Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    han har jo en klar spidskompentence - som næsten aldrig bliver bragt i spil når han endelig kommer ind. Forstår jo ikke han ikke er lagt længere frem de gange hvor han er sat ind - og vi har skulle bruge nogle mål - der vil han alt andet lige være noget bedre at sigte efter og så kan hvem der end spiller angriber på det tidspunkt samle nedfaldet op.

    - Men nej kan heller ikke se vi henter en erstatning hvis han sendes videre. JJ, Aron. Kløve, Tarik - der er rigeligt at tage af til de 2 pladser. Opondo, Østrøm osv kunne nok også bruges derinde hvis det skulle være.

    - At jeg måske så godt kunne tænke mig lidt mere kvalitet inde på midten er en anden sag...
    Ja mere kvalitet skal være mere end velkommen…. Jeg tror bare ikke man leder vanvittig meget pt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Nej det tror jeg faktisk heller ikke. Så skal det være fordi man tager en snak med Tarik til jul og bliver enige om han skal videre, men mon ikke han får indtil sommer. Ellers har vi jo Kløve og Tarik som reserver og mulighed for at bringe Østrøm og Tverskov, hvis vi for alvor kommer i skadeskvaler centralt på midtbanen, så ingen alarm antalmæssigt, selvom Okosun skulle videre. Det ændre dog ikke på at det er her der nok skal ske noget, hvis vi skal udvikle os som hold, men så er det nok en mere udover okosun vi skal have afsted.
      Åhhhh Tarik er en svær en. Har set rigtig meget træning med ham. Han har et vildt godt spark og har nogle kvaliteter. Jeg er bare i tvivl om han kan komme op på den hylde vi har brug for.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Åhhhh Tarik er en svær en. Har set rigtig meget træning med ham. Han har et vildt godt spark og har nogle kvaliteter. Jeg er bare i tvivl om han kan komme op på den hylde vi har brug for.
        Ja det kan jeg næsten læse ud af dine updates. Han har sine momenter.
        I kamp kunne jeg godt tænke mig at se ham starte inde, selvom jeg næppe tror det kommer til at ske på denne side af nytår. Det ligner lidt at han ikke kan finde ind i tempoet når han kastes ind i kampens afgørende fase. Han lægger gerne lige ud med et par fejlafleveringer og så bliver det ligesom overskriften, når man ikke får længere tid på banen. Jeg har fornemmelsen af han godt kan tage spillet til sig og få distribueret bolden fornuftigt rundt, men der er nok lige et lag mere der skal på både i tempo og fysisk, som ville være ideelt at få via en udlejning til 1. Division, hvis det kunne lade sig gøre.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Ja det kan jeg næsten læse ud af dine updates. Han har sine momenter.
          I kamp kunne jeg godt tænke mig at se ham starte inde, selvom jeg næppe tror det kommer til at ske på denne side af nytår. Det ligner lidt at han ikke kan finde ind i tempoet når han kastes ind i kampens afgørende fase. Han lægger gerne lige ud med et par fejlafleveringer og så bliver det ligesom overskriften, når man ikke får længere tid på banen. Jeg har fornemmelsen af han godt kan tage spillet til sig og få distribueret bolden fornuftigt rundt, men der er nok lige et lag mere der skal på både i tempo og fysisk, som ville være ideelt at få via en udlejning til 1. Division, hvis det kunne lade sig gøre.
          Vi må se. Jeg syntes bare ikke han udvikler sig sådan helt vildt meget. Ikke i mine mandags træner øjne i hverfald. Hans held kan måske være at der ikke står et nyt stort centralt midtbane talent og banker på til sommer, men jeg vil blive overrasket hvis han lige pludselig forlænger med 3-4 år(så det sker nok snart)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Lyder til de dage er overstået. Men ingen sportschef rammer 100%.
            I mine øjne er Nico dog en glimrende “første” signing der passer perfekt ind og næsten ikke kostede noget.
            Syntes han er godt scoutet og en god start her i “år 0”.

            Det jeg er mest spændt på er når vi henter den første store profil. Det siges jo at vi vil krydre alle talenterne med større profiler end før. Så det bliver spændende at se om vi kan hente større profiler end Kadrii,Jebali og Sabbi. Nogen der virkelig siger “Spar 2”.
            Men det bliver nok først næste sommer
            Det der gav mig mest optimisme ved præsentationen ag strategien var indrømmelsen fra klubben af at man har købt for dårligt ind.
            Nico ligner et ganske fint indkøb men stadig for tidligt at vurdere om han er god nok. Vi har mødt Vejle, Sønderjydske, Viborg og AaB med Nico. Han har ikke været prangende men bestemt heller ikke faldet igennem.

