Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningstråden 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hmm. Jeg tror bare at Kløve er en introvært fodboldspiller med en puls på 11. En der fik sin pensionskontrakt og nu bare passer sit job.. Han ligner ihverfald der er gået helt i stå i OB.
    Ikke en diss af Troels overhovedet. For jeg tror at han leverer det han skal. Men han ligner ikke en der brænder for det på samme måde som mange andre dernede
    Det er ikke en "diss" at påpege noget, der er helt åbenlyst: Ikke alene er Kløve gået i stå i OB; han har aldrig været og bliver heller ikke god nok til de ambitioner, som klubbens ledelse vitterligt har. Det er ikke en "diss" at påpege spilleres svagheder og disses uundgåelige impact på en eliteklubs fodboldhold. Og vi har haft rigeligt med grå mus fra Horsens og omegn.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

      Så du mener at en chef(læs: AA) åbenlyst skal vise sine følelser overfor 1 person(som SK gjorde overfor RØ efter en træning) i frohold til andre?
      Det tror du virkelig ikke resten af truppen vil syntes er mærkelig, om spilleren så bliver valgt til kamp eller ej?
      For tror du ikke det, så er du alligevel dummere end jeg troede du var.

      Jeg har læst mange spillere der har snakket om at man han et andet forhold til sin Assistent træner end deres Chef træner.
      Ass. træneren er den du kan hygge med og henvende dig til - det gør du ikke med en chef-træner.

      Er enig i at det er en speciel fortolkning, men den eksisterer i flere fodbold-klubber end du tror kan jeg se.

      Og i mine øjne er det fair nok. AA vælger holdet, han skal ikke have en kæledække som tidligere trænere har haft.
      KN med RJ og KEP
      JM med TK og JD

      Det er det jeg vil væk fra.
      Og det er du væk fra når en chef-træner holder afstand.
      Jeg ved godt du er uenig, for du er jo uenig med alt hvad vi på dette forum siger, men jeg overlever nok du er uenig igen.
      Jeg snakker ikke om en specifik situation, jeg henviser kun til at du mener at en cheftræner, helt overordnet, ikke skal være ven med spillerne ... det er en ekstremt gammeldags måde at tænke på om jeg gentager gerne, så du kan se at jeg ikke er i tvivl om at den er udbredt, det er en ganske udbredt måde at tænke på ... jeg mener ikke det er optimalt, hvad vinder man ved at en person skal føle sig hævet over andre og ikke bare være 100% sig selv og tale i øjenhøjde, vise at han kærer sig om de mennesker han/hun har med at gøre.
      Det virker ... det gør det, folk vil jo hellere kæmpe sammen med en som faktisk bekymrer sig om dem, end en der ikke snakker med spillerne, eller kun kan snakke fodboldsprog.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

        Men Kløve er vel heller ikke en rigtig OB spiller.
        Jeg har nemmere ved at se SK som en 'OB spiller' end TK.

        Hvad mener du?
        Aaaarh - det er vel ikke en rimelig antagelse på baggrund af et videoklip på 30 sek. det giver næppe det rigtige billede af hverken Kløve eller Krog. Jeg er dog enig i at det er en fed video med noget vildskab og energi som vi alle godt kan li'

        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Jeg noterer, at den helt nye OB-mand påpeger manglende energi og at ‘der virkede dødt’.

          Jeg har ofte tænkt, at mange OB-spillere mangler indstilling og vilje. I følge strategien skal man kunne kende en OB-spiller uden trøje på. Lad os håbe, vi snart ser ændringer ad den vej.
          Det er vel egentlig bare noget Tonny Hermansen har sagt når han har forklaret hvad der forventes af spillere der tilbydes en plads på akademiholdene .. at det er indskrevet i strategien er nyt for mig, hvis det er rigtigt.

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

            Jeg snakker ikke om en specifik situation, jeg henviser kun til at du mener at en cheftræner, helt overordnet, ikke skal være ven med spillerne ... det er en ekstremt gammeldags måde at tænke på om jeg gentager gerne, så du kan se at jeg ikke er i tvivl om at den er udbredt, det er en ganske udbredt måde at tænke på ... jeg mener ikke det er optimalt, hvad vinder man ved at en person skal føle sig hævet over andre og ikke bare være 100% sig selv og tale i øjenhøjde, vise at han kærer sig om de mennesker han/hun har med at gøre.
            Det virker ... det gør det, folk vil jo hellere kæmpe sammen med en som faktisk bekymrer sig om dem, end en der ikke snakker med spillerne, eller kun kan snakke fodboldsprog.
            Han kan vel også sagtens bekymre sig om dem uden at han har en specifik kæledægge.
            Han kan bare ikke være bedste venner med 25 spillere der er i en trup og det er helt fint.

