Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningstråden 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Meget enig. Han er den eneste OBer der har været på månedens hold i mands minde. I form er han holdets bedste spiller, men desværre er det et stykke tid siden han har ramt den. Så må det være trænerens opgave at få sluset Breum ind på holdet.
    Vil måske gå med til han har det højeste topniveau, men om han er vores bedste i topform har jeg svært ved at se. Han spillede tre rigtig gode kampe i streg i sommeren 2020, hvor han blev månedens spiller, men ellers er der alt for mange kampe, hvor han træffer forkerte beslutninger og ikke er kynisk på sine chancer. Både ham, Sabbi og Frø har et rigtig flot topniveau, men det er ens for dem alle at de for ofte ikke træffer den rigtige beslutning når det spidser til. Det har vi også set flere gange i den her sæson og det er jo frustrerende, for når alt klapper er de jo fantastiske, det har vi vel kun set i den fantastiske 1. halveg vi spillede imod FCK i 3-2 kampen sidste år
    ​​​​

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Vil måske gå med til han har det højeste topniveau, men om han er vores bedste i topform har jeg svært ved at se. Han spillede tre rigtig gode kampe i streg i sommeren 2020, hvor han blev månedens spiller, men ellers er der alt for mange kampe, hvor han træffer forkerte beslutninger og ikke er kynisk på sine chancer. Både ham, Sabbi og Frø har et rigtig flot topniveau, men det er ens for dem alle at de for ofte ikke træffer den rigtige beslutning når det spidser til. Det har vi også set flere gange i den her sæson og det er jo frustrerende, for når alt klapper er de jo fantastiske, det har vi vel kun set i den fantastiske 1. halveg vi spillede imod FCK i 3-2 kampen sidste år
      ​​​​
      Jeg er enig, men med den krølle på hallen, at når du nævner de tre, så har Frø faktisk lavet 5 mål og 2 assists, hvorved han har del af ~ 1/3 af OBs mål. Med andre ord; han er kampafgørende.

      Sabbi kan så meget, men træffer så forkerte beslutninger.

      Jebali har spillet, som du skriver, en håndfuld kampe, hvor han har ejet banet. I de 90 % andre kampe sænker han blot spillets flow uden for alvor at være farlig.

      Med Frø, Sabbi og Jebali på banen samtidigt får man et håbløst ubalanceret hold. Det er mig en gåde, at Alm ikke kan se det.

      Og der er jo ingen fremtid i Jebali, hvorfor jeg frustreres over, at man ikke bare tager den eneste rigtige beslutning - ind med Breum.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Frø og HC har lige været på månedens hold.

        Hvad skulle det i øvrigt være et argument for, at man er på månedens hold?

        Jebali er ikke holdets bedste spiller. Det har han aldrig været. Han er en glimrende tekniker. Men passer ikke til moderne fodbold. Hvorfor han jo også har haft den karriere, han nu engang har.

        At give ham en forlængelse var torskedumt.
        Er virkelig uenig.
        Jebali har
        - et teknisk rigtig højt niveau - er giftig i duellerne
        - er en intelligent fodboldspiller som læser spillet fint
        - er erfaren og ved hvad holdet har brug for og ved at sætte en tegn.
        Han mangler lidt fart, ja. Men hvis jeg kigger på de kampe hvor vi i større dele blev presset og kørt over så var det kampene hvor Jebali var skadet. Vi kom ikke ud af presset fordi bolden blev alt for hurtigt generobret af modstanderen til vi tabte linjen mere og mere. Jebali er den bedste i vores trup at holde fast i bolden om at berolige kampen, spillet og medspillere i situationer hvor holdet begynder at sejle. Det kompenserer for mig helt klart den manglende fart han har.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Vi må være enige om at være uenige. Og så lader det jo til, at vi får Jebali at se i aften. Og vi må antage, at formen er bedre nu. Jeg tror ikke, at Sabbi, Frø og Jebali sammen er bæredygtige, men vi må se an og lade empirien tale :).

