Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Det handler lige netop om ambitioner.

    Og lige nu er der nok nogen, der bliver forblændet af den øjeblikkelige succés og begejstring. Jeg synes faktisk at alle de nu 8 ubesejrede kampe, inklusiv sejren mod SønderjyskE afslørede, at det hold stadig har store mangler. Mangler som vil blive straffet af bedre modstandere over 22 kampe, i stedet for i 10 mod modstandere, der heller ikke var gode nok til at komme i top 6 over 22 kampe.

    Når vi, stadig, ikke kan dominere en kamp over 90 minutter mod modstandere, som rykker ned, så er det jo nærliggende at antage, at det kan vi heller ikke mod top 6 holdene. Vi kan sagtens, på dagen, vinde over et hvilket som helst hold i ligaen, men enkeltkampe er ikke nok. Bundniveauet der blev vist i Vejle er stadig ikke længere væk end den næste kamp, så selvfølgelig skal det hold optimeres, også i angrebet, hvis man har ambitioner om at vi skal jonglere deltagelse i et europæisk gruppespil med den samme trup, der så vil ha målsætningen om top 6 hængende over hovedet i næste sæson.

    Ja jeg kan faktisk godt gå hen og blive bekymret for at en europæisk deltagelse, med den nuværende trup, kan gå hen og blive rigtig dyr i Superligaen. Jeg er også klar over at en europæisk deltagelse er en gulerod, som vi simpelthen har brug for, for at kunne tiltrække de spillere, der gradvist skal erstatte, dem vi har. Og her vil en målscorer, der er bedre end dem, vi har altid være et presserende spørgsmål. Sammen med optimeringen af de centrale akser, som er så vigtige for et fodboldhold. Silkeborg f.eks; deres offensive spillere er blevet bedre af at deres centrale akser, navnlig den centrale midtbane, både hver for sig og individuelt passer sammen. Og er gode nok. Alle 3 på midtbanen kan både holde spillet i gang og sørge for presset, så Vallys, Sebastian Jørgensen og Helenius kan boltre sig med kort afstand til målet. Det er simpelthen bare godt sat sammen.

    Når jeg ser vores midbanespillere, så ser jeg duelspillere som Okosun og Thrandarsson og boldspillere som JJ og Kløve, og så tænker jeg; Gojani, Klynge og Brink er alle de 4 spillere i én samlet pakke, mens vores har klare styrker i én kategori, mens det halter i det andet. Med Tverskov oppe på den centrale midtbane, så får vi faktisk lidt af den slags typer, som jeg synes en god central midtbane skal bestå af: Den fysiske boldspiller. Èn der kan erobre og sætte spillet fra en position 10-20 meter inde på modstanderens banehalvdel. Thrandarsson er én af de bedste til at erobre bolde langs jorden i ligaen, men der kommer hverken mange assists, skabte målchancer eller mål ud af hverken ham eller holdet for den sags skyld. Og nu har han været ret skadet på det sidste. Derfor er også hans position i truppen til debat. Jeg synes simpelthen ikke, at nogen af vores 4 deciderede centrale midtbanespillere er gode nok til at bære et top 6 hold. Og da slet ikke hvis det skal ske med et europæisk gruppespil i bagagen. Så hvis ikke vi bliver opgraderet i alle kæder, så kommer vi heller ikke i top 6 i næste sæson.

    Der er stadig for mange humørspillere og ustabile elementer i vores trup. Både i forsvaret, på mål, på midtbanen - og i angrebet. Det ændrer hverken en evt pokaltitel og nok så mange ubsejrede kampe i et sekundært slutspil en tøddel på.

    MvH ChrisOB
    Aldeles enig.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      jeg mener det handler om ambitioner. Hvis vi skal ligge i feltet 6-9 så har du ret. Skal vi i top 4, så nytter det ikke at være nostalgisk. Så vil Max typisk være en spiller til bænken og kampe hvor karantæne og skader, spiller ind. KL er ikke god nok - sorry to say fordi han er ægte OBer, men han bør ikke være mere end 4. Valg. Nu er der købt 2 yngre backs. Vores VB er især udfordret. Tver gør det godt på midtbanen, men hvordan gør han det når modstanderne er Evander, Falsk, Zeza osv. Aron ser god ud mod bundholdende og har god indstilling, men han er på trods af det ikke en top 6 spiller. Okusun er lidt drt samme, ellers skal vi spille på hans spidskompetencer, hvilket ville være dumt hvis han bliver skadet, så har vi ikke en erststning 1-1.
      Jeg kan godt lide Max, Aron og Kasper, men skal vi løfte os, så nytter det ikke noget at se på hvad de kan nu hvor vi har "OBtur". Men på hvad de reelt kan over en sæson.
      Frø er nærmest billedet på vores problem. Frøs topniveau lugter af FCM/Fck niveau, mens bundniveauet ligner bunden af 2. DIVISION, og der er meget mere bund end top niveau.

