Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningstråden 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg er bestemt også bekymret .. meget endda. Forskellen på Kent, Jacob M. og Alm er dog de to første "fik nøglerne til klubben" og der blev købt spillere som de i stor stil pegede på som kunne hjælpe dem i deres foretrukne måde at spille på for at opnå succes. Alm har en sammentømret trup der tilsyneladende ikke harmonere med den måde klubben har fortalt, og aftalt med ham der skal spilles på i flg. strategien. Truppens sammensætning er ikke Alms ansvar, og det er som jeg forstår det i første omgang MHs arbejde at finde spillere til positioner hvor Alm mener der er brug for ekstra og bedre kræfter, og at Alm ikke som sådan peger på navngivne spillere men kun vil pege på generelle typer af spillere der er brug for for at kunne indfri ambitionerne.
    Tror du rammer hovedet på sømmet her. En virkelig usammenhængende trup på mange måder hvor spillere ikke passer ind i spillestil. Det skal Alm kritikererne lige tage med i deres overvejelser når de er efter ham.
    ​​​​​​Folk kritiserer Hemmingsen for at kalde vores trup god nok til top 6, men det må der også være mange herinde der gør siden de giver ansvaret fuldt ud til Alm og forventer ham kan udrette mirakler..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

      Tror du rammer hovedet på sømmet her. En virkelig usammenhængende trup på mange måder hvor spillere ikke passer ind i spillestil. Det skal Alm kritikererne lige tage med i deres overvejelser når de er efter ham.
      ​​​​​​Folk kritiserer Hemmingsen for at kalde vores trup god nok til top 6, men det må der også være mange herinde der gør siden de giver ansvaret fuldt ud til Alm og forventer ham kan udrette mirakler..
      Det tænker jeg ikke. Men vi spiller naivt og er læst. Når man er læst så er det dumt at fortsætte uden at tage hensyn til det og forebygge.
      at han så ikke kan gøre ret meget i morgen hvor han vel er nødt til at spille med KL og AJA som begge har kostet en del på det seneste.

      selvom FCN er i ringeste forfatning længe så kan vi få store problemer med deres fart.
      håbet er at deres målmand spiller som han plejer og ikke som i seneste runde.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Tror du rammer hovedet på sømmet her. En virkelig usammenhængende trup på mange måder hvor spillere ikke passer ind i spillestil. Det skal Alm kritikererne lige tage med i deres overvejelser når de er efter ham.
        ​​​​​​Folk kritiserer Hemmingsen for at kalde vores trup god nok til top 6, men det må der også være mange herinde der gør siden de giver ansvaret fuldt ud til Alm og forventer ham kan udrette mirakler..
        God pointe - ansvaret ligger imø hos MH der ikke har gjort nok. Han tilførte Niko og håbede det kunne løse problemerne for os, men det har det tydeligvis ikke gjort. Jeg tror egentlig at MH har de fodboldfaglige kompetencer til at se hvilke typer der brug for, men der er bare ikke sket nok når bl.a. KL, måske p.gr.a. skader, ikke har holdt et forventeligt niveau .. det må og skal der rettes op på så hurtigt som muligt.

