Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status efter 4 kampe i foråret / 21 kampe i denne sæson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Jeg forholder mig til øjebliksbilledet; og dér har både Vejle og SønderjyskE for øjeblikket enten et bedre udtryk eller bedre resultater. Derfor forholder jeg mig til sandsynligheden for at de 3 næste kampe, mod de 3, som vi skal kæmpe for at holde bag os, de kan blive tabt. Og hvis vi heller ikke formår at vinde bare én af de kampe, så er vi derhenne, hvor nedrykning er et alvorligt tema. Jeg er godt klar over, at vi godt kan rejse os igen; men problemet er, at det kræver andre ting i en sådan situation end evner med en bold; opspilsmønstre, udvikling og indbyrdes relationer. Det kræver forsigtighed, det kræver fight og grimt spil. Alle de ting som Vejles spillere udviste imod os. Det tvivler jeg stærkt på, at de spillere, jeg nævnte før, har i sig. Jebali vil stadig være gladest for at have bolden. Sabbi vil stadig løbe hovedkulds ind i udfordringerne; Frøkjær vil lægge sit spil for højt op og ikke lave det simple. Det fører til boldtab og haltende tilbageløb. Og så kommer vores usikre forsvar under pres. Og vores unge målmand. Jeg kunne nævne alle faldgruberne ved hver enkelt spiller, vi har på vores hold. Er det sortseeri at tvivle på at de har det i sig? Nej, det er for mig realisme. Det hold skal genopfinde sig selv for at redde sig. Og det TVIVLER jeg på, at de kan. Om 3 kampe kan tingene se anderledes ud, og jeg kan sidde her og ha taget fejl.

    Men, og det er ikke for at lyde som et orakel, men de fleste gange hvor jeg har haft tvivl, der har virkeligheden afspejlet mine tvivl. En tvivl der har lige dele at gøre med realisme og lige dele med en følelse af, at vi har at gøre med et foretagende, der som jeg har sagt før, ikke kan slå søm i en lort uden at ødelægge begge dele. Et foretagende, hvor jeg, sat på spidsen, føler at de kunne ha signet Messi eller Ronaldo i deres prime, og de ville komme til at se lige så talent og modløse ud som Skjelvik, Sabbi, Bashkim, m.m ser ud, når de er allerdårligst. Jeg har minus tillid til OSE og ALT, hvad de siger og foretager sig. Tillid er en skrøbelig ting; den skal man gøre sig fortjent til. Du har stadig lidt tillid tilbage til, at vi holder forspringet. Jeg håber det. Men jeg vil se det, før jeg tror det. Det synes jeg burde være en læresætning for alle, der holder med OB lige nu. Ikke flere ord. Ikke mere flæberi over baner. Eller ord om at de (spillerne) er "lige så frustrerede" som vi er. Gu er de ej.

    Efter kampen i Vejle stod jeg nede ved banden og hørte alle ukvemsordene, som blev slynget spillernes vej, mens de stod dér og tog imod dem. I et kort øjeblik fik jeg lyst til at råbe "I er bedre end det dér", så det gjorde jeg. Og jeg fik lyst til at skrive på forum, at nu er tiden inde til at VI gør, hvad VI kan. Nemlig at give spillerne vores støtte. Det mener jeg stadig. Men det ændrer ikke på, at det hold, jeg og flere andre så spille i Vejle var et nedrykkerhold. De lod sig kyse; de gav ikke igen. De lod sig gå på af banen, af dommeren, af svinestregerne.

    En kammerat der under normale omstændigheder ville ha været dér sammen med mig i Vejle, skrev til mig under kampen, om indsatsen gav minder om én speciel kamp tilbage i 1998, som jeg og flere andre, der var med mig den dag simpelthen kalder for "Kampen", den vel nok mest gyselige fodboldkamp, jeg har set i mit liv; udekampen på Århus Stadion imod Aarhus Fremad. Vi tabte 2-0. Alle kagede rundt. Ulrik Laursen, Erik Bo, Lars Jacobsen, Michael Hemmingsen, Miti, ja selv Høgh'en, you name it. Imod et hold, der på dagen var mindst ringe. Vi endte med at rykke ned. Spillerne var, i al essens, "bedre end det dér", men resultatet blev det samme. Nu påstår jeg ikke at det hold fra 1998 manglede fightere; men de manglede i hvert fald troen på, at man IKKE var for gode til at rykke ned.