      Jeg vil gerne give mig og sige at vi skal have en ny Centerforsvarer ind.

      En midtbane der hedder:

      Jebali - Tverskov

      med Aron og Okosun som indskiftere og Østrøm som transition burde være nok til top seks.

      Jeg er næsten sikker på at Sabbi, Kadrii og Frø bliver skiftet ud i sommervinduet, man skal måske også skele lidt til AGF i forhold til at forsøge at spille alt for mange nye ind på en gang.

      Max er ikke en top seks angriber endnu, men han har altså noget talent, hans timing i hans indløb er rigtigt godt eksempeltvist, jeg er ret fortrøstningsfuld i forhold til ham. Dog mener jeg stadig at det er på 9'er positionen at vi virkelig mangler en top klasse spiller, Kadrii har evnerne men han er ikke kommet igang og så må der en anden til. Hele efteråret var det problemet at vi ikke fik offensiven ordentligt igang.
      ​​​​
      ​​​​​​

      Comment


        En lille FM post til dem der er til det, hvis der er andre der synes det er sjovt at finde spillere så vis dem endeligt frem.

        Hvis Sabbi, Kadrii og Frø smutter til sommer.

        Så skal der noget nyt til.

        Nu har jeg givet mig og sagt at vi nok skal have en centerforsvarer.

        Gartenmann og Kramer har stadig kontraktudløb, derudover render der en finsk landsholdsforsvarer rundt oppe i Elfsborg der hedder Leo Väisänen, han ser også spændende ud.

        Når RJL skal skifte så bør der komme noget ind på HB både som gardering og til konkurrence, Kasper Jørgensen fra Lyngby har kontraktudløb, han er 22, har spillet på U-Landsholdene, med en fortid i FCN og BIF.

        Inspireret af stigningen af Mihajlo har jeg også fundet denne lille juvel (:-P) Jovan Vlalukin, der har spillet to landskampe for Serbien er 22 og har kontraktudløb til sommer:
        https://youtu.be/7v5bFfWWadQ

        Nörköping var på besøg den anden dag og der kan man jo håbe at BW har forhandlet i forhold til deres højrefløj Ishaq Abdulrazak: https://youtu.be/qcFw5UNqgdA
        Han minder lidt om Sabbi, han er bare 20.

        Jeg tænker at både Kadrii og Sabbi smutter til sommer og der har Nörköping jo også Christoffer Nymann i angrebet 28 mål i 57 kampe for Nörköping og 10 svenske landskampe på Cv'et, han har tidligere spillet i Tyskland, det kan godt være han lige vil til en bedre liga og gøre brug af forskerordningen.

        Jeg synes at Frø gav udtryk for i et af hans interviews at planen var at han skulle sendes afsted til sommer.

        Jeg har fundet den her Mexicaner der har kontraktudløb til sommer, Kevin Castaneda, han sparker som en hest, er pasningssikker, tilgengæld er han ikke skidestærk i duelspillet, men vi er så gode der i forvejen: https://youtu.be/0o9AMwICv5g

        Så var det ordnet :-)

        Så kan vi stille sådan her op:

        Bernat
        Nico/Vlalokin - Ny/Kl - Mihajlo/Skjelvik - King/Skjelvik

        Med Vestergaard og Slotsager som transition.

        Tverskov/Aron - Jebali/Okosun

        Østrøm som Transition

        Ishaq/Breum/Svendsen - Casteneda/Fenger/Breum - Breum/Fenger/Svendsen

        Og så er det vel Elias der skal op og være transition?

        Ny/Fenger/Svendsen

        Luca som transition.










        Comment


          Jeg kan huske Gustav Grubbe blev nævnt herinde efter han tidligere på året, i et interview med Fyens, luftede muligheden for at vende retur til Danmark. I mine øjne virker han som et oplagt valgt at kigge nærmere på (uden at jeg af gode grunde har set ham spille). Af flere årsager:

          https://www.transfermarkt.com/gustav...spieler/610406

          Jeg husker ham som højre back da han skiftede. I følge transfermarkt ser det dog ud til, at han i denne sæson er blevet omskolet til (eller i hvert fald primært har spillet) defensiv/central midtbane. Det gør ham ikke mindre interessant i mine øjne. Selvom Tverskov gør det godt nu, mener jeg fortsat det er en position man bør fokusere meget på at styrke. Vi har også mange ældre spillere på de pladser. Det ville være godt med en meget yngre spiller med potentiale til at vokse i rollen. Overordnet set er det heller ikke uset, at backs med den kombination af energi og fart de ofte har, kan omskoles til stærke midtbanedynamoer.

