, men ellers så bliver man nød til at finde ud af at få det finansieret.

            OB er ganske enkelt ikke økonomisk en fast del af top seks og derfor så bliver min største kritik rettet mod Thorborg, jeg synes ikke man har formået at skabe de økonomiske rammer der skal til for at OB kan være konkurrencedygtige. ​​​​​​​

            Comment


              #7
              Det er vanskeligt at byde ind på, hvordan OB omsider kan ende i TOP-6. I denne sæson var de væsentligste årsager vigtige skader og for dårlige erstatninger. Det virkede også som om Alm foretog forkerte valg undervejs. Men efter at have sovet på det og læst med her, godkender jeg, hvis han får et år mere. Men så SKAL der investeres i mere rigtige spillere og frasælges/udlejes de "forkerte". Den unge, nye svensker kan forhåbentlig hjælpe med til bedre scouting.
              Jeg tror, holdet skal løftes en tak, før vi kan tiltrække gode spillere. OB er ikke attraktiv pt, og når Tverskov, anføreren, forsvinder, kan det blive endnu værre. Det bliver også vanskeligt at nå top-6 næste sæson, hvis ikke vi lykkes langt bedre med nyindkøb.
              Alm har gjort en dyd ud af at han intet har med køb og salg at gøre. HVIS det er rigtigt, tror jeg, at Bjørn skal insistere på, at Alm er lidt indover - også så han får et medansvar. Men hvis Alm absolut ikke vil påtage sig dette medansvar, kan det være en opsigelsesgrund.

              Har også tænkt på om den manglende gejst og det dårlige spil mod AGF kan skyldes, at en del af spillerne ikke havde lyst til at tabe mod de bedste hold, fordi de vidste, de kun kunne ende som nr 6 i den nuværende forfatning.

              Comment


                #8
                Fiasko!

                I en sæson, hvor faste og/eller mere eller mindre faste top-6 hold har underpræsterer i stor grad, og hvor ingen af oprykkerne har haft en af de ofte set overpræsterende sæsoner med top-6... ja der skal vi selvfølgelig slå til og nappe en plads i det gode selskab. Hvornår h...... skulle vi ellers gøre det???
                Både økonomi, materiale og opbakning er til det.

                Det er sindssygt skuffende at vi ikke magter det. Ja, jeg vil faktisk kalde det en fiasko!

                En ting er, at vi ikke kan hamle op med de rigeste og de bedste, en anden ting er, at vi ikke er fast top-6... men at vi for det tredje ikke magter det en enkelt sæson som denne, det er uacceptabelt.

                Skuffelsen over denne 9. plads er lige så stor, som 9. pladsen vi fik med Skogseid, Hallgrimur, Kryger og Yao. Den gang havde jeg i det mindste en tro på det kun kunne blive bedre, det er sgu sværere at tro på i dag.

                Når vi ikke evner at stige på toget fra den her perron, så er det sgu svært at tro på vi nogensinde kommer med.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                  Før jeg gennemgik truppen, havde jeg en formodning om, at Alm skulle "fyres" af mig, for ikke at få holde i top 6. Men han har jo en fuldstændig usammenhængende trup at arbejde med. Forskellen på OB og de hold der er kommet i top 6 er, at alle de andre hold er "hold". De hænger sammen, og har et fundament. Det gør,at ledelsen, for mig, er det største problem i OB.​
                  Generelt er meget enig med din beskrivelse. Og ansvaret for den fiasko vi har nu skal selvfølgelig deles på flere skuldre. Alm havde langt fra optimale arbejdsbetingelser og faktisk frygtede at vi solgte Top 6 sammen med Jebali i vintervinduet fordi han var den spiller son kunne til mindst til dels kompensere manglen af et gennemtænkt og etableret angrebsspil. At truppen i sommer først blev sammensat så sent er selvfølgelig også problematisk (selvom skal sige at vores tilgang til de første fem kampe var hamrende naiv, islr sa vi alkerede blev udstillet i trl ings- og forberedningskampe).
                  Men hvis vi taler on teæneres arbejdsbetingelser)trupsamnensætningen så er del af sandheden men også at der er den bedste trup IB gavde u mange år:
                  -en flok rutinerede profiler som Hansen, Paulsen, Tverskov, Bashkim - spændende spiller med uddanbelse i europæiske storklubber som Manneh, Tobgya, Grubbe
                  -store takenter som Aske, Breum og Minteh
                  Og det er ja i første linje trlnerens opgave at binde det tilsamnen ig skabe et succesfuldt spillestil

