Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: SIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    ja tak - flot fenger

    vildt ufortjent point

    Nu skal Fenger have chancen på top Alm...
    Helt enig. Og hvis det nu ikke giver startplads for Max så taber tålmodigheden med træneren. Som tidligere sagt kan rigtig god lide habsarbejde med holdet i Ådalen men projektet med Bashkim på toppen skal virkelig være færdigt nu. Det duer ikke, hverken til holdet eller til Bashkim.
    Og væk med den ubrugbare Top-6-målsætning nu! Vi taber mod Randers på hjemmebane og henter en ufortjent og meget heldigt point i Silkeborg. Brug sæsonen nu om at indkøre strategien og indspille vores talenter! Alt andet er kun tabt tid.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Det er lidt ærgerligt at vi er et sted hvor vi skal glæde os over at vi får ét point mod Silkeborg, det kan ændre sig.

      Hvad der dog er endnu mere ærgerligt er at pointet kommer fra en spiller vi ikke reelt har kontrakt på, det er noget rigtigt lort.

      ​​​​​​I forhold til vores spil, så går for meget af vores spil igennem Sabbi, det er ikke Frø der spiller sig dårlig, det er vores inklination til at give Sabbi bolden og så regne med at der sker noget, Sabbi er en dygtig fodboldspiller, men hele vores offensiv kan ikke centrere sig om ham.

      Jeg så ikke målet og cirka 20 minutter af anden halvleg.

      Bernat

      Han står en fin kamp. Er sikker på de forsøg der kommer og giver ikke returbolde, han boksede heller ikke i dag, hvilket er rigtigt godt.

      Mickelson

      Spiller også fornuftigt, lider under at vi konsekvent forsøger at trænge igennem på højre og at Sif ved det og bliver derfor lukket ned offensivt. Giver stadigvæk for mange hjørnespark væk, fordi SIFs angreb som så mange andre hold i denne sæson er bygget op om at spille i bagrummet bag vores back.

      Tverskov

      Min MOM, bosser forsvaret og har især i første halvleg nogen fine afleveringer frem i banen. Der gør at vi får muligheder for at blive farlige på omstillinger.

      AJA

      Spiller til det man kan forvente, er påpasselig med ikke at blive fanget, men også dybt afhængig af Tverskov, forsøger sig med lange afleveringer der ikke rigtigt bliver til noget.

      Skjelvik

      Er fuldstændig anonym, har et halvforkølet forsøg fra distancen, men er ellers ikke en del af det opbyggende spil. Har så vidt jeg lige husker et par episoder hvor han får brudt spillet.

      Aron

      Udfylder sin rolle som pressspiller og bolderobrer igen i dag og leverer en glimrende præstation er stærk i duelspillet og vinder både ved jorden og i hovedspillet.

      JJ

      Leverer en godkendt præstation, er påpasselig og gør de ting han skal, jeg mangler i den grad at JJ får bolden mere når han er ret endt og enten kommer til muligheder selv eller får fordelt spillet begge ting der vil tvinge modstanderen frem på banen.

      Kløve

      Halvanonym indsats, falder ikke rigtigt igennem men de aktioner han har udmønter sig heller ikke i noget.

      Sabbi

      Har nogle fine raids og udfordrer Silkeborgs forsvar bliver for ofte lukket ned og holder på bolden mere end hvad godt er skal blive bedre til at veksle mellem at udfordre og til at aflevere bolden, har flere aktioner hvor han selv søger at komme til afslutninger i stedet for at aflevere.

      Frø

      Har gode tanker i sit spil men bliver ikke sat i scene, svært at vurdere ham, de foregående kampe har han strålet, fordi han har fået bolden mere. Det er fint at han søger målchancerne, men jeg mangler noget mere "tagen bolden til sig" så han også bliver en offensiv streng at spile på.

      Bashkim

      Det er en anonym indsats af Bashkim, kommer ikke til noget og det lidt han kommer til bliver ikke til noget. Enten skal vores angrebsspil ligges om, således at Bashkim kommer til flere afslutninger ellers må en anden spille 9'er.

      Jeg så ikke indhopperne nok til at kunne vurdere ordentligt, så med et gram salt, af det jeg så vil jeg fremhæve Breum, det er fantastisk at se den attitude han kommer med.