    Jeg skrev til min kammerat, at "Kampen" stadig var ringere end det, jeg lige havde været vidne til; men faktisk sidder jeg lidt med samme følelse, som jeg gjorde dengang. Jeg kan huske, jeg tog hjem fra Århus den dag med en følelse af "vi rykker ned". Den samme følelse sad jeg med i bilen hjem fra Vejle.

    Der er stor forskel på, hvad jeg håber på, og hvad jeg tror. Og det er ikke for at lyde sådan lidt lommepsykologisk, men jeg tror at du stadig holder fast i din tro, fordi du simpelthen nægter at overgive dig fuldt og helt til "sortseeriet" segmentet, fordi dit rationelle jeg siger dig, at der altid vil være nuancer at forholde sig til. For hvis man er full blown sortseer, som jeg nok er, så kan man jo ikke være andet end en sur, gammel, gnaven mand, som meget få vil være i nærheden af. En sur, gammel, sortseer som mig var altså stadig i Vejle. Ligesom han var på stadion, da vi mødte Haderslev i den næstbedste række i 1998. Og jeg vil også stadig være på stadion, hvis vi rykkker ned.

    Jeg har bare meget svært ved at se, lige nu, at det hold vi har er klar til en nedrykningskamp.

    MvH ChrisOB
    Tak fordi du bruger din tid på dette lange, gode og deprimerende skriv.

    Et par kommentarer/tilføjelser:

    Jeg så også hjemmekampe i nedrykningssæsonen. På papiret var det hold bedre end det vi har nu....

    Holdet havde op til den vigtige kamp mod Vejle trænet kun på kunstgræs, men Vejles bane var en slags græsbane.

    Vi havde Søren Krogh på bænken som træner. Et par spillere kom efter kampen med forskellige bud på, hvad gameplanen var.

    Vi havde vist (igen) den forkerte taktik og især opstilling fra kampens start i forhold til hvad der ville virke mod dagens Vejle.

    Vi skal spille to pokalkampe mod Sønderjyske. Vi er godt på vej mod noget godt der. Men kan vi.

    Et hold, der kan spille så godt, er ikke et 1.divisionshold. Vi har tabt mange point på håbløse fejl. De fortsætter nok.

    Holdet efter sommerpausen bliver ret anderledes end det nuværende. Og meget anderledes hvis vi rykker ned.
    Last edited by Tåhyler; 24-03-2022, 23:40.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

      Tak fordi du bruger din tid på dette lange, gode og deprimerende skriv.

      Et par kommentarer/tilføjelser:

      Jeg så også hjemmekampe i nedrykningssæsonen. På papiret var det hold bedre end det vi har nu....

      Holdet havde op til den vigtige kamp mod Vejle trænet kun på kunstgræs, men Vejles bane var en slags græsbane.

      Vi havde Søren Krogh på bænken som træner. Et par spillere kom efter kampen med forskellige bud på, hvad gameplanen var.

      Vi havde vist (igen) den forkerte taktik og især opstilling fra kampens start i forhold til hvad der ville virke mod dagens Vejle.

      Vi skal spille to pokalkampe mod Sønderjyske. Vi er godt på vej mod noget godt der. Men kan vi.

      Et hold, der kan spille så godt, er ikke et 1.divisionshold. Vi har tabt mange point på håbløse fejl. De fortsætter nok.

      Holdet efter sommerpausen bliver ret anderledes end det nuværende. Og meget anderledes hvis vi rykker ned.
      Der kan vist ikke være tvivl om at det hold, der i 1998 endte med at rykke ned, var på papiret et langt bedre hold, end det vi har nu. Men fælles for begge, tror jeg, er den mentale ubalance; hvor begge holds spillere, på én eller anden måde, netop troede/tror at de var/er for gode til at rykke ned. Det har AGF også prøvet nogle gange. Det prøvede Esbjergs bronzehold. En mental udfordring er at glemme alt om spillemæssig udvikling og få mere fokus på dueller og grimt spil; og lige dér synes der at være ligheder fra dengang i 1998 og så til nu. Når man 4 år forinden havde været med til at slå Real Madrid ud; er det pludselig en kæmpe omvæltning ikke at være bedre end Aarhus Fremad.