                  Hvis jeg sammenligner truppen Alm i truppen med de spiller som Kent Nielsen og Jakob Michelsen havde til rådighed så ser der helt sikker en meget markant opgradering.
                  ​​​​​​
                  Det betyder ikke at det er fornuftigt at nu efter misset målsætning. Men hpber at BW kigger meget skarp om der findes en udvikling i de næste uger og om der er fremskridt og opgradering ned spillestilen. Ellers skal der være slut. Ingen grund at trække beslutningen så langt ud i den næste sæson og handle der først når løbet måske allerede er kørt igen..
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Generelt er meget enig med din beskrivelse. Og ansvaret for den fiasko vi har nu skal selvfølgelig deles på flere skuldre. Alm havde langt fra optimale arbejdsbetingelser og faktisk frygtede at vi solgte Top 6 sammen med Jebali i vintervinduet fordi han var den spiller son kunne til mindst til dels kompensere manglen af et gennemtænkt og etableret angrebsspil. At truppen i sommer først blev sammensat så sent er selvfølgelig også problematisk (selvom skal sige at vores tilgang til de første fem kampe var hamrende naiv, islr sa vi alkerede blev udstillet i trl ings- og forberedningskampe).
                    Men hvis vi taler on teæneres arbejdsbetingelser)trupsamnensætningen så er del af sandheden men også at der er den bedste trup IB gavde u mange år:
                    -en flok rutinerede profiler som Hansen, Paulsen, Tverskov, Bashkim - spændende spiller med uddanbelse i europæiske storklubber som Manneh, Tobgya, Grubbe
                    -store takenter som Aske, Breum og Minteh
                    Og det er ja i første linje trlnerens opgave at binde det tilsamnen ig skabe et succesfuldt spillestil

                    Hvis jeg sammenligner truppen Alm i truppen med de spiller som Kent Nielsen og Jakob Michelsen havde til rådighed så ser der helt sikker en meget markant opgradering.
                    ​​​​​​
                    Det betyder ikke at det er fornuftigt at nu efter misset målsætning. Men hpber at BW kigger meget skarp om der findes en udvikling i de næste uger og om der er fremskridt og opgradering ned spillestilen. Ellers skal der være slut. Ingen grund at trække beslutningen så langt ud i den næste sæson og handle der først når løbet måske allerede er kørt igen..
                    Er du sikker på at Alms trup er bedre end Kent og Jakobs?

                    Der blev altså fyret nogle pemge efter Kent N projektet og Michelsen havde også et udmærket hold.

                    Jeg var allerede overbevist om at top seks røg da man afskibede Jebali og Gigovic, jeg er egentligt imponeret over at man skal så langt hen før det er afgjort, det har dog også noget med ligaen at gøre.

                    Den største forskel på de 5 første kampe og de efterfølgende er stadigvæk de spillere vi fik ind. Det var det der satte vores flotte efterår sammen og jeg håber man har set det på ledelsesgangene, det er det der, der skal til hvis man vil indfri ambitionerne.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Er du sikker på at Alms trup er bedre end Kent og Jakobs?

                      Der blev altså fyret nogle pemge efter Kent N projektet og Michelsen havde også et udmærket hold.

                      Jeg var allerede overbevist om at top seks røg da man afskibede Jebali og Gigovic, jeg er egentligt imponeret over at man skal så langt hen før det er afgjort, det har dog også noget med ligaen at gøre.

                      Den største forskel på de 5 første kampe og de efterfølgende er stadigvæk de spillere vi fik ind. Det var det der satte vores flotte efterår sammen og jeg håber man har set det på ledelsesgangene, det er det der, der skal til hvis man vil indfri ambitionerne.
                      Så kig en gang på truppen:
                      https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2019
                      https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2018

                      https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2017
                      https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2016

                      Der findes ikke alt for mange Top6 spilller som var samtidigt i klubben. Største stjerne var sikker Grytebust og spiller som Bashkim, C. Nielsen og Barrett (Ryan og Edmundsson også i en kort tid) viste ordentlig kvalitet. Og Tverskov selvfølgelig, som kom som ung god spiller og blev bedre med hvert år han spillede for os. Men hvis du kigger oyp de enkelte sæsoner så synes du finder ikke spillernateriale på niveauet med det vi havde til rådighed i denne sæson.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Så kig en gang på truppen:
                        https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2019
                        https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2018

