Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Evaluering på sæsonen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Evaluering på sæsonen

    Så blev den sidste kamp i sæsonen spillet, og det endte med et nederlag til Vejle.

    Jeg synes, at det har været en sæson op ad bakke, hvor spillet til tider har været virkelig ringe. Man fik en stime uden nederlag i taberslutspillet - der blev ikke vundet så meget, men der var en stime. Det skal så lige siges, at alle hold i taberslutspillet var der af en grund; de var virkelig dårlige.

    Nu har JJT sagt farvel. Det har været et ønske for mig i mange år, at man fik en bedre spiller ind på hans position. JJT er dog ikke den eneste plads, som skal forstærkes - der mangler megt mere kvalitet.

    Lad os starte med målmanden: Der er ingen af de nuværende der er i nærheden af Superliganiveau. Skal OB i top 6, så skal man have en profil ind på pladsen dér. Det er ikke kvalificerende, at have en mlmand der er ung, og fynbo. Så skulle man have haft Mads Hermansen fra Brøndby. Det vigtigste MÅ være at vinde fodboldkampe, og vil man i top6, så skal man have en top6-målmand. Det har kostet rigtig mange mål og point, at man er så svag på den vigtigste position på banen.

    Forsvaret skal forstærkes. Der kan bygges på Mickelson, men der skal 2 nye midterforsvarere ind. Ivancevic har glasben, ligner det, og skal have 2 stærke makkere der kan presse ham, og aflaste ham. Kasper Larsen, Østrøm, Jørgen og King skal videre. Derfor skal der også en god venstre back ind.

    Midtbanen: Tverskov skal ind dér. Der skal handles yderligere 2 spillere ind til at forstærke holdet hér. Vi siger tak til Kløve, Okusun i stedet, og forstærker holdet. Jeg overvejer også om man kan bygge på Aron - til top6? Nej.

    Jeg synes egentlig at angrebet ser ok spændende ud. Det lider også af, at forsvaret og midtbanen er så dårlige. Jebali er klart top 6, Fenger kan blive det, Breum er spændende. For at man kan hente profiler til forsvar og midtbanen, må man skære nogle spillere væk. Vi siger tak til Kadrii, Frøkjær, Sabbi og Svendsen.

    Er træneren den rette.: Det tror jeg. Prøv at se hvad han har at arbejde med. En målmand der koster 1 mål hver kamp, og et dårligt forsvar. Giv ham bedre arbejdsbetingelser.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Så blev den sidste kamp i sæsonen spillet, og det endte med et nederlag til Vejle.

    Jeg synes, at det har været en sæson op ad bakke, hvor spillet til tider har været virkelig ringe. Man fik en stime uden nederlag i taberslutspillet - der blev ikke vundet så meget, men der var en stime. Det skal så lige siges, at alle hold i taberslutspillet var der af en grund; de var virkelig dårlige.

    Nu har JJT sagt farvel. Det har været et ønske for mig i mange år, at man fik en bedre spiller ind på hans position. JJT er dog ikke den eneste plads, som skal forstærkes - der mangler megt mere kvalitet.

    Lad os starte med målmanden: Der er ingen af de nuværende der er i nærheden af Superliganiveau. Skal OB i top 6, så skal man have en profil ind på pladsen dér. Det er ikke kvalificerende, at have en mlmand der er ung, og fynbo. Så skulle man have haft Mads Hermansen fra Brøndby. Det vigtigste MÅ være at vinde fodboldkampe, og vil man i top6, så skal man have en top6-målmand. Det har kostet rigtig mange mål og point, at man er så svag på den vigtigste position på banen.

    Forsvaret skal forstærkes. Der kan bygges på Mickelson, men der skal 2 nye midterforsvarere ind. Ivancevic har glasben, ligner det, og skal have 2 stærke makkere der kan presse ham, og aflaste ham. Kasper Larsen, Østrøm, Jørgen og King skal videre. Derfor skal der også en god venstre back ind.

    Midtbanen: Tverskov skal ind dér. Der skal handles yderligere 2 spillere ind til at forstærke holdet hér. Vi siger tak til Kløve, Okusun i stedet, og forstærker holdet. Jeg overvejer også om man kan bygge på Aron - til top6? Nej.

    Jeg synes egentlig at angrebet ser ok spændende ud. Det lider også af, at forsvaret og midtbanen er så dårlige. Jebali er klart top 6, Fenger kan blive det, Breum er spændende. For at man kan hente profiler til forsvar og midtbanen, må man skære nogle spillere væk. Vi siger tak til Kadrii, Frøkjær, Sabbi og Svendsen.

