Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Lyngby 21/10/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

    Selvom spillet ikke har været prangende visse de hårde stats at vi har været effektive og gode nok. Ja, faktisk det bedste hold uanset resultaterne i denne runde.
    Nedenstående er stillingen taget de sidste 9 runder.
    Jeg er på ingen uenig i de tal, og synes det fedt og er da også relativt set OBtimistisk i fht. resten af sæsonen, men det visuelle indtryk efterlader jo ofte en del, men det er måske en konsekvens af at der i gårsdagens kamp kun var 3 startere som også spillede pokalfinale for mindre end 6 mdr. siden

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Fantastisk start på kampen (og weekenden), og herligt (og ganske nødvendigt) med 3 point. Alligevel sidder jeg efter kampen med en ret uforløst følelse: foran med 3-0 ved pausen skal denne kamp bare køres hjem uden at Lyngby på nogen måde skal blive farlige: Vi kom alt for langt ned på vores egen banehalvdel i anden halvveg, og formåede ikke at blive vildt farlige på de kontrastød det indbød til. Og så gjorde Martin Hansen sit til, at Lyngby ikke formåede at tage det sidste skridt op mod at lugte blod.
      At Gigo så får rødt er ekstra skidt. Personligt så jeg de sidste fire kampe inden pausen som to sejre mod Lyngby og Horsens (et must, hvis vi 1. skal kæmpe om at komme i top-6 og 2. skal komme længst væk fra 11pladsen, som mange bejler til), og to mere eller mindre gratis kampe mod FCM og BIF. De to sidstnævnte kampe skulle dog gerne give nogle point, især hjemme mod BIF. I går gik første del af regnskabet op - men det var lidt dyrt.

      Comment


        Uanset hvordan man vender og drejer stats på bold, spil og skud på mål, så vil jeg bare sige, de som har den bedste målmand, de vinder kampene, eller opnår altid mindst det næstbedste, en uafgjort. Martin Hansen er en fantastisk målmand, kæft nogle redninger han disker op med, var han ikke kommet til OB så havde det godt nok set skidt ud nu, han laver point i stort set hver eneste kamp.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Ja det var ikke godt idag. Han er klart bedst på 10`eren. Men hvad er alternativerne lige pt?
          Som mange har påpeget gennem et års tid, eller mere så er det en mangel vare i OB.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Nogen der har status på Aske? Han må bare ikke være langtidsskadet

            Comment


              Pladen er gået i hak for mange herinde vedrørende Alm. For ikke så mange runder siden frygtede og bævede vi for nedrykning.

              Nu er der kommet en rimelig defensiv stabilitet, og der er tegn på en eller anden art offebsiv struktur. Særligt omstillingerne var bedre - og til tider gode - mod lyngby.

              At man tager tempo ud og stiller sig mere tilbage er ikke ualmindeligt ved 3-0, selvom det da til tider så sløjt ud.

              Der er meget arbejde tilbage, og jeg ser stadig mere nedad end opad, men kunne vi ikke godt skrue ned for det mest trivielle nonsens!

              Comment


                Puha

                En rigtig fin første halvleg med en 3-0 føring. Men hvorfor stoppe i anden halvleg? Lyngby kunne, med lidt held ,have fået point i denne kamp. Man burde også vise lidt respekt for tilskuerne, som har fulgt klubben i tykt og tyndt, og fortsat angrebene i 2. halvleg ned mod RMN.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Det skal bare lykkes. Der er en alt for dum dom.

                  "Vi fandt hullerne i første halvleg, men jeg mener godt, at vi kunne have stået højere og ikke ende så lavt på banen, som vi ofte gjorde, sagde svenskeren, der endnu ikke kender sin fremtid efter lejemålets udløb med OB efter den sidste kamp i kalenderåret i Horsens den 13. november.
                  - Jeg har ikke fået noget at vide. Jeg spiller bare videre og forsøger at udvikle mig bedst muligt, sagde han til Sport Fyn."
                  Er helt enig men Gigo der og er lyder det ikke lidt som en kritik til Alm?
                  I hensigt af fremtiden: sagde BW ikke at der ligger i vores hænder til mindst at forlængre aftalen til næste sommer? Eller husker det forkert?
                  Vi har diskuteret det før Andlox, men i mine øjne pynter det ikke på dine ellers fine indlæg herinde at du er begyndt at tolke snart sagt alt, hvad der sker omkring klubben ind i en kritik af Alm. Det er en hel ukontroversiel udtalelse efter en halvleg, hvor holdet er gået for meget ned i gear og har stillet sig for dybt, og formentlig dybere end hvad oplægget har været.

