Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: Randers - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    På et tidspunkt må vi også stoppe med at pege på det forsvar, selvom der helt sikkert kan findes dårlige situationer, også i dag.

    Vi er simpelthen også nødt til at snakke om nu, at vi spiller på en måde der INTET godt gør for vores forsvarsspillere. Det er ikke en stil der tager højde for, at vi har backs der er udfordrede på det taktiske arbejde defensivt og som ikke er stærke 1v1, og det er ikke en stil der tager højde for, at vi har forholdsvis store og tunge midterforsvarere som ikke er gode til at skulle forsvare bagrum eller dække store arealer selv.

    Vi spiller som om, at vi har nogle af de individuelt bedste spillere i bagkæden i hele ligaen, og det er vi ikke i nærheden af at have, og vi er ikke i nærheden af at få det. Det er totalt uholdbart at spille på den her måde, når presset og det defensive arbejde fra de 6 forreste kollektivt ikke er bedre. Den er gal med balancen på holdet, og vores forsvarsspillere og keepere føler sig bare mere og mere udsatte og bliver kørt længere og længere ned på selvtilliden. 2 kampe inde, og så ligner Paulsen allerede en mand der er udfordret på det punkt, det er fandeme ringe trænerarbejde.
    Fuldstændigt enig.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Det gjorde decideret ondt at se. Et OB hold i total opløsning.

      Den er helt gal.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Vi er nød til, at skifte system! Vi giver fortsat et HAV af chancer væk og vi er alt alt for let at overspille. Truppen er bare ikke god nok til, at spille det nuværende system. Mener seriøst, vi bør stærkt overveje, at spille med 5 mand nede bagved. I hvert fald til, de skade spiler er klar eller vi får forstærkninger.

        HC er alt for svingende i hans spil og det samme kan man sige om midterforsvaret. Ikke KL han er bare ikke god nok. Men KL og BP spreder usikkerhed til HC og den anden vej rundt. Desuden virker det til, at vi gik døde til sidst. Der blev fightet og løbet godt i 1 halvleg, men vi bør være i så god en form, at vi ikke går døde til sidst, især når der er blevet skiftet nye spillere ind.

        Luca Kjerrumgaard må iøvrigt være fantastisk til træning, for han er ikke kvaliteten til at spille i suppen. I hvert fald ikke endnu. Forstår ikke hvorfor Kante, ikke får chancen. Han ligne i hvert fald en, der kan holde på bolden oppe foran også udfra det jeg har læst.

        Det positive er, at vi var meget effektive i dag. Men skabte ikke meget. Nouck gjorde det rigtig godt. Baskim spille en fin kamp og fik hul på bylden, håber det giver os den gamle Baskim tilbage.

        Men tilbage står, at vi giver alt alt for mange chancer væk også i 1 halvleg, hvor HC stod en brandkamp. Læste iøvrigt, at er var nogle der skrev, at vi var gode defensivt!? I så fald ville HC, jo ikke have de mange store redninger.

        Vi kunne have tabt stort og var det ikke for HCs 1 halvleg og Randers`s ineffektivitet foran mål, så havde vi fået en kæmpe røvfuld. Jeg håber virkelig, at vi spiller med flere mand nede bagved. Det er ikke fordi, at jeg ynder den spillespil. Men vi skal have lukket et skydetelt og vi har åbenlyst ikke kvaliteten til, at spille det nuværende system uden at lukke et hav af mål ind plus give et utal store chancer væk.

        Hvis ikke det snart går op for Alm, så håber jeg at han ryger. Det er simplethen for naivt, ikke at ændre systemet, når vi kan på gang holder åbent telt. Derudover håber jeg, at Frøkjær ryger på bænken og vi får en defensivt indstillet VB og Grubbe bør også have chancen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
          Status efter 2 kampe :

          OB er blevet udspillet på stort set alle parametre af 2 sekunda hold eller som helt sikkert skal slåes hvis man vil i top 6. Vi kan stadigt ikke skabe chancer i åbent spil med mindre det er på kontra, som alle hold helt ned i serie 6 kan finde ud af.

          Vi ser enormt svage ud fysisk (Michelson især) og på fart (Okosun) som efterlader et udtryk uden tempo og dynamik.

          Generelt set mangler der bare grundlæggende kvalitet og hele linjen hvis målsætningen ikke er nedrykning som pilen peger meget konsekvent på nu.

