Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status efter 4 kampe i foråret / 21 kampe i denne sæson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg må sige at de sidste 2 kampe pegede hen mod, hvad der sket i dag. Jeg er dog lidt overrasket over, at det så SÅ skidt ud. Til tider lignede spillerne nogen der spillede for at få Alm fyret

    Jeg er kommet til den konklusion (faktisk for tre år siden) at der skal en nedrykning til, for at OB kan rejse sig. Det vil give os muligheden for at slippe af med en række luksusspillere, som der ikke er råd til på et dysfunktionelt hold som OBs. Så ville holdet have mulighed for at få nogle succesoplevelser. 4 sejre i 22 kampe. Én sejr siden 2. oktober i ligaen (det er tæt på et halvt år med én sejr). Vi er i en nedadgående spiral. Der er ingen fremskridt sket på noget som helst parameter. Holdet ville få ro til at udvikle sig på et niveau, hvor man kan/tør spille med de unge. Jeg er tager også gerne flere sæsoner i 1. div. Det vi er vidner til i superligaen er en skændsel. Det er ikke OB værdigt. Lad os tage den nedrykning og lade Bjørn få arbejdsro til den koldstart OB har haft brug for de sidste 10 år. Eneste anden mulighed er, at Thorborg smider 30-40 mil ekstra, hvis vi skulle være heldige at overleve en sæson mere.
    Som vi spillede i dag lignede Horsens Fc Barcelona i deres rædselsfulde spillestil under Bo H. Sjældent har jeg set noget så fantasiforladt.

    Jeg er dog ikke nået dertil hvor jeg ser nedrykningsspøgelsets grufulde ansigt over Ådalen, men jeg har efterhånden mistet sl tillid til at Alm er rette mand, selvom han jo er handicappet af at have en sørgelig trup.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Men Thorborg har jo klart meldt ud at der ikke kommer flere penge før de der er der bliver brugt godt nok. Hemme har handlet meget sparsomt ind de sidste to-tre vinduer og indtil videre har det giver meget lidt afkast.

      Hvis ikke han kan tjene mere et andet sted så vil han vel .. kan Kadrii, Skjelvik, Kløve få bedre kontrakter i bedre klubber?

      Vil Bjørn Westrøm være sportsdirektør i en 1. div. klub?
      Hvis man siger til dem, at de ikke kommer til at spille, fordi man vil satse på de unge. Sådan må det være. Der er jo ingen fremtid i dem, som de spiller.

      Comment


        #33
        Går man mere videnskabeligt til værks - altså tæller efter og beregner - så ser man, at trænerfyringer sjældent hjælper langsigtet.

        OB er en klub helt uden niveau og har været det længe.

        Når det kommer til Alm specifikt, så er jeg splittet. Han er yderst sympatisk og fremstår intelligent. Jeg kan enormt godt lide hans fremtoning, men det er smag og behag. Det taktiske setup med 4-2-3-1-opstillingen og til tider ret sære udskiftninger er jeg mindre begejstret for. Jeg synes også, at BK og nu Sabbi har fået og får alt for lang snor.

        Jeg er i tvivl. Men jeg tror ikke på, at det nytter det store med en ny træner. Men jeg har sgu tæt på helt tabt troen på OB som klub efterhånden.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Jeg må sige at de sidste 2 kampe pegede hen mod, hvad der sket i dag. Jeg er dog lidt overrasket over, at det så SÅ skidt ud. Til tider lignede spillerne nogen der spillede for at få Alm fyret

          Jeg er kommet til den konklusion (faktisk for tre år siden) at der skal en nedrykning til, for at OB kan rejse sig. Det vil give os muligheden for at slippe af med en række luksusspillere, som der ikke er råd til på et dysfunktionelt hold som OBs. Så ville holdet have mulighed for at få nogle succesoplevelser. 4 sejre i 22 kampe. Én sejr siden 2. oktober i ligaen (det er tæt på et halvt år med én sejr). Vi er i en nedadgående spiral. Der er ingen fremskridt sket på noget som helst parameter. Holdet ville få ro til at udvikle sig på et niveau, hvor man kan/tør spille med de unge. Jeg er tager også gerne flere sæsoner i 1. div. Det vi er vidner til i superligaen er en skændsel. Det er ikke OB værdigt. Lad os tage den nedrykning og lade Bjørn få arbejdsro til den koldstart OB har haft brug for de sidste 10 år. Eneste anden mulighed er, at Thorborg smider 30-40 mil ekstra, hvis vi skulle være heldige at overleve en sæson mere.
          Unge spillere er godt, hvis de er gode nok. Der er også noget med hiraki og humør i truppen, så den unge skal mindst være på niveau med den han erstatter.
          Trænerne må jo vurdere at det ikke er tilfældet med Ø, Breum mfl.
          Lige nu har vi ikke den luksus at vi kan stille med de unge mm de er bedre. Når vi er reddet så skal de unge spille.

