Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: SIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Jungledyret
    replied
    Sikke en dårlig kamp. Jeg er igen uimponeret af Alm. Han skifter - igen, igen - alt for sent ind.

    Hvis ikke Fenger spiller i stedet for BK fremover, så er der ikke ret og rimelighed til. Det er et rigtigt angribermål. han scorer. Han skal ind på 9eren. Det skriger til himlen.

    Breum skal have mere tid. Drop de der 5 minutter.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Det sidste har du ret i, men sådan er det vel snart med klubben.
    Når de melder ambitioner ud, så bliver det sjældent fulgt af økonomisk handling
    De har ikke de penge der skal til.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Tja tjo. Kalder det nu max 4-4,5-1,5

    Frø bliver jo aldrig angiber og hvis man vil spille 4-4-2 helhjertet, så starter man ikke med to ud af tre angribere i truppen på bænken.

    ​​​​​​Men det er rigtigt det fungere disciplineret, fordi man vælger at stå lavt og kompakt for at ødelægge Sif. Vi ødelægger bare i samme moment vores offensiv, når vi spiller på den måde, og når vi bliver trætte af at løbe efter Sif i 2. halveg får de så presset os ned. Vi bliver nødt til at spille vores eget, hvis vi skal have en chance for at performe offensivt. Det bliver nok desværre bare aldrig godt nok før vi får noget mere kvalitet blandt de 6 bagerste. Michelson spiller fint og Tverskov gør det i glimt nogenlunde. Vi er bare enormt sårbare når vores stoppere sættes lidt ud af position. De bakker helt vildt og den invitation AJA laver ind i banen ved målet hører ikke superligaen hjemme. Det var bestemt ikke den eneste, men heldigvis får vi lidt heldigt clearet et par situationer der ligner målet og ellers sparker sif også ret meget forbi.


    ​​​
    Er helt enig.
    Synes med den nuværende trup ville der være bedst at spille med 3-5-2. Det ville pynte med Skjelvik og Mickelson er også offensiv meget stærkt. I den fire-msnd-bagkæde fungerer Skjelvik bare ikke godt. Da han startede i OB var han offensiv meget stærkt men defensiv udfordret. Nu har han er opmærksomhed på det defensive men på bekostning af de gode offensive raids han tog senere. Så han gik fra "stærk offensiv men defensiv udfordret" til "blød mellemvare" og det er bare ikke nok for truppens måske bedst betalte spiller.
    En tremandbagkæde hvor køres de unge ind, Mickelson og Skjelvik som wingbacks med Aron, JJ og Frø/Jebali på midtbanen og Bashkim, Fenger og Sabbi slås om de to forreste pladser ville gerne se med den trup vi har aktuelt. Men det sker næppe i OB.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Mente de ikke sådan over en bred kam at truppen kunne ende på alt mellem 5 og 10? Hvilket IMO er meget realistisk.

    Jeg kan tildels, anerkende det med klubbens narrativer, den blev jeg også ramt af i sidste podcast, hvor argumentet var at 12-årige nok bare er glade for at komme på stadion og se en fast superligaklub, det tror jeg ikke de er, jeg tror gerne de vil vinde og jeg synes de har ligeså meget ret til at opleve fodboldfeber som resten af landet og så skal man vinde.

    ​​​​​​Hvis jeg skal rette en kritik, og det er en kritik der bliver rettet med rod i at jeg er rigtig glad for podcasten så er det at de kan være resignerende og have en tendens til at acceptere at OB bare er et midterhold og det er også godt nok, det handler om at være med, det gør det ikke, det handler om at vinde.

    ​​​​​​



    ​​​​
    Det sidste har du ret i, men sådan er det vel snart med klubben.
    Når de melder ambitioner ud, så bliver det sjældent fulgt af økonomisk handling

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    De fleste mente truppen er til top 6. Syntes generelt de køber klubbens narrativer, men klart at de ikke kan være for hård ved Hemme og så have adgang til ham. Men man kan godt være mere realistisk i forhold til en trup som sjældent kommer i top 6
    Mente de ikke sådan over en bred kam at truppen kunne ende på alt mellem 5 og 10? Hvilket IMO er meget realistisk.