    Er træneren den rette.: Det tror jeg. Prøv at se hvad han har at arbejde med. En målmand der koster 1 mål hver kamp, og et dårligt forsvar. Giv ham bedre arbejdsbetingelser.
    Jeg er delvist enig i dine betragtninger. Vi trænger til forstærkninger op til næste sæson, men tre eller måske fire nye skulle være nok (defensiv midtbane/erstatning for Thomasen, en angiber med mål i støvlerne, en centerforsvarer og måske en rigtig god målmand). Men vi skal passe på at vi ikke skifter alt for meget ud, det kan jo koste på relationerne.
    Positive ting fra denne sæson:
    1. rigtig stærkt tilskueropbakning til trods for denne middelmådige/dårlige sæson.
    2. Ny egen avl stjerne (Breum), ungdomsspillere som lover godt for fremtiden (for kun at nævne de mest oplagte): Hansborg, Markus Jensen, Slotsager (Der skal nogle kontrakt forlængelser til)
    3. Rigtig god pokalturnering, der mangler kun titlen (Kom nu OB, i kan nå den, efter 15 års tørke).
    4. God regnskab
    5. God holdmoral i nedrykningsspillet
    6. Fine resultater i ungdomsturneringer ( I kan stadigvæk nå guldet, U17, fremragende!)

    På negativsiden:
    1. Ikke nået i top 6 igen.
    2. Til tider få man en indtryk af, at holdet mangler gnisten, duelstyrke og kampvilje.
    3. Mange gode individualister, men de spiller alt for ofte for sig selv/for galleriet.
    4. Relationer mellem de enkelte spillere ser ud til at mangle, spilsystemet er ikke gået helt under huden af de enkelte spillere.
    5. Der skal være mere spilletid til de unge, talentfulde spillere.
    6. Hjørnespark og standardsituationer skal udnyttes meget, meget bedre. Vi mangler i den grad også nogle hovedstødsmål.

    Glæder mig utrolig meget til torsdag.

    Comment


      #3
      Tror det bliver svært at hente 6 nye spillere til start11 og mener også at mindre kan gøre det i første omgang.
      BW har udtalt at der går 3 vinduer før man er der hvor man gerne vil være men at man går efter spillere der har Jebalis kvalitet og Mihajlos indstilling.
      Dog har man hentet et ukendt talent i Guinea så ..

      Hvor mange point har HC reelt kostet? Uagtet at han har set noget uheldig ud her i foråret og kostet et par mål, hvor mange point har han så reelt kostet? Med mindre man vil hente udefra og se bort fra en af Danmarks bedste målmandskoler så er det nok de investeringer man må gøre sig.

      Men er enig i at man skal forlænge med Tverskov, gøre ham til anfører og rykke han frem som 6’er og hente en ny centerforsvarer til at spille sammen med Mihajlo. Hvad var hans skadeshistorik før han kom til OB? Syntes ikke at der har været diskuteret skader eller glasben på ham.
      Tror mam får svært ved at hente endnu en vb når man lige har hentet en landsholdsspiller ud over man stadig har Skjelvik og et eget talent.
      Aron var trods alt kåret som bedste spiller i OB for ikke så længe siden. Ved ikke om han er nok ved siden af Tverskov men ellers må han være en ret god sub når han er sine skader kvit.
      jeg er egentlig ikke så positiv på offensiven som så mange andre. Max slår mig ikke som en Miti, Junior, Fall eller lignende .. en man bare ved kan levere. Sabbi bliver bare ikke bedre og er ikke god nok. Kunne måske godt være fristet til at prøve ham af på toppen men ellers vil jeg foretrække noget nyt.
      Breum er 100 på venstrekanten men Jebali har vel toppen med henblik på alder og Frøkjær har ikke overbevist mig som det sikre anker fremadrettet ..

      Jar ikke de store forhåbninger til pokalfinalen men man kan jo overraske og det kan måske slå noget mønt af sig til transfers.

      HC
      Nicho. Larsen(X). Mihajlo. Skjelvik/King.
      Aron. Tverskov.
      Sabbi(X). Jebali. Breum.
      Max. (X).

      Ser jeg som stærkeste hold til næste sæson med investeringer i X’ rene ..

      MEN .. OB har også været igennem en sæson med ny strategi, ny træner, ny sportsdirektør, ballade på de interne linjer i staben både med Hemme, HH, Kim, Feher og hvad der ellers har været …
      Ledelsen tabte sæsonen på at fastholde top6. Havde man nu givet træner og direktør en sæson til at se truppen an og tilpasse så havde man måske været mere tilfreds med at Alm kæmpede med om 7. pladsen til det sidste og skulle spille pokalfinale - der er alt andet lige bedre end det som forgængerne har opnået de sidste mange år.