            Jeg vil bare ikke have at han f.eks. vælger TK frem for alt selv når TK ikke leverer.
            Så skal spillere bare af holdet som han også til sidst gjorde med BK.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Han kan vel også sagtens bekymre sig om dem uden at han har en specifik kæledægge.
              Han kan bare ikke være bedste venner med 25 spillere der er i en trup og det er helt fint.

              Jeg vil bare ikke have at han f.eks. vælger TK frem for alt selv når TK ikke leverer.
              Så skal spillere bare af holdet som han også til sidst gjorde med BK.
              Jeg er egentlig ikke uenig med dig i at flere dårlige præstationer i træk bør koste en startplads, men problemet er måske at alternativet til TK ikke er bedre end TK, og så har træneren et forholdsvis stort problem at løse når truppen er som en er. TK har alle tider, og med flere trænere været blandt de foretrukne så uanset om man er pro-TK, eller ej tror jeg at hans personlighed og arbejdsomhed har haft en positiv indvirkning på holdet.

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Jeg er egentlig ikke uenig med dig i at flere dårlige præstationer i træk bør koste en startplads, men problemet er måske at alternativet til TK ikke er bedre end TK, og så har træneren et forholdsvis stort problem at løse når truppen er som en er. TK har alle tider, og med flere trænere været blandt de foretrukne så uanset om man er pro-TK, eller ej tror jeg at hans personlighed og arbejdsomhed har haft en positiv indvirkning på holdet.

                Her er der efter min mening et kæmpe, generelt problem for OB, som jeg tror har varet meget længe. Ikke nødvendigvis om Kløve, men som sagt generelt.

                En spiller er vurderet bedre end en anden, og derfor spiller den bedre spiller om søndagen. Lige meget hvordan han præsterer til træning.
                Og den alternative spiller(ofte en ung) kan brilliere til træning, gang på gang uden at få chancen, for 'han er jo ikke bedre end den etablerede'.
                Det er en sygdom i en klub.

                Den der er god til træning, og viser vildskab og vilje skal spille.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg


                  Her er der efter min mening et kæmpe, generelt problem for OB, som jeg tror har varet meget længe. Ikke nødvendigvis om Kløve, men som sagt generelt.

                  En spiller er vurderet bedre end en anden, og derfor spiller den bedre spiller om søndagen. Lige meget hvordan han præsterer til træning.
                  Og den alternative spiller(ofte en ung) kan brilliere til træning, gang på gang uden at få chancen, for 'han er jo ikke bedre end den etablerede'.
                  Det er en sygdom i en klub.

                  Den der er god til træning, og viser vildskab og vilje skal spille.
                  Jeg ved ikke hvor tit du overværer træningerne, men hvis vi antager vi snakker om Tarik så kan jeg sagtens finde indlæg om træningen hvor det beskrives at Tarik er et niveau eller to undet TK .. i det helt konkrete tilfælde. Generelt kan og skal det selvf. være både sulten og niveauet der gør forskellen. Vildskaben er ikke nok .. ellers ville jeg også kunne gøre krav på en startplads på SL-holdet

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Jeg ved ikke hvor tit du overværer træningerne, men hvis vi antager vi snakker om Tarik så kan jeg sagtens finde indlæg om træningen hvor det beskrives at Tarik er et niveau eller to undet TK .. i det helt konkrete tilfælde. Generelt kan og skal det selvf. være både sulten og niveauet der gør forskellen. Vildskaben er ikke nok .. ellers ville jeg også kunne gøre krav på en startplads på SL-holdet
                    Altså Kløve er helt sikkert 1-2 niveauer over Tarik teknisk. Meget kan man sige om Kløve. Men han kan rigtig meget med en bold.
                    Tarik har til gengæld mere fart og vildskab samt en lang bedre presspiller. Han imponerede mig meget i den halve time mod SIF ift hvad jeg havde forventet. Jeg tror faktisk han passer rigtig godt ind i den spillestil som OB gerne vil praktisere. Så lur mig om man ikke forlænger med ham i løbet af foråret. Hvis han ligger lidt mere på i overblik og taktisk tror jeg han snart begynder at få mange flere minutter

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Jeg ved ikke hvor tit du overværer træningerne, men hvis vi antager vi snakker om Tarik så kan jeg sagtens finde indlæg om træningen hvor det beskrives at Tarik er et niveau eller to undet TK .. i det helt konkrete tilfælde. Generelt kan og skal det selvf. være både sulten og niveauet der gør forskellen. Vildskaben er ikke nok .. ellers ville jeg også kunne gøre krav på en startplads på SL-holdet
                      Jeg ved heller ikke hvor tit du overværer træning. Så godt ingen af os to skal sætte holdet.

                      Som jeg skriver, er mit indlæg generelt. Hvordan skal man som ung/reserve nogensinde komme i betragtning, hvis det er holdningen. Jeg forestiller mig - naivt sikkert - at alle på kontrakt faktisk har et niveau der gør, at de og vi ikke bliver til grin, hvis de får chancen.