            Ingen sportsdirektør rammer 100% , tænker JH ramte ca 85% men det var så bare i den forkerte ende af skalaen.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Det der gav mig mest optimisme ved præsentationen ag strategien var indrømmelsen fra klubben af at man har købt for dårligt ind.
              Nico ligner et ganske fint indkøb men stadig for tidligt at vurdere om han er god nok. Vi har mødt Vejle, Sønderjydske, Viborg og AaB med Nico. Han har ikke været prangende men bestemt heller ikke faldet igennem.

              Ingen sportsdirektør rammer 100% , tænker JH ramte ca 85% men det var så bare i den forkerte ende af skalaen.
              JH havde dog også ringe forudsætninger ift idag. Ingen talenter at hente op og intet at købe ind for. Hver gang en kontrakt på 100.000 pr måned udløb skulle han finde en til under det halve. Det klarede han desværre ikke særlig godt.
              Og da man til sidst i hans periode i OB fik lidt flere penge mellem hænderne gik man over hans hoved i minimum 1 handel. Kan sgu godt forstå han tog sit tøj og gik.
              Det var op af bakke fra første til sidste dag

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                JH havde dog også ringe forudsætninger ift idag. Ingen talenter at hente op og intet at købe ind for. Hver gang en kontrakt på 100.000 pr måned udløb skulle han finde en til under det halve. Det klarede han desværre ikke særlig godt.
                Og da man til sidst i hans periode i OB fik lidt flere penge mellem hænderne gik man over hans hoved i minimum 1 handel. Kan sgu godt forstå han tog sit tøj og gik.
                Det var op af bakke fra første til sidste dag
                jo jo, men han købte selv alt for dyrt og dårligt ind. vi kan alle nævne flere spillere som fik mindst 1/3 mere i løn end det var nødvendigt for at få en underskrift.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  jo jo, men han købte selv alt for dyrt og dårligt ind. vi kan alle nævne flere spillere som fik mindst 1/3 mere i løn end det var nødvendigt for at få en underskrift.
                  Det kræver vel at du har kendskab til deres løn og det tror jeg ikke du har. JH havde ikke nogen gode fysiske rammer vise frem, og intet fungerende akademi at fremvise. Han har kort sagt kun haft pengepungen at imponere med

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Det kræver vel at du har kendskab til deres løn og det tror jeg ikke du har. JH havde ikke nogen gode fysiske rammer vise frem, og intet fungerende akademi at fremvise. Han har kort sagt kun haft pengepungen at imponere med
                    Lønnen var fremme. Mener det var top 100 i dk som bliv vist.

                    Der har været flere medier som i store træk har vist de samme lønninger.
                    Man kan så vælge ikke at tro på dem, men jeg mener de blev betragtet som valide

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det kræver vel at du har kendskab til deres løn og det tror jeg ikke du har. JH havde ikke nogen gode fysiske rammer vise frem, og intet fungerende akademi at fremvise. Han har kort sagt kun haft pengepungen at imponere med
                      Fandt lige den ene af flere kilder

                      https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...piller/8484905

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Fandt lige den ene af flere kilder

                        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...piller/8484905
                        Jamen det er da fint, men du ved stadig hvad de tjener i, eller har tjent i OB. At påstå de har tjent 30% for meget er på sin vis dumt alene af den grund at hvis nogen vil honorerer et lønkrav er det ingenlunde for meget .. OB har haft muligheden for at sige nej-tak. Det er da muligt at OB betalt mere end gennemsnit de seneste mange år qua deres miserable forhold og middelmådige placeringer, men det er altså business i den verden.
                        Last edited by manner; 05-10-2021, 16:06.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Det kræver vel at du har kendskab til deres løn og det tror jeg ikke du har. JH havde ikke nogen gode fysiske rammer vise frem, og intet fungerende akademi at fremvise. Han har kort sagt kun haft pengepungen at imponere med
                          Hold nu op med at lave historieforfalskning ved at blive ved med at sprede løgnen om, at der intet fungerende akademi var. Nogle af de spillere som OB smykker sig med, når de taler om procenten af spilleminutter fra akademiet (Kasper Larsen og JJT), er lige præcis blevet fostret på akademiet i de år og op til. Og i samme ombæring kan vi smide folk som Eriksen, Falk, Høegh, Greve, Desler og Christian Sørensen i puljen, de har også haft deres gang på akademiet i de år.

                          Kunne mange ting være blevet gjort bedre? Ja, det kunne der helt sikkert, det kan der i øvrigt også stadig i dag, men at hælde det arbejde der blev gjort i de år ned af brættet som inkompetent og ikke fungerende, det er totalt useriøst.