      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Så blev den sidste kamp i sæsonen spillet, og det endte med et nederlag til Vejle.

        Jeg synes, at det har været en sæson op ad bakke, hvor spillet til tider har været virkelig ringe. Man fik en stime uden nederlag i taberslutspillet - der blev ikke vundet så meget, men der var en stime. Det skal så lige siges, at alle hold i taberslutspillet var der af en grund; de var virkelig dårlige.

        Nu har JJT sagt farvel. Det har været et ønske for mig i mange år, at man fik en bedre spiller ind på hans position. JJT er dog ikke den eneste plads, som skal forstærkes - der mangler megt mere kvalitet.

        Lad os starte med målmanden: Der er ingen af de nuværende der er i nærheden af Superliganiveau. Skal OB i top 6, så skal man have en profil ind på pladsen dér. Det er ikke kvalificerende, at have en mlmand der er ung, og fynbo. Så skulle man have haft Mads Hermansen fra Brøndby. Det vigtigste MÅ være at vinde fodboldkampe, og vil man i top6, så skal man have en top6-målmand. Det har kostet rigtig mange mål og point, at man er så svag på den vigtigste position på banen.

        Forsvaret skal forstærkes. Der kan bygges på Mickelson, men der skal 2 nye midterforsvarere ind. Ivancevic har glasben, ligner det, og skal have 2 stærke makkere der kan presse ham, og aflaste ham. Kasper Larsen, Østrøm, Jørgen og King skal videre. Derfor skal der også en god venstre back ind.

        Midtbanen: Tverskov skal ind dér. Der skal handles yderligere 2 spillere ind til at forstærke holdet hér. Vi siger tak til Kløve, Okusun i stedet, og forstærker holdet. Jeg overvejer også om man kan bygge på Aron - til top6? Nej.

        Jeg synes egentlig at angrebet ser ok spændende ud. Det lider også af, at forsvaret og midtbanen er så dårlige. Jebali er klart top 6, Fenger kan blive det, Breum er spændende. For at man kan hente profiler til forsvar og midtbanen, må man skære nogle spillere væk. Vi siger tak til Kadrii, Frøkjær, Sabbi og Svendsen.

        Er træneren den rette.: Det tror jeg. Prøv at se hvad han har at arbejde med. En målmand der koster 1 mål hver kamp, og et dårligt forsvar. Giv ham bedre arbejdsbetingelser.
        Synes du, sådan hånden på hjertet, at Alm har givet holdet gode arbejdsbetingelser? Jeg er grundlæggende enig i at det helt store problem er spillermaterialet, som jeg synes er svært for en hvilken som helst træner at få et top-6 hold ud af. Men ret beset har han haft 1 år at arbejde med de her spillere, så helt at frikende træneren for ansvaret for præstationerne og resultaterne, det synes jeg personligt er lidt forkert. Arbejdsbetingelserne for middelmådige spillere bliver også dårligere, hvis man har en træner, der tror mere på de enkelte spilleres kvaliteter end på at skabe struktur i både pres, op og grundspil i både forsvar, midtbane og angreb. Jeg har svært ved at se, hvad det er Alm egentlig vil andet end en "pass it to Jebali". Hvis man skal sætte det lidt på spidsen. Jeg har ikke set nogle træninger i år; men hvad træner de egentlig mest til træning? Opspilsmønstre? Genpres? Omstillinger? Mellemrumsspil? Spil ud mod kanterne?

        En træner har et ansvar for at give sit hold de bedst mulige betingelser for at kunne præstere individuelt og holdmæssigt. Han skal hæve det samlede bundniveau. Det har han ikke gjort i mine øjne. Jeg er spændt på at se, hvad han kan præstere med bedre spillere. Og "bedre spillere" betyder ikke nødvendigvis spillere med prima skills og lavt bundniveau; det kan også betyder typer. Og lige nu består vores hold af alt for mange forskellige typer spillere. Breum tænker fodbold på en helt anden måde end Sabbi. Jebali tænker fodbold på en helt anden måde end JJ. JJ tænker fodbold på en helt anden måde end Okosun. Okosun tænker fodbold på en helt anden måde end Troels Kløve. Kløve tænker fodbold på en helt anden måde end Thrandarsson. Ivancevic tænker forsvarsspil på en helt anden måde end Kasper Larsen.

        Der er bare ét eller andet, der ikke klikker spillerne imellem. Jeg hælder naturligvis mest mod, at det handler om de forskellige måder at tænke fodbold på, instinktivt, spillerne imellem, men også at træneren måske ikke er typen, der terper struktur, og dermed bare en hel flok af forskelligt tænkende fodboldspillere.