        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

          Tror du rammer hovedet på sømmet her. En virkelig usammenhængende trup på mange måder hvor spillere ikke passer ind i spillestil. Det skal Alm kritikererne lige tage med i deres overvejelser når de er efter ham.
          ​​​​​​Folk kritiserer Hemmingsen for at kalde vores trup god nok til top 6, men det må der også være mange herinde der gør siden de giver ansvaret fuldt ud til Alm og forventer ham kan udrette mirakler..
          Jeg har ikke opgivet Alm endnu, men vi skal huske at vi altså indledte sæsonen ganske udmærket med stærke præstationer imod bl.a. Fcm, bøf og Randers. Her lignede vi et hold der kunne konkurrere om top 6, fordi vi turde og formåede at stå højt og presse selv nogen af de bedre hold i rækken om det var på såvel udebane som hjemme. Det gav forhåbninger selv med den her trup. Siden har vi tabt pusten markant og selvom der selvfølgelig også er hold, som har læst vores koncept bedre, så ligner vi bare ikke et hold der spiller med den samme energi. Bunden nåede vi så sidste fredag, hvor Viborg simpelthen bare lignede et hold der på vores bane ville det mere.
          Det er altså Alm's ansvar at sørge for at de spillere han har til rådighed toppræstere. Det gør de slet slet ikke nu, selvom den er dårligt sammensat og mangler kvalitet på visse positioner, så er vi bedre end det vi så imod Viborg både ude og hjemme. Bedre end det vi viste imod fcn i ordinær tid i pokalen og bedre end den forfærdelige 2. halveg vi spillede imod Randers i Odense. Når den slags kampe hober sig op over kortere og kortere tid, så foranlediges jeg til at bekymre mig om spillerne allerede har mistet lidt af troen på projektet, for jeg husker altså bare vi har spillet langt bedre fodboldkampe tidligere i sæsonen end vi har gjort de sidste par måneder, dårligt sammensat trup eller ej.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            God pointe - ansvaret ligger imø hos MH der ikke har gjort nok. Han tilførte Niko og håbede det kunne løse problemerne for os, men det har det tydeligvis ikke gjort. Jeg tror egentlig at MH har de fodboldfaglige kompetencer til at se hvilke typer der brug for, men der er bare ikke sket nok når bl.a. KL, måske p.gr.a. skader, ikke har holdt et forventeligt niveau .. det må og skal der rettes op på så hurtigt som muligt.
            Hvis Hemme har de fodboldfaglige kompetencer til at se hvilke typer som passer ind, så havde han ikke hentet Okosun og nok heller ikke Kadrii.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Hvis Hemme har de fodboldfaglige kompetencer til at se hvilke typer som passer ind, så havde han ikke hentet Okosun og nok heller ikke Kadrii.
              Så vidt jeg husker blev Okusun hentet til JM, mens han havde "vagten", der gerne ville have ham for at forfølge den spinkle top6 mulighed der var, og før strategien blev færdiggjort, samt startet på implementeringen af den. Kadrii -tja, jeg tror stadig på ham, men om der var fan-pleasing over det ved jeg ikke (lidt som da Matti Lund da han var her), men hans kvaliteter er det jo rigtig nok vi ikke har set det bedste af endnu.

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Jeg har ikke opgivet Alm endnu, men vi skal huske at vi altså indledte sæsonen ganske udmærket med stærke præstationer imod bl.a. Fcm, bøf og Randers. Her lignede vi et hold der kunne konkurrere om top 6, fordi vi turde og formåede at stå højt og presse selv nogen af de bedre hold i rækken om det var på såvel udebane som hjemme. Det gav forhåbninger selv med den her trup. Siden har vi tabt pusten markant og selvom der selvfølgelig også er hold, som har læst vores koncept bedre, så ligner vi bare ikke et hold der spiller med den samme energi. Bunden nåede vi så sidste fredag, hvor Viborg simpelthen bare lignede et hold der på vores bane ville det mere.
                Det er altså Alm's ansvar at sørge for at de spillere han har til rådighed toppræstere. Det gør de slet slet ikke nu, selvom den er dårligt sammensat og mangler kvalitet på visse positioner, så er vi bedre end det vi så imod Viborg både ude og hjemme. Bedre end det vi viste imod fcn i ordinær tid i pokalen og bedre end den forfærdelige 2. halveg vi spillede imod Randers i Odense. Når den slags kampe hober sig op over kortere og kortere tid, så foranlediges jeg til at bekymre mig om spillerne allerede har mistet lidt af troen på projektet, for jeg husker altså bare vi har spillet langt bedre fodboldkampe tidligere i sæsonen end vi har gjort de sidste par måneder, dårligt sammensat trup eller ej.
                Jeg har heller ikke opgivet Alm, men uanset hvad træneren hedder, så er og bliver vi ikke bedre end gennemsnittet af de kampe vi har spillet. Der mangler rygrad på holdet, den bærende akse op gennem banen er jo ikke tilstede. Der er heller ingen chef på banen, og nej Tverskov er ikke den rette selvom han måske er en aldeles bedre egnet end JJ.