                        https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2017
                        https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2016

                        Der findes ikke alt for mange Top6 spilller som var samtidigt i klubben. Største stjerne var sikker Grytebust og spiller som Bashkim, C. Nielsen og Barrett (Ryan og Edmundsson også i en kort tid) viste ordentlig kvalitet. Og Tverskov selvfølgelig, som kom som ung god spiller og blev bedre med hvert år han spillede for os. Men hvis du kigger oyp de enkelte sæsoner så synes du finder ikke spillernateriale på niveauet med det vi havde til rådighed i denne sæson.
                        Fair nok. Det er svært for mig at vurdere, men det er mit klare indtryk at der bruges mere nu på talentudvikling end på førsteholdstruppen, der var det omvendt under Kent og Jakob og først der det rigtigt blev sat i søen.

                        Jeg synes også at det siger noget at vi i denne sæson i stærkeste opstilling spiller med 4 der er førsteårsspillere, det betyder altså noget.

                        Jeg er fan af satsningen på talenter, men jeg mener også at det man henter ind som de skal læne sig op af skal være af en højere kvalitet, ihvertfald hvis man vil spille top seks.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Så kig en gang på truppen:
                          https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2019
                          https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2018

                          https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2017
                          https://www.transfermarkt.de/odense-...saison_id=2016

                          Der findes ikke alt for mange Top6 spilller som var samtidigt i klubben. Største stjerne var sikker Grytebust og spiller som Bashkim, C. Nielsen og Barrett (Ryan og Edmundsson også i en kort tid) viste ordentlig kvalitet. Og Tverskov selvfølgelig, som kom som ung god spiller og blev bedre med hvert år han spillede for os. Men hvis du kigger oyp de enkelte sæsoner så synes du finder ikke spillernateriale på niveauet med det vi havde til rådighed i denne sæson.
                          Hvor mange top 6 spillere ser du i den nuværende trup?
                          Jeg synes bestemt ikke at man kan sige at Kent havde en dårlig trup til rådighed, og hvis truppen var dårlig var en del af forklaringen selvforskyldt idet OB sprængte banken for spillere som Jönsson, AK og KEP som jeg nægter at tro på at Kent ikke var kraftigt medvirkende til at hente.
                          Kent startede i OB med spillere som Festersen, AK, Zohore, Makrini, Izunna, Falk og Emil Larsen og sluttede som nummer 9.

                          Alm overbeviser på ingen måde, men hverken Alm eller Björn har haft specielt gode arbejdsforhold - det fritager dem ikke for ansvar for de har begge truffet mange mærkelige og dårlige beslutninger, men var truppen til top 6 set over hele sæsonen? Det synes jeg egentligt ikke og jeg synes generelt det er svært at klandre folk for at de ikke overpræstere. Jeg har fin tillid til BW, men en knap så stor tiltro til Alm, jeg synes dog det er højere oppe at problemet skal findes *host*Thorborg*host* - når man henter en kapacitet som BW så giv ham dog for helvede lidt økonomisk råderum og æd det underskud det giver på den korte bane mod at man tilgengæld kan speede hele klubbens “turn-around” op så man ikke skal trækkes igennem en 2 års oprydningsfase hvor den står på leverpostej og blød mellemvare.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg


                            Hvor mange top 6 spillere ser du i den nuværende trup?
                            Jeg synes bestemt ikke at man kan sige at Kent havde en dårlig trup til rådighed, og hvis truppen var dårlig var en del af forklaringen selvforskyldt idet OB sprængte banken for spillere som Jönsson, AK og KEP som jeg nægter at tro på at Kent ikke var kraftigt medvirkende til at hente.
                            Kent startede i OB med spillere som Festersen, AK, Zohore, Makrini, Izunna, Falk og Emil Larsen og sluttede som nummer 9.