        Det kan give sig udtryk i flere forskellige måder. Jeg kan give et eksempel fra mit eget fodboldhold. På mit hold er der en spiller, der elsker at spille og løbe fremad; der skal ske noget, og det giver sig udtryk i aktionerne både med og uden bold. Han har en tendens til ikke at temperere sit afleveringsspil i forhold til hvem, han afleverer til på holdet, som er et standard serie 4 hold. Nu er fart ikke min stærke side på en fodboldbane; hverken med eller uden bold, så min holdkammerat har det med at aflevere bolde, som han selv ville have dem. D.v.s den mere end ofte ligger lidt for langt i forhold til om jeg eller andre langsomme spillere på holdet, kan nå den. Det er den samme slags spiller, der bare udfordrer og udfordrer, før resten af holdet er nået med frem.

        Nu er det selvsagt ikke sådan, at jeg kan sammenligne Serie 4 med Superliga, men jeg kan da med typer. Hvis spiller A har én måde at tænke fodbold på, der er fuldstændigt modsat spiller B, så kan det jo ende med mange bolde, der enten lægger for langt, for kort eller slet og ret forkert. Og det er i dét lejre, jeg synes vores hold ligger. I det store hele er der absolut ingen spillemæssig forskel på OB start efterår 2021, og slut forår 2022. Selv ikke i den lange ubesejrede stime, så jeg nogen som helst spillemæssig fremgang. Vi blev bare mere effektive mod mindre effektive modstandere.

        Det hold, den trup, er så meget ude af balance. Top-præsterer de enkelte, så har vi en chance mod hvert hold i ligaen. Men når vi så falder sammen, så er det 11 høns uden hoveder. Og så kommer fejlene i en lind strøm.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #5
          Superligaen blev atter engang ikke så pokkers meget super for OB.

          Igen skyder man sig selv i foden inden sæsonen, ved at melde top 6 ud, på trods af det var oplagt med ny træner, og strategi at være en smule realistisk. Det ville være ganske gratis at melde top 6 i 3 af de næste 5 sæsoner, men ak igen oversælger man sit slatne produkt.
          Vi har vanen tro også allerede fået et pip om at omgivelserne har for høje forventninger, absolut usmageligt pjevseri, som jeg ikke håber der kommer mere af.

          Kigger vi på grundspillet’s 22 kampe endte vi med kun 4 sejre , det giver i sagens natur ikke en billet i top 6. Pointsnittet blev på 0,96 hvilket langt fra er godkendt.
          Eneste punkt jeg kan se vi overraskede positivt er i de 2 kampe mod Herning/Ikast som gav 4 point. Ialt blev det til 8 point i 12 kampe mod top 6 holdene, et snit på 0,66. Samlet set et grundspil som er klart dumpet.

          Et kig på slutspillet, som bliver talt op og ihvertfald ind til kampen i går, blev forsøgt af klubben solgt som en succes.
          Slutstillingen efter de 10 kampe blev at vi endte som nr 2 efter Viborg og 2 point foran skrantende FCN. Pointsnittet blev 1,7 og målscoren blev 14-10 .

          Kan slutspillet så betegnes som en succes?
          det afhænger vel af hvordan man ser OB. Skal det bedømmes ud fra klubbens egen opfattelse, af at det er et top 6 hold så er det ikke prangende at blive toer , kun vinde knebne sejre hjemme over Vejle og FCN samt et AGF hold i total opløsning, så er det forhåbenligt i underkanten af godkendt.
          Kigger man på det ud fra de forventninger mange af os fans har, så gik det vel ret beset i nul.

          Samlet set over sæsonen skal vi være glade for kollapset i Aarhus, og at VB hentede trænerfuseren Peter Sørensen.

          Er det nok at hente samlet set 12 point i 8 kampe mod de to nedrykkere?

          Er det godkendt at få 1 sejr i 16 kampe mod de 7 hold som sluttede foran os i tabellen?

          Har vi brugt taberslutspillet til at få kørt en stamme ind som skal bære holdet i næste sæson?

          Har man endelig indset at der er et par, af de absolut mest løntunge, som ikke bør være i klubben efter sommerferien?

          Glæder mig til OB’s fortælling om sæsonen.
          Last edited by Magge; 22-05-2022, 10:49.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #6
            SÅ benyttede trådstarter atter en mikroskopisk chance til at kritisere målmanden - det er vist gjort i hver eneste post fra den kant.
            Som Farumelskeren og OB haderen Entusiasten ryger han nu på den liste jeg ikke gider at læse.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Så blev den sidste kamp i sæsonen spillet, og det endte med et nederlag til Vejle.