                Gennem de sidste 5-6 sæsoner har vores bedste spiller været målmanden, det siger en hel del om at der ikke er en leder, eller enddog en stabil spiller i truppen.

                Som tilfældet er med stort set alle grå og triste hold, så
                vil der komne kampe mod de store hold hvor indsatsen er rigtig god, og vi så at sige spiller over evne. Det er lidt det samme, med omvendt fortegn selvfølgelig, når de store hold ikke præsterer optimalt når de kommer ud på Lars Tyndskid’s mark for at spille mod Unknown FC.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Så vidt jeg husker blev Okusun hentet til JM, mens han havde "vagten", der gerne ville have ham for at forfølge den spinkle top6 mulighed der var, og før strategien blev færdiggjort, samt startet på implementeringen af den. Kadrii -tja, jeg tror stadig på ham, men om der var fan-pleasing over det ved jeg ikke (lidt som da Matti Lund da han var her), men hans kvaliteter er det jo rigtig nok vi ikke har set det bedste af endnu.
                  Da vi hentede Okosun i oktober var det vel ret beset besluttet at vi ikke ville forlænge med JM, ligesom det i forbindelse med den nye strategi blev fortalt at man havde arbejdet længe på den nye strategi.
                  JH var afgående, og Hemme stod til at blive chef så selvfølgelig havde han en kæmpe aktie i Okosun købet.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Da vi hentede Okosun i oktober var det vel ret beset besluttet at vi ikke ville forlænge med JM, ligesom det i forbindelse med den nye strategi blev fortalt at man havde arbejdet længe på den nye strategi.
                    JH var afgående, og Hemme stod til at blive chef så selvfølgelig havde han en kæmpe aktie i Okosun købet.
                    Det mener jeg nu heller ikke at have skrevet at MH ikke har, men det er måske også et udtryk for at klubben ville gøre det bedste for den træner der nu var der, for at optimere JMs mulighed for at opnå top6. Implementeringen af strategien var næppe startet på det tidspunkt, men du har sikkert ret i at det var forholdsvis sikkert at JM ikke skulle fortsætte.

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      God pointe - ansvaret ligger imø hos MH der ikke har gjort nok. Han tilførte Niko og håbede det kunne løse problemerne for os, men det har det tydeligvis ikke gjort. Jeg tror egentlig at MH har de fodboldfaglige kompetencer til at se hvilke typer der brug for, men der er bare ikke sket nok når bl.a. KL, måske p.gr.a. skader, ikke har holdt et forventeligt niveau .. det må og skal der rettes op på så hurtigt som muligt.
                      Er langt fra overbevist om at Hemme har et helikoptere syn på truppen. KL var ikke fantastisk inden han forlod OB. Hvis de har fulgt ham tæt må de have set at han ikke er blevet bedre - tværtimod. Historien om den fortabte søn er god, og det samme kunne man sige om BK. Bk var egentlig en lille succes under JM, ikke at han var outstanding men venstrebenet er et af de bedste i lugaen når vi taler afslutninger i og omkring feltet. Lige nu kan BK ikke score på et ammerikansk fodbold mål.

