Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Byturen kan du roligt sætte i flertal - hvis man da ellers følger lidt med på Twitter. Når man én gang har brændt nallerne, så var det nok smartere at vise flaget i bylivet lidt mindre…

    For mig er det tydeligt, at han mentalt er et andet sted, og jeg glæder mig til det bliver realiseret. Det er fint, at I har det på en anden måde, og som klub skal vi kunne rumme typer som Minteh.
    Jeg følger med på Twitter og har godt set et par anonyme brugere tweete, at han er blevet set i byen et par gange efterfølgende. Men for det første er det svært at vide, hvor troværdigt det er, for det andet er det jo ikke ulovligt for fodboldspillere at være i byen, alt afhængigt af timing og hvordan man ellers går i byen. Man kan trods alt ikke forlange af 18-årige fodboldspillere, at de bare skal sidde på deres 15-kvadratmeters kollegieværelse og kukkelure når de ikke træner.
    Og jeg tænker de fleste håber han får realiseret et stort skifte til sommer, men derfor synes jeg på ingen måde det virker som om han ikke er engageret, på trods af løs twittersladder og Leif og Viaplays sensationsjournalistisk - snarere tværtimod viser hans klarmelding trods skade vel om noget, hvor meget han brænder for fodbolden.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Jeg følger med på Twitter og har godt set et par anonyme brugere tweete, at han er blevet set i byen et par gange efterfølgende. Men for det første er det svært at vide, hvor troværdigt det er, for det andet er det jo ikke ulovligt for fodboldspillere at være i byen, alt afhængigt af timing og hvordan man ellers går i byen. Man kan trods alt ikke forlange af 18-årige fodboldspillere, at de bare skal sidde på deres 15-kvadratmeters kollegieværelse og kukkelure når de ikke træner.
      Og jeg tænker de fleste håber han får realiseret et stort skifte til sommer, men derfor synes jeg på ingen måde det virker som om han ikke er engageret, på trods af løs twittersladder og Leif og Viaplays sensationsjournalistisk - snarere tværtimod viser hans klarmelding trods skade vel om noget, hvor meget han brænder for fodbolden.
      Jeg synes nu også at der er flere af hans udtalelser og handlinger som jeg helst havde været for uden og med fare for at blive skudt i skoene at jeg fare frem med janteloven, så savner jeg lidt at han ‘udadtil’ fokusere lidt mere på holdet og klubben og lidt mindre på sin egen karriere.

      Generelt har jeg det personligt lidt svært med spillere, uagtet alder og talent, der ikke lægger skjul på at de vil videre til en større klub og det heller før end siden.
      Så vil andre vinkle det til at spillere jo altså skal have ambitioner, og det skal de naturligvis også, men for mig kommer det nemt til virke lidt respektløst i forhold til klub og fans. Minteh har aldrig sværget OB troskab og har fra start givet udtryk for at han sigter efter de store ligaer, så det kan jeg på ingen måde laste ham for og jeg synes at han på alle måder en herlig dreng. Samtidig ser jeg ham bare heller ikke som en spiller som vi kan bygge en masse sportsligt op omkring (noget jer er lidt ærgerlig over) simpelthen fordi han ikke virker til at skele særligt meget til projektet OB. Og når det er tilfældet bliver han for mig lidt en spiller som BW helst bare skal formå at cashe mest muligt ud på inden han løber ind i formnedgang, problemer uden for banen eller skader. En kynisk tilgang til OB som jeg ikke bryder mig om at have, men som jeg føler mig nødsaget til at have i forhold til Minteh da han lader til at ville videre til noget bedre så hurtigt som overhovedet muligt.

      Comment


        Kunne man ikke prøve at fokusere på at jobbet som fodboldspiller, er det samme som alt muligt andet, forskellen er bare man er et offentligt menneske.

        Ja - Minteh var i byen op til den første kamp. Ja det er ikke iorden.