                      Jeg ved ikke hvor go du er, men hvis du kan noget med kuglen, så hør Alm om han kan bruge dig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                        Jeg ved heller ikke hvor tit du overværer træning. Så godt ingen af os to skal sætte holdet.

                        Som jeg skriver, er mit indlæg generelt. Hvordan skal man som ung/reserve nogensinde komme i betragtning, hvis det er holdningen. Jeg forestiller mig - naivt sikkert - at alle på kontrakt faktisk har et niveau der gør, at de og vi ikke bliver til grin, hvis de får chancen.

                        Jeg ved ikke hvor go du er, men hvis du kan noget med kuglen, så hør Alm om han kan bruge dig.
                        .. og svaret var både generelt og konkret .. what's not to like og om det er naivt at tro må at alle har niveau i truppen må du selv vurdere, men jeg husker godt Obbekjærs debut oppe i Ålborg (tror jeg). og der er også andre eksempler på at det var for tidligt.

                        Jeg er bestemt ikke ret go' med kuglen men jeg kan da præstere noget vildskab .. hvis det er nok. Selvf. med skyldig hensyn til min fremskredne alder
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Altså Kløve er helt sikkert 1-2 niveauer over Tarik teknisk. Meget kan man sige om Kløve. Men han kan rigtig meget med en bold.
                          Tarik har til gengæld mere fart og vildskab samt en lang bedre presspiller. Han imponerede mig meget i den halve time mod SIF ift hvad jeg havde forventet. Jeg tror faktisk han passer rigtig godt ind i den spillestil som OB gerne vil praktisere. Så lur mig om man ikke forlænger med ham i løbet af foråret. Hvis han ligger lidt mere på i overblik og taktisk tror jeg han snart begynder at få mange flere minutter
                          Det lyder godt og det vil da glæde mig uendelig meget hvis det lykkes ham at fortrænge TK til en fast bænkplads

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg

                            Kommer til at tænke på en gang hvor vi skulle møde FCK i parken, da spillerne står i spillergangen kan man bare se at FCK spillere er klar til at æde OB og imens står vores spiller og ligner nogle der slet ikke er klar, der mangler noget attitude nogle gange så rart hvis Søren Krogh kan ryste lidt op i dem
                            Synes jo stadigvæk vi burde kopiere FCM og hente en tidligere jægersoldat ind som coach/assistent (som har erfaring som coach eller lign self). Det burde der sagtens kunne findes rådighed til i økonomien

                            Comment


                              Har endnu ikke overværet en træning i Ådalen, så er lidt nysgerrig.
                              Vi har scoret 27 mål i 19 kampe, de seks i en kamp. Altså ikke mange mål, og det kniber gevaldigt med at omsætte chancer til mål.

                              Mit spørgsmål er om vores angribere er ærgerrige og træner afslutninger? Man hører om angribere i andre klubber som før eller efter træning skudtræner, træning der gør dem skarpere. Det ligner ikke at vores spillere gør det.

                              Har vi egentlig en angrebstræner?


                              Kan nogen svare på det

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                                Har endnu ikke overværet en træning i Ådalen, så er lidt nysgerrig.
                                Vi har scoret 27 mål i 19 kampe, de seks i en kamp. Altså ikke mange mål, og det kniber gevaldigt med at omsætte chancer til mål.

                                Mit spørgsmål er om vores angribere er ærgerrige og træner afslutninger? Man hører om angribere i andre klubber som før eller efter træning skudtræner, træning der gør dem skarpere. Det ligner ikke at vores spillere gør det.

                                Har vi egentlig en angrebstræner?


                                Kan nogen svare på det
                                Der bliver ofte trænet afslutninger ja. Både indlæg + afslutninger, dødbolde og øvelser hvor man modtager bolden lige uden foran feltet, tager et træk uden om en rød mand og afslutter. Der er også flere der træner afslutninger og frispark efter træning. Der mangler generelt bare kvalitet. Jeg så en træning her i opstarten hvor det tog 25-30 forsøg inden man kunne score på et indlæg fra fløjen. Tror det var Breum der scorede først. Det var simplethen så ringe at se på at undertegnede og andre var ved at gå hjem.
                                Jeg siger ikke at det er sådan hver gang. Og jeg ser langt fra alle træninger. Men jeg har ikke set mange afslutningsøvelser hvor man har været imponeret. Heller ikke på frisparksøvelser. Der bliver helt sikkert trænet på det. Der mangler generelt bare noget kvalitet for at få os det sidste stykke.

                                Noget af dette kan løses ved at Alms system begynder at sidde i skabet og det relationelle bliver bedre. Og det ligner det jo heldigvis vurderet ud fra de 2 første kampe.
                                For det vil nok føre til at chancer kan spilles større og at de kommer lidt oftere

                                Og nej vi har ikke en angrebstræner. Det havde vi på et tidspunkt ved hjælp af Flemming Poulsen.

                                Comment

                                Working...
                                X