Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Janus Blond, den fyiske træner, forlænger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Janus Blond, den fyiske træner, forlænger.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...isk-traener_2/

    Hvad tænker i egentlig om det?
    Som udenforstående synes jeg den forlængelse er en smule ... underlig, al den stund at I har vadet i skader.


    Edit:? ... "fysiske", jeg kan ikke ændre det.
    Last edited by Entusiastens; 15-06-2021, 19:13.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    #2
    Enig, og ved at flere spillere bestemt ikke er JB fan

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...isk-traener_2/

      Hvad tænker i egentlig om det?
      Som udenforstående synes jeg den forlængelse er en smule ... underlig, al den stund at I har vadet i skader.
      Jeg har gerne set en "opdatering" på den post. Synes han kører en for hård stil, men det er jo nok et spørgsmål om "religion" !
      Last edited by Online; 15-06-2021, 12:11.

      Comment


        #4
        "Som en del af klubbens nye strategi er han med til at udarbejde klare procedurer for, hvordan vi sikrer, at vores spillere opnår det højest mulige fysiske niveau indenfor hurtighed, løbekapacitet og resilience, og derfor er vi rigtig glade for denne aftale, siger sportschef i OB, Michael Hemmingsen."
        Så man er nu ved at udarbejde "KLARE PROCEDURER" så måske der kommer lidt forandring i hensigt af den fysiske træning? Selvom det er vel ret sent for en prof. fodboldklub at skabe de først nu...
        Derudover er JB vel den rigtige fyr for Hemmes "bare trænere hårdere"-tilgang. Om ha er den rette fyr for holdet? Skadehistorien i truppen kræver vel at der forændres noget: det kan være personer eller metoder (eller begge).
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Enig, og ved at flere spillere bestemt ikke er JB fan
          Jeg ved også om flere spillere der ikke bryder sig om Blond eller hans arbejde, også spillere som jeg ikke umiddelbart vil vurdere er vattede "curling" børn der bare ikke bryder sig om at skulle arbejde hårdt, så jeg er meget lidt imponeret over kontraktforlængelsen. Men som andre også skriver så passer Blond jo glimrende til Hemmingsens stil, og så er det jo bedøvende at man som udenforstående fan mener at den oldnordiske forstokkede stil høre en anden tid til.

          Spændende at se hvordan skadessituationen bliver under Alm

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Enig, og ved at flere spillere bestemt ikke er JB fan
            Det er noget tid siden jeg har set en træning med OB, men jeg har set Blond fremstå, well ... ikke specielt kompetent på det menneskelige plan.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              "Som en del af klubbens nye strategi er han med til at udarbejde klare procedurer for, hvordan vi sikrer, at vores spillere opnår det højest mulige fysiske niveau indenfor hurtighed, løbekapacitet og resilience, og derfor er vi rigtig glade for denne aftale, siger sportschef i OB, Michael Hemmingsen."
              Så man er nu ved at udarbejde "KLARE PROCEDURER" så måske der kommer lidt forandring i hensigt af den fysiske træning? Selvom det er vel ret sent for en prof. fodboldklub at skabe de først nu...
              Derudover er JB vel den rigtige fyr for Hemmes "bare trænere hårdere"-tilgang. Om ha er den rette fyr for holdet? Skadehistorien i truppen kræver vel at der forændres noget: det kan være personer eller metoder (eller begge).
              Jeg håber at deres klare procedure for at opnå det højest mulige fysiske niveau tager udgangspunkt i den enkelte spiller, men jeg har min tvivl. Generelt er det ikke mit indtryk at individuelt tilpasset træning, det være sig fysisk såvel som i spillet med bolden, fylder specielt meget i OB.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                Jeg håber at deres klare procedure for at opnå det højest mulige fysiske niveau tager udgangspunkt i den enkelte spiller, men jeg har min tvivl. Generelt er det ikke mit indtryk at individuelt tilpasset træning, det være sig fysisk såvel som i spillet med bolden, fylder specielt meget i OB.
                Tror desværre du har ret og de mere eller mindre kører "one-size-fits-all"

                Comment


                  #9
                  Fra "Stemmer i Ådalen" d. 19. januar 2021

                  "Der er stor opmærksomhed på skadesfrekvensen og balancen mellem hård træning og at undgå skader.

                  Citat fra artiklen:

                  “Det tager lang tid at implementere en hårdere linje rent fysisk. Man har en sammensat spillertrup, der er trænet på én bestemt måde, og når man så pludselig skruer op for det, skal man vurdere, hvor hurtigt, man kan gøre det. Det har jeg også lært noget om, for da vi kom tilbage fra corona-nedlukning, fik vi mange skader. Der var jeg med til at skrue op. Vi puttede stor belastning på og øgede niveauet markant. Det var der nogen, der bukkede under for, og hver skade gjorde ondt på mig. Jeg stod på mål for meget, men jeg kiggede også på de tal, som de spillere, der klarede det, præsterede i kampen. De tal, vi havde fysisk der, er de bedste i min tid i klubben. Dem der kom igennem nåleøjet, løftede deres fysiske niveau, men der var for mange, der ikke kom igennem, og det var noget rigtig møg. Det har vi lært af nu, og vi har inddelt vores spillere ud fra, hvem der kan tåle hvad. Nogle spillere kan træne meget. Nogle er en mellemgruppe, som vi skal vurdere på dagen. Og en tredje gruppe spillere består af spillere, hvor der skal tages hensyn og have nogle andre programmer.”"