              Jeg synes, at det har været en sæson op ad bakke, hvor spillet til tider har været virkelig ringe. Man fik en stime uden nederlag i taberslutspillet - der blev ikke vundet så meget, men der var en stime. Det skal så lige siges, at alle hold i taberslutspillet var der af en grund; de var virkelig dårlige.

              Nu har JJT sagt farvel. Det har været et ønske for mig i mange år, at man fik en bedre spiller ind på hans position. JJT er dog ikke den eneste plads, som skal forstærkes - der mangler megt mere kvalitet.

              Lad os starte med målmanden: Der er ingen af de nuværende der er i nærheden af Superliganiveau. Skal OB i top 6, så skal man have en profil ind på pladsen dér. Det er ikke kvalificerende, at have en mlmand der er ung, og fynbo. Så skulle man have haft Mads Hermansen fra Brøndby. Det vigtigste MÅ være at vinde fodboldkampe, og vil man i top6, så skal man have en top6-målmand. Det har kostet rigtig mange mål og point, at man er så svag på den vigtigste position på banen.

              Forsvaret skal forstærkes. Der kan bygges på Mickelson, men der skal 2 nye midterforsvarere ind. Ivancevic har glasben, ligner det, og skal have 2 stærke makkere der kan presse ham, og aflaste ham. Kasper Larsen, Østrøm, Jørgen og King skal videre. Derfor skal der også en god venstre back ind.

              Midtbanen: Tverskov skal ind dér. Der skal handles yderligere 2 spillere ind til at forstærke holdet hér. Vi siger tak til Kløve, Okusun i stedet, og forstærker holdet. Jeg overvejer også om man kan bygge på Aron - til top6? Nej.

              Jeg synes egentlig at angrebet ser ok spændende ud. Det lider også af, at forsvaret og midtbanen er så dårlige. Jebali er klart top 6, Fenger kan blive det, Breum er spændende. For at man kan hente profiler til forsvar og midtbanen, må man skære nogle spillere væk. Vi siger tak til Kadrii, Frøkjær, Sabbi og Svendsen.

              Er træneren den rette.: Det tror jeg. Prøv at se hvad han har at arbejde med. En målmand der koster 1 mål hver kamp, og et dårligt forsvar. Giv ham bedre arbejdsbetingelser.
              Du kommer ja virkelig hurtig til konklusionen at Ivancevic har glasben....
              Og at HC koster 1 mål hver kamp er nu virkelig en udtalelse som er helt væk. At der kom (for mange) svipser, jo der kunne følge, men din udtalelse kan ikke tage seriøst. Helt ærligt, synes det er latterligt.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                SÅ benyttede trådstarter atter en mikroskopisk chance til at kritisere målmanden - det er vist gjort i hver eneste post fra den kant.
                Som Farumelskeren og OB haderen Entusiasten ryger han nu på den liste jeg ikke gider at læse.
                Jamen tillykke med dét - og med at være en komplet ignorant. Bare vær glad for den gode stime mod de andre bundhold. OB er jo ikke engang middelmådige for helvede.

                Comment


                  #9
                  Siger du Bernat har kostet mange point ?

                  Stop nu. Ja han laver fejl. Men hvad med de spillere der brænder kæmpe chancer.

                  Og kig dog på vores forsvar. De hjælper slet ikke Bernat. Man kan finde så mange situationer i denne sæson hvor forsvaret bare står og kigger og lader modstanderen komme til skud

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Du kommer ja virkelig hurtig til konklusionen at Ivancevic har glasben....
                    Og at HC koster 1 mål hver kamp er nu virkelig en udtalelse som er helt væk. At der kom (for mange) svipser, jo der kunne følge, men din udtalelse kan ikke tage seriøst. Helt ærligt, synes det er latterligt.
                    Helt enig.

                    Han burde istedet kigge på hvor mange skud forsvaret lader modstanderen få. Det er faktisk der problemet ligger. Hvis forsvaret havde været bedre og ikke ladet dem kommet til så mange muligheder. Havde vi heller ikke lukket så mange ind

                    Comment


                      #11
                      Hans stats er da okay for en målmand på et bundhold.

                      Målmændene, 2021/2022 - SuperStats

                      Da ikke meget anerledes end eksempelvis Mads H. som er nævnt i tråden.
                      Last edited by Online; 23-05-2022, 09:54.