                      Jeg råber heller ikke at de unge bare skal spille. I min bog skal de være tæt på samme styrke som den ældre spiller de skal slå af. Tilgengæld skal de bruges mere og mere når styrken er tæt på. Om det hold der blev designet til et U DM reelt har flere spillere end dem vi har set som er {tæt} på holdet ved jeg ikke. Når trænerne feks bruger AJA, så må trænerteamet ikke mene de unge er gode nok.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Da vi hentede Okosun i oktober var det vel ret beset besluttet at vi ikke ville forlænge med JM, ligesom det i forbindelse med den nye strategi blev fortalt at man havde arbejdet længe på den nye strategi.
                        JH var afgående, og Hemme stod til at blive chef så selvfølgelig havde han en kæmpe aktie i Okosun købet.
                        Men så vidt jeg husker har strategien ikke en decideret spillestil ? Der står vidst noget om direkte spillestil og lignende, men det er ikke særlig konkret. Man kunne jo godt argumentere for at Okusun passer ind i en direkte spillesspillestil.
                        TRor stadig der hersker en forvirring internt over hvad præcist man vil. Det man dog må håbe er at Bjørn og Alm tager strategien ved nosserne og finder frem til præcist hvordan den skal udføres igennem hele organisationen - både ungdoms og senior mæssigt.
                        Jeg kan ikke beskrive hvor vigtigt jeg synes det er at vi har fået en konkret strategi at arbejde udfra. Jeg tror personligt at det kommer til at gøre en forskel. Forhåbentligt byder fremtiden så på: fast strategi hvor ungdommen er i højsædet krydret med store profiler, en fast spillestil som man ansætter trænere efter, samt en profil på sportsdirektør pladsen som har erfaringen med arbejdet og som kan formå at få forenet det hele til at gå op i en højere niveau.
                        Last edited by Bobolarsen; 28-11-2021, 10:03.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Jeg har heller ikke opgivet Alm, men uanset hvad træneren hedder, så er og bliver vi ikke bedre end gennemsnittet af de kampe vi har spillet. Der mangler rygrad på holdet, den bærende akse op gennem banen er jo ikke tilstede. Der er heller ingen chef på banen, og nej Tverskov er ikke den rette selvom han måske er en aldeles bedre egnet end JJ.

                          Gennem de sidste 5-6 sæsoner har vores bedste spiller været målmanden, det siger en hel del om at der ikke er en leder, eller enddog en stabil spiller i truppen.

                          Som tilfældet er med stort set alle grå og triste hold, så
                          vil der komne kampe mod de store hold hvor indsatsen er rigtig god, og vi så at sige spiller over evne. Det er lidt det samme, med omvendt fortegn selvfølgelig, når de store hold ikke præsterer optimalt når de kommer ud på Lars Tyndskid’s mark for at spille mod Unknown FC.
                          Jeg synes stadig der var et højere niveau generelt i begyndelsen af sæsonen. Der var tegningerne der, men vores vaklende forsvar kostede en del. Nu er det hele vejen rundt der mangler noget og jeg anerkender fuldt ud at truppen mangler kvalitet, hvis vi skal være fast top 6. Lige nu ligner vi bare mere et hold som ligeså vel kunne være i nærheden af stregen, hvis vi ikke fik en nogenlunde start på sæsonen, og det synes jeg er for dårligt og mere et udtryk for vi ikke lever op til det vi kan end at vi bare ikke er bedre, for det har vi altså i min optik vist vi er. Jeg synes der mangler mere end kun reel kvalitet lige nu og når det er tilfældet falder den i mine øjne tilbage på træneren.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Jeg synes stadig der var et højere niveau generelt i begyndelsen af sæsonen. Der var tegningerne der, men vores vaklende forsvar kostede en del. Nu er det hele vejen rundt der mangler noget og jeg anerkender fuldt ud at truppen mangler kvalitet, hvis vi skal være fast top 6. Lige nu ligner vi bare mere et hold som ligeså vel kunne være i nærheden af stregen, hvis vi ikke fik en nogenlunde start på sæsonen, og det synes jeg er for dårligt og mere et udtryk for vi ikke lever op til det vi kan end at vi bare ikke er bedre, for det har vi altså i min optik vist vi er. Jeg synes der mangler mere end kun reel kvalitet lige nu og når det er tilfældet falder den i mine øjne tilbage på træneren.
                            Jeg er slet ikke uenig i at der også falder en stor del af skylden på træneren.
                            Men det er sgu også en slatten trup han har, og det er ikke tilfældigt at vi kun en gang de sidste ti år er endt i top 6.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Så er Eriksen landet i Ådalen

                              https://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloer...eligt-i-odense

                              Comment


                                Sander tilbage i Ådalen

                                Comment

                                Working...
                                X