          Selv hvis han er bedst som back synes jeg det ville være fint med en decideret back til at konkurrere med Mickelson.

          Samtidig vil det være en rigtigt god case for brugen af akademiet. Hvis det er planen, at flere spillere skal sælges derfra tidligere. At man så kan vise, at de senere kan komme tilbage og styrke holdet. Igen kender jeg intet til hans reelle niveau, men jeg synes virkelig man har sovet i timen, hvis klubben ikke har fulgt ham og ikke har været nede og se ham an - især efter hans udtalelser i januar. Siden da har han spillet så godt som fuld tid på u19-holdet og de har haft gode resultater.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


            Jeg vil gerne give mig og sige at vi skal have en ny Centerforsvarer ind.

            En midtbane der hedder:

            Jebali - Tverskov

            med Aron og Okosun som indskiftere og Østrøm som transition burde være nok til top seks.

            Jeg er næsten sikker på at Sabbi, Kadrii og Frø bliver skiftet ud i sommervinduet, man skal måske også skele lidt til AGF i forhold til at forsøge at spille alt for mange nye ind på en gang.

            Max er ikke en top seks angriber endnu, men han har altså noget talent, hans timing i hans indløb er rigtigt godt eksempeltvist, jeg er ret fortrøstningsfuld i forhold til ham. Dog mener jeg stadig at det er på 9'er positionen at vi virkelig mangler en top klasse spiller, Kadrii har evnerne men han er ikke kommet igang og så må der en anden til. Hele efteråret var det problemet at vi ikke fik offensiven ordentligt igang.
            ​​​​
            ​​​​​​
            Dit bud kan være lige så godt som mit, men jeg tror du bliver slemt skuffet hvis du regner med/håber på afgang af Frø, Sabbi og Kadrii til sommer. Kadrii kan jeg måske godt se smutte, men jeg tror egentligt at Alm er nogenlunde tilfreds med at have alle 3 i truppen så de bliver næppe sendt videre bare for at luge ud i truppen. Kommer der bud på dem så måske, der er bare ingen af dem der rigtigt har præsteret til et bud i en størrelseorden som jeg tror OB ville lytte til.
            Desuden synes jeg det er en mystisk løsning på vores midtbane problem at sætte Jebali ned ved siden af Tverskov - simpelthen en central midtbane bestående af en centerback og en angriber? Der bliver 100% handlet til midtbanen til sommer, og heldigvis for det, lad os nu bruge vores spillere på de pladser hvor de er bedst.

            Comment


              Vi har bestemt brug for konkurrence på backpladserne. Hvad NM kan offensivt, mangler han defensivt. I venstresiden ser det heller ikke prangende ud med JS og King.

              Jeg synes, GG lyder spændende, men jeg har ingen idé om nuværende niveau.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Vi har bestemt brug for konkurrence på backpladserne. Hvad NM kan offensivt, mangler han defensivt. I venstresiden ser det heller ikke prangende ud med JS og King.

                Jeg synes, GG lyder spændende, men jeg har ingen idé om nuværende niveau.
                Spændende at se om man går efter en højreback i kommende vindue. Ser ikke rigtig at vi har en nede fra U19 der er klar

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Spændende at se om man går efter en højreback i kommende vindue. Ser ikke rigtig at vi har en nede fra U19 der er klar
                  Marcus McCoy har fået spilletid i træningskampene. Fint talent. Aner dog ikke om han er klar endnu

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                    Marcus McCoy har fået spilletid i træningskampene. Fint talent. Aner dog ikke om han er klar endnu
                    Ikke i nærheden. Han er stadig U17 og har først fået sit gennebrud da han blev flyttet til venstre back. Der går nok et par år inden han måske er klar

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                      Dit bud kan være lige så godt som mit, men jeg tror du bliver slemt skuffet hvis du regner med/håber på afgang af Frø, Sabbi og Kadrii til sommer. Kadrii kan jeg måske godt se smutte, men jeg tror egentligt at Alm er nogenlunde tilfreds med at have alle 3 i truppen så de bliver næppe sendt videre bare for at luge ud i truppen. Kommer der bud på dem så måske, der er bare ingen af dem der rigtigt har præsteret til et bud i en størrelseorden som jeg tror OB ville lytte til.
                      Desuden synes jeg det er en mystisk løsning på vores midtbane problem at sætte Jebali ned ved siden af Tverskov - simpelthen en central midtbane bestående af en centerback og en angriber? Der bliver 100% handlet til midtbanen til sommer, og heldigvis for det, lad os nu bruge vores spillere på de pladser hvor de er bedst.
                      Jeg tænker at både Sabbi, Kadrii og Frø smutter til sommer.