        Men, Minteh er 18 år, kommet alene til Danmark, uden venner. Det har alt sammen været noget han har skulle kæmpe med. Hvordan får man venner?
        Ved at tage i byen, Byen er altså ikke lige med alkohol og drikke sig i hegnet?
        De gange der er floreret rygter omkring Minteh er i byen, har alle dage været op til en fri dag.
        Det føler jeg sku er helt okay som ungt menneske.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
          Kunne man ikke prøve at fokusere på at jobbet som fodboldspiller, er det samme som alt muligt andet, forskellen er bare man er et offentligt menneske.

          Ja - Minteh var i byen op til den første kamp. Ja det er ikke iorden.

          Men, Minteh er 18 år, kommet alene til Danmark, uden venner. Det har alt sammen været noget han har skulle kæmpe med. Hvordan får man venner?
          Ved at tage i byen, Byen er altså ikke lige med alkohol og drikke sig i hegnet?
          De gange der er floreret rygter omkring Minteh er i byen, har alle dage været op til en fri dag.
          Det føler jeg sku er helt okay som ungt menneske.
          Jo det kunne man måske godt fokusere på, hvis altså jobbet som fodboldspiller var det samme som alt muligt andet. Men det er det ikke.

          Desuden er der mig bekendt ikke nogen der siger at Minteh ikke må gøre lige hvad der passer ham, men det kan vel ikke forarge nogen at en fodboldspillers ytringer og handlinger er med til at påvirke fodboldfans syn på spilleren?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Jeg synes nu også at der er flere af hans udtalelser og handlinger som jeg helst havde været for uden og med fare for at blive skudt i skoene at jeg fare frem med janteloven, så savner jeg lidt at han ‘udadtil’ fokusere lidt mere på holdet og klubben og lidt mindre på sin egen karriere.

            Generelt har jeg det personligt lidt svært med spillere, uagtet alder og talent, der ikke lægger skjul på at de vil videre til en større klub og det heller før end siden.
            Så vil andre vinkle det til at spillere jo altså skal have ambitioner, og det skal de naturligvis også, men for mig kommer det nemt til virke lidt respektløst i forhold til klub og fans. Minteh har aldrig sværget OB troskab og har fra start givet udtryk for at han sigter efter de store ligaer, så det kan jeg på ingen måde laste ham for og jeg synes at han på alle måder en herlig dreng. Samtidig ser jeg ham bare heller ikke som en spiller som vi kan bygge en masse sportsligt op omkring (noget jer er lidt ærgerlig over) simpelthen fordi han ikke virker til at skele særligt meget til projektet OB. Og når det er tilfældet bliver han for mig lidt en spiller som BW helst bare skal formå at cashe mest muligt ud på inden han løber ind i formnedgang, problemer uden for banen eller skader. En kynisk tilgang til OB som jeg ikke bryder mig om at have, men som jeg føler mig nødsaget til at have i forhold til Minteh da han lader til at ville videre til noget bedre så hurtigt som overhovedet muligt.
            Der er ikke noget af det, jeg er uenig i. Jeg er uenig i, at Minteh skulle virke uengageret og som en, der allerede er videre mentalt (uagtet at jeg er helt med på, at han har ambitioner om at komme videre så hurtigt som muligt).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              Kunne man ikke prøve at fokusere på at jobbet som fodboldspiller, er det samme som alt muligt andet, forskellen er bare man er et offentligt menneske.

              Ja - Minteh var i byen op til den første kamp. Ja det er ikke iorden.

              Men, Minteh er 18 år, kommet alene til Danmark, uden venner. Det har alt sammen været noget han har skulle kæmpe med. Hvordan får man venner?
              Ved at tage i byen, Byen er altså ikke lige med alkohol og drikke sig i hegnet?
              De gange der er floreret rygter omkring Minteh er i byen, har alle dage været op til en fri dag.
              Det føler jeg sku er helt okay som ungt menneske.
              At være fodboldspiller er ikke et job som alle andre. Ej heller den løn, der følger med.

              Jo, jeg har fuld forståelse for det, og har i øvrigt intet i mod at fodboldspillere er mennesker, der nyder en tur i byen i ny og næ.

              Jeg nævnte det mere som et lille kuriosum; at når man nu én gang er blevet udeladt af truppen for en bytur, så skulle man måske lige tage det roligt herefter.