          Comment


            Tverskov ikke med i træningen.... suk.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Tverskov ikke med i træningen.... suk.
              Spændende forsvar med Larsen og AJA
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Var ude i Ådalen til træningen i dag uden pokalkamp
                De øvede især hurtigt pasningsspil og genpress. Førstnævnte så rer godt ud sidstnævnte viste er par svipser som må ikke gentages i morgen ellers bliver det grimt.
                Derefter trænerede start11 dødbolde med til dels fine indlæg. I betragtning af FCNs målmand sikker en mulighed for is i morgen. Nico, Frø og tror også Bashkim blev lidt længere på banen og øvede lidt spark udefra.
                Tverskov stadig ude, de forventer han klar igen til anden pokalkamp mod Randers. Bashkim tilbage i startopstilling så det bliver
                HC
                Nico Kasper Juel Skjelvik
                Aron. JJ
                Frø
                Sabbi Bashkim Jebali
                ​​​​​

                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Håbløs opstilling. Man kan ikke stille med 4 mand i front, der ikke presser. Det er mig en gåde, at Alm nærmest sætter en ære i at stille så ubalanceret som muligt.

                  Selv med to midtbanemonstre kunne OB ikke bære den opstilling.

                  Den 4-2-4 ser dårligere og dårligere ud, og Alm bliver bare ved og ved og ved.

                  Nå ja og ak og ve.

                  Og tak for update; det er højt værdsat!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Var ude i Ådalen til træningen i dag uden pokalkamp
                    De øvede især hurtigt pasningsspil og genpress. Førstnævnte så rer godt ud sidstnævnte viste er par svipser som må ikke gentages i morgen ellers bliver det grimt.
                    Derefter trænerede start11 dødbolde med til dels fine indlæg. I betragtning af FCNs målmand sikker en mulighed for is i morgen. Nico, Frø og tror også Bashkim blev lidt længere på banen og øvede lidt spark udefra.
                    Tverskov stadig ude, de forventer han klar igen til anden pokalkamp mod Randers. Bashkim tilbage i startopstilling så det bliver
                    HC
                    Nico Kasper Juel Skjelvik
                    Aron. JJ
                    Frø
                    Sabbi Bashkim Jebali
                    ​​​​​
                    Hold nu op man.. det forsvar er fuldstændig håbløst.. Nico eneste der har niveau.....

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Håbløs opstilling. Man kan ikke stille med 4 mand i front, der ikke presser. Det er mig en gåde, at Alm nærmest sætter en ære i at stille så ubalanceret som muligt.

                      Selv med to midtbanemonstre kunne OB ikke bære den opstilling.

                      Den 4-2-4 ser dårligere og dårligere ud, og Alm bliver bare ved og ved og ved.

                      Nå ja og ak og ve.

                      Og tak for update; det er højt værdsat!
                      Synes nu ikke man kan bebrejde ham for at blive ved med sit koncept - hvordan skulle de ellers blive bedre til det?? Der mangler simpelthen bare noget kvalitet i truppen... Laaaangt hellere blive ved med konceptet end hvad Michelsen havde gang i. Han ændrede jo taktik til hver kamp alt efter hvordan modstanderen stillede op..
                      HVis man har ambitioner om at være tophold, så er et fast koncept nødvendigt

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                        Hold nu op man.. det forsvar er fuldstændig håbløst.. Nico eneste der har niveau.....
                        Tjo, men han er nu heller ikke fantastisk i forsvarsspillet.
                        Det må være Superligaens dårligste forsvar. De får heller ikke hjælp når Frø er 10er. Sabbi løber heller ikke retur hver gang. Vi løber ind i kontra kniven, jeg bliver meget overrasket hvis det giver point.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          Synes nu ikke man kan bebrejde ham for at blive ved med sit koncept - hvordan skulle de ellers blive bedre til det?? Der mangler simpelthen bare noget kvalitet i truppen... Laaaangt hellere blive ved med konceptet end hvad Michelsen havde gang i. Han ændrede jo taktik til hver kamp alt efter hvordan modstanderen stillede op..
                          HVis man har ambitioner om at være tophold, så er et fast koncept nødvendigt
                          Det er rigtigt. Men det forudsætter man har spillerne som magter systemet. Flere af de startende 11, er forhåbentlig ikke i klubben næste sæson. I den situation OB står i,handler det om point. 3 sejre ud af 16
                          mulige ;;;; Så er der altså noget som må ændres.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                            Synes nu ikke man kan bebrejde ham for at blive ved med sit koncept - hvordan skulle de ellers blive bedre til det?? Der mangler simpelthen bare noget kvalitet i truppen... Laaaangt hellere blive ved med konceptet end hvad Michelsen havde gang i. Han ændrede jo taktik til hver kamp alt efter hvordan modstanderen stillede op..
                            HVis man har ambitioner om at være tophold, så er et fast koncept nødvendigt
                            Han stiller op i en 4-2-4. Jeg startede med at skrive det som en karrikatur, men hvis du ser efter i kampene, så står OB reelt i en 4-2-4 i store dele af kampen.