          Comment


            #35
            Vi spiller kun gode kampe mod gode hold. Og de er jo ikke i nedrykningsspillet. Jeg vil se kampene mod AGF og ellers kun hvis jeg ikke kan finde noget bedre. I for mange år har det været min hovedprioritet at se OB -mest på tv, desværre. Gider ikke mere. Men har en svag karakter.
            Ser nok pokalkampene.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Unge spillere er godt, hvis de er gode nok. Der er også noget med hiraki og humør i truppen, så den unge skal mindst være på niveau med den han erstatter.
              Trænerne må jo vurdere at det ikke er tilfældet med Ø, Breum mfl.
              Lige nu har vi ikke den luksus at vi kan stille med de unge mm de er bedre. Når vi er reddet så skal de unge spille.
              Det er OB som vi kender det. Vi skal lige sikre top 6 med de rutinerede spillere, når det så er kikset så skal vi lige sikre os mod nedrykning inden vi satser mere ungdom.. vupti så gik endnu en sæson uden hverken resultater eller udvikling.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Det er OB som vi kender det. Vi skal lige sikre top 6 med de rutinerede spillere, når det så er kikset så skal vi lige sikre os mod nedrykning inden vi satser mere ungdom.. vupti så gik endnu en sæson uden hverken resultater eller udvikling.
                Du rammer fuldstændig plet. Det er så sørgeligt at følge igen igen igen.
                Og det mest sørgelige er at der ikke er noget der tyder på ledelsen/sportsudvalget lærer af deres fejl. Hvis der er garanti for at en nedrykning vil medføre noget selvindsigt og noget reel udvikling af klubben, så stik mig bare den nedrykning. Problemet er bare at det er der ikke garanti for og dermed kæmpe risiko for at vi ikke rykker op i superligaen igen.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  Du rammer fuldstændig plet. Det er så sørgeligt at følge igen igen igen.
                  Og det mest sørgelige er at der ikke er noget der tyder på ledelsen/sportsudvalget lærer af deres fejl. Hvis der er garanti for at en nedrykning vil medføre noget selvindsigt og noget reel udvikling af klubben, så stik mig bare den nedrykning. Problemet er bare at det er der ikke garanti for og dermed kæmpe risiko for at vi ikke rykker op i superligaen igen.
                  Og det mest håbløse er jo, at de såkaldt rutinerede er pivringe. Tro nu på den ungdom! Hvis man tror på sit akademi, bliver man nødt til at spille de spillere man har udviklet. Ellers er det jo til grin.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    Og det mest håbløse er jo, at de såkaldt rutinerede er pivringe. Tro nu på den ungdom! Hvis man tror på sit akademi, bliver man nødt til at spille de spillere man har udviklet. Ellers er det jo til grin.
                    Der mangler en solid stamme at rutinerede stabile kvalitetsspillere,som de unge kan læne sig op ad og som dækker ind for de udsving der uundgåligt er med unge spillere.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Som vi spillede i dag lignede Horsens Fc Barcelona i deres rædselsfulde spillestil under Bo H. Sjældent har jeg set noget så fantasiforladt.

                      Jeg er dog ikke nået dertil hvor jeg ser nedrykningsspøgelsets grufulde ansigt over Ådalen, men jeg har efterhånden mistet sl tillid til at Alm er rette mand, selvom han jo er handicappet af at have en sørgelig trup.
                      Intet skal udelukkes; det er den sørgelige konklusion man må drage når det gælder Niels Thorborgs OB. Jeg har før argumenteret for, at det vi har gang i er den langsomme død, mens Esbjerg f.eks ser ud til at have valgt den hurtige.

                      De første kampe efter vinterpausen er en metafor for, hvor vi befinder os. Gode præstationer, for få points og så kom den gennemført ringe præstation, som jeg faktisk vil kalde ligaens laveste bundniveau. Lidt ligesom da vi tabte 6-0 i Silkeborg.

                      Jeg har svært ved at se flere af vores luksusspillere omstille sig til ren fight og grimt spil, så hvorfor ikke en nedrykning? Det spøgelse er der altså, om folk vil det eller ej.

                      Det er lidt ligesom da du efter strategi præsentationen lød som én, der ville lade tvivlen komme Thorborgs OB til gode.

                      Det vi skal nu er at erkende, at lige nu er vi altså ikke bedre end dem, der er under os. Derfor skal vi kæmpe med samme gnist som Vejle gjorde igår. Og det er dér jeg har mine tvivl. Det hold, de spillere har kun gear nok til at spille mod FCK og FCM, men ikke mod Vejle, SønderjyskE og Nordsjælland.

                      Jebali, Sabbi, Frøkjær, Bashkim, m.m har ikke samme motivation til at kæmpe for holdet, når der er modgang eller når banerne ikke lige er oppe til standard.

