Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Horsens-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Kan Sabbi klare 55-60 minutter er det også fint til en startplads. Så kan man enten rykke Jebali frem eller sætte Charly ellerTongya ind til den tid, alt afhængig af kampbilledet. Spørgsmålet er så, om han kan klare en time.
    Tja tjo. Jeg er mere til at spille med Franco, både fordi vi rent faktisk spiller godt. Og så må jeg også sige at jeg synes folk er for hårde i deres bedømmelse af ham. I de sidste tre kampe har han scoret, han har trukket et straffespark og det er også ham der på banen skal løbe over og slukke ildebranden i sidste kamp mod Brøndby. Jeg synes man skal starte med Franco. Så kan Sabbi være noget der kan komme ind fra bænken og gøre en forskel.

    ​​​​​​



    ​​​​​​

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

      Jeg er ikke enig i at Sabbi skal starte, hans presspil er ikke imponerende, og i sidste sæson var han også slem til store brændte chancer. Jeg mener vi skal holde fast i Jebali på toppen i den sidste kamp inden vinterpausen, så må vi se hvad muligheder den lange opstart giver os. Tongay har stor defensiv betydning og kan bruges til at støtte hvis en af vores backs har udfordringer (senest Grubbe overfor Vallys) han bør starte igen. Så kan Sabbi få chancen de sidste 20 min hvis vi skal jagte en scoring. Vi skal absolut undgå at komme bagud mod Horsens, så er de virkeligt bøvlede at overvinde på en sikkert langhåret og tung bane.Jeg ville starte som 2. Halvleg mod Brøndby, måske med Aske i stedet for Skjelvik hvis han er 100 % fit. Så må Minteh og Jebali lave den kasse der kan tvinge Horsens længere frem.
      Jebalis presspil er godt nok heller ikke prangende.

      Ellers er jeg da ikke uenig. Jeg ser heller ikke Sabbi som en oplagt løsning på 9eren, men er da villig til at give det et skud.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Jeg overvejede den godt. Jeg tror bare ikke Sabbi er klar til 90.

        Det jeg godt kan lide ved at køre Sabbi på toppen det er at det passer godt ind i vores evne til at være farlige på omstillinger, med Gigovic og Tverskov på 6'er positionerne har vi også mulighed for at vende spillet tidligt og netop få de her omstillinger.

        Jeg tror stadig at vi spiller med Jebali på toppen, især fordi Sabbi ikke virker klar til at spille en hel kamp, jeg tror dog han kommer ind for Jebali/Frø.

        Jeg kan egentligt meget godt lide at vi har Franco på, jeg vil gerne have ham til at lukke Musonda ned, rigtigt meget af Horsens spil tidligt går igennem ham.
        ​​​​​
        Vi kan ja godt starte med Såbbi selv hvis han ikke kan spille hele kampen. Hvis vi kommer foran så kunne det være oplagt at skifte og bringe Charly ind som kan løbe dybt og er er et våben i kontraspil med den speed han har
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Tja tjo. Jeg er mere til at spille med Franco, både fordi vi rent faktisk spiller godt. Og så må jeg også sige at jeg synes folk er for hårde i deres bedømmelse af ham. I de sidste tre kampe har han scoret, han har trukket et straffespark og det er også ham der på banen skal løbe over og slukke ildebranden i sidste kamp mod Brøndby. Jeg synes man skal starte med Franco. Så kan Sabbi være noget der kan komme ind fra bænken og gøre en forskel.

          ​​​​​​



          ​​​​​​
          Der har du sikker en pointe. Tongya gør det godt. Men vil bare gerne have Jebali væk fra toppen og tilbage på 10er positionen og der ser Såbbi som bedste mulighed på toppen.. Om det bliver Tongya eller Frø på venstre side kan godt leve med begge løsninger. Frø står for mere kreativitet i offensiven mens Tongya ser mere som det "sikre kort" som giver mere defensiv stabilitet end Frø.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Der har du sikker en pointe. Tongya gør det godt. Men vil bare gerne have Jebali væk fra toppen og tilbage på 10er positionen og der ser Såbbi som bedste mulighed på toppen.. Om det bliver Tongya eller Frø på venstre side kan godt leve med begge løsninger. Frø står for mere kreativitet i offensiven mens Tongya ser mere som det "sikre kort" som giver mere defensiv stabilitet end Frø.
            Udfordringen er jo fordi at man mangler en på toppen så svækker man på to pladser ved at rykke både Jebali og Gigo en tak frem .. så er man halveringe på tre pladser i stedet for kun på en … fasthold Gigo og Jebali på deres optimale pladser og så “hvem som helst” fremme .. Charly, Okusun, Sabbi, Tongya Aller selv Frøkjær .. han kan vel tage imod og holde indtil der kommer flere ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Udfordringen er jo fordi at man mangler en på toppen så svækker man på to pladser ved at rykke både Jebali og Gigo en tak frem .. så er man halveringe på tre pladser i stedet for kun på en … fasthold Gigo og Jebali på deres optimale pladser og så “hvem som helst” fremme .. Charly, Okusun, Sabbi, Tongya Aller selv Frøkjær .. han kan vel tage imod og holde indtil der kommer flere ..
              Man rykker Jebali ét tak frem.

              Gigo’s position er ikke påvirket heraf. Han blev rykket frem, da Frø blev sat af for at komme for sent.

              Uden relevans for dit indlæg:

              OB er begyndt at spille mere dynamisk og på omstillinger. Minteh fart er nok katalysator. Uanset om Jebali er 9er eller 10er, så passer han ikke godt til den måde at spille på. Han varmer bolden for meget og træffer tit for dårlige beslutninger. Jeg er med på hans kvaliteter, men der er en grund til, at han er her i OB og ikke i en større liga, og på et tidspunkt skal man også evaluere på, om hans kvaliteter står mål med det, han koster i fart og dynamik.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Man rykker Jebali ét tak frem.