                            Alm overbeviser på ingen måde, men hverken Alm eller Björn har haft specielt gode arbejdsforhold - det fritager dem ikke for ansvar for de har begge truffet mange mærkelige og dårlige beslutninger, men var truppen til top 6 set over hele sæsonen? Det synes jeg egentligt ikke og jeg synes generelt det er svært at klandre folk for at de ikke overpræstere. Jeg har fin tillid til BW, men en knap så stor tiltro til Alm, jeg synes dog det er højere oppe at problemet skal findes *host*Thorborg*host* - når man henter en kapacitet som BW så giv ham dog for helvede lidt økonomisk råderum og æd det underskud det giver på den korte bane mod at man tilgengæld kan speede hele klubbens “turn-around” op så man ikke skal trækkes igennem en 2 års oprydningsfase hvor den står på leverpostej og blød mellemvare.
                            Synes vores trup i denne sæson var langt mere spændende end dem under Kent Nielsen. Er enig at det var selvforskyld fordi Kent Nielsen var helt sikker med i transferbeslutningerne og pegede på spiller han ville have. Vi hentede dertid "navne" deres bedste dage var allerede forbi. Nu har vi unge spændende spiller som Manneh, Tongya og Aske som "banker på Top6-døren" og har stadig udviklingspotentiale. Om forskellen mellem KEP og Paulsen må vi vel ikke tale om..
                            Ser Tverskov og Jebali som klare Top 6 spiller, Hansen og Paulsen mindst tæt på.
                            Synes vores bagkæde i efteråret var konkurrencedygtig for Too 6 Potentialet vi har/havde i offensiven blev aldrig rigtig forløst.
                            Hvis jeg kigger på de enkelte sæsoner så er det vel Jakob Michelsen som havde den "svageste" trup til rådighed - men han var den eneste som kunne indfrie målsætningen til mindst én gang. Spørgee mig ofte hvilke resultater han ville levere med den trup vi har nu...

                            Er fuldstændig enig at BW har brug for mere økonomisk råderum ellers kommer vi ikke virkelig foran.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Synes vores trup i denne sæson var langt mere spændende end dem under Kent Nielsen. Er enig at det var selvforskyld fordi Kent Nielsen var helt sikker med i transferbeslutningerne og pegede på spiller han ville have. Vi hentede dertid "navne" deres bedste dage var allerede forbi. Nu har vi unge spændende spiller som Manneh, Tongya og Aske som "banker på Top6-døren" og har stadig udviklingspotentiale. Om forskellen mellem KEP og Paulsen må vi vel ikke tale om..
                              Ser Tverskov og Jebali som klare Top 6 spiller, Hansen og Paulsen mindst tæt på.
                              Synes vores bagkæde i efteråret var konkurrencedygtig for Too 6 Potentialet vi har/havde i offensiven blev aldrig rigtig forløst.
                              Hvis jeg kigger på de enkelte sæsoner så er det vel Jakob Michelsen som havde den "svageste" trup til rådighed - men han var den eneste som kunne indfrie målsætningen til mindst én gang. Spørgee mig ofte hvilke resultater han ville levere med den trup vi har nu...

                              Er fuldstændig enig at BW har brug for mere økonomisk råderum ellers kommer vi ikke virkelig foran.
                              Den er mere spændende fordi der er mere potentiale i den, det er jeg enig i, ikke desto mindre så er der en del af de unge spillere som ikke er top seks spillere endnu.

                              Vi har Kadrii, Tverskov, Jebali og Minteh som er klare top seks spillere. Så havde vi Gigovic i 9 kampe som er for god til at spille i superligaen. Gigovic og Jebali har vi ikke i hele sæsonen.

                              Så har vi boblere som man også vil have top seks trupper som Martin Hansen, BP, Mihajlo, Frø, Sabbi og Manneh som sagtens kan være i en top seks trup. Manneh ligner en spiller der måske kan rykke op og blive en klar top seks spiller.

                              Og så har man det ret alvorlige, man starter sæsonen ud med at spille med spillere som Okosun, HC, Kasper Larsen, Nico, Skjelvik og Sander Svendsen.

                              Okosun er ikke i nærheden af at have niveauet til at spille superliga fodbold, HC kan måske over tid blive en superliga målmand, Kasper Larsen er nok 100 gram for tung.

                              Nico, Skjelvik og Sander Svendsen skal allesammen slås for at spille superliga fodbold.

                              ​​​​​​​Der er altså en del af de spillere der er nød til at starte inde og der er niveauet ganske enkelt for lavt. Det er ikke en top seks trup.

                              Comment

                              Working...
                              X