    Jeg kan tildels, anerkende det med klubbens narrativer, den blev jeg også ramt af i sidste podcast, hvor argumentet var at 12-årige nok bare er glade for at komme på stadion og se en fast superligaklub, det tror jeg ikke de er, jeg tror gerne de vil vinde og jeg synes de har ligeså meget ret til at opleve fodboldfeber som resten af landet og så skal man vinde.

    ​​​​​​Hvis jeg skal rette en kritik, og det er en kritik der bliver rettet med rod i at jeg er rigtig glad for podcasten så er det at de kan være resignerende og have en tendens til at acceptere at OB bare er et midterhold og det er også godt nok, det handler om at være med, det gør det ikke, det handler om at vinde.

    ​​​​​​



    ​​​​

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Enig de er blevet fint realistiske og pænt kritiske.
    Det var i starten de havde nougat næser og virkede som om de tegnede samme rosenrøde billede som OB.
    De fleste mente truppen er til top 6. Syntes generelt de køber klubbens narrativer, men klart at de ikke kan være for hård ved Hemme og så have adgang til ham. Men man kan godt være mere realistisk i forhold til en trup som sjældent kommer i top 6

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Nu er jeg fast lytter af deres podcast og synes den er glimrende.

    Jeg synes de nogen gange kan have en tendens til at undervurdere vigtigheden af det sportslige resultat, og det håb og den frygt, der er nød til at være i fodbold, hvis folk skal gide det, i forhold til at komme på stadion, hvilket jeg nok over tid vil miste interessen i, hvis jeg på forhånd godt ved at vi ender et sted mellem nummer 5 og nummer 8.

    Men jeg er ikke med på hvordan de er optimistiske? I min bog virker de nærmere, til tider, resignerende.
    ​​​​

    ​​​​​
    Enig de er blevet fint realistiske og pænt kritiske.
    Det var i starten de havde nougat næser og virkede som om de tegnede samme rosenrøde billede som OB.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Nu må selv OBtimisterne fra SFÅ indse at vi er tættere på nedrykning end top 6.
    Nu er jeg fast lytter af deres podcast og synes den er glimrende.

    Jeg synes de nogen gange kan have en tendens til at undervurdere vigtigheden af det sportslige resultat, og det håb og den frygt, der er nød til at være i fodbold, hvis folk skal gide det, i forhold til at komme på stadion, hvilket jeg nok over tid vil miste interessen i, hvis jeg på forhånd godt ved at vi ender et sted mellem nummer 5 og nummer 8.

    Men jeg er ikke med på hvordan de er optimistiske? I min bog virker de nærmere, til tider, resignerende.
    ​​​​

    ​​​​​

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Vi spillede ja faktisk store dele i dag i 4-4-2. Det var defensivt hele tid en 4-4-2 som fungerede også meget disciplineret i første halvleg og med Fenger og Lieder ind var det også offensivt den formation.
    Tja tjo. Kalder det nu max 4-4,5-1,5

    Frø bliver jo aldrig angiber og hvis man vil spille 4-4-2 helhjertet, så starter man ikke med to ud af tre angribere i truppen på bænken.

    ​​​​​​Men det er rigtigt det fungere disciplineret, fordi man vælger at stå lavt og kompakt for at ødelægge Sif. Vi ødelægger bare i samme moment vores offensiv, når vi spiller på den måde, og når vi bliver trætte af at løbe efter Sif i 2. halveg får de så presset os ned. Vi bliver nødt til at spille vores eget, hvis vi skal have en chance for at performe offensivt. Det bliver nok desværre bare aldrig godt nok før vi får noget mere kvalitet blandt de 6 bagerste. Michelson spiller fint og Tverskov gør det i glimt nogenlunde. Vi er bare enormt sårbare når vores stoppere sættes lidt ud af position. De bakker helt vildt og den invitation AJA laver ind i banen ved målet hører ikke superligaen hjemme. Det var bestemt ikke den eneste, men heldigvis får vi lidt heldigt clearet et par situationer der ligner målet og ellers sparker sif også ret meget forbi.


