Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • claudes1
    replied
    Har lige hørt Brix og Davidsen. Jeg kan normalt godt lide Brix´ ”rants”; men jeg synes, at der denne gang argumenteres ud fra et ufuldstændigt billede. Brix´ hovedpointe er, at den moderne fodboldforretning aldrig gavner fans men kun spillere, agenter og klubejeren. Spillerne er kun på (kort) gennemrejse. BW har selv sagt, at vi skal lære at glæde os over at en (ung) OB-spiller ender i en udenlandsk klub gennem et salg. Unge talenter skal sælges i stedet for at de bliver klubspillere i 200 kampe. På den måde vil OB stå i stampe ifølge Brix, hvis jeg forstår ham rigtigt.

    Jeg synes derimod, at der er indikationer af, at både BW og Thorborg begge ønsker at hæve klubbens niveau delvist gennem denne fremgangsmåde. BWs argumentation for at hente Gicovic var jo netop, at han kunne være med til at katapultere os et niveau op. Det indikerer, at det ikke kun er forretning. Man vil højere op i rækken. Thorborg har også udtalt, at han er interesseret i at putte flere penge i budgettet, når budget og sportsligt niveau flugter med hinanden. Det forstår jeg på den måde, at hvis man har 5. største budget og ender på 5. eller 4. pladsen, så er Thorborg klar til at putte penge i til næste niveau. Når man så præsterer til det, er han villig til at investere til næste niveau osv. Det vil jo også automatisk udløse større indtægter gennem placering, tilskuertal og europæisk fodbold. Her er salg af spillere naturligvis også en stor drivkraft. Jeg forestiller mig det på den måde, at planen er at have en grundstamme på holdet som er rutinerede. Det ligner i hvert fald BWs strategi med sommerens transfervindue. MH, BP, JT, Gicovic (ikke pga af alder – men bevist niveau), Jebali og BK – bare for at nævne de mest oplagte. Derudover skal der være en række unge spillere i startopstillingen, som har salgspotentiale. Jeg tror, at planen så er at sælge de unge, når de har vist sig nok frem på 1. holdet og har forhåbentligt derigennem har gjort sig salgbare. Talenterne skal langt hen ad vejen være ”gratis” at erstatte, idet de fleste er egen avl. De har naturligvis kostet penge at uddanne på akademiet, men ikke i nærheden af at købe en spiller. De penge man så tjener på disse salg af unge spillere, skal bruges til at forstærke den stamme af spillere, som udgør rygraden på holdet stille og roligt over tid. På den måde vil man i teorien skabe en bedre og bedre stamme, som vil kunne bringe holdet højere og højere op i ligaen.

    Jeg ved godt, at dette er lettere sagt end gjort. Men det er mere for at give et modspil til Brix´ relativt opgivende og triste syn på OBs fremtid. Jeg tror på, at man med den rigtige sportschef, det rette akademisetup og klubejer kan få OB til at forbedre sig over tid.

    Hvad tænker I? Er jeg blevet fantast efter BWs tilgang ;o)

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tv-2-f...lentudvikling/

    I denne sæson går TV 2 Fyn helt tæt på OB, da et hold journalister og fotografer vil følge ungdommen og OB indefra. Og udgive en dokumentar i slutningen af denne sæson.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Tag ikke fejl jeg ville netop også selv have det svært med det.

    ​​​​​​Jeg ved de har et hold der hedder FC liefering, som fik lov til at beholde sit eget navn og vist også fik tilbuddet om at spille i deres traditionelle dragter, og sådan et tilbud der, det har jeg svært ved at se at vi skulle kunne gøre meget bedre. Og jeg håber at det er noget i den stil man arbejder på nede i Ådalen, fordi divisionerne er fyldte af klubber der engang var store og traditionsrige.

    Og det jeg godt kan lide ved den kæde det er at der er fokus på talentudvikling, så der også er fodboldklubber på Fyn om 10 og 20 år, det er ikke et eller andet baglokale foretagende hvor det handler om hvidvask af penge eller spillerkaruseller, som vi lige pludselig sidder fast i.