      ​​​​​Og selvfølgelig Fenger, som jeg ville ønske at vi havde skrevet en længere kontakt med.

      ​​​​



      ​​​​
      ​​​​​

      ​​​​​

      Comment


        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
        Endnu en kamp med manglende tænding og sløset og ikke afstemt presspil.

        Jeg får mere og mere den følelse, at vores bedste spillere samtidig er vores dårligste. Alle de spillere, der kan skabe noget offensivt koster samtidig alt for meget defensivt. Vi skal kæmpe med alt hvad vi har for at skabe små chancer, mens vi sløser på de lette metre defensivt og giver helt unødvendige store chancer væk.

        Det er en lortesituation at stå i, for hvis det kræver at vi skal droppe Frøkjær, Sabbi og evt. Kadrii for at kunne blive gode, så står vi overfor at skulle starte forfra endnu en gang.

        Er jeg for negativ, eller er det svært at se hvordan det Alm vil nogensinde skal kunne lykkes med de spiltyper vi har?
        Ja, tændingen manglede meget, især i anden halvleg hvor der var vel Aron som til mindst viste viljen at gå forrest og selvfølgelig Max da han kom ind. Men synes defensivt var Sabbi meget disciplineret, problemet var vel at Frø havde en off-day, Bashkim er fejlpositioneret og så var det kun Sabbi som kunne skabe noget offensivt men manglede den frihed derfor pga hans defensivarbejde. Der bruges en anden rollefordeling i offensiven, aktuelt er vi afhængigt af Sabbi og Frø der og hvis én af begge dumper så fungerer det bare ikke mere. Håber det bliver bedre med Jebali til rådighed igen og at AA stopper nu projekter "Bashkim alene på toppen".
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Jeg har ikke set kampen, men ud fra opdateringer her på siden og på bold kan jeg fornemme, at det igen blev til en kamp uden den store intensitet fra vores side. Og det er simpelthen uaccecptabelt og det gør mig vred. Vi fik ikke et eneste gule kort og det er i mine øjne også et tegn for manglende kampgejst og duelstyrke. Hvad er der blot galt med spillernes indstilling og motivation, set over en hel kamp? Jeg synes at det er også på tide, som mange andre herinde har allerede bemærket, at vi giver Bash en anden position på holdet. Det kunne vāre på venstre fløjen eller alternativt bag angriberen. Han er en sindsygt godt fodboldspiller, som vi i mine øjne ikke kan undvære, han skal bare har lidt mindre opmærksomhed fra forsvarsspillerne og mere rum fremadrettet. Så jeg er med på at vi spiller med Fenger på toppen og måske kunne det også hjælpe, hvis vi spiller med to vaskeægte angribere som kan beskæftige modstanderens forsvar. Og Breum fortjener selvfølgelig en plads i startopstillingen. Så, come on Alm, du tør satse på vores unge, løbe-og duelvillige spillere. Jeg forventer et bedre kamp mod Nordsjaelland på onsdag og en kanonkamp mod Aarhus. Indstillingen og kampgejsten skal der aldrig være tvivl over i fremtiden.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
            Det er lidt ærgerligt at vi er et sted hvor vi skal glæde os over at vi får ét point mod Silkeborg, det kan ændre sig.

            Hvad der dog er endnu mere ærgerligt er at pointet kommer fra en spiller vi ikke reelt har kontrakt på, det er noget rigtigt lort.

            ​​​​​​I forhold til vores spil, så går for meget af vores spil igennem Sabbi, det er ikke Frø der spiller sig dårlig, det er vores inklination til at give Sabbi bolden og så regne med at der sker noget, Sabbi er en dygtig fodboldspiller, men hele vores offensiv kan ikke centrere sig om ham.

            Jeg så ikke målet og cirka 20 minutter af anden halvleg.

            Bernat

            Han står en fin kamp. Er sikker på de forsøg der kommer og giver ikke returbolde, han boksede heller ikke i dag, hvilket er rigtigt godt.

            Mickelson

            Spiller også fornuftigt, lider under at vi konsekvent forsøger at trænge igennem på højre og at Sif ved det og bliver derfor lukket ned offensivt. Giver stadigvæk for mange hjørnespark væk, fordi SIFs angreb som så mange andre hold i denne sæson er bygget op om at spille i bagrummet bag vores back.