                Gigo’s position er ikke påvirket heraf. Han blev rykket frem, da Frø blev sat af for at komme for sent.

                Uden relevans for dit indlæg:

                OB er begyndt at spille mere dynamisk og på omstillinger. Minteh fart er nok katalysator. Uanset om Jebali er 9er eller 10er, så passer han ikke godt til den måde at spille på. Han varmer bolden for meget og træffer tit for dårlige beslutninger. Jeg er med på hans kvaliteter, men der er en grund til, at han er her i OB og ikke i en større liga, og på et tidspunkt skal man også evaluere på, om hans kvaliteter står mål med det, han koster i fart og dynamik.
                Jeg mener så bare at man burde fastholde Gigo og rykke Jebali ned på Frøkjærs plads og så få en anden på toppen ..
                Jebali har kontraktudløb 30.06.24 og bliver næppe forlænget - spørgsmålet er om han kan sælges ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Jeg mener så bare at man burde fastholde Gigo og rykke Jebali ned på Frøkjærs plads og så få en anden på toppen ..
                  Jebali har kontraktudløb 30.06.24 og bliver næppe forlænget - spørgsmålet er om han kan sælges ..
                  Det kunne man selvfølgelig have valgt.

                  Man kunne jo spekulere i et salg efter en eventuel slutrunde. Jeg siger i øvrigt ikke, at Jebali ikke er god. Når han er bedst, så er han da en kæmpe profil. Når han ikke er god, og det er ved at være lidt tid siden sidst, så koster han bare i presset og i dynamikken, og på er eller andet tidspunkt hælder regnestykket den forkerte vej.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Det kunne man selvfølgelig have valgt.

                    Man kunne jo spekulere i et salg efter en eventuel slutrunde. Jeg siger i øvrigt ikke, at Jebali ikke er god. Når han er bedst, så er han da en kæmpe profil. Når han ikke er god, og det er ved at være lidt tid siden sidst, så koster han bare i presset og i dynamikken, og på er eller andet tidspunkt hælder regnestykket den forkerte vej.
                    Ikke uenig men jeg mener også at hans placering på 9’eren frem for 10’eren gør ham også dårligere end han nødvendigvis er ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Der har du sikker en pointe. Tongya gør det godt. Men vil bare gerne have Jebali væk fra toppen og tilbage på 10er positionen og der ser Såbbi som bedste mulighed på toppen.. Om det bliver Tongya eller Frø på venstre side kan godt leve med begge løsninger. Frø står for mere kreativitet i offensiven mens Tongya ser mere som det "sikre kort" som giver mere defensiv stabilitet end Frø.
                      Altså det optimale ville jo være at have Bashkim.

                      Da jeg i sin tid først ovejede at spille Sabbi på toppen, så er det netop fordi han er så lynhurtig som han er og så fordi han ikke fungerer på højrekanten.

                      Det kan jeg se have en force især hvis vi kommer foran og sætter Horsens i en situation hvor de skal frem af banen fordi der vil jeg gerne have ham, Franco og Minteh ud og løbe mod en bagkæde der er tvunget frem i banen. Det er en af grundene til at jeg gerne vil spille ham fra bænken. Så kan han komme ind og lukke kampen på en omstilling.

                      Hvis vi starter ham på banen så kunne min bekymring være at han ikke er typen du kan spille bolden op på. Derudover så er han også typen der falder lidt for let, dog i modsætning, til Isaam så får han ikke frisparkene. Plus at spiller vi med Minteh og Sabbi helt på toppen, så stiller Horsens sig dybt, så skal man være indstillet på det.

                      Men mest af alt, så synes jeg bare ikke man skal lave om på et fungerende hold, til den sidste kamp i halvsæsonen.
                      ​​​​
                      Last edited by Striwetforlivet!; 08-11-2022, 21:49.

                      Comment


                        #26
                        Ifølge OBs facebookside har 1000 allerede sikret sig billet til udebaneafsnittet i Horsens. Derfor udvides området til 1800 pladser.

                        Håber vi kan fylde dette også. Der er klar mulighed for at dominere lydscenen i Horsens. Holdet får også brug for skubbet IMHO.
                        Fas est et ab hoste doceri.

                        Comment


                          #27
                          Kampens vigtighed er ikke til at tage fejl af, men for første gang i mange sæsoner er frygten for nederlag ikke større end håbet om sejr. Spillet er blevet markant forbedret og der er en en solid bund i holdet. Jeg tror ikke vi får at se AK få samme antal chancer igen som i hjemmekampen mod ACH. Svært det bliver det helt sikkert og der skal kæmpes til sidste blodsdråbe. ACHs sejr over RFC var skræmmende stor og fuldt fortjent og måske også et udtryk for RFCs nuværende formkurve mere end ACHs reelle styrke .. men det ved vi meget mere om søndag kl. 16
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #28
                            Horsens tabte så man kan jo håbe at de er trætte og triste på søndag ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Horsens tabte så man kan jo håbe at de er trætte og triste på søndag ..
                              Eller opsatte på at revanchere sig efter at være smidt ud af pokalturneringen af deres lokalrivaler. Men selv da, så var det hovedsageligt reserver snarere end det var stærkeste opstilling, de stillede med, så jeg tvivler på at deres nederlag i dag har nogen betydning for vores kamp.

                              Comment


                                #30
                                I følge OB på twitter har nu 1.300 billet til på søndag
                                siden 1887

                                Comment

                                Working...
                                X