                      Comment


                        #12
                        Sæsonen har været en halvsløj omgang, med lyspunkter, pokalen, Breum, vores evne til at komme tilbage i kampene og tilskuerne springer i øjnene.

                        I modsætning til en del, så mener jeg at vi igennem sæsonen har været for ringe til at score mål. Løgn, forbandet løgn og statistik. Fordi jeg ved godt at set på data ligger vi fint til, men deri ligger også en 6 - 0 afklapsning af Vejle som var en fed kamp men også lidt en freak kamp. De 6 mål er nok til at mudre billedet. Vi har især været alt for ringe på dødbolde. Vores få mål har betydet at alt for mange kampe er endt uafgjort

                        Jeg er ikke parat til at dømme HC ude, men det er klart at der skal ligges på i spillet, det tror jeg de fleste kan se. HC bør ihvertfald vide at Mande ikke er hjælpetræner men en mand, der rent faktisk kan tage hans plads mellem stængerne.

                        I forsvaret ser jeg gerne at man henter en højreback, der kan konkurrere med Mickelson. Grubbe har været nævnt og er oplagt et talent fra akademiet, som ifølge Hermansen ikke lige har det store på lager det næste års tid, det passer godt ind i strategien og klubben kender Grubbe og hans talent hvilket også vil hjælpe med noget kontinuitet i klubben.

                        I centerforsvaret er jeg lidt mere so/so jeg synes på ingen måde Mihajlo er faldet igennem og fremstår ikke på nuværende som en mand med glasben. Skjelvik har jeg stadig et godt øje til hvis han kan få banket noget af rusten af. Kasper er fin som gardering og giver os muligheder defensivt i hovedspillet. Hvis vi ikke mener Vestergaard er afskrevet, hvilket han ikke er i min bog, så synes jeg vi ser fine ud på positionen. Jeg tror meget på:

                        Mihajlo Skjelvik
                        Tverskov

                        Konstelationen og det er oplagt at vores defensiv sejler i Vejle fordi vi spiller uden Tverskov og Mihajlo i vores defensiv.
                        ​​​​​
                        På Venstreback, har folk været for hårde ved King, han har været i landet i tre måneder og som vi så med Mihajlo, så skal man være varsom med at afskrive folk for tidligt. Vælger vi spille med Skjelvik som CF kunne vi overveje at hente at hente endnu en ung VB ind til konkurrence og transition, måske en der også kan spille venstrestopper.

                        Som spilfordelende 6'er ser jeg ikke noget alternativ til Tverskov. Østrøm er i min bog det tætteste vi kommer på det men så skal vi begynde at give ham minutter i kampene, her mener jeg ikke 90, men de sidste 10 - 15, det er en svær position at spille, men det er endnu sværere at gå ud og finde nogen der kan spille den. Smutter Tverskov skal vi finde en boldspillende 6'er, der er dygtig på bolden meget duelstærk, god til at læse spillet, pasningssikker og rolig under pres.

                        På JJs position skal vi have en spiller ind, jeg mener stadig at Jebali kan spille den, men jeg tror han er på vej videre. Den spiller der skal ind der skal være bold sikker, duelstærk, fysisk, pasningssikker, hurtig og kunne spille under pres. Det er en svær position at få dækket ind.

                        Aron er bedre end Okosun og en fantastisk spiller at have i truppen, jeg så gerne at man supplerede med en spiller yderligere der kunne gå ind og styrke os i bredden på midten.

                        Så vores midt hed, Tverskov, ny, Aron, Østrøm og alternativ, måske Grubbe som eftersigende har spillet på midten.


                        På højrekanten, mener jeg at vi er mest udsat, jeg tror ikke på projekt Sabbi, det bedste vi kan få ud af den situation er at sælge ham til et hold der spiller ligesom Brøndby, hvor han kan spille i Uhre positionen, måske en klub i Belgien, med en videresalgsklausul, for Sabbi kan godt komme til og banke mål ind, men det fungerer ikke i OB.

                        Vi skal have minimum en venstrebenet spiller ind med noget flair, fart, teknik og gode afslutninger.

                        På 10'eren er vi godt besat, kan vi holde på Frø og måske endda forlænge med et år ser vi godt ud der, så har vi Frø, Breum og Fenger der kan spille positionen. Alle spillere fra akademiet der har haft en godkendt sæson. Jeg synes Frø sæsonen igennem har bygget på sit spil, den første kamp mod FCK var ikke god, men han er blevet væsentligt bedre til at knokle lidt for holdet og er trådt i karakter. Breum forsøger konsekvent at ligge på sit spil og er en fed spiller og se på. Max knokler derudaf og jeg er ikke i tvivl om at han nok skal få hul på bylden.

