Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jakob Breum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Jeg foretrækker at se ham som en del af et fremtidigt Top6 hold fremfor et salgsobjekt lige nu.
    Ikke fordi jeg vil have noget imod at have ham på holdet, men jeg må dog alligevel erklære mig uenig i ovenstående.

    Vi må og skal (som BW også har sagt) til at være mindre sentimentale med vores egne spillere.

    Først og fremmest fordi vi skal vise, at vejen fra at bryde igennem på førsteholdet i OB til et udlandssalg er kort. Det er uendeligt vigtigt signal at sende til omverden, hvis vi ønsker, at de bedste fynske talenter skal spille for OB i fremtiden.

    Nok så vigtigt fordi fodboldsspilleres værdi nu engang er højest, når de er 18-20 år.

    Måske passer det bedst, at han spiller et år mere her. Det vil jeg ikke gøre mig til herre over, men det handler altså om at smede med jernet er varmt, som vi formåede med Mathias Jørgensen og Oliver Christensen.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

      Ikke fordi jeg vil have noget imod at have ham på holdet, men jeg må dog alligevel erklære mig uenig i ovenstående.

      Vi må og skal (som BW også har sagt) til at være mindre sentimentale med vores egne spillere.

      Først og fremmest fordi vi skal vise, at vejen fra at bryde igennem på førsteholdet i OB til et udlandssalg er kort. Det er uendeligt vigtigt signal at sende til omverden, hvis vi ønsker, at de bedste fynske talenter skal spille for OB i fremtiden.

      Nok så vigtigt fordi fodboldsspilleres værdi nu engang er højest, når de er 18-20 år.

      Måske passer det bedst, at han spiller et år mere her. Det vil jeg ikke gøre mig til herre over, men det handler altså om at smede med jernet er varmt, som vi formåede med Mathias Jørgensen og Oliver Christensen.
      Jeg kan godt følge hvad du mener, men tror bare vi får mere for ham hvis han i næste sæson er fastmand og vi spiller os i top 6.
      Han bliver næppe dårligere af at spille en hel sæson som fast mand for os i næste sæson.

      Og næste sæson er vel stadigvæk fremtid?

      Comment


        #33
        Lige mht Breum er vi i en situation hvor vi stadig har ham i 4 år samt at vi har en snart kommende U21 landsholdsspiller. De er generelt rigtig mange penge værd. Specielt når de scorer mange flotte mål.
        Jeg har svært ved at se Breum blive skudt afsted mm vi får et bud omkring 25-30 mill+. For det kunne godt blive minimumsprisen om 1-2 år hvis/når han brager igennem på U21

        Det er nok mere en spiller som Frøkjær vi skal have skudt afsted inden længe

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Lige mht Breum er vi i en situation hvor vi stadig har ham i 4 år samt at vi har en snart kommende U21 landsholdsspiller. De er generelt rigtig mange penge værd. Specielt når de scorer mange flotte mål.
          Jeg har svært ved at se Breum blive skudt afsted mm vi får et bud omkring 25-30 mill+. For det kunne godt blive minimumsprisen om 1-2 år hvis/når han brager igennem på U21

          Det er nok mere en spiller som Frøkjær vi skal have skudt afsted inden længe
          Og også gerne Sabbi.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Og også gerne Sabbi.
            Jo jo. Jeg svarede mere ift ikke at være så sentimentale omkring vores egen udviklede spillere

            Sabbi skal bare skydes afsted til højstbydende når korianderen springer ud

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Meget enig. Er nok også klubbens største Jebali fan, og glæder mig over at den uberettiget kritik af ham er stoppet. Jo han er ikke på PL niveau men han kan være med til at gøre Breum til vores bedste salg.
              Ja det tror jeg også du er

              kritikken (som jeg ikke synes var uberettiget) er jo forstummet, fordi jebali hævede sit niveau mod slutningen af året, og har holdt et okay højt niveau siden.
              Han har fået noget mere slutprodukt og simplificeret sit spil betydeligt. Det har hjulpet ham og holdet. Efter min mening.

              Kritik er fin, men skal også være berettiget. Finder han sit 'gamle spil frem igen, vender kritikken sikkert retur

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                Ikke fordi jeg vil have noget imod at have ham på holdet, men jeg må dog alligevel erklære mig uenig i ovenstående.

                Vi må og skal (som BW også har sagt) til at være mindre sentimentale med vores egne spillere.

                Først og fremmest fordi vi skal vise, at vejen fra at bryde igennem på førsteholdet i OB til et udlandssalg er kort. Det er uendeligt vigtigt signal at sende til omverden, hvis vi ønsker, at de bedste fynske talenter skal spille for OB i fremtiden.

                Nok så vigtigt fordi fodboldsspilleres værdi nu engang er højest, når de er 18-20 år.