    Og som det er nu der er der jo ingen der kan komme med et konkret bud på hvordan vi skal blive en konkurrencedygtig klub. Det tætteste det er en drøm om at der kommer en eller anden Joakim Von And og vil betale regningen og den bliver bare større år efter år, det virker ikke realistisk. Så må folk blive sure fordi man sætter ord på det, men det ville være mere interessant at høre hvad folk ellers har af ønskescenarier?
    Enig i at vi virkelig mangler know-how/nytænkning (et eller andet fodboldkoncept, hvor vi for en gangs skyld kan være “first movers”). Og vi mangler i den grad penge til fodbolddelen, hvis vi vil noget som helst. Jeg har ikke nogen bud på, hvor det skulle komme fra men der ikke ikke noget der tyder på vores nuværende ejerskab rykker os det helt store, hverken økonomisk eller fodbold-innovativt. Hvis Red Bull vil lave en storklub i Danmark, så tvivler jeg på de vil gå efter en 135 år gammel haltende dame med rollator som OB efterhånden har udviklet sig til. Men hvis det er den vej det går, så vil der da 100% skulle ædes nogle kameler ligesom der er blevet gjort i Leipzig, Salzburg og Liefering. Vi skal naturligvis ikke sælge vores sjæl, men et eller andet skal der ske (økonomisk og fodboldfagligt på den store klinge) hvis vi vil være andet end ligegyldigt bundhold i superligaen eller endnu værre middelmådigt 1. Divisionshold. Jeg husker stadig dengang der blev arbejdet på en sammenlægning af de 3 store Odense klubber, hvor det så vidt jeg husker kun var fordi B1913’ medlemmer stemte imod at det ikke kom videre. Efterfølgende var det Micro Matic med CC Nielsen i spidsen der gik ind og rykkede OB økonomisk.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Nu ved jeg ikke om du kan forestille dig det, men jeg plejer at springe nyhederne over i forhold til den klub ;-) men nu fandt jeg lige det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...be-fck/7464569

    Og det giver jo mening. Det er jo det samme for alle fodboldklubber, der skal findes en måde at finansiere en stadig dyrere fodboldklub på. Enten det eller acceptere at man rykker nedad i tabellen.
    Forstår du ikke, hvad jeg skrev.... forbindelsen i dag er kun lavet pga. linket til Johan Lange

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Det har SønderjyskE vel ikke mere?
    Nu er den jo lokalt ejet igen, ligesom vi er.
    Ja, der er nemlig nogen af dem der misser, det er blot dem der rammer der går forbi os og ramme det vil de jo gøre engang imellem.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Ja, måske. Men der har også været en corona-krise og det har måske ikke været det bedste tidspunkt at sælge fra, samt at man jo så er struktureret på en sådan en måde at man først skal omstrukturere virksomheden for at kunne sælge til en kæde.

    Det der for mig er vigtigt er mere hvordan OB har tænkt sig at agere i forhold til det der, det er FCM, FCN, Vejle, Esbjerg, Sønderjyske og potentielt FCK og det virker til at være meget hit n miss, dem der kommer ind i noget ordentligt rykker sig voldsomt fremad og dem der ikke gør de fortryder det. Problemet er jo selvfølgelig at det der bare vil fortsætte og nogle af dem rammer rigtigt og så er de indtil videre gået forbi.

    Og så er det altså konkurrenter der har erfaring fra at drive fodboldklubber mange niveauer over den danske superliga, jeg er altså ikke sikker på at Albert Arnesen helt er i stand til at kunne tage konkurrencen op.
    Det har SønderjyskE vel ikke mere?
    Nu er den jo lokalt ejet igen, ligesom vi er.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Ja, og den artikel er alligevel 3 et halvt år gammel, så den vil jeg nok ikke stole for meget på.

    Tænker på vi skal finde noget der er lidt tættere på, men giver dig ret, kan også huske at der var noget da de snakkede om at splitte PS&E op.
    Ja, måske. Men der har også været en corona-krise og det har måske ikke været det bedste tidspunkt at sælge fra, samt at man jo så er struktureret på en sådan en måde at man først skal omstrukturere virksomheden for at kunne sælge til en kæde.

    Det der for mig er vigtigt er mere hvordan OB har tænkt sig at agere i forhold til det der, det er FCM, FCN, Vejle, Esbjerg, Sønderjyske og potentielt FCK og det virker til at være meget hit n miss, dem der kommer ind i noget ordentligt rykker sig voldsomt fremad og dem der ikke gør de fortryder det. Problemet er jo selvfølgelig at det der bare vil fortsætte og nogle af dem rammer rigtigt og så er de indtil videre gået forbi.

    Og så er det altså konkurrenter der har erfaring fra at drive fodboldklubber mange niveauer over den danske superliga, jeg er altså ikke sikker på at Albert Arnesen helt er i stand til at kunne tage konkurrencen op.
    Last edited by Striwetforlivet!; 19-08-2022, 10:39.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Nu ved jeg ikke om du kan forestille dig det, men jeg plejer at springe nyhederne over i forhold til den klub ;-) men nu fandt jeg lige det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...be-fck/7464569

    Og det giver jo mening. Det er jo det samme for alle fodboldklubber, der skal findes en måde at finansiere en stadig dyrere fodboldklub på. Enten det eller acceptere at man rykker nedad i tabellen.
    Ja, og den artikel er alligevel 3 et halvt år gammel, så den vil jeg nok ikke stole for meget på.