                      Sabbi har ikke leveret og selv hvis vi får ham til at levere i næste sæson så løber hans kontrakt kun til 24, han vil være 25 år gammel og så er det altså begrænset hvad vi kan få for ham alligevel. Jeg tror man hiver noget yngre ind. Det er klart at vi mister noget fart og en spiller der kan udfordre en til en, men det kan man godt erstatte.

                      Kadrii har kontrakt til 24 og er igen en løntung spiller, det er irriterende udover alle grænser at vi ikke har fået ham igang fordi han er en top angriber hvis han kommer igang, men med den løn han opretholder der kan vi ikke tillade at give ham en sæson mere, hvor han ikke laver mål.

                      Tilsammen har Kadrii og Sabbi lavet 3 mål og fem assists, det kan vi ikke forsvare, der er to af vores offensive profiler og nok også de to spillere der går til den højeste løn.

                      Frø har også kontraktudløb i 24 og jvf. Det interview han gav sidste år så lugter det langt væk af at han er på vej videre. Det er også ved at være tiden, Holland kunne være et godt sted for ham, han er skabt til at spille offensivt og jeg tror også at han bliver en succes, jeg håber klubben får en videresalgsklausul på ham.

                      En Tverskov - Jebali midtbane vil være en af ligaens bedste. Jeg kan slet ikke se hvad det er der gør at Jebali ikke skulle kunne spille den. Det er jo ikke første gang man rykker en trequartista ned i banen.

                      Som jeg ser det, så ville det være fremragende. Jebali er fysisk, god i prespillet, høj nok til at vinde hovedstødsdueller og dygtig nok til at trække bolden til sig. Samtidigt vil han ligge ved siden af Tverskov som er så stærk defensivt.

                      I en liga hvor højt genpres er på mode, så ville det at spille med to så boldsikre spillere på de positioner være genialt, du kan jo presse os lige så meget du vil.

                      Og bliver der lukket ned for pasningerne frem i banen så kan Jebali føre den frem og komme i de raids ind i feltet som JJ også kommer med. Vi kan opretholde presset på modstanderne fordi vi spiller med to så dygtige midtbanespillere og så Aron, som altså ikke har spillet sig af holdet i rotation så er det en stærk midtbane, der kan agere "stivere i korsettet".





                      Comment


                        Silkeborg lurer angiveligt på Bashkim Kadrii, jf. Transfervinduet BT

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                          Silkeborg lurer angiveligt på Bashkim Kadrii, jf. Transfervinduet BT
                          Han kunne - måske - blive en ret skarp makker til NH i SIF. Min holdning er jo nok klar for de fleste. Det giver ikke mening at have en så løntung spiller som reserve, og BK passer ikke ind i systemet. Aktuelt er Kløve foran ham i køen (!) til offensiv spilletid.

                          Så endelig af sted med BK. Tredie gang blev ikke en succes, og der har været - omend det ser bedre ud nu - noget knas med attituden.

                          Og så skal vi selvfølgelig have en ny 9er til at duellere og rotere med Fenger.

                          Men det er tankespind.
                          Last edited by Jungledyret; 11-05-2022, 12:46.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                            Silkeborg lurer angiveligt på Bashkim Kadrii, jf. Transfervinduet BT
                            Ja, han bliver en succes hvis han kommer til SIF, det er jeg ikke i tvivl om.

                            Eneste der irriterer mig er at vi ikke har forsøgt ham på højre kant, en venstrebenet angriber der kan trække ind i banen og afslutte udefra, de hænger ikke på træerne.

                            Comment


                              I øvrigt - Tror i OB har glemt Rasmus Nissen? De 4 andre med kontraktudløb har man jo meldt ud at man ikke forlænger med.

                              Bevares han har kæmpe attitude problemer og er udlejet til Kolding, men der er vel ingen der tror at han forlænger?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                                I øvrigt - Tror i OB har glemt Rasmus Nissen? De 4 andre med kontraktudløb har man jo meldt ud at man ikke forlænger med.

                                Bevares han har kæmpe attitude problemer og er udlejet til Kolding, men der er vel ingen der tror at han forlænger?
                                Hans kontrakt udløber i OB til sommer.

                                Comment

                                Working...
                                X