Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nykøbing - OB, Optakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg synes noget har været helt off med indslusningen af de spillere vi hev ind til sidst i vinduet.

    Efter to sejre, vælger vi at ændre lidt drastisk ved at Gigovic og Franco starter inde mod Viborg. Især at starte Franco virkede forhastet. Han ligner virkelig en spiller, der skal arbejdes med før han er klar til at starte inde. Både formmæssigt og taktisk.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
      Jeg synes noget har været helt off med indslusningen af de spillere vi hev ind til sidst i vinduet.

      Efter to sejre, vælger vi at ændre lidt drastisk ved at Gigovic og Franco starter inde mod Viborg. Især at starte Franco virkede forhastet. Han ligner virkelig en spiller, der skal arbejdes med før han er klar til at starte inde. Både formmæssigt og taktisk.
      Jeg kunne ikke være mere enig... Alm´s måde at både sætte holdet, og samtidig disponere elendigt med indskiftninger har vist sig værende en falliterklæring i mine øjne. Samtidig er jeg slet ikke sikker på at Gigovic og Franco overhovedet passer ind i OB.. Det må tiden vise og jeg håber at blive modbevist, men det handler ikke altid om at købe spillere bare for at købe spillere.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af WTF2022 Se indlæg

        Jeg kunne ikke være mere enig... Alm´s måde at både sætte holdet, og samtidig disponere elendigt med indskiftninger har vist sig værende en falliterklæring i mine øjne. Samtidig er jeg slet ikke sikker på at Gigovic og Franco overhovedet passer ind i OB.. Det må tiden vise og jeg håber at blive modbevist, men det handler ikke altid om at købe spillere bare for at købe spillere.
        Det har jo været håbløst fra dag ét. At overtage en trup og insistere på at spille med to 6’ere, selvom der reelt ikke er så meget som én 6’er i truppen, men en række 8’ere som så skal omskoles er jo problematisk. Og det har ikke rigtig fungeret andet end i enkelte kampe. Vores pointsnit tegner et tydeligt billede.. Meget muligt at det er det Alm er blevet rekrutteret på af Allan Gaarde og Co. , men så er det rekrutteringen der har fejlet. Alm er helt åbenlyst ikke det eneste problem i OB, men lige nu er situationen så desperat at der ikke er noget som helst at tabe ved at afprøve om nye trænerøjne kan skabe noget taktisk fundament idet spillermateriale vi har.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

          Kommentatorerne sagde, at MH`s seneste straffesparkredning var i 2018, så der er mulighed for forbedring
          Ville have været rart hvis HC havde været klar, så man kunne have skiftet ham ind til Straffe. Tror han er væsentligt bedre til lige netop den disciplin en Martin

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Det har jo været håbløst fra dag ét. At overtage en trup og insistere på at spille med to 6’ere, selvom der reelt ikke er så meget som én 6’er i truppen, men en række 8’ere som så skal omskoles er jo problematisk. Og det har ikke rigtig fungeret andet end i enkelte kampe. Vores pointsnit tegner et tydeligt billede.. Meget muligt at det er det Alm er blevet rekrutteret på af Allan Gaarde og Co. , men så er det rekrutteringen der har fejlet. Alm er helt åbenlyst ikke det eneste problem i OB, men lige nu er situationen så desperat at der ikke er noget som helst at tabe ved at afprøve om nye trænerøjne kan skabe noget taktisk fundament idet spillermateriale vi har.
            man har endvidere fuldstændigt gamblet med holdets moral og selvtillid ved at lave et så gigantisk eksperiment at spille med to 6ere i så lang tid uden at have skolede spillere til pladserne. Det er en eklatant fejl, som kan få nedrykningskobsekvenser, da den har udløst en nedadgående negativ spiral, som har medført at holdet bare er blevet mere og mere skrøbeligt på grund af alle de personlige fejl, der er begået og oplevelsen af at man ikke fungerer som et hold og de manglende resultater. Men er blevet et taberhold. Tidligere kunne man i ny og næ slå et top 6 hold. Det sker nu under Alm uhyggeligt sjældent.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
              Jeg synes noget har været helt off med indslusningen af de spillere vi hev ind til sidst i vinduet.

