Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Christian Eriksen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Er jeg den eneste der synes det tog alt for lang tid før vi fik at vide at Christian var i live igen. Det skete jo allerede efter første stød med hjertestarter. Vi sad jo med hjertet i halsen i mindst en time. Og det første positive var rygter om en fotograf der havde set han havde åbnet øjnene.
    Der har endnu ikke været kritik af dette, men det fatter jeg ikke. Ville som sikkert mange andre, inkl hans familie, have fået det at vide meget tidligere. Hvorfor fik vi det ikke.
    Kunne forestille mig at det har noget med persondataloven at gøre.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Er jeg den eneste der synes det tog alt for lang tid før vi fik at vide at Christian var i live igen. Det skete jo allerede efter første stød med hjertestarter. Vi sad jo med hjertet i halsen i mindst en time. Og det første positive var rygter om en fotograf der havde set han havde åbnet øjnene.
      Der har endnu ikke været kritik af dette, men det fatter jeg ikke. Ville som sikkert mange andre, inkl hans familie, have fået det at vide meget tidligere. Hvorfor fik vi det ikke.
      1: Familien er de første, der får besked, og det skal de ikke have gennem pressen - derfor går der altid længere for os andre.
      2: Det kan godt være, at han kom tilbage på første stød, men hvis du har haft hjertestop - og især under så unormale omstændigheder (tænker Eriksens alder) - så kan man ikke bare umiddelbart tage for givet, at der ikke kan komme flere problemer. Paramedicinerne ved heller ikke, hvad der har gjort, at han fik hjertestop. Så det ville have været uprofessionelt og direkte uetisk overfor familien at melde ud, at han var OK.

      I den type situationer må man bare leve med usikkerheden; det hører med til så alvorlige tilfælde.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        Er jeg den eneste der synes det tog alt for lang tid før vi fik at vide at Christian var i live igen. Det skete jo allerede efter første stød med hjertestarter. Vi sad jo med hjertet i halsen i mindst en time. Og det første positive var rygter om en fotograf der havde set han havde åbnet øjnene.
        Der har endnu ikke været kritik af dette, men det fatter jeg ikke. Ville som sikkert mange andre, inkl hans familie, have fået det at vide meget tidligere. Hvorfor fik vi det ikke.
        Undskyld mit franske, men jøsses for et indlæg. Mener du at læger og/eller sundhedspersonalet der arbejdede med CE lige skulle holde et lille pressemøde midt i al hektikken og arbejdet med at holde ham i live for at tilfredsstille alle os andre Der har sandsynligvis ikke været kritik fordi der intet at kritisere er.
        Last edited by manner; 19-06-2021, 14:32.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Undskyld mit franske, men jøsses for et indlæg. Mener du at læger og/eller sundhedspersonalet der arbejdede med CE lige skulle holde et lille pressemøde midt i al hektikken og arbejdet med at holde ham i live for at tilfredsstille alle os andre Der har sandsynligvis ikke været kritik fordi der intet at kritisere er.
          Det er naturligvis svært at give nogen form for melding, og også helt korrekt at skærme ham fra tv-optagelser, den største fejl er at filme hans hjertemassage og billeder af ham hvor han faktisk var død og viderebringe dette, helt utilstedeligt og unødvendigt. Er fra Middelfart og som 10.000 viś af andre var det en forfærdelig opleveses som sidder i alle der kender lidt til ham og hans familie.

          Comment


            #20
            Nok en lidt for vild tanke. Men tænk hvis CE vælger at vende hjem til DK og Odense nu, og havde lyst til at bidrage med noget til OB… ( Håber på alle tænkelige måder at CE fortsat bliver i udlandet og holder sin flotte karriere ved lige og af helt naturlige grunde først vender hjem når tidspunktet er rigtigt )

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

              Det er naturligvis svært at give nogen form for melding, og også helt korrekt at skærme ham fra tv-optagelser, den største fejl er at filme hans hjertemassage og billeder af ham hvor han faktisk var død og viderebringe dette, helt utilstedeligt og unødvendigt. Er fra Middelfart og som 10.000 viś af andre var det en forfærdelig opleveses som sidder i alle der kender lidt til ham og hans familie.
              Personligt finder jeg det grænseoverskridende at læger fra Tottenham og en af de tyske læger der havde CE i hænderne da krisen var på sit højeste går i medierne og oplyser om hvad deres professionelle vurdering af CEs hjerte er, og hvad de første ord CE sagde efter hans hjerte var startet igen var. Respektløst vil jeg mene det er .. vi andre har ingen ret til eller krav på at vide sådanne helt private og personlig ting.