                      Så jeg er bange for, at du kommer til at skulle forholde dig til nedrykningsspøgelset før eller senere. Jeg forholder mig til det nu. Om 3 kampe kan det være anderledes.

                      Men lige nu spiller vi som en nedrykker.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #41
                        OB har efterhånden prøvet alt, skiftet på alle positioner, og alligevel bliver man ved med at få samme resultat. Om det er træner x eller y, om det er Hemmingsen, Poul Hansen eller Jesper Hansen som sportschef, og uanset hvem der købes og sælges af spillere, så bliver resultaterne de samme. Pilen peger kun et sted hen, nemlig den absolutte øverste ledelse, en gammel konklusion, men den har aldrig været mere sand end nu.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          OB har efterhånden prøvet alt, skiftet på alle positioner, og alligevel bliver man ved med at få samme resultat. Om det er træner x eller y, om det er Hemmingsen, Poul Hansen eller Jesper Hansen som sportschef, og uanset hvem der købes og sælges af spillere, så bliver resultaterne de samme. Pilen peger kun et sted hen, nemlig den absolutte øverste ledelse, en gammel konklusion, men den har aldrig været mere sand end nu.
                          Det er svært at konkludere andet. Og derfor er det endnu sværere ikke at føle - ja, apati efterhånden.

                          Comment


                            #43
                            Jeg har siddet og rodet med lidt statistik, for at se, hvor det går galt for OB. Måske tallene kan vise noget? Der er lige et par forbehold: jeg har kune medtaget kampe i grundspillet, og valgt at definere grundspillet som de første 22 runder i de sæsoner, hvor vi spillede 33 kampe.
                            Det jeg er kommet frem til, er, at vi i år BÅDE mangler at få point mod topholdene, og mod bundholdene. Kun i en af de sidste 12 sæsoner har vi fået færre point mod de to grupper (jeg har valgt hvert år at definere de seks øverste som topholdene). men kig selv, måske noget springer i øjnene:
                            kampe kampe mod top kampe mod bund
                            V U T P V U T P V U T P
                            2021/2022 22 4 9 9 21 0,95 1 5 6 8 0,67 3 4 3 13 1,30
                            2020/2021 22 7 7 8 28 1,27 3 4 5 13 1,08 4 3 3 15 1,50
                            2019/2020 26 9 6 11 33 1,27 2 1 9 7 0,58 7 5 2 26 1,86
                            2018/2019 26 12 6 8 42 1,62 3 3 4 12 1,20 9 3 4 27 1,69
                            2017/2018 26 8 7 11 31 1,19 3 3 6 12 1,00 5 4 5 19 1,36
                            2016/2017 26 7 7 12 28 1,08 3 1 8 10 0,83 4 6 4 18 1,29
                            2015/2016 22 10 4 8 34 1,55 3 1 6 10 1,00 7 3 2 24 2,00
                            2014/2015 22 7 4 11 25 1,14 2 1 6 7 0,78 4 1 5 13 1,30
                            2013/2014 22 6 8 8 26 1,18 3 3 6 10 0,83 3 5 2 14 1,40
                            2012/2013 22 9 5 8 32 1,45 1 3 6 6 0,60 8 2 2 26 2,17
                            2011/2012 22 7 5 10 26 1,18 3 4 5 13 1,08 4 1 5 16 1,60
                            2010/2011 22 11 3 8 36 1,64 3 1 6 10 1,00 8 2 2 26 2,17
                            1,29 0,89 1,64

                            Comment


                              #44
                              Jeg synes vores hold mere eller mindre er blevet en grå middelmådig masse.

                              Mangler typer, som selv på dårlige dage fightede en vis legemsdel ud af bukserne og modstanderne havde respekt for.... f. eks. typer som

                              Forsvaret: Helveg, MH, Derveld, Carsten D, Michael S, Nedergaard m.fl.

                              Midtbanen: DD, Brian Steen, Carsten H, Tøfting, Tembo, HHH

                              Angreb: Miti, Højer, Søren B, Fall, Tchami som alle scorede mål kontinuerligt og ellers fightede i stedet for at slå ud med armene, når det ikke rigtigt kørte.


                              Det er sådanne typer jeg savner i dag !
                              Last edited by Online; 22-03-2022, 12:06.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Men Thorborg har jo klart meldt ud at der ikke kommer flere penge før de der er der bliver brugt godt nok. Hemme har handlet meget sparsomt ind de sidste to-tre vinduer og indtil videre har det giver meget lidt afkast.

                                Hvis ikke han kan tjene mere et andet sted så vil han vel .. kan Kadrii, Skjelvik, Kløve få bedre kontrakter i bedre klubber?

                                Vil Bjørn Westrøm være sportsdirektør i en 1. div. klub?
                                Det er jo ham selv der i en årrække har haft det afgørende ord for hvad pengene blev brugt på. Så er vi jo ude i det er skruen uden ende.
                                ​​​​
                                ​​​​​​
                                ​​​
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X