          Ydermere så kan træneren ikke længere fredes. Han er ansvarlig for bl.a det taktiske på dagen, hvilket er tabt to gange i træk nu, samt taktiske ændringer/indskiftninger m.m som kan ændre kampbilledet, hvilket også er fejlet BIG TIME ligeledes to kampe i streg.

          Det mest bekymrende er, at jeg ikke engang tror vi rykker op igen med det samme med dette hold.

          Er ikke enig i at det er sekundahold. De har begge et fast koncept, de er langt mere stabile end os. De har begge gennem de sidste 10 år været klart bedre end os. Der er rygrad i deres hold, be falder sjældent sammen som vi ser OB gøre flere gange over hver sæson.
          Ked af at måtte sige det, men af de 3 hold er det vist os som er sekundaholdet.
          Last edited by Magge; 24-07-2022, 16:57.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

            Det blev rigtig skidt da Kadrii og Frø gik ud. Ikke at Frø strålede, men noget ændrede det da
            Ja, men det var ikke fordi Frø spillede en god kamp. Langt fra.

            Comment


              Fin første halveg, men det der sker i 2 halveg skaber bekymring. Jeg synes vi glemmer det jeg ellers synes vi fik med Alm, nemlig at vi altid går efter det næste mål. Helt latterligt begynder vi at tage laaang tid om indkast, målspark osv. Vi luller os selv i søvn og overlader initiativet til et ellers overkommeligt Randershold. Jeg begynder mere og mere at miste tålmodigheden med Bernat. Han har flere gode redninger, men han skaber bare ikke den sikkerhed et godt forsvar har brug for. Jeg tror ikke vi får det her forsvar til at fungere før Bernat får lagt sin usikkerhed fra sig. Bernat har måske ligaens bedste folk til at forsvare dødbolde, men forvilder sig stadig ud ud i underlige aktioner, hvor han bokser ud i luften eller kommer på mellemhånd. Han burde langt de fleste gange bare blive inde i buret og lade Okosun og de andre kæmper klare ærterne.

              alt i alt så vi dog bedre takter i dag. Spændende næste gang når vi møder et kriseramt Fcm-hold som vi har haft godt fat i længe.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                Ja, men det var ikke fordi Frø spillede en god kamp. Langt fra.
                Frø ødelagde flere kontraer. Men det lykkedes da Sandre bragte den op.

                Det er vanvittigt at det hold skal i top 4, og 6 i dårlige sæsoner. Så kræver det altså at næstbedste spillere ikke er Aron, Sabbi, okosun. MAX, BK. De skal være yderste mandater for at holdet er godt nok.
                King, jørgen, kl, Frø, HC Mickelson skal erstattes
                Ærger mig med HC, men han er der ikke endnu.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                  Fin første halveg, men det der sker i 2 halveg skaber bekymring. Jeg synes vi glemmer det jeg ellers synes vi fik med Alm, nemlig at vi altid går efter det næste mål. Helt latterligt begynder vi at tage laaang tid om indkast, målspark osv. Vi luller os selv i søvn og overlader initiativet til et ellers overkommeligt Randershold. Jeg begynder mere og mere at miste tålmodigheden med Bernat. Han har flere gode redninger, men han skaber bare ikke den sikkerhed et godt forsvar har brug for. Jeg tror ikke vi får det her forsvar til at fungere før Bernat får lagt sin usikkerhed fra sig. Bernat har måske ligaens bedste folk til at forsvare dødbolde, men forvilder sig stadig ud ud i underlige aktioner, hvor han bokser ud i luften eller kommer på mellemhånd. Han burde langt de fleste gange bare blive inde i buret og lade Okosun og de andre kæmper klare ærterne.

                  alt i alt så vi dog bedre takter i dag. Spændende næste gang når vi møder et kriseramt Fcm-hold som vi har haft godt fat i længe.
                  Uenig med hensyn til HCB. Man kunne jo også sige, at rutinerede forsvarsspillere burde kunne skærme for en ung og usikker målmand, så hans svage sider bliver dækket ind. Dermed dog ikke sagt, at HCB virker som en målmand i Superligaen. Hverken han, eller forsvaret, har det rette niveau.
                  Jeg har så også svært ved at se, hvad de bedre takter består i? Ok, Kadri får scoret, og det er godt. men på et tidspunkt måtte det jo komme. Og at vi på en halvveg kan gå så meget ned, mod et ikke prangende RFC hold, er under al kritik.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    På et tidspunkt må vi også stoppe med at pege på det forsvar, selvom der helt sikkert kan findes dårlige situationer, også i dag.