                        På venstrekanten synes jeg også vi ser stærke ud, Breum, Max, Frø, Sander og så spiller Charly fra U 19 vel også venstrekant. Spørgsmålet er om ikke Sander skal sendes videre? Jeg kan godt lide Sander men vi er bare så godt besat på den venstrekant at det måske ikke giver så meget mening?

                        ​​​​​​På 9'er positionen ser vi tynde ud, vi er fejlet fuldstændigt med at få Bashkim igang og han må i min bog videre, det går ikke at vi har så løntunge spillere i truppen der ikke leverer. Siger vi farvel til Jebali også så efterlader det os med Max og Luca på 9'er positionen det er for tyndt, Luca er transition og Max kommer nok til at lave flere mål fra enten 10'er eller venstrekant positionen.

                        ​​​​​
                        Ud:

                        Sabbi
                        Bashkim
                        Sander
                        Jebali
                        JJ
                        Tarik
                        Brems
                        Hyllegaard
                        RJL
                        Okosun

                        I alt: 10


                        Ind:

                        Kanté som virker som en offensiv transition spiller, der måske kan spille foran 6'eren også.

                        ​​​​Luca, som transition på 9'eren

                        Konkurrent til HB: kunne være Grubbe som også kan gardere på midten.

                        Erstatning for JJ: Lasse Vigen har været nævnt, normalt er jeg ikke meget for at hente fra FC klubberne men ham Max Meyer fra FCM kan lige gå, fordi han er u'læning.

                        En gardering på midten, måske en transitionsspiller.

                        To venstrebenede højrekant spillere, jeg foreslår Tonni Adamsen og Rezan Corlu.

                        En fysisk stærk 9'er måske Berggren fra Sdj.

                        Ind 8


                        ​​​​​De 2 kender klubben, hvilket vil sige 6 nye. Det giver lidt gyngen men, det er den pris vi betaler for ikke at have hentet mere ind i vintervinduet.

                        I forhold til Alm, så er jeg stadig positiv, nu skiftede han ud i Vejle hvilket var godt, vi er nød til at spille med 5 udskiftninger fordi det ændrer spillet markant at det er en mulighed.

                        Rent taktisk kan jeg godt lide at vi forsøger forskellige måder at sætte spillet på, jeg er med på at vi kan sætte spillet fra kanten med Frø etc. Men mener også at vi bør have den taktiske fleksibilitet at vi kan spille med flere playmaker og ændre playmakeren igennem kampen, så vi kan spille med en dyb fra baglinjen i Tverskov, have en liggende på 10'eren og en på kanten, på den måde giver vi os selv mulighed for eksempelvis at spille Max på 10'eren fordi en anden kan agere playmaker. Og så kan jeg godt lide hans temperament.

                        Björn Weström er jeg også grundlæggende positiv overfor, jeg kan godt lide at han melder ud at det ikke er en sovepude at spille i OB, hvilket det i alt for mange år har været. Hvilket er pinligt, for alle involverede parter, jeg mangler stadig at se ham håndtere FC klubberne.

                        Min vurdering af sæsonen er at den er godkendt, på grund af pokalen og på grund af at det er Alms første sæson i OB. Jeg synes at vores transitionarbejde er blevet bedre, Breum og Fenger virker som integrerede medlemmer af førsteholdstruppen ovenpå denne sæson, kan vi få HC og Østrøm mere med i næste så er det rigtigt godt.

                        Det er lidt for tidligt, at vurdere de fleste af vores indkøb, udover Mickelson, som har tydelige kvaliteter, men dog også sine mangler især defensivt, han vil have godt af at få noget konkurrence. Men han er ikke faldet igennem.


                        ​​​​​
                        ​​​​


                        ​​​​​

                        ​​​​​

                        ​​​


                        ​​​​​

                        Comment


                          #13
                          "På 10'eren er vi godt besat, kan vi holde på Frø og måske endda forlænge med et år ser vi godt ud der, så har vi Frø, Breum og Fenger der kan spille positionen. Alle spillere fra akademiet der har haft en godkendt sæson. Jeg synes Frø sæsonen igennem har bygget på sit spil, den første kamp mod FCK var ikke god, men han er blevet væsentligt bedre til at knokle lidt for holdet og er trådt i karakter. Breum forsøger konsekvent at ligge på sit spil og er en fed spiller og se på. Max knokler derudaf og jeg er ikke i tvivl om at han nok skal få hul på bylden."

                          Der er jeg uenig. Ser hverken Breum eller Fenger som 10'er.

                          Hvor er Jebali ?