      Ja banen i Vejle var elendig. Og nej; det er aldrig en undskyldning for at lade sig kyse i duellerne og fastholde en umulig spillestil på et umuligt underlag. Og ja vi havde Søren Krogh på bænken; men Alm var sammen med spillerne 1 time før kampen og tog taktikmødet og var helt sikkert i dialog med Krogh under kampen. Hvad angår forvirringen omkring gameplanen; der må jeg tilstå, at selv om jeg overordnet set ikke tror det skyldes, at Krogh var på bænken og Alm på tribunen, så er det jo anderledes for en hel spillertrup at pludselig at blive ledet af en næsten dugfrisk ny assistenttræner og så U-19 træneren. En anden mental udfordring. Alm kunne muligvis ha undervurderet betydningen af underlaget for den spillestil, der blev valgt. Omvendt; er den bane stadig ikke en undskyldning for at lade sig kyse på dén måde, som vi blev. Vi blev ikke overmatchet på teknik; vi blev overmatchet på fysik og parathed. Noget som et hold uden mange sejre ganske naturligt ikke har meget af; med mindre de pludselig får ny inspiration. Som f.eks at spille for en helt ny træner, som klubbens ledelse lige havde ansat. (Læs: Vejle)

      De to pokalkampe imod SønderjyskE tager jeg på en måde ud af ligningen; fordi det er to kampe med deres eget liv; og det er pudsigt nok imellem de to dårligste hold i den anden halvdel af grundspillet. Altså to hold uden mange sejre. Med en unik mulighed.

      Et hold, der kan spille så godt er ikke et 1. Divisionshold; isoleret set; men et hold, der både mister grebet når der skal følges op på sejre, og under de kampe, hvor man rent faktisk fører, de er et nedrykkerhold. Uanset om man så var få minutter fra at vinde over Midtjylland og slog Vejle 6-0. De håbløse fejl kommer fordi der er en række spillere, der ikke har den rette erfaring, eller er erfarne spillere med enten et lavt bundniveau eller et lavt generelt niveau. Summen af de enkelte spilleres erfaring, deres bundniveau og generelle niveau giver altså et hold, der kun har vundet 4 ud af 22 kampe; og er á point med et hold, der havde en serie på 14 kampe uden en sejr.

      Det kan godt være, at det er deprimerende læsning; men det er realisme på højt plan. Det hold skal genopfinde sig selv, ellers rykker det ned. Før eller senere. Hvis vi redder os fortsætter problemerne jo sandsynligvis ind i næste sæson. Men der er også en sandsynlighed for, at Joel King og Ivancevic bliver forstærkninger; og det lykkes os at komme af med noget af den særdeles tunge vægt i form af Skjelvik, Alexander Juel, Kasper Larsen, Troels Kløve og ja, sorry jeg siger det, men også JJ. Det er spillere med en hvis erfaring, med så store udsving i niveau eller et generelt niveau, at vi aldrig får noget stabilt ud af at have dem rendende. Det er min påstand. Og jeg tror også at både Alm og Björn kan se det; men er begrænset af ressourcer, og stoler ikke på niveauet hos de unge, endnu.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #63
        Spillerne var endelig på græs igår ifølge OBstruktions twitter igår. Bane 1 blev igen taget i brug

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Spillerne var endelig på græs igår ifølge OBstruktions twitter igår. Bane 1 blev igen taget i brug
          Så lad os håbe at der ikke kommer regnvejr...
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Spillerne var endelig på græs igår ifølge OBstruktions twitter igår. Bane 1 blev igen taget i brug
            Det er dejligt. Men det er vel ca 2 måneder
            for sent, eller er det mig der regner forkert?.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Det er dejligt. Men det er vel ca 2 måneder
              for sent, eller er det mig der regner forkert?.
              for sent Ifh hvad?

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                for sent Ifh hvad?
                Vi burde have en ordentlig græsbane at træne på (helst bane 1 i Ådalen) fra dag ét efter vi kommer tilbage fra træningslejr. Det er dybt problematisk at vi næsten skal helt hen i april før vi kan komme væk fra træning på de der kunstgræsbaner.

                Comment

                Working...
                X