                    Vi er simpelthen også nødt til at snakke om nu, at vi spiller på en måde der INTET godt gør for vores forsvarsspillere. Det er ikke en stil der tager højde for, at vi har backs der er udfordrede på det taktiske arbejde defensivt og som ikke er stærke 1v1, og det er ikke en stil der tager højde for, at vi har forholdsvis store og tunge midterforsvarere som ikke er gode til at skulle forsvare bagrum eller dække store arealer selv.

                    Vi spiller som om, at vi har nogle af de individuelt bedste spillere i bagkæden i hele ligaen, og det er vi ikke i nærheden af at have, og vi er ikke i nærheden af at få det. Det er totalt uholdbart at spille på den her måde, når presset og det defensive arbejde fra de 6 forreste kollektivt ikke er bedre. Den er gal med balancen på holdet, og vores forsvarsspillere og keepere føler sig bare mere og mere udsatte og bliver kørt længere og længere ned på selvtilliden. 2 kampe inde, og så ligner Paulsen allerede en mand der er udfordret på det punkt, det er fandeme ringe trænerarbejde.
                    Er helt, helt enig.
                    Vi spillede ja en god første halvleg hvor midtbanen og offensiven skabte noget. Men efter en ordentlig start i anden blev vi ja fuldstændig presset og kunne ikke befrie os mere.Og vores vacks viste defensiv flere kæmpe svipser hvad bragte stor uro og unødvendige problemer for midtforsvarere .
                    Ærgeligt at den føring ikke gav mere tiltro til holdet.
                    Hvad kan vi tage med fra kampen?
                    -Venstrefoden fungerer stadig. God kamp af Bashkim og det skulle hjælpe ham fra er år ørkenvandring
                    -Charly er spændende.
                    - God kamp af HC, ville give ham ingen af scoringer og den ene store svipser i anden halvleg blev heldigvis ikke straffet. Men klasse redninger og man skal sige at han var kamp- og pointafgørende.
                    - Frø spillede sig lidt op efter dårlig start og havde ja også flere gode stikninger i dybden, men er ikke den som griber taktstokken og bliver omdrejningspunkt i offensiven. Alt for meget humorspiller og nindst et niveau under Jebali på positionen.
                    -De sidste 20 minutter med Tverskov, Okosun og Aron tilsammen på midtbanen viste vel ret klart at det er en disposition som holder ikke Det bliver først bedre med Jebali tilbage.
                    Fint med 1 point men efter den 2:0 føring til pausen sidder skuffet her. Og spørger mig om det var en taktisk disposition af AA at trække os tilbage som gik galt -vi trak ja tiden allerede i begyndelsen af anden halvleg... :-( - eller om spillere bare ikke kunne mere. Begge forklaringer giver bekymring.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Frø ødelagde flere kontraer. Men det lykkedes da Sandre bragte den op.

                      Det er vanvittigt at det hold skal i top 4, og 6 i dårlige sæsoner. Så kræver det altså at næstbedste spillere ikke er Aron, Sabbi, okosun. MAX, BK. De skal være yderste mandater for at holdet er godt nok.
                      King, jørgen, kl, Frø, HC Mickelson skal erstattes
                      Ærger mig med HC, men han er der ikke endnu.
                      Aron skal have chancen istedet for Frø. Han har godt, af en tur på bænken. Han er en humørspiller, så man tror det er løgn. Han får alt for lang snor.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Det er en målmands lod. Fejlene har det med at udvaske alt det gode. Han redder os fra et stort nederlag, men sørger for at de kommer tilbage i kampen. For mig er det desværre det sidste, jeg vil huske.

                        At vi så derefter helt giver op, det er jo et testamente til hvad vi har sagt så længe: Det hold kan ikke trænes bedre. Spillerne skal udskiftes. Træneren skal muligvis også skiftes. Det her er ikke holdbart.

                        Det kan ikke passe at vi kan blive trykket så voldsomt og ligne drenge mod mænd.

                        Det var ren katastrofe. Det kan ingen i og omkring OB være tilfredse med. Enten er vi i dårlig form eller også træner vi for hårdt. Det er en dårlig combo med dårlige spillere.