                          Jeg sender hellere Frø afsted, da han tangerer en luksusspiller (som vi ikke har råd til at have)... spiller en brandkamp og har 10 andre efterfølgende, hvor han ligner en teenanger, som har spillet Super Mario hele natten, mens han har proppet sig med ostepops og Cola... uden defensive indgreb og manglende offensivt overblik og slutprodukt.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            "På 10'eren er vi godt besat, kan vi holde på Frø og måske endda forlænge med et år ser vi godt ud der, så har vi Frø, Breum og Fenger der kan spille positionen. Alle spillere fra akademiet der har haft en godkendt sæson. Jeg synes Frø sæsonen igennem har bygget på sit spil, den første kamp mod FCK var ikke god, men han er blevet væsentligt bedre til at knokle lidt for holdet og er trådt i karakter. Breum forsøger konsekvent at ligge på sit spil og er en fed spiller og se på. Max knokler derudaf og jeg er ikke i tvivl om at han nok skal få hul på bylden."

                            Der er jeg uenig. Ser hverken Breum eller Fenger som 10'er.

                            Hvor er Jebali ?

                            Jeg sender hellere Frø afsted, da han tangerer en luksusspiller (som vi ikke har råd til at have)... spiller en brandkamp og har 10 andre efterfølgende, hvor han ligner en teenanger, som har spillet Super Mario hele natten, mens han har proppet sig med ostepops og Cola... uden defensive indgreb og manglende offensivt overblik og slutprodukt.
                            Jebali virker som en mand der er på vej videre jvf. Hans egne udmelding, hvilket også giver god mening, både for Jebali og for OB.

                            Du kan både spille både Breum og Fenger på 10'eren. Du kan spille dem begge som hængende angribere, der roterer med, ligger sig på siden af, en egentlig 9'er i det opbyggende spil.

                            Det kan du gøre hvis du ligger din spilfordeler enten længere nede i banen, hvilket jo er ideen med 433 opstilling og hvilket vi gør med Tverskov fra baglinjen når vi bygger op i en 352 eller gennem en spiller som JJ på midten, vi kan også have en playmaker på kanten, som vi har gjort når vi har spillet med Frø eller Jebali på venstrekanten. Vi kan sagtens spille med Breum/Fenger på 10'er positionen.

                            Frø synes jeg har spillet en mere end godkendt sæson. Jeg betragter ham ikke som en luksusspiller, i de sidste 7 -10 kampe synes jeg i høj gad at han arbejder begge veje og tager et stort ansvar, han lykkedes ikke med alting, men han lykkedes med nok, kan han bygge på det fundament han har lagt i den her sæson så er han en rigtig god fodboldspiller. Det største problem med Frø er at han har udløb i 24.

                            ​​​​​​For mig er det tydeligt at det er vores højrekant og 9'er position der sejler, hvor mange mål er scoret henholdsvist fra højre og venstrekant?







                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                              Jebali virker som en mand der er på vej videre jvf. Hans egne udmelding, hvilket også giver god mening, både for Jebali og for OB.

                              Du kan både spille både Breum og Fenger på 10'eren. Du kan spille dem begge som hængende angribere, der roterer med, ligger sig på siden af, en egentlig 9'er i det opbyggende spil.

                              Det kan du gøre hvis du ligger din spilfordeler enten længere nede i banen, hvilket jo er ideen med 433 opstilling og hvilket vi gør med Tverskov fra baglinjen når vi bygger op i en 352 eller gennem en spiller som JJ på midten, vi kan også have en playmaker på kanten, som vi har gjort når vi har spillet med Frø eller Jebali på venstrekanten. Vi kan sagtens spille med Breum/Fenger på 10'er positionen.

                              Frø synes jeg har spillet en mere end godkendt sæson. Jeg betragter ham ikke som en luksusspiller, i de sidste 7 -10 kampe synes jeg i høj gad at han arbejder begge veje og tager et stort ansvar, han lykkedes ikke med alting, men han lykkedes med nok, kan han bygge på det fundament han har lagt i den her sæson så er han en rigtig god fodboldspiller. Det største problem med Frø er at han har udløb i 24.

                              ​​​​​​For mig er det tydeligt at det er vores højrekant og 9'er position der sejler, hvor mange mål er scoret henholdsvist fra højre og venstrekant?






                              Stadigvæk fuldstændig uenig i din analyse... de er ikke 10'ere i min verden.

                              Nej, Frø har ikke spillet en mere end godkendt sæson.... til nøds godkendt med lidt god vilje.

                              Jebali er vel én af de eneste, som kan være sin indsats bekendt... og viser han vil klubben (drømme eller ej) !

                              Comment

                              Working...
                              X