    Tænker på vi skal finde noget der er lidt tættere på, men giver dig ret, kan også huske at der var noget da de snakkede om at splitte PS&E op.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Aston Villa forbindelsen er vel pga. Johan Lange
    Nu ved jeg ikke om du kan forestille dig det, men jeg plejer at springe nyhederne over i forhold til den klub ;-) men nu fandt jeg lige det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...be-fck/7464569

    Og det giver jo mening. Det er jo det samme for alle fodboldklubber, der skal findes en måde at finansiere en stadig dyrere fodboldklub på. Enten det eller acceptere at man rykker nedad i tabellen.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Aston Villa forbindelsen er vel pga. Johan Lange

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    De vil gerne adskille FCK fra det øvrige PSE, fordi det er noget andre kompetencer man skal bruge for at drive en fodboldklub og et badeland. Derudover så ved de jo også godt at Europa pengene er ved at hakke i og så skal de jo omlægge, hvis jeg ikke husker galt så er det Aston Villa, de har været sat i forbindelse med.
    Lalandia har værer den sunde del. Fitness var dyr for dem og Fodbold delen afhænger meget af resultater.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Mener Dwt ikke fordi investorerne sælger FCK fra den øvrige del af koncernen? Fordi det er en ringere businesscase end den resterende del af koncernen. Altså ikke fordi der er nogen der vil købe FCK ud…
    De vil gerne adskille FCK fra det øvrige PSE, fordi det er noget andre kompetencer man skal bruge for at drive en fodboldklub og et badeland. Derudover så ved de jo også godt at Europa pengene er ved at hakke i og så skal de jo omlægge, hvis jeg ikke husker galt så er det Aston Villa, de har været sat i forbindelse med.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af MiXiM Se indlæg

    haha meget god beskrivelse. Nej, jeg tror langt fra det er realistisk, det var bare en tanke/droem kald det hvad du vil og jeg tror faktisk slet ikke at NT har nogen planer om at saelge i den naermeste fremtid.
    Jeg ved ikke med NT. BW er jo hentet ind til også at skulle finde en udenlandsk samarbejdsklub. Så kan man tro at der er tale om en feeder club til OB, men det ved jeg ærlig talt ikke lige hvad det skulle være for en, især taget i betragtning at OB ser ud til at have hænderne fyldte med at prøve at drive en enkelt klub, så skal man til at dele sin ekspertise med en mindre klub i et andet land, samtidigt med at der er premier league klubber der vil ind og konkurrere i superligaen, det projekt er jeg ikke sikker på at vi slipper godt fra.
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Det er rigtigt, men du kan jo se, at PS&E også er ved at sælge fodbolddelen fra.
    Mener Dwt ikke fordi investorerne sælger FCK fra den øvrige del af koncernen? Fordi det er en ringere businesscase end den resterende del af koncernen. Altså ikke fordi der er nogen der vil købe FCK ud…

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg er helt med på at OB og Odense godt kunne trænge for at der blev tænkt ud af boksen og at der blev tilført både økonomiske muskler og en masse faglighed ala det de har i FCM eller FCN. Jeg ville bare have det ekstremt stramt med det, hvis vi pludselig skulle hedde Red Bull Odense RB Odense eller RasenBallsport Odense
    Men som det kører nu så er vi steget på lyntoget mod 1. division og lige nu er det kun akademiet jeg kan finde en smule optimisme ved når det kommer til OB.
    Tag ikke fejl jeg ville netop også selv have det svært med det.

    ​​​​​​Jeg ved de har et hold der hedder FC liefering, som fik lov til at beholde sit eget navn og vist også fik tilbuddet om at spille i deres traditionelle dragter, og sådan et tilbud der, det har jeg svært ved at se at vi skulle kunne gøre meget bedre. Og jeg håber at det er noget i den stil man arbejder på nede i Ådalen, fordi divisionerne er fyldte af klubber der engang var store og traditionsrige.

    Og det jeg godt kan lide ved den kæde det er at der er fokus på talentudvikling, så der også er fodboldklubber på Fyn om 10 og 20 år, det er ikke et eller andet baglokale foretagende hvor det handler om hvidvask af penge eller spillerkaruseller, som vi lige pludselig sidder fast i.

    Og som det er nu der er der jo ingen der kan komme med et konkret bud på hvordan vi skal blive en konkurrencedygtig klub. Det tætteste det er en drøm om at der kommer en eller anden Joakim Von And og vil betale regningen og den bliver bare større år efter år, det virker ikke realistisk. Så må folk blive sure fordi man sætter ord på det, men det ville være mere interessant at høre hvad folk ellers har af ønskescenarier?

    Leave a comment:

Working...
X