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af AKB77 Se indlæg
                Nok en lidt for vild tanke. Men tænk hvis CE vælger at vende hjem til DK og Odense nu, og havde lyst til at bidrage med noget til OB… ( Håber på alle tænkelige måder at CE fortsat bliver i udlandet og holder sin flotte karriere ved lige og af helt naturlige grunde først vender hjem når tidspunktet er rigtigt )
                Vi er nok mange der har tænkt samme tanke men det virker ikke realistisk. Tror bestemt CE har en eller anden form for kærlighed til klubben. Men derfra og så til at vende tilbage for at spille… Det tror jeg desværre ikke på..
                Men det virker til at Odense er hans hjem så mon ikke at hans børn skal spille der og at på et tidspunkt spiller noget senior bold

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af AKB77 Se indlæg
                  Nok en lidt for vild tanke. Men tænk hvis CE vælger at vende hjem til DK og Odense nu, og havde lyst til at bidrage med noget til OB… ( Håber på alle tænkelige måder at CE fortsat bliver i udlandet og holder sin flotte karriere ved lige og af helt naturlige grunde først vender hjem når tidspunktet er rigtigt )
                  Syntes ikke det er en vild tanke og jeg syntes hans beslutning bliver meget spændende, virker på ingen måde usandlynligt at han vil bidrage med noget i OB, han er jo også næsten nærmeste nabo.

                  Tænker at Inter gerne også gerne kunne tænke at beholde ham nogle år, her kan han helt sikkert også bidrage med noget hvis det ikke bliver på banen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

                    Syntes ikke det er en vild tanke og jeg syntes hans beslutning bliver meget spændende, virker på ingen måde usandlynligt at han vil bidrage med noget i OB, han er jo også næsten nærmeste nabo.

                    Tænker at Inter gerne også gerne kunne tænke at beholde ham nogle år, her kan han helt sikkert også bidrage med noget hvis det ikke bliver på banen.
                    Kan ikke forestille mig han bliver i Italien og Inter. Han ryger til et andet land hvis man kan blive enige om en pris

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Kan ikke forestille mig han bliver i Italien og Inter. Han ryger til et andet land hvis man kan blive enige om en pris
                      Jeg tror nok heller ikke han kommer til at spille i Italien, spørgsmålet er nok om han kommer til at spille igen, det bliver vi nok klogere på indenfor de næste måneder. Tænker blot at han kan være et aktiv for en stor klub som Inter han er jo ekstrem vellidt i Italien. Tror bestemt heller ikke han kommer til at spille for OB, men han kan have så mange andre roller afgængig af hans fremtidige ambitioner. Han er et meget fint meneske, ved at han bruge tid på specialskole børn indimellem når han er i Middelfart, ligesom han har fuldt sine gamle holdkameratter når han er i Middelfart. Skriver også hilsner ved fødselsdage og lignende. Lidt en drøm hvis han kan blive et aktiv på et eller andet tidspunkt i OB, han kan være et stort forbilled for vores unge spillere.
                      Helt nede på jorden type, sådan er Rasmus Falk forøvrigt også.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

                        Jeg tror nok heller ikke han kommer til at spille i Italien, spørgsmålet er nok om han kommer til at spille igen, det bliver vi nok klogere på indenfor de næste måneder. Tænker blot at han kan være et aktiv for en stor klub som Inter han er jo ekstrem vellidt i Italien. Tror bestemt heller ikke han kommer til at spille for OB, men han kan have så mange andre roller afgængig af hans fremtidige ambitