Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Fcm-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Flot sejr af drengene. Virkeligt dejligt, omend på et lidt spektakulært sejrsmål. Det skal også til en gang imellem.

    Men det hele kan jo væte glemt i næste uge, eller to uger. Med det mener jeg, nu skal holdet holde fast og holde hovedet koldt. Holdet har været i denne situation før, senest efter første kamp sidste år.
    jebali skal ikke begynde at tro han er verdensstjerne, Kasper skal fortsat koncentrere sig, Jørgen skal stadig forsvare, osv. Osv.

    Kom så OB

    Comment


      Mega fed start. Jeg så nogle rigtig fine ting i går, som jeg er spændt på om der kan bygges videre på. Fine udskiftninger, rettidigt, som gav ny energi.
      Hvornår slog vi senest FCM ude i Superligaregi?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
        Mega fed start. Jeg så nogle rigtig fine ting i går, som jeg er spændt på om der kan bygges videre på. Fine udskiftninger, rettidigt, som gav ny energi.
        Hvornår slog vi senest FCM ude i Superligaregi?
        September 19. 1-0. Bash scorede. Men denne sejr var i modsætning fortjent.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
          Flot sejr af drengene. Virkeligt dejligt, omend på et lidt spektakulært sejrsmål. Det skal også til en gang imellem.

          Men det hele kan jo væte glemt i næste uge, eller to uger. Med det mener jeg, nu skal holdet holde fast og holde hovedet koldt. Holdet har været i denne situation før, senest efter første kamp sidste år.
          jebali skal ikke begynde at tro han er verdensstjerne, Kasper skal fortsat koncentrere sig, Jørgen skal stadig forsvare, osv. Osv.

          Kom så OB
          Det er nemlig det. Allerede næste uges kamp imod Randers kan få os til at glemme den her kamp. Endnu engang møder vi et stærkt hjemmehold, men de er i modsætning til Fcm i fuldstændig i balance sammenlignet med sidste sæson, samme træner og vel samme trup så vidt jeg lige ved. Desuden træder de ikke ind i Europa endnu og har ikke det i tankerne inden vores møde.

          Ikke nogen let modstander og slet ikke nogen, hvor vi pludselig skal se enkelte spillere falde 5% fordi der måske ikke er ligeså mange interessante folk på lægterne som til en kamp imod fcm.

          Comment


            Herlig indledning af den nye sæson. Jeg så desværre kun de sidste 20 minutter af kampen fordi vi er på ferie på Kreta, men det jeg så var ikke så forfærdeligt. God kamp af drengene, bare fortsæt de gode takter og tør give de unge indsatstider. Og så elsker jeg bare King Bash, han har et spillemæssigt niveau som er på højeste superliganivaeu.

            Comment


              God start. Som flere noterer: udtrykket var der, og presset var godt. Den slags vinder man kampe på. Vores nye træner har også en tænksom attitude, hvilket jeg værdsætter. Glimrende kontrast til modstandernes træner, som jeg også sætter pris på i øvrigt, men som er en stor fejltagelse i FCM.

              Der var for mange opspilsfejl, særligt på midten. Sabbi gjorde igen ikke en god figur. Frø, derimod, havde et godt og aggressivt indhop, hvor han skabte en del. Jeg håber, han spiller i stedet for Sabbi. Hvordan positioneringen af BK, Jebali, Fenger og Frø/Sabbi skal være bør være fleksibel, også i løbet af kampene.

              Også glimrende indhop af både Kløve og AO.
              Jeg lod også mærke til god lederattitude fra JJ!

              Comment


                Fantastisk start! Så mangler vi bare 2-3 transfers til at styrke momentum og dynamik i truppen!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  God start. Som flere noterer: udtrykket var der, og presset var godt. Den slags vinder man kampe på. Vores nye træner har også en tænksom attitude, hvilket jeg værdsætter. Glimrende kontrast til modstandernes træner, som jeg også sætter pris på i øvrigt, men som er en stor fejltagelse i FCM.

                  Der var for mange opspilsfejl, særligt på midten. Sabbi gjorde igen ikke en god figur. Frø, derimod, havde et godt og aggressivt indhop, hvor han skabte en del. Jeg håber, han spiller i stedet for Sabbi. Hvordan positioneringen af BK, Jebali, Fenger og Frø/Sabbi skal være bør være fleksibel, også i løbet af kampene.

                  Også glimrende indhop af både Kløve og AO.
                  Jeg lod også mærke til god lederattitude fra JJ!
                  Enig. Presset fungerede godt, men i perioder var vi for dårlige til at ramme den første fremadrettede aflevering efter en bolderobring, og derfor fik vi mindre ud af det velorganiserede pres end vi kunne have fået. Jeg lage især mærke til at JJT var en vigtig mand i det organiserede pres, der derfor også ofte endte med bolden som første- eller andenmand efter bolderobring, men som desværre lidt for ofte ikke lykkedes med den fremadrettede aflevering. Med lidt mere skarphed der har vi for alvor et farligt våben i presspillet.
                  Sabbi lykkedes ikke med så meget offensivt, men synes han fungerede upåklageligt i presspillet og han havde også flere vigtige hovedstødsclearinger ved defensive dødbolde. Synes bestemt det virkede til, at attituden var på plads.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Stribetsiden1986 Se indlæg
                    Fantastisk start! Så mangler vi bare 2-3 transfers til at styrke momentum og dynamik i truppen!
                    Tror man venter til sidst i vinduet hvor mange muligheder åbner sig op. Det kan du også høre CV gøre i BIF.
                    Jeg tænker vi ser noget aktivitet de sidste 14 dage

                    Comment


                      Hvad er der i transfer budget? Fordi jeg tror der skal noget ud, før der kan komme noget ind.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Hvad er der i transfer budget? Fordi jeg tror der skal noget ud, før der kan komme noget ind.
                        Ingen ved det rigtigt. Strategien siger jo også at vi skal sælge for 7,5 mill om året. Det mål er heller ikke nået. Så meget afhænger nok af det.
                        Men jeg føler mig overbevist om at vi slår til hvis der dukker en god mulighed op og det kunne der godt gøre sidst i vinduet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Enig. Presset fungerede godt, men i perioder var vi for dårlige til at ramme den første fremadrettede aflevering efter en bolderobring, og derfor fik vi mindre ud af det velorganiserede pres end vi kunne have fået. Jeg lage især mærke til at JJT var en vigtig mand i det organiserede pres, der derfor også ofte endte med bolden som første- eller andenmand efter bolderobring, men som desværre lidt for ofte ikke lykkedes med den fremadrettede aflevering. Med lidt mere skarphed der har vi for alvor et farligt våben i presspillet.
                          Sabbi lykkedes ikke med så meget offensivt, men synes han fungerede upåklageligt i presspillet og han havde også flere vigtige hovedstødsclearinger ved defensive dødbolde. Synes bestemt det virkede til, at attituden var på plads.
                          Helt enig. Vi var sikker ikke god nok at udnytte de bolderobringer men vorespresspil var virkelig klasse. Det var en organiseret pres og ikke mere en eller to spiller som jagtede efter bolden. Vi pressede med fire eller fem mand samtidigt hvor en del lukkede afleveringsmulighederne for boldbesiddende modspiller og det gav rigtig gode bolderobringer. Er virkelig begejstret hvad Andreas Alm skabte i så kort tid. Der var ja flere spillere som udtalte at han arbejder meget detajloriebteret og resultatet ses helt hurtigt. Der er lidt Klopp i AA. Er virkelig allerede stor fan af vores nye træner. Han virker rolig og klar og har åbenbart en rigtig god tilgang til spillere. Han giver klare og rolige beskeder under kampen. Læggede mærke på en situation hvor han opfordrede Max at prøve at gå i en 1 mod 1 dribling og selvom Max tabte duellen fik han med det samme ros for forsøget. Tror de har fundet den helt rigtige træner.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Helt enig. Vi var sikker ikke god nok at udnytte de bolderobringer men vorespresspil var virkelig klasse. Det var en organiseret pres og ikke mere en eller to spiller som jagtede efter bolden. Vi pressede med fire eller fem mand samtidigt hvor en del lukkede afleveringsmulighederne for boldbesiddende modspiller og det gav rigtig gode bolderobringer. Er virkelig begejstret hvad Andreas Alm skabte i så kort tid. Der var ja flere spillere som udtalte at han arbejder meget detajloriebteret og resultatet ses helt hurtigt. Der er lidt Klopp i AA. Er virkelig allerede stor fan af vores nye træner. Han virker rolig og klar og har åbenbart en rigtig god tilgang til spillere. Han giver klare og rolige beskeder under kampen. Læggede mærke på en situation hvor han opfordrede Max at prøve at gå i en 1 mod 1 dribling og selvom Max tabte duellen fik han med det samme ros for forsøget. Tror de har fundet den helt rigtige træner.
                            Synes nu egentlig også MH fik sat fint skik på presspillet i kampene imod Aab og Lyngby i foråret, så Alm skal ikke have hele fortjenesten, men det jeg bider særligt mærke i er vores evne til at skabe chancer ud af det. Ser man f.eks. tilbage på kampene imod Lyngby og aab, så var det måske ikke så meget genpresset som gav mål eller chancer, men mere det faktum at vi fik lagt et vedvarende pres. Igår fik vi så heller ikke slået kapital af genpresset i form af mål, men til gengæld fik både Jebali, Kadrii og Lieder tre kongechancer som følge af vores genpres. Vi har derfor lagt på ift. at løbe rigtigt for hinanden på kontrachanerne og det lover rigtig godt. Specielt fordi det var imod et rutineret forsvar som fcm's. Kan vi gøre det imod dem kan vi gøre det imod alle hold i ligaen, men det kræver vi holder niveauet. Vi var også højt oppe og flyve sidste år ovenpå FCK-kampen, men derfra har vi bestemt ikke haft mange roser til overs for holdet eller trænerteamet, indtil igår.

                            ​​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Synes nu egentlig også MH fik sat fint skik på presspillet i kampene imod Aab og Lyngby i foråret, så Alm skal ikke have hele fortjenesten, men det jeg bider særligt mærke i er vores evne til at skabe chancer ud af det. Ser man f.eks. tilbage på kampene imod Lyngby og aab, så var det måske ikke så meget genpresset som gav mål eller chancer, men mere det faktum at vi fik lagt et vedvarende pres. Igår fik vi så heller ikke slået kapital af genpresset i form af mål, men til gengæld fik både Jebali, Kadrii og Lieder tre kongechancer som følge af vores genpres. Vi har derfor lagt på ift. at løbe rigtigt for hinanden på kontrachanerne og det lover rigtig godt. Specielt fordi det var imod et rutineret forsvar som fcm's. Kan vi gøre det imod dem kan vi gøre det imod alle hold i ligaen, men det kræver vi holder niveauet. Vi var også højt oppe og flyve sidste år ovenpå FCK-kampen, men derfra har vi bestemt ikke haft mange roser til overs for holdet eller trænerteamet, indtil igår.

                              ​​​​​​
                              De har også øvet det pres i mange timer i opstarten. Og set video i lige så mange hvor AA har fortalt hvordan,hvorhen og hvornår de forskellige skal løbe hen. Hvem tager hvem. Her er det en kæmpe fordel at rollerne er delt op i 2*6`ere, 1*9`er, 1*10`er og 2 kanter. Alle spillere ved hvilken position de er i spil til og skal lære hvordan man presser i de forskellige roller. Nogle skal så lære lidt mere fra håndbogen end andre, men indtil videre ser det fint ud.

                              Så må vi se hvad vi gør når vi møder hold der står lavt og sparker bolden ud. Så kan vi altid spille Okosun kortet hvis nødvendigt

                              Comment


                                Ro på venner. Lad os glæde os men alligevel bevare fødderne på jorden. FCM er ikke et hold, men mange single spillere på samme hold.
                                sidste sæson fik holdet FCK til at ligne FC Zulu.

                                Comment

                                Working...
                                X