              Efter to sejre, vælger vi at ændre lidt drastisk ved at Gigovic og Franco starter inde mod Viborg. Især at starte Franco virkede forhastet. Han ligner virkelig en spiller, der skal arbejdes med før han er klar til at starte inde. Både formmæssigt og taktisk.
              Det lugter stygt at panikhandling. Det man har, fungerer ikke. Så Alm forsøger i affekt at skrabe lidt point sammen ved at starte med de nye. Der er man endt fordi han ikke har skabt et hold med en klar spillestil og koncept og fordi han har insisteret på at spille et system, som man ikke har haft spilletyperne til.
              EDIT: jeg er overbevist om, at Gigo og Manneh i hvert fald har niveau. Men man kan meget let ødelægge de forstærkningsmuligheder de giver, hvis man ødelægger dem ved en så forhastet og satset indslusning af dem. Gigo kan meget nemt nu efter to kampe to nederlag og brændt straffe tænke: godt jeg er væk om 9 kampe. Så får vi ikke 100% ud af han og de penge vi har smidt i hans løn. Måske nærmest tværtimod.
              Last edited by claudes1; 08-09-2022, 05:54.

              Comment


                Hvor det dog trist at se hvor stor krise OB er i. Og man ved bare det ikke engang hjælper at fyre træneren, så længe vi har sådan en uduelig ledelse som vi har. Så kan en hvilken som helst træner ikke få op i top 6

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                  Hvor det dog trist at se hvor stor krise OB er i. Og man ved bare det ikke engang hjælper at fyre træneren, så længe vi har sådan en uduelig ledelse som vi har. Så kan en hvilken som helst træner ikke få op i top 6
                  Jeg har stadig tillid til BW. Hans dispositioner vil tage noget tid, inden de vil bære frugt (nye assistenttrænere / nye spillere). Men det afhænger af, at vi får en nye træner, som kan skabe et spilkoncept, som spillerne har tillid til. Et hold kan ikke holde til så mange nedture. Man mister tilliden til chefen og konceptet. Så Alm skal (desværre) udskiftes. Hvis man kan finde den rette mand, tror jeg på at OB kan gå lysere tider i møde. Betal RFC for at slippe Thomas Thomasberg og lad ham bygge et driftsikkert koncept op. Han er min optik den mest stabile træner i ligaen set over tid.

                  Comment


                    Jeg synes det virkede som om, at nogle spillere (Jebali) gerne ville brænde……måske med tanke på konsekvensen om mulig trænerfyring ???? Ser jeg spøgelser, eller er der noget om snakken ??

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Jeg har stadig tillid til BW. Hans dispositioner vil tage noget tid, inden de vil bære frugt (nye assistenttrænere / nye spillere). Men det afhænger af, at vi får en nye træner, som kan skabe et spilkoncept, som spillerne har tillid til. Et hold kan ikke holde til så mange nedture. Man mister tilliden til chefen og konceptet. Så Alm skal (desværre) udskiftes. Hvis man kan finde den rette mand, tror jeg på at OB kan gå lysere tider i møde. Betal RFC for at slippe Thomas Thomasberg og lad ham bygge et driftsikkert koncept op. Han er min optik den mest stabile træner i ligaen set over tid.
                      Det har jeg også og er enig i det du skriver. Men hvorfor skulle Thomas Thomasberg dog vælge OB? Udover en masse penge, som jeg meget stærkt tvivler på, at NT vil betale. Tror også Thomas Thomasberg er ved, at være på listen i klubber i udlandet. Men det vil være super, men rart urealistisk i mine øjne. Håber bare ikke, at det bliver Bo Henriksen, udover at motivere spillerne kan han ligesom ALM, meget let taktisk selv med et langt bedre spillermateriale. Tror mere på David Nielsen også realistisk set.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Jeg har stadig tillid til BW. Hans dispositioner vil tage noget tid, inden de vil bære frugt (nye assistenttrænere / nye spillere). Men det afhænger af, at vi får en nye træner, som kan skabe et spilkoncept, som spillerne har tillid til. Et hold kan ikke holde til så mange nedture. Man mister tilliden til chefen og konceptet. Så Alm skal (desværre) udskiftes. Hvis man kan finde den rette mand, tror jeg på at OB kan gå lysere tider i møde. Betal RFC for at slippe Thomas Thomasberg og lad ham bygge et driftsikkert koncept op. Han er min optik den mest stabile træner i ligaen set over tid.
                        Jeg er meget enig. Lige det med Thomasberg kan jeg godt følge tanken i, men hvis man skal se det fra hans perspektiv, så kan jeg faktisk ikke finde et eneste argument for hvorfor han skulle skifte sin trænertilværelse i Randers (tophold pt. med en stærk ledelse) med OB (åbenlys nedrykningskandidat med en håbløs ledelse). Jeg tror vi skal kigge på hvad vi allerede har i organisationen (Hjortebjerg/Ivan Poulsen) eller ledige trænere (Bo Henriksen eller udenlandsk).
                        Bjørn W. har sagt at de naturligvis hele tiden evaluerer også på træneren og hvis de ikke snart får evalueret sig frem til at der skal ske noget nyt på trænerfronten, så må vi gå ud fra de simpelthen har accepteret at den må stå på en tur ned i Nordic Bet ligaen .