                Måske passer det bedst, at han spiller et år mere her. Det vil jeg ikke gøre mig til herre over, men det handler altså om at smede med jernet er varmt, som vi formåede med Mathias Jørgensen og Oliver Christensen.
                Men en 20-årig spiller, der er profil på et hold i den øverste halvdel af tabellen og spiller på u21-landsholdet kan altså godt være mere værd end en 18-årig der lige er begyndt at komme ind omkring startopstillingen hos en bundklub og slår sine folder på u19-landsholdet. Man kan også komme til at smede inden jernet når sin maks-temperatur, for nu at blive i den metafor.
                Oliver Christensen er vel netop et godt eksempel på, at u21-landshold + profil på førsteholdet er en lukrativ kombination. Mathias Jørgensen havde ikke i nærheden af samme potentiale som Breum, og var så vidt jeg husker heller ikke en fast del af ungdomslandsholdene - der var det helt klart helt optimalt at få ham sendt afsted mens han var et varmt navn, der havde fået et mindre gennembrud.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Ja det tror jeg også du er

                  kritikken (som jeg ikke synes var uberettiget) er jo forstummet, fordi jebali hævede sit niveau mod slutningen af året, og har holdt et okay højt niveau siden.
                  Han har fået noget mere slutprodukt og simplificeret sit spil betydeligt. Det har hjulpet ham og holdet. Efter min mening.

                  Kritik er fin, men skal også være berettiget. Finder han sit 'gamle spil frem igen, vender kritikken sikkert retur
                  Kritikken var urimelig. De gav ham bolden og håbede han tryllede noget frem. Ingen flyttede sig, eller gjorde sig spilbar. Ergo kunne han kun forsøge på egen hånd, og det førte til boldtab og at han holdt på kuglen.
                  I min bog har vi kun ham og JT med top 6 kvalitet. Så kan Aron kompetencer lidt på indstilling, og JJ kan måske når han får en sæson uden skader. Breum har bestemt top 6 potentiale, og vil ikke afvise at Nico kan udvikles til det.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Men en 20-årig spiller, der er profil på et hold i den øverste halvdel af tabellen og spiller på u21-landsholdet kan altså godt være mere værd end en 18-årig der lige er begyndt at komme ind omkring startopstillingen hos en bundklub og slår sine folder på u19-landsholdet. Man kan også komme til at smede inden jernet når sin maks-temperatur, for nu at blive i den metafor.
                    Oliver Christensen er vel netop et godt eksempel på, at u21-landshold + profil på førsteholdet er en lukrativ kombination. Mathias Jørgensen havde ikke i nærheden af samme potentiale som Breum, og var så vidt jeg husker heller ikke en fast del af ungdomslandsholdene - der var det helt klart helt optimalt at få ham sendt afsted mens han var et varmt navn, der havde fået et mindre gennembrud.
                    Jeg er sådan set ikke uenig i, at man kan komme til at smede, inden jernet når sin max temperatur. Det er også derfor, jeg skriver, at jeg ikke vil gøre mig til herre over, om han skal spille her en sæson mere. Jeg tror, det er ret essentielt, hvad han selv vil.

                    Oliver er en glimrende case ja, men vi kan ikke antage, at Breums formkurve bare kommer til at være stejlt opadgående. Han er ung, og jo længere tid vi holder på ham, vil vi også vise scoutsene større udsving undervejs. Måske ikke. Jeg er i hvert fald overbevist om, at han bliver solgt en rum tid før, de fleste vil bryde sig om det.

                    Desuden mener jeg heller ikke, at jeg har sagt, at Mathias Jørgensen havde/har samme niveau eller potentiale som Breum - blot at han var et eksempel på, hvor man havde smedet, mens jernet rent faktisk var varmt.

                    Comment


                      #40
                      Breum på U21 landsholdet

                      https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-t...1-landsholdet/

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Stærkt af Breum og Steffen Højer og fedt med en u21 landskamp i Odense på trods af de kummerlige forhold vi kan tilbyde.
                        Steffen Højer kunne måske være et interessant emne som OB-træner når vi på et tidspunkt skal have en udskiftning på den post.

                        Comment


                          #42
                          Breum om en svær tid han gik igennem og den fejl han begik sidst mod Aab:
                          https://fyens.dk/ob/jakob-breum-er-t...e-maaneder?rss
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Breum om en svær tid han gik igennem og den fejl han begik sidst mod Aab:
                            https://fyens.dk/ob/jakob-breum-er-t...e-maaneder?rss
                            Det er en rigtig god artikel hvor han fint beskriver hændelsen op til AaBs udlignende mål. Han vidste godt det ikke var den rigtige løsning da han forsøgte, og mislykkedes med driblingen. Det virker som han er på vej tilbage til at være konkurrencedygtig i fht. startopstilling .. stærkt af ham efter hans "mørke" periode.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #44
                              Rigtig fin artikel, og interessant at høre fra Breum her “på den anden side” af en hård periode. Også interessant i lyset af seneste afsnit af “en gang Odense altid Odende”, hvor man ser og høre fra bl.a. Breum midt i den mørke periode. Mon ikke det trods alt giver lidt hår på brystet?

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                                Rigtig fin artikel, og interessant at høre fra Breum her “på den anden side” af en hård periode. Også interessant i lyset af seneste afsnit af “en gang Odense altid Odende”, hvor man ser og høre fra bl.a. Breum midt i den mørke periode. Mon ikke det trods alt giver lidt hår på brystet?
                                Helt sikkert .. den reflektion han har da han misser driblingen og reelt set vel koster et mål gør vel at han "er blevet klogere" og ikke forsøger den samme detalje så tæt på eget mål.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X