                  Fint, han (de) har lært af det, men burde han ikke vide det på forkant i sådan et vigtigt job ?

                  Når folk bukker under, hvorfor stopper man så ikke hurtigere op og genovervejer situationen ?

                  Beklager, men synes det virker ekstremt amatøragtigt / inkompetent

                  Comment


                    #10
                    For helvede. Det er ikke en elevplads, hvor man starter fra nul og undervejs lærer af alle sine fejl og følgende skader til nøglespillere!

                    Selvfølgelig skal man lære og hele tiden optimere ud fra det input man får, men hvor amatøragtigt er det IKKE at have den helt basale forståelse for individuelle fysiske forskelle i elitesport? Tre grupper lyder nærmest som børnehaven jo! HVER ENKELT SPILLER SKAL TRÆNES OG BEHANDLES OPTIMALT. INDIVIDUELT! Det er dér, du finder procenterne hos hver enkelt spiller.

                    Tænk, hvad vi kunne have fået ud af truppen med optimal behandling over de seneste to år.


                    Jeg er helt ærligt rystet. Vi er i 2021, Odense Boldklub!

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                      Fra "Stemmer i Ådalen" d. 19. januar 2021

                      "Der er stor opmærksomhed på skadesfrekvensen og balancen mellem hård træning og at undgå skader.

                      Citat fra artiklen:

                      “Det tager lang tid at implementere en hårdere linje rent fysisk. Man har en sammensat spillertrup, der er trænet på én bestemt måde, og når man så pludselig skruer op for det, skal man vurdere, hvor hurtigt, man kan gøre det. Det har jeg også lært noget om, for da vi kom tilbage fra corona-nedlukning, fik vi mange skader. Der var jeg med til at skrue op. Vi puttede stor belastning på og øgede niveauet markant. Det var der nogen, der bukkede under for, og hver skade gjorde ondt på mig. Jeg stod på mål for meget, men jeg kiggede også på de tal, som de spillere, der klarede det, præsterede i kampen. De tal, vi havde fysisk der, er de bedste i min tid i klubben. Dem der kom igennem nåleøjet, løftede deres fysiske niveau, men der var for mange, der ikke kom igennem, og det var noget rigtig møg. Det har vi lært af nu, og vi har inddelt vores spillere ud fra, hvem der kan tåle hvad. Nogle spillere kan træne meget. Nogle er en mellemgruppe, som vi skal vurdere på dagen. Og en tredje gruppe spillere består af spillere, hvor der skal tages hensyn og have nogle andre programmer.”"

                      Fint, han (de) har lært af det, men burde han ikke vide det på forkant i sådan et vigtigt job ?

                      Når folk bukker under, hvorfor stopper man så ikke hurtigere op og genovervejer situationen ?

                      Beklager, men synes det virker ekstremt amatøragtigt / inkompetent
                      Fuldstændigt himmelråbende tilgang til den fysiske træning og vildt at man i en prof klub har plads til en nøglemedarbejder der åbenbart skal lære de ting på jobbet

                      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...til-en-mod-en/

                      Dette gamle interview fra Eske efter hans skifte til SønderjydskeE fortæller også lidt historien om en "one-size-fits-all" tilgang i klubben generelt.

                      "Jeg mærker det gennem mange samtaler, meget video-gennemgang og vi snakker om mange små ting. Jeg får det trænet på en anderledes måde. Jeg synes, man er bedre til at fokusere på den individuelle spiller og på hvad han skal gøre bedre, og så samle de led til en holdindsats.

                      I OB var det måske mere hele holdet, der var noget i vejen med og som hele holdet skulle lave om. Her er der mere fokus på de små ting."

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...isk-traener_2/

                        Hvad tænker i egentlig om det?
                        Som udenforstående synes jeg den forlængelse er en smule ... underlig, al den stund at I har vadet i skader.
                        jeg tænker det er en logisk forlængelse når man tænker på hvem sportschefen er….

                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                          jeg tænker det er en logisk forlængelse når man tænker på hvem sportschefen er….
                          ja vi går ikke efter de bedste kompetencer. Må håbe ALM kan ændre på dinosaurs tilgangen i klubben.

                          Comment


                            #14
                            Det kunne være værre … https://www.bt.dk/fodbold/esbjerg-ta...ende-sprogbrug
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #15
                              Janus Blond har sagt sit job op i OB efter fem år i klubben. I denne podcast snakker vi med ham om hans tid i Ådalen, hvorfor han stopper, hvad der skal ske nu, og hvordan det er at blive peget på, når spillerne er skadet.
                              Han fortæller nogle meget interessante ting, og slutter af med en ganske sjov historie. Det er et lyt værd.
                              (Det kan også høres, hvor du ellers lytter til dine podcasts).

                              Podcast: Fem år med Janus Blond - OBstruktion

                              Comment

                              Working...
                              X