Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-Horsens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    [QUOTE=Online;n305421]
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

    Jeg er meget enig i dine betragtninger.

    Holdet gør det OK igår, men vi har bare nogle spillere som slet ikke er i nærheden af superliganiveau. En klog BW får skibbet Mickelson, Jørgen, Sander og Fenger væk hurtigst muligt og får os forstærket på de pladser i stedet.

    Hvad med en angriber som rent faktisk har en track-record som viser, at han ved hvor målet står?[/QUOTE]

    Men hvor finder du sådan én med vores økonomi ?

    Du kan se, at eksempelvis både BIF og FCK har også har problemer med det på trods af større budgetter.
    Silkeborg ser ud til at have fundet en i Helsingør - det må man simpelthen kunne matche - men man er bare ikke dygtig nok til at scoute.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Det er ligesom logik for *****. For hvis BP ikke havde reddet så mange kastanjer ud af ilden, havde Horsens haft dobbelt så mange chancer og så havde de nok scoret. Men BP kan jo ikke redde alt for det OB-forsvar. Jørgen og Michelson er jo topringe, så når der udfordres på dem, kan BP jo ikke rigtig gøre så meget. Så hans niveau i går er stærkt medvirkende til, at vi ikke lukker mål ind i går.
      Så er vi nok ikke så uenige, læste dit opslag som for optimistisk. Det var dejligt med points, og MH havde hans første gode kamp.
      ellers er Jørgen, Sander, Mickelson for svage. Det er BK også som starter. Fenger er ingen konge, men hans Iver gør at han pt er bedst som starter.

      Comment


        #18
        [QUOTE=claudes1;n305425]
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Silkeborg ser ud til at have fundet en i Helsingør - det må man simpelthen kunne matche - men man er bare ikke dygtig nok til at scoute.
        Ser ud til....

        Silkeborg kunne lokke med europæisk fodbold, så der var vi nok (igen) længere tilbage i køen.

        Hvad kan vi lige nu lokke med udover en smuk beliggenhed ved Odense Å ?

        Comment


          #19
          [QUOTE=Online;n305449]
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Ser ud til....

          Silkeborg kunne lokke med europæisk fodbold, så der var vi nok (igen) længere tilbage i køen.

          Hvad kan vi lige nu lokke med udover en smuk beliggenhed ved Odense Å ?
          Det er jo bare et eksempel på at de er der og jeg er ret sikker på at vi kan matche rigtig mange klubber på løn. Der tegnes altså også nogen gange et for sort billede af hvad klubben kan tilbyde. Hvor mange klubber kan tilbyde europæisk, som ikke bare kunne plukke spillerne alligevel - det er vel realt SIF og VFF i denne sæson? Der er kommet spændende assistenttrænere til klubben. Der er i teorien en kapacitet på sportsdirektørpladsen. Det er en stor by med potentiale. Så det der med, at man intet har at tilbyde ud over Ådalen er sgu lige stramt nok konkluderet. Det er let at komme med sådanne floskler - men for at irritere ChrisOB - der er sgu flere nuancer (), end man lige kan smide Ådalen som eneste argument for at vælge OB. Der er masser af problemer - men der er altså også andet i gang, selvom det går alt for langsomt i vores optik.

          Comment


            #20
            [QUOTE=Online;n305449]
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Ser ud til....

            Silkeborg kunne lokke med europæisk fodbold, så der var vi nok (igen) længere tilbage i køen.

            Hvad kan vi lige nu lokke med udover en smuk beliggenhed ved Odense Å ?
            Vores bedste mulighed er at se muligheden først. Det sker så ikke så tit, men Tonny har gjort det nogle gange. Men så strander spilleren ofte på bænken på førsteholdet.

            Derudover har jo forventningens glæde..
            Vi er stadig en stor klub, og vi BURDE præstere bedre, og det er jo lige om hjørnet nu.

            Comment


              #21
              [QUOTE=claudes1;n305456]
              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Det er jo bare et eksempel på at de er der og jeg er ret sikker på at vi kan matche rigtig mange klubber på løn. Der tegnes altså også nogen gange et for sort billede af hvad klubben kan tilbyde. Hvor mange klubber kan tilbyde europæisk, som ikke bare kunne plukke spillerne alligevel - det er vel realt SIF og VFF i denne sæson? Der er kommet spændende assistenttrænere til klubben. Der er i teorien en kapacitet på sportsdirektørpladsen. Det er en stor by med potentiale. Så det der med, at man intet har at tilbyde ud over Ådalen er sgu lige stramt nok konkluderet. Det er let at komme med sådanne floskler - men for at irritere ChrisOB - der er sgu flere nuancer (), end man lige kan smide Ådalen som eneste argument for at vælge OB. Der er masser af problemer - men der er altså også andet i gang, selvom det går alt for langsomt i vores optik.
              Der er nemlig flere nuancer og medvirkende årsager til situationen.
              Er spillerne forkerte eller for dårlige, så bliver vi vel nødt til at vurdere, om vores scouting er god nok.
              Har de ikke den rigtige attitude på banen, så må man vel se på, om mentaltrænerne er gode nok.
              For mange skader eller dårlig form, ja så er det den fysiske træning.
              Slår de unge ikke til hos os, men gør det bedre, når de komme til andre klubber, ja så må man vel spørge, om transitionstræneren er god nok.
              Det er bare for let at konkludere, at det er nok Thorborg, der er for nærig.