                  Ift. Gigo: der har været forskellige meldinger og tolkninger, men jeg tror konklusionen efterhånden er, at det er op til Gigo og OB: der er en klausul med Rostov, der gør at lejeaftalen kan forlænges, men det kræver at Gigo også vil forlænge den.

                  Comment


                    Mintah kan gå hen og blive et kæmpe salg! En 18-årig offensiv spiller der spiller regelmæssigt superligabold, som skal bruge få minutter på at blive kampafgørende med mål og assist, og som har nogle helt åbenlyse spidskompetancer - sådan en spiller kommer hurtigt på raderen hos store klubber! Stik ham en lang kontrakt hurtigt!

                    Fedt med første scoring af Franco, håber det kommer til at give et boost til hans selvtillid for nøj hvor afsluttede han ellers dårligt til opvarmningen. Kan han få lagt noget mere skarphed på kan det godt gå hen og blive helt godt.

                    Manneh viser sig som et super alternativ på 6eren - klasse at vi i Tverskov, Gigo og Manneh har 3 solide kort på en så vigtig plads. Han er rolig og stærk i pasningsspillet hvor han sjældent mister bolden og generelt skiller sig klogt af med den. Jeg savner lidt at han nogen gange prøver at finde åbningerne med de lidt sværere fremadrettede afleveringer for det bliver lidt meget bag ud og til siden, men i forhold til at holde på bolden, trække tempo ud af spillet og kontrollere kampen virker han stærk.

                    Rigtigt skidt 2. halvleg kollektivt, dårlig kamp af Jebali som slet ikke fungere som 9er i min optik og Grubbe skal altså til at steppe lidt op synes jeg ellers må NM få lidt minutter i stedet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                      Mintah kan gå hen og blive et kæmpe salg! En 18-årig offensiv spiller der spiller regelmæssigt superligabold, som skal bruge få minutter på at blive kampafgørende med mål og assist, og som har nogle helt åbenlyse spidskompetancer - sådan en spiller kommer hurtigt på raderen hos store klubber! Stik ham en lang kontrakt hurtigt!

                      Fedt med første scoring af Franco, håber det kommer til at give et boost til hans selvtillid for nøj hvor afsluttede han ellers dårligt til opvarmningen. Kan han få lagt noget mere skarphed på kan det godt gå hen og blive helt godt.

                      Manneh viser sig som et super alternativ på 6eren - klasse at vi i Tverskov, Gigo og Manneh har 3 solide kort på en så vigtig plads. Han er rolig og stærk i pasningsspillet hvor han sjældent mister bolden og generelt skiller sig klogt af med den. Jeg savner lidt at han nogen gange prøver at finde åbningerne med de lidt sværere fremadrettede afleveringer for det bliver lidt meget bag ud og til siden, men i forhold til at holde på bolden, trække tempo ud af spillet og kontrollere kampen virker han stærk.

                      Rigtigt skidt 2. halvleg kollektivt, dårlig kamp af Jebali som slet ikke fungere som 9er i min optik og Grubbe skal altså til at steppe lidt op synes jeg ellers må NM få lidt minutter i stedet.
                      Enig langt hen ad vejen. Dog ikke omkring Grubbe/Michelson. En af de betydelige årsager til at vores defensiv er forbedret er at NM ikke spiller, der var gennemtræk og masser af indlæg fra modstanderne i hans side i snart sagt hver eneste kamp. Han fylder for lidt defensivt og fanges ofte fremme på banen i fejlslagne raids. Grubbe er ikke spektakulær endnu, men er betydeligt mere solid. Jeg husker stadig NM for et par katastrofer mod AaB og Viborg i Odense. Franco er disciplineret defensivt og viste i 1 halvleg mod Lyngby at der begynder at komme offensivt produkt på også, nu må vi se hvad det bliver til når Sabbi og Bash er klar. Indtil da vil jeg mene kanten er hans, jeg ville gerne se Sabbi som 9’er - han gjorde da ondt på os et par gange som en mands hær for Hobro.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                        Mintah kan gå hen og blive et kæmpe salg! En 18-årig offensiv spiller der spiller regelmæssigt superligabold, som skal bruge få minutter på at blive kampafgørende med mål og assist, og som har nogle helt åbenlyse spidskompetancer - sådan en spiller kommer hurtigt på raderen hos store klubber! Stik ham en lang kontrakt hurtigt!

                        Fedt med første scoring af Franco, håber det kommer til at give et boost til hans selvtillid for nøj hvor afsluttede han ellers dårligt til opvarmningen. Kan han få lagt noget mere skarphed på kan det godt gå hen og blive helt godt.