    ​​​

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

    frit fra leveren at det ikke var godt nok det der blev leveret på banen og at man prøvede at få fans på station men hvad skulle de komme for..når der ikke blev leveret på banen …For at være en del af et event? ….eller noget i den stil…måske andre herinde kan supplere..
    Det har han selvfølgelig ret i. Det er et overordnet problem for mange superligaklubber, men mere udpræget i OB, fordi vi godt ved hvad vi er, så må vi jo gøre noget ved det.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg

    Det kan jeg godt leve med, hvis denne scenario indtræder. Men vi skal sikre os en ny sæson i superligaen så hurtigt som muligt. Jeg har ikke nerver til et nervøst nedrykningskamp. Og vores spilflow skal forbedres markant, spillet skal ind under huden af hver eneste spiller.
    Vi rykker ikke ned, det kan jeg ikke se, Silkeborg er ikke et dårligt hold.

    Når det er sagt så er det ikke det her et OB hold skal være, vi skal ikke ligge og have ambitioner om at spille i top seks, vi er en klub der er top tre-fire i dansk fodbold, hvert år og regelmæssige udfordrer til titlen. Jeg kommer ikke til at acceptere det andet, det er ikke OB.

    Så må vi lave lobbyarbejde for at der bliver reguleret så økonomi spiller en mindre rolle, eller selv sørge for at økonomien bliver stærkere i OB. Færdig arbejde. Træt af at dagens højdepunkt skal være at se FCK få smæk af et hold med under halvdelen af deres økonomiske magt.

    I forhold til kontrakterne, så tror jeg det bliver svært der er ikke økonomi til det og det nye sort er at spillere skifter på fri transfer.
    ​​​​
    Jeg kan sagtens se JJ, forsøge sig i udlandet og jeg kan også godt se Fenger ende i en klub som Brøndby, fordi man fra OBs side ikke har haft drive eller forudseenhed nok til at få forlænget i tide. Breum tror jeg skriver kontrakt, hvilket er godt, det andet er lort.

    ​​​​​
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Hvad sagde han?
    frit fra leveren at det ikke var godt nok det der blev leveret på banen og at man prøvede at få fans på station men hvad skulle de komme for..når der ikke blev leveret på banen …For at være en del af et event? ….eller noget i den stil…måske andre herinde kan supplere..

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    Pissefedt at høre Poulsen grille OBs ledelse her til sidst…
    Hvad sagde han?

    Leave a comment:


  • wagrier1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Vi ender nok på en 7 plads, hvilket passer meget fint med vores budget.

    Det vigtigste i denne sæson må være at vi gør alt for at få forlænget med JJ, Breum og Fenger. Og for hentet ind i januar til de afgange der måtte komme i truppen.
    Det kan jeg godt leve med, hvis denne scenario indtræder. Men vi skal sikre os en ny sæson i superligaen så hurtigt som muligt. Jeg har ikke nerver til et nervøst nedrykningskamp. Og vores spilflow skal forbedres markant, spillet skal ind under huden af hver eneste spiller.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    top 6 er et fatamorgana. Det kommer ikke til at ske - holdet er ikke godt nok.

    Men hvor ville det være rart med 10 gratis kampe hvor man kunne give mere spilletid til de unge uden bekymring for stregen til 1 division.
    Vi ender nok på en 7 plads, hvilket passer meget fint med vores budget.

    Det vigtigste i denne sæson må være at vi gør alt for at få forlænget med JJ, Breum og Fenger. Og for hentet ind i januar til de afgange der måtte komme i truppen.

    Leave a comment:

Working...
X