              Comment


                #22
                [QUOTE=claudes1;n305456]
                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Det er jo bare et eksempel på at de er der og jeg er ret sikker på at vi kan matche rigtig mange klubber på løn. Der tegnes altså også nogen gange et for sort billede af hvad klubben kan tilbyde. Hvor mange klubber kan tilbyde europæisk, som ikke bare kunne plukke spillerne alligevel - det er vel realt SIF og VFF i denne sæson? Der er kommet spændende assistenttrænere til klubben. Der er i teorien en kapacitet på sportsdirektørpladsen. Det er en stor by med potentiale. Så det der med, at man intet har at tilbyde ud over Ådalen er sgu lige stramt nok konkluderet. Det er let at komme med sådanne floskler - men for at irritere ChrisOB - der er sgu flere nuancer (), end man lige kan smide Ådalen som eneste argument for at vælge OB. Der er masser af problemer - men der er altså også andet i gang, selvom det går alt for langsomt i vores optik.
                Netop lønnen er vel vores store problem. Vi har fået en masse spillere ind med en høj løn, som ikke har leveret.

                For mig (som er lettere naiv) foretrækker jeg spillere, som vil "projektet" end "afdankede" cirkusheste, der går efter den store løncheck.

                Hvis vi kun kan konkurrere på lønnen er vi godt nok ikke en bæredygtig klub.

                Comment


                  #23
                  BW takker alle dem der mødte op i søndags

                  https://twitter.com/Odense_Boldklub

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    BW takker alle dem der mødte op i søndags

                    https://twitter.com/Odense_Boldklub
                    Jeg synes, ummiddelbart, at det virker godt. Både opfordringen og takken.

                    Det er mindre kunde, mere forening. Det falder på et tørt sted.
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      #25
                      Jeg er stort set helt enig i dine bedømmelser. Men Grubes indhop som højreback var ikke godt. Så hellere Nico.

                      Det så ud til at Khadri har fået en bedre legekammerat i Muccoli. Fremragende oplæg og afslutning. Jeg håber stadig at han kan lave en Hellenius - men i OB.

                      PS: Martin Hansen står stadig ikke som en del af førsteholdet på ob.dk
                      Last edited by Ruben; 23-08-2022, 14:36.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                        Jeg er stort set helt enig i dine bedømmelser. Men Grubes indhop som højreback var ikke godt. Så hellere Nico.

                        Det så ud til at Khadri har fået en bedre legekammerat i Muccoli. Fremragende oplæg og afslutning. Jeg håber stadig at han kan lave en Hellenius - men i OB.

                        PS: Martin Hansen står stadig ikke som en del af førsteholdet på ob.dk
                        Det gør han nu.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                          Jeg er stort set helt enig i dine bedømmelser. Men Grubes indhop som højreback var ikke godt. Så hellere Nico.

                          Det så ud til at Khadri har fået en bedre legekammerat i Muccoli. Fremragende oplæg og afslutning. Jeg håber stadig at han kan lave en Hellenius - men i OB.