                        Manneh viser sig som et super alternativ på 6eren - klasse at vi i Tverskov, Gigo og Manneh har 3 solide kort på en så vigtig plads. Han er rolig og stærk i pasningsspillet hvor han sjældent mister bolden og generelt skiller sig klogt af med den. Jeg savner lidt at han nogen gange prøver at finde åbningerne med de lidt sværere fremadrettede afleveringer for det bliver lidt meget bag ud og til siden, men i forhold til at holde på bolden, trække tempo ud af spillet og kontrollere kampen virker han stærk.

                        Rigtigt skidt 2. halvleg kollektivt, dårlig kamp af Jebali som slet ikke fungere som 9er i min optik og Grubbe skal altså til at steppe lidt op synes jeg ellers må NM få lidt minutter i stedet.
                        Ret enig. Frø må på bænken og Jebali tilbage. Ved godt at han pt nok er den eneste offensiv spiller vi har der kan suge bolden og lægge af som ved 3-0, men det kan han også fra 10eren. Om Sabbi eller, Franko, eller horneman skal spille spids må være dagsformen.
                        ​​​​

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Vi har diskuteret det før Andlox, men i mine øjne pynter det ikke på dine ellers fine indlæg herinde at du er begyndt at tolke snart sagt alt, hvad der sker omkring klubben ind i en kritik af Alm. Det er en hel ukontroversiel udtalelse efter en halvleg, hvor holdet er gået for meget ned i gear og har stillet sig for dybt, og formentlig dybere end hvad oplægget har været.

                          Ift. Gigo: der har været forskellige meldinger og tolkninger, men jeg tror konklusionen efterhånden er, at det er op til Gigo og OB: der er en klausul med Rostov, der gør at lejeaftalen kan forlænges, men det kræver at Gigo også vil forlænge den.
                          Spørger mig bare hvorfor vi giver Initiativen væk efter en føring og står så lavt og det er ja helt præcist det Gigovic kritiserer. Spørgsmålet er om det er taktisk oplagt eller om det "bare sker" og holdet har problemer med temposkift. Man kan selvfølgelig ikke presse i 90 minutter så man skal skifte tempo og intensitet under kampen.
                          Hvis der er taktisk oplagt så er det i mine øjne ofte alt for tidligt vi parkerer bussen om at forsvare et resultat hjemme. Og om Gigovic bare beskriver hvad der ofte sker på banen eller om det er taktikken han referer til det ved faktisk ikke og spørger mig.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Spørger mig bare hvorfor vi giver Initiativen væk efter en føring og står så lavt og det er ja helt præcist det Gigovic kritiserer. Spørgsmålet er om det er taktisk oplagt eller om det "bare sker" og holdet har problemer med temposkift. Man kan selvfølgelig ikke presse i 90 minutter så man skal skifte tempo og intensitet under kampen.
                            Hvis der er taktisk oplagt så er det i mine øjne ofte alt for tidligt vi parkerer bussen om at forsvare et resultat hjemme. Og om Gigovic bare beskriver hvad der ofte sker på banen eller om det er taktikken han referer til det ved faktisk ikke og spørger mig.
                            Jeg var selvfølgelig ikke i omklædningsrummet, men i sit pauseinterview vi kunne høre fra TV-skærmen var budskabet at man skulle gå efter at spille 90 gode minutter. Man havde desuden forberedt sig på Lyngby sandsynligvis gik over til at spille med 4 mand i forsvarskæden. Det lød derfor ikke på Alm som om at man ville stille sig ned, men få dræbt kampen endeligt. Jeg tror mest på den komfortable føring satte sig mentalt I spillerne. Vi havde også mange unge spillere på banen og de har oftere tendens til miste fokus når man føler sig for meget ovenpå.

                            Comment


                              Er der nogen, der har en status på vores første-capo? Ingen kritik af afløseren, men vi savner jo bare vores tribuneleder.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                Jeg var selvfølgelig ikke i omklædningsrummet, men i sit pauseinterview vi kunne høre fra TV-skærmen var budskabet at man skulle gå efter at spille 90 gode minutter. Man havde desuden forberedt sig på Lyngby sandsynligvis gik over til at spille med 4 mand i forsvarskæden. Det lød derfor ikke på Alm som om at man ville stille sig ned, men få dræbt kampen endeligt. Jeg tror mest på den komfortable føring satte sig mentalt I spillerne. Vi havde også mange unge spillere på banen og de har oftere tendens til miste fokus når man føler sig for meget ovenpå.
                                O.k., tak for infirmationerne. Men der var ikke så fint: at stå på RMN og forvente at se os skabe chancer og score og så følte sig det næsten som om kampen blev kun spiller på den anden banehalvdel...
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X