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                          Jeg synes det virkede som om, at nogle spillere (Jebali) gerne ville brænde……måske med tanke på konsekvensen om mulig trænerfyring ???? Ser jeg spøgelser, eller er der noget om snakken ??
                          Den tanke er FOR søgt…!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Jeg er meget enig. Lige det med Thomasberg kan jeg godt følge tanken i, men hvis man skal se det fra hans perspektiv, så kan jeg faktisk ikke finde et eneste argument for hvorfor han skulle skifte sin trænertilværelse i Randers (tophold pt. med en stærk ledelse) med OB (åbenlys nedrykningskandidat med en håbløs ledelse). Jeg tror vi skal kigge på hvad vi allerede har i organisationen (Hjortebjerg/Ivan Poulsen) eller ledige trænere (Bo Henriksen eller udenlandsk).
                            Bjørn W. har sagt at de naturligvis hele tiden evaluerer også på træneren og hvis de ikke snart får evalueret sig frem til at der skal ske noget nyt på trænerfronten, så må vi gå ud fra de simpelthen har accepteret at den må stå på en tur ned i Nordic Bet ligaen .
                            Jeg mener, at man inden ansættelsen af BW havde en svag ledelse. Man er ikke i ledelsen af en topklub i Sverige i så mange år, hvis man ikke har de nødvendige kompetencer. Det tror jeg simpelthen ikke på. Samtidig tror jeg også, at han kun har takket ja, hvis det er ham der langt hen ad vejen bestemmer og ikke Thorborg. Ergo har vi nu en helt anden ledelse end for 10 måneder siden. Så det burde ikke skræmme Thomasberg væk. Men om han har mod på en så enorm opgave ved jeg ikke. Han skal jo bygge et hold op fra bunden. Det må dog også anses for at være et spænden og især udfordrende job. Er det ikke sådan noget dygtige trænere søger

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                              Jeg synes det virkede som om, at nogle spillere (Jebali) gerne ville brænde……måske med tanke på konsekvensen om mulig trænerfyring ???? Ser jeg spøgelser, eller er der noget om snakken ??
                              Jeg er helt sikker på, at du ser spøgelser - uden at jeg i øvrigt har set Jebalis spark. Professionelle sportsfolk er gjort af noget særligt, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at vi på vores
                              breddegrader har spillere, der brænder et straffe med vilje.

                              Det, man kan se, er en manglende vilje, hvis træneren har ‘tabt omklædningsrummet’. Det synes jeg nu ikke, at jeg ser.

                              Jeg ser et svagt hold uden en klar taktisk plan, der oven i det er i dårlig form.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Jeg mener, at man inden ansættelsen af BW havde en svag ledelse. Man er ikke i ledelsen af en topklub i Sverige i så mange år, hvis man ikke har de nødvendige kompetencer. Det tror jeg simpelthen ikke på. Samtidig tror jeg også, at han kun har takket ja, hvis det er ham der langt hen ad vejen bestemmer og ikke Thorborg. Ergo har vi nu en helt anden ledelse end for 10 måneder siden. Så det burde ikke skræmme Thomasberg væk. Men om han har mod på en så enorm opgave ved jeg ikke. Han skal jo bygge et hold op fra bunden. Det må dog også anses for at være et spænden og især udfordrende job. Er det ikke sådan noget dygtige trænere søger
                                Udover BW er ledelsen den samme. Som jeg skrev, er det på flere planer urealistisk, desværre.

                                Comment

                                Working...
                                X