                          Virkeligheden er også, at JH var med til at pisse en ret spændende generation af OB talenter på gulvet. Når man ser, hvor folk som Falk, Høegh, Greve og Desler er henne i dag, og hvilken spillertrup han i øvrigt overtog med folk som Bashkim, Emil Larsen etc, så er det faktisk en skændsel hvor lidt vi fik ud af det både sportsligt og økonomisk.
                          Last edited by Sheed; 05-10-2021, 16:08.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Hold nu op med at lave historieforfalskning ved at blive ved med at sprede løgnen om, at der intet fungerende akademi var. Nogle af de spillere som OB smykker sig med, når de taler om procenten af spilleminutter fra akademiet (Kasper Larsen og JJT), er lige præcis blevet fostret på akademiet i de år og op til. Og i samme ombæring kan vi smide folk som Eriksen, Falk, Høegh, Greve, Desler og Christian Sørensen i puljen, de har også haft deres gang på akademiet i de år.

                            Kunne mange ting være blevet gjort bedre? Ja, det kunne der helt sikkert, det kan der i øvrigt også stadig i dag, men at hælde det arbejde der blev gjort i de år ned af brættet som inkompetent og ikke fungerende, det er totalt useriøst.

                            Virkeligheden er også, at JH var med til at pisse en ret spændende generation af OB talenter på gulvet. Når man ser, hvor folk som Falk, Høegh, Greve og Desler er henne i dag, og hvilken spillertrup han i øvrigt overtog med folk som Bashkim, Emil Larsen etc, så er det faktisk en skændsel hvor lidt vi fik ud af det både sportsligt og økonomisk.
                            Netop

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Jamen det er da fint, men du ved stadig hvad de tjener i, eller har tjent i OB. At påstå de har tjent 30% for meget er på sin vis dumt alene af den grund at hvis nogen vil honorerer et lønkrav er det ingenlunde for meget .. OB har haft muligheden for at sige nej-tak. Det er da muligt at OB betalt mere end gennemsnit de seneste mange år qua deres miserable forhold og middelmådige placeringer, men det er altså business i den verden.
                              Jeg klander ikke spillerne.alle vil maksimere egen løn. Kep er et eksempel som KEP sagde i Onsite så var det kun OB som tilbød ham en kontrakt. Derfor kunne JH have haft is i maven, og have fået ham langt billigere, eller bedre have lyttet til omgivelserne som klart indikerede en spiller på vej ned i niveau. AK kunne på samme vis have været landet meget billigere og AK havde stadig fået noget mere end i Ålborg.
                              JH havde i perioden aldrig under det 6. Højeste budget og fik først en top 6 placering da han blev tvunget til ikke at forlænge Kent.
                              Kort sagt så var et peanuts han sparede på Red Bull kontra det han ødslede væk. Husk på at han selv sagde at han viste at nogle indkøb ikke var gode nok.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                JH havde dog også ringe forudsætninger ift idag. Ingen talenter at hente op og intet at købe ind for. Hver gang en kontrakt på 100.000 pr måned udløb skulle han finde en til under det halve. Det klarede han desværre ikke særlig godt.
                                Og da man til sidst i hans periode i OB fik lidt flere penge mellem hænderne gik man over hans hoved i minimum 1 handel. Kan sgu godt forstå han tog sit tøj og gik.
                                Det var op af bakke fra første til sidste dag
                                Greve, Desler, JJT og Buus blev blandt andre hevet op i de første år JH var i klubben. Jeg forstår ikke, hvorfor folk har det med at slette dem fra historien, godt nok er det ikke nogen Rasmus Falk, men det er vel heller ikke ubrugelige spillere? De 3 der er kommet videre ser da også ud til at klare sig fint.

                                At man ikke havde noget at købe ind for, vil jeg stadig væk fastholde er en sandhed med modifikationer. Han havde bestemt ikke meget at købe ind for, men man gik altså ud og betalte transfers for Spelmann, Kirkeskov, Mikkelsen, O'Brien og Kryger i de år. Vi snakker nok ikke transfers på meget over 500.000-1.000.000, men i samme periode kunne andre klubber så også plukke en Kasper Fisker, AK, Kanstrup, Lerager, Berggreen, Tverskov osv. for lignende penge. Spillere der blev hentet af mindre Superligaklubber nede i divisionerne, hvor OB blev beskyldt at hente for mange fra. Og det klarede han, som du også skriver, ikke særligt godt, nok bl.a. fordi, at han lavede den tåbelige besparelse det var ikke at omgive sig med dygtige folk og scouts der kunne finde de her spillere.

                                Det er utroligt nemt at være bagklog på det her punkt, men jeg mindes at vi også var nogle der dengang undrede os over, hvad perspektiverne var i folk som Kryger, Mikkelsen, Jeppe Hansen osv. Hvis man ville hente de bedste i de rækker, skulle man nok have tilknyttet nogle med et klart bedre kendskab og øje for, hvad for nogle potentialer der åbenlyst gik dernede.

                                Comment

                                Working...
                                X