                        MvH ChrisOB
                        helt enig. - pointen var bare at han har det i sig - der er gode redninger, men hvor lang snor vil man give ham? Han har nu stået over 1 sæson som første keeper og der er desværre ikke noget der tyder på han er ved at hæve sig til et stabilt godt niveau.

                        jeg er med på der vil ske udsving med nye, unge spillere (og en ny træner for så vidt) men der skulle gerne kunne ses en fremgang...og jeg har desværre virkeligt svært ved at se det ske - det samme gælder for Alm - tror vi nærmer os at der trykkes på reset knappen endnu en gang

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          På et tidspunkt må vi også stoppe med at pege på det forsvar, selvom der helt sikkert kan findes dårlige situationer, også i dag.

                          Vi er simpelthen også nødt til at snakke om nu, at vi spiller på en måde der INTET godt gør for vores forsvarsspillere. Det er ikke en stil der tager højde for, at vi har backs der er udfordrede på det taktiske arbejde defensivt og som ikke er stærke 1v1, og det er ikke en stil der tager højde for, at vi har forholdsvis store og tunge midterforsvarere som ikke er gode til at skulle forsvare bagrum eller dække store arealer selv.

                          Vi spiller som om, at vi har nogle af de individuelt bedste spillere i bagkæden i hele ligaen, og det er vi ikke i nærheden af at have, og vi er ikke i nærheden af at få det. Det er totalt uholdbart at spille på den her måde, når presset og det defensive arbejde fra de 6 forreste kollektivt ikke er bedre. Den er gal med balancen på holdet, og vores forsvarsspillere og keepere føler sig bare mere og mere udsatte og bliver kørt længere og længere ned på selvtilliden. 2 kampe inde, og så ligner Paulsen allerede en mand der er udfordret på det punkt, det er fandeme ringe trænerarbejde.
                          helt enig

                          man har lagt sig fast på en stil - men har ikke spillerne til det og ser ikke ud til at man er begyndt at hente ind til stilen...istedet hiver man lidt forskelligt op af lykkeposen og håber det går.

                          Comment


                            Martin Davidsen spørger:
                            "OB-direktør Björn Wesstrøm sagde i sommer, at fynboerne ville styrke sig defensivt og dermed være gode nok til at opnå egen målsætning om Top 6. Gad vide hvornår de ord bakkes op af handling. #sldk"
                            https://twitter.com/mpbdavidsen/stat...ZN9QM9lyA&s=19
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              helt enig

                              man har lagt sig fast på en stil - men har ikke spillerne til det og ser ikke ud til at man er begyndt at hente ind til stilen...istedet hiver man lidt forskelligt op af lykkeposen og håber det går.
                              Det virker, for mig, mere som om at man henter billigt ind, for så at kunne satse på akademiet og så håber man, at man kan køre tråden fra akademiet over på førsteholdstruppen, hvilket er både klogt og effektivt, det tager bare lang tid. Det ville være virkeligt uhensigtsmæssigt at ligge stilen om efter i årevis at have satset på det.
                              ​​​​​
                              Når vi så gør det, så synes jeg vi skal kigge på hvad der er på vej fra u-19 og så holde det op imod hvad vi har i førsteholdstruppen. Der er kantspillere og centerforsvarer på vej fra akademiet, der kan det undre mig at vi ikke forstærker os på den centrale midtbane. Men det handler nok om hvad der er økonomi til.

                              ​​​​​​

                              ​​​​​
                              ​​​​

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Det virker, for mig, mere som om at man henter billigt ind, for så at kunne satse på akademiet og så håber man, at man kan køre tråden fra akademiet over på førsteholdstruppen, hvilket er både klogt og effektivt, det tager bare lang tid. Det ville være virkeligt uhensigtsmæssigt at ligge stilen om efter i årevis at have satset på det.
                                ​​​​​
                                Når vi så gør det, så synes jeg vi skal kigge på hvad der er på vej fra u-19 og så holde det op imod hvad vi har i førsteholdstruppen. Der er kantspillere og centerforsvarer på vej fra akademiet, der kan det undre mig at vi ikke forstærker os på den centrale midtbane. Men det handler nok om hvad der er økonomi til.

                                ​​​​​​

                                ​​​​​
                                ​​​​
                                Men så skulle ledelsen udtale sig mere ærligt og ikke tale om Top 6 og forstærkninger på Jebali-niveau.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X