              Minteh har fået succes ekstremt hurtigt, og han spiller helt åbentlyst - som jeg ser det - kun for sig selv og reagerer temmelig skidt - synes jeg - når der kommer noget i vejen for ham selv. Den attitude bryder jeg mig ikke om, og så er der heller ikke mere i det fra min side. Jeg har al forståelse for hvor hurtigt det er gået for del unge mand :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                At være fodboldspiller er ikke et job som alle andre. Ej heller den løn, der følger med.

                Jo, jeg har fuld forståelse for det, og har i øvrigt intet i mod at fodboldspillere er mennesker, der nyder en tur i byen i ny og næ.

                Jeg nævnte det mere som et lille kuriosum; at når man nu én gang er blevet udeladt af truppen for en bytur, så skulle man måske lige tage det roligt herefter.

                Minteh har fået succes ekstremt hurtigt, og han spiller helt åbentlyst - som jeg ser det - kun for sig selv og reagerer temmelig skidt - synes jeg - når der kommer noget i vejen for ham selv. Den attitude bryder jeg mig ikke om, og så er der heller ikke mere i det fra min side. Jeg har al forståelse for hvor hurtigt det er gået for del unge mand :).
                Jeg er sådan set enig i hvad du skriver langt hen af vejen. Men, hvis klubben og Minteh har haft en lang snak om hvordan reglerne er angående bytur? Hvad er problemet så? Hvis klubbens interne husregler kun er byture dagen op til kamp ikke er iorden, så gør Minteh jo ikke noget forkert?
                Så er det mere klubben man skal være efter.
                Jeg mener bare man skal passe på med hvad “beskylder” Minteh for, når man ikke ved hvad der er reglerne.
                Jeg tror klubben er meget ligeglad med hvad spillerne gør op til deres fridag.

                Comment


                  Jo, ikke voldsomt uenig. Det var som sagt heller ikke så væsentligt, og måske skulle jeg have udeladt den del. Det, der irriterer mig, er attituden.

                  Comment


                    Selvom det nok skulle have været skrevet i en anden tråd: Med hensyn til Minteh, så kan jeg ikke lade være med at sammenligne ham lidt med Sisto, og det tror jeg trænerstaben er helt på forkant med, at han ikke ender som ham. På den anden side, så har Minteh også arbejdet hårdt for holdet på det sidste, han er ung og jeg tror vi skal bære lidt over med hans attituder som han har ind imellem.

                    De fleste unge spillere skal stadig formes til en karriere som professionel fodboldspiller, det samme kan faktisk nævnes om Adelgaard. Altså de unge spillere skal hjælpes på vej ind i de voksnes rækker, som Alm og trænerstaben har gjort med de 2 på det sidste.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Jo, ikke voldsomt uenig. Det var som sagt heller ikke så væsentligt, og måske skulle jeg have udeladt den del. Det, der irriterer mig, er attituden.
                      Når du nu nævner attituden så mener jeg at da Minteh og en anden var her til prøvetrænig var det oprindeligt den anden, midtbanespiller mener jeg, som der var mest interesse for. Så vidt jeg husker var der lidt utilfredshed med Mintehs ageren på banen og attituden udenfor banen. Tonny tog vist en snak med ham enten ved første prøve, eller ved anden prøvetræning for at få rettet på det. Resten er vel historie hvad angår Minteh.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        Jo, ikke voldsomt uenig. Det var som sagt heller ikke så væsentligt, og måske skulle jeg have udeladt den del. Det, der irriterer mig, er attituden.
                        Den del er vi fuldstændig enig omkring. Atituden er ikke god…

                        Comment


                          Uff… https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-ikke-umuligt
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Tvivler stærkt på, at han ender i FCK.

                            Mere en af klubberne i bunden/midten af PL eller toppen af Championship.

                            Lidt som Iversen.

                            Comment


                              Ville ikke give nogen mening. Til trods for at det er haglet ind med mål, er han gang på gang blevet rost som en af holdets bedste. Der må simpelthen være større adresser, der kan bruge ham.

                              Comment


                                Hørte personligt Mintehs agent sige at han allerede havde skrevet under med en ny klub, og at arbejdstilladelse ikke blev et problem.

                                Comment

                                Working...
                                X