                            Det er et elendigt koncept, og det skal han gå væk fra.

                            Hvis man noterer, hvordan fx FCK spiller den ønskede 4-2-3-1, så står de på en helt anden måde, så der ofte reelt er tale om en 4-4-1-1. Med andre ord, kanterne bidrager mere defensivt og 10eren spiller 10er (!) og ikke hængende angriber.

                            Strukturen er ad helvede til ved Alm og det samme er spillervalget. Sabbi, Frø og Jebali. Det ofrer jo fuldstændigt den centrale midtbane og vores backs.


                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                              Synes nu ikke man kan bebrejde ham for at blive ved med sit koncept - hvordan skulle de ellers blive bedre til det?? Der mangler simpelthen bare noget kvalitet i truppen... Laaaangt hellere blive ved med konceptet end hvad Michelsen havde gang i. Han ændrede jo taktik til hver kamp alt efter hvordan modstanderen stillede op..
                              HVis man har ambitioner om at være tophold, så er et fast koncept nødvendigt
                              Ingen af de to scenarier tak. Alm er fuldstændig fastlåst i sit system, ligesom kenn Nielsen var det. Fordi systemet skal virke, selvom det absolut ikke gør det.
                              michelsen ja, han ændrede efter modstanderen. Det var også slemt.

                              Jeg er med på at holde fast i et koncept fordi det er sådan vi vil spille. Men vi har set 0 procent fremgang i stilen i snart et halvt år. Ingen aftaler virker til at være på plads. Spillerne virker opgivende, og så begynder de at spille for sig selv.

                              Derfor mener jeg Alm må prøve et eller andet alternativ. Evt. Som der nævnes et sted, noget der ligner 4-4-1-1 , 3-5-2 eller den forbudte 4-4-2.
                              Er vi ligefrem så idealistiske at vi hellere vil rykke ned end at ændre noget.? Fordi det "skal virke ".?

                              Jeg er bekymret

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                                Ingen af de to scenarier tak. Alm er fuldstændig fastlåst i sit system, ligesom kenn Nielsen var det. Fordi systemet skal virke, selvom det absolut ikke gør det.
                                michelsen ja, han ændrede efter modstanderen. Det var også slemt.

                                Jeg er med på at holde fast i et koncept fordi det er sådan vi vil spille. Men vi har set 0 procent fremgang i stilen i snart et halvt år. Ingen aftaler virker til at være på plads. Spillerne virker opgivende, og så begynder de at spille for sig selv.

                                Derfor mener jeg Alm må prøve et eller andet alternativ. Evt. Som der nævnes et sted, noget der ligner 4-4-1-1 , 3-5-2 eller den forbudte 4-4-2.
                                Er vi ligefrem så idealistiske at vi hellere vil rykke ned end at ændre noget.? Fordi det "skal virke ".?

                                Jeg er bekymret
                                Jeg er bestemt også bekymret .. meget endda. Forskellen på Kent, Jacob M. og Alm er dog de to første "fik nøglerne til klubben" og der blev købt spillere som de i stor stil pegede på som kunne hjælpe dem i deres foretrukne måde at spille på for at opnå succes. Alm har en sammentømret trup der tilsyneladende ikke harmonere med den måde klubben har fortalt, og aftalt med ham der skal spilles på i flg. strategien. Truppens sammensætning er ikke Alms ansvar, og det er som jeg forstår det i første omgang MHs arbejde at finde spillere til positioner hvor Alm mener der er brug for ekstra og bedre kræfter, og at Alm ikke som sådan peger på navngivne spillere men kun vil pege på generelle typer af spillere der er brug for for at kunne indfri ambitionerne.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X