                          PS: Martin Hansen står stadig ikke som en del af førsteholdet på ob.dk
                          Enig om Grubbe, men han skal også lige have nogle kampe før han kasseres.
                          BK har fået masser af chancer. Han er en af årsagerne til at OB løber mindst. Tænker det er bedre max spiller 60 og BK så skyder alt af mod nogle trætte modstandere.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            En meget heldig sejr. Rigtig mange situationer med dårlig opdækning. Rigtig mange forkølede afslutninger af OB. Men top-vigtigt med 3 point. De kan få stor betydning, når vi om 23 runder ligger på 10-11-pladsen. Her er det 1-2 point som kommer til at afgøre nedrykningen (his det giver mening at blive i ligaen – I kender min holdning)
                            Til de enkelte spillere:
                            Martin Hansen: står en klassekamp. Han begynder at vise, at han er en top-6 målmand. Fuldstændig rolig – umulig at stresse. Top 3 spil med fødderne. Halvtliggende vrist med perfekt underrotation over 40-50 meter. Hårde, præcise indersider op gennem banen. God til at tæmme og afvikle. Han er top 6 med fødderne i truppen ;o) Derudover stærk i luften. Til tvivlerne: Vi har købt en spiller som er 1-2 klasser over HC pt. Det var der desværre brug for i OBs nuværende situation.
                            Bjørn Paulsen: min MOM i går set fra lægterne. Han er alle vegne og giver sig 110% i ALT, hvad han laver i går og det ligner at det begynder at smitte af på resten af truppen. Det avler fight fra de andre. Man skal ikke undervurdere, hvad den slags spillere har af indvirkning på de andre. Det handler ikke kun om teknik etc. Man kan ikke spille med 11 BP-typer. Men man skal have 3-4 stykker på hvert hold. BW har set helt rigtigt. Først henter han Ivan, så, BP og så Martin Hansen (som faktisk også har det). BP kaster sig ned i blokeringer, header igen og igen væk og er vel den OB-spiller der kommer til flest chancer i går. Klasse!
                            Thrander: Synes han spiller en rigtig solid kamp. Jeg lægger mærke til, at han holder hele kampen. Synes også, at han er ved at være tilbage i en form, som gør at vi kan begynde at skimte hans kvaliteter: duelspillet, drive med bolden, overblik. Nu skal han bare holde sig skadesfri.
                            Adelgaard: klasse ”debut” og jeg synes det er fint med 2 gange gult i dag. Synes på ingen måde han er overtændt. Han går bare til den og det synes jeg viser benhård mentalitet og insstilling. Han skal lige finde grænsen og så skal han bare blive ved med at gå til stålet og så er han tydeligvis en spilintelligent og dygtig spiller frem ad banen. Jeg kan ikke se King få en eneste kamp efter denne præstation og Skjelvik vil i den grad også være under pres. Jeg kaster op, hvis han ikke spiller efter karantæne. Men man ved jo aldrig med Alm…
                            Tverskov: han spiller også solidt. Jeg kan godt lide at han så ofte er retvendt og forsøger at finde nogle spillere i mellemrum. Han er presset på formen. Det er klart nok, når han er gået fra at spille midterforsvar, hvor man bare ikke arbejder ret meget til den plads, hvor man løber mest og har flest dueller på hele banen. Det tager tid for en så ”gammel” spiller at vænne sig til det. Men det kommer jo om 4-5 kampe.
                            Jebali: bedre end sidst. Man kunne også begynde at se hans kvaliteter. Hans evne til at holde fast i bolden. Evnen som opspilsstation. Flere gode optræk til stikninger i dybden, som så ikke helt lykkes.
                            Breum: han er også ved at være tilbage. Mange gode kombinationer med Adelgaard, Trander og Jebali. Han mangler lige det sidste for at rykke sig fri af sin modstander, så han kan få fyret højrefoden af, når han skærer ind i banen. Men igen opadgående kurve.
                            -------
                            Sander: ikke en faktor på banen. Slet ikke god nok til projektet. Han må væk/ud hurtigst muligt, hvis OB mener top 6 over tid.

                            Fenger: han er fuldstændig stagneret. Han bliver aldrig god nok. Han er ikke dygtig nok / fysisk nok til at kunne beskytte bolden nok til at komme til afslutning. Forsvarerne går lige på kroppen af ham og så får han ikke afsluttet. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at alle ikke kan se det. Han har ikke det der skal til. Han har spillet på samme måde nu i flere år og han bliver ikke bedre. Han fighter og løber. Men det er ikke nok på et hold der gerne vil i top 6.
                            Michelson: han er helt væk. Hvis man kan se ud over hans stepover finter, som han ikke bruger til noget alligevel, når han har udført dem, så har han INTET, der berettiger til at spille på et top 8 hold. Ud med ham, hvis OB skal rykke sig.
                            Skjelvik gider jeg slet ikke skrive meget om. Jeg kan ikke tåle hans type i en holdsport. Væk med ham. Han har enkelte opblomstringer. Men igen: Humør/luksusspiller. Ikke råd til den slags.
                            100% enig. Fuldstændig korrekt.

                            vi har to unge på begge backs, som bør spille mere. Mangler i den grad en klasse angriber, som mange andre klubber.
                            Fenger fuldstændig overvurderet. Løber og kæmper, men scorer ikke

                            Comment


                              #29
                              Mickelson har ikke spille godt denne sæson. Men han var da udmærket sidste, og løftede os da han kom til. Er der ikke noget med, at han har spillet landsholdsturnering hele sommeren i Thailand, og ikke rigtig fået sin ferie/almindelige preseason? Jeg tror han har brug for et hvil, men nok skal komme igen.

                              Comment


                                #30
                                [QUOTE=claudes1;n305456]
                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Det er jo bare et eksempel på at de er der og jeg er ret sikker på at vi kan matche rigtig mange klubber på løn. Der tegnes altså også nogen gange et for sort billede af hvad klubben kan tilbyde. Hvor mange klubber kan tilbyde europæisk, som ikke bare kunne plukke spillerne alligevel - det er vel realt SIF og VFF i denne sæson? Der er kommet spændende assistenttrænere til klubben. Der er i teorien en kapacitet på sportsdirektørpladsen. Det er en stor by med potentiale. Så det der med, at man intet har at tilbyde ud over Ådalen er sgu lige stramt nok konkluderet. Det er let at komme med sådanne floskler - men for at irritere ChrisOB - der er sgu flere nuancer (), end man lige kan smide Ådalen som eneste argument for at vælge OB. Der er masser af problemer - men der er altså også andet i gang, selvom det går alt for langsomt i vores optik.
                                Nuancer don't mean jack if the bottom line is whack. ;-)

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X