            Tverskov

            Min MOM, bosser forsvaret og har især i første halvleg nogen fine afleveringer frem i banen. Der gør at vi får muligheder for at blive farlige på omstillinger.

            AJA

            Spiller til det man kan forvente, er påpasselig med ikke at blive fanget, men også dybt afhængig af Tverskov, forsøger sig med lange afleveringer der ikke rigtigt bliver til noget.

            Skjelvik

            Er fuldstændig anonym, har et halvforkølet forsøg fra distancen, men er ellers ikke en del af det opbyggende spil. Har så vidt jeg lige husker et par episoder hvor han får brudt spillet.

            Aron

            Udfylder sin rolle som pressspiller og bolderobrer igen i dag og leverer en glimrende præstation er stærk i duelspillet og vinder både ved jorden og i hovedspillet.

            JJ

            Leverer en godkendt præstation, er påpasselig og gør de ting han skal, jeg mangler i den grad at JJ får bolden mere når han er ret endt og enten kommer til muligheder selv eller får fordelt spillet begge ting der vil tvinge modstanderen frem på banen.

            Kløve

            Halvanonym indsats, falder ikke rigtigt igennem men de aktioner han har udmønter sig heller ikke i noget.

            Sabbi

            Har nogle fine raids og udfordrer Silkeborgs forsvar bliver for ofte lukket ned og holder på bolden mere end hvad godt er skal blive bedre til at veksle mellem at udfordre og til at aflevere bolden, har flere aktioner hvor han selv søger at komme til afslutninger i stedet for at aflevere.

            Frø

            Har gode tanker i sit spil men bliver ikke sat i scene, svært at vurdere ham, de foregående kampe har han strålet, fordi han har fået bolden mere. Det er fint at han søger målchancerne, men jeg mangler noget mere "tagen bolden til sig" så han også bliver en offensiv streng at spile på.

            Bashkim

            Det er en anonym indsats af Bashkim, kommer ikke til noget og det lidt han kommer til bliver ikke til noget. Enten skal vores angrebsspil ligges om, således at Bashkim kommer til flere afslutninger ellers må en anden spille 9'er.

            Jeg så ikke indhopperne nok til at kunne vurdere ordentligt, så med et gram salt, af det jeg så vil jeg fremhæve Breum, det er fantastisk at se den attitude han kommer med.

            ​​​​​Og selvfølgelig Fenger, som jeg ville ønske at vi havde skrevet en længere kontakt med.

            ​​​​



            ​​​​
            ​​​​​

            ​​​​​
            Come on, Frø siger selv at han ikke var stået op idag. Det sker for alle spillere af og til. I dag havde han en total off day

            Comment


              Første kamp under Alm hvor jeg synes vi ser at vi går på kompromis med spillestilen. Det var klart førsteprioritet at smadre SIF's spil og så ellers forsøge at ramme nogen omstillinger. Det kunne ligeså godt have været JM der havde stået dernede her til eftermiddag og det er bekymrende at vi efter 13 kampe nu begynder at spille på de andres præmisser og så ellers leverer en rigtig lortekamp på bolden på en ellers fuldstændig plan bane og uden Sif for alvor er et hold som presser højt i banen. Intet skal undskylde Frø's rædderlige kamp i dag, men vi ved han ikke trives når vi spiller på den måde og det kan være hans vej ud af holdet for en stund igen, hvis ikke Alm får samlet tropperne om at genfinde troen på strategien eller opfinder detaljer som kan optimere den.

              Heldigvis får vi et point i sidste sekund, som kan booste optimismen frem imod en fed hjemmekamp næste mandag. Det var godt at se vi for en gangs skyld får lagt et pres til sidst. Igen var det selvfølgelig langt fra strategien, men det er altså også tilladt de sidste 10 min at finde en mere primitiv måde at presse modstanderen i bund på. Nicolai Larsen har alle dage været usikker på dødbolde og det ser vi smitter af på SIF's forsvar når vi får dem bombarderet lidt til sidst. Ikke alle havde dømt det frispark Lieder laver og jeg tror næppe VAR havde omstødt den, hvis Putros havde ladet målet stå

              Interessant bliver det om man kan tillade sig at modificere strategien til at spille med to foran. Vi ser straks Fenger finder sig bedre til rette på den måde. Kadrii vil unægteligt også, imens Sabbi måske vil blive mindre dominerende.
              Under alle omstændigheder kan det ikke blive ved Kadrii er så ufarlig. Der er to angribere derude som fortjener at få chancen, når en spiller ikke har scoret i over 17 timer, specielt når den samlede offensiv levere så skidt som de har gjort imod de her to hold vi duellere om top 6 med. De to hold har så meget mere flow og rygrad i holdet. Der skal tænkes store tanker
              ​​​

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                Første kamp under Alm hvor jeg synes vi ser at vi går på kompromis med spillestilen. Det var klart førsteprioritet at smadre SIF's spil og så ellers forsøge at ramme nogen omstillinger. Det kunne ligeså godt have været JM der havde stået dernede her til eftermiddag og det er bekymrende at vi efter 13 kampe nu begynder at spille på de andres præmisser og så ellers leverer en rigtig lortekamp på bolden på en ellers fuldstændig plan bane og uden Sif for alvor er et hold som presser højt i banen. Intet skal undskylde Frø's rædderlige kamp i dag, men vi ved han ikke trives når vi spiller på den måde og det kan være hans vej ud af holdet for en stund igen, hvis ikke Alm får samlet tropperne om at genfinde troen på strategien eller opfinder detaljer som kan optimere den.

                Heldigvis får vi et point i sidste sekund, som kan booste optimismen frem imod en fed hjemmekamp næste mandag. Det var godt at se vi for en gangs skyld får lagt et pres til sidst. Igen var det selvfølgelig langt fra strategien, men det er altså også tilladt de sidste 10 min at finde en mere primitiv måde at presse modstanderen i bund på. Nicolai Larsen har alle dage været usikker på dødbolde og det ser vi smitter af på SIF's forsvar når vi får dem bombarderet lidt til sidst. Ikke alle havde dømt det frispark Lieder laver og jeg tror næppe VAR havde omstødt den, hvis Putros havde ladet målet stå

                Interessant bliver det om man kan tillade sig at modificere strategien til at spille med to foran. Vi ser straks Fenger finder sig bedre til rette på den måde. Kadrii vil unægteligt også, imens Sabbi måske vil blive mindre dominerende.
                Under alle omstændigheder kan det ikke blive ved Kadrii er så ufarlig. Der er to angribere derude som fortjener at få chancen, når en spiller ikke har scoret i over 17 timer, specielt når den samlede offensiv levere så skidt som de har gjort imod de her to hold vi duellere om top 6 med. De to hold har så meget mere flow og rygrad i holdet. Der skal tænkes store tanker
                ​​​
                Vi spillede ja faktisk store dele i dag i 4-4-2. Det var defensivt hele tid en 4-4-2 som fungerede også meget disciplineret i første halvleg og med Fenger og Lieder ind var det også offensivt den formation.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Come on, Frø siger selv at han ikke var stået op idag. Det sker for alle spillere af og til. I dag havde han en total off day
                  Det er også fair nok.

                  Jeg mener den er lidt for hård og det gør jeg fordi, han grundlæggende gør det han plejer at gøre, hans løb mod bagerste stolpe i første halvleg er næsten en gentagelse af scoringen mod Randers, i dag er han bare 20 centimeter for kort, ligeså er flere af hans aktioner i de små rum identiske med det han plejer at gøre, det lykkes ikke ikke i dag og der er ikke ligeså mange forsøg i dag fordi..

                  Som jeg ser det så bærer vores offensiv præg af at "nu giver vi bolden til Sabbi" og så forsøger han at afdrible hele Silkeborgs forsvar.

                  Der er ikke noget galt med at det også er en del af vores offensiv, men vores offensiv bliver nød til at være mere balanceret, man kan se i dag at Silkeborg godt ved at man skal sætte to mand på Sabbi.

                  ​​​​​
                  Last edited by Striwetforlivet!; 24-10-2021, 15:53.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Helt enig. Og hvis det nu ikke giver startplads for Max så taber tålmodigheden med træneren. Som tidligere sagt kan rigtig god lide habsarbejde med holdet i Ådalen men projektet med Bashkim på toppen skal virkelig være færdigt nu. Det duer ikke, hverken til holdet eller til Bashkim.
                    Og væk med den ubrugbare Top-6-målsætning nu! Vi taber mod Randers på hjemmebane og henter en ufortjent og meget heldigt point i Silkeborg. Brug sæsonen nu om at indkøre strategien og indspille vores talenter! Alt andet er kun tabt tid.
                    top 6 er et fatamorgana. Det kommer ikke til at ske - holdet er ikke godt nok.

                    Men hvor ville det være rart med 10 gratis kampe hvor man kunne give mere spilletid til de unge uden bekymring for stregen til 1 division.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      top 6 er et fatamorgana. Det kommer ikke til at ske - holdet er ikke godt nok.

                      Men hvor ville det være rart med 10 gratis kampe hvor man kunne give mere spilletid til de unge uden bekymring for stregen til 1 division.
                      Men hvorfor bruge Kløve idag? Breum kunne være bragt i stedet og så havde Alm haft den alsidige Kløve til indskiftning.
                      ligeledes bør BK samle lidt sult på bænken og komme ind når der bliver plads.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        top 6 er et fatamorgana. Det kommer ikke til at ske - holdet er ikke godt nok.

                        Men hvor ville det være rart med 10 gratis kampe hvor man kunne give mere spilletid til de unge uden bekymring for stregen til 1 division.
                        Vi ender nok på en 7 plads, hvilket passer meget fint med vores budget.

                        Det vigtigste i denne sæson må være at vi gør alt for at få forlænget med JJ, Breum og Fenger. Og for hentet ind i januar til de afgange der måtte komme i truppen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Vi ender nok på en 7 plads, hvilket passer meget fint med vores budget.

                          Det vigtigste i denne sæson må være at vi gør alt for at få forlænget med JJ, Breum og Fenger. Og for hentet ind i januar til de afgange der måtte komme i truppen.
                          Det kan jeg godt leve med, hvis denne scenario indtræder. Men vi skal sikre os en ny sæson i superligaen så hurtigt som muligt. Jeg har ikke nerver til et nervøst nedrykningskamp. Og vores spilflow skal forbedres markant, spillet skal ind under huden af hver eneste spiller.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                            Pissefedt at høre Poulsen grille OBs ledelse her til sidst…
                            Hvad sagde han?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                              Hvad sagde han?
                              frit fra leveren at det ikke var godt nok det der blev leveret på banen og at man prøvede at få fans på station men hvad skulle de komme for..når der ikke blev leveret på banen …For at være en del af et event? ….eller noget i den stil…måske andre herinde kan supplere..
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg

                                Det kan jeg godt leve med, hvis denne scenario indtræder. Men vi skal sikre os en ny sæson i superligaen så hurtigt som muligt. Jeg har ikke nerver til et nervøst nedrykningskamp. Og vores spilflow skal forbedres markant, spillet skal ind under huden af hver eneste spiller.
                                Vi rykker ikke ned, det kan jeg ikke se, Silkeborg er ikke et dårligt hold.

                                Når det er sagt så er det ikke det her et OB hold skal være, vi skal ikke ligge og have ambitioner om at spille i top seks, vi er en klub der er top tre-fire i dansk fodbold, hvert år og regelmæssige udfordrer til titlen. Jeg kommer ikke til at acceptere det andet, det er ikke OB.

                                Så må vi lave lobbyarbejde for at der bliver reguleret så økonomi spiller en mindre rolle, eller selv sørge for at økonomien bliver stærkere i OB. Færdig arbejde. Træt af at dagens højdepunkt skal være at se FCK få smæk af et hold med under halvdelen af deres økonomiske magt.

                                I forhold til kontrakterne, så tror jeg det bliver svært der er ikke økonomi til det og det nye sort er at spillere skifter på fri transfer.
                                ​​​​
                                Jeg kan sagtens se JJ, forsøge sig i udlandet og jeg kan også godt se Fenger ende i en klub som Brøndby, fordi man fra OBs side ikke har haft drive eller forudseenhed nok til at få forlænget i tide. Breum tror jeg skriver kontrakt, hvilket er godt, det andet er lort.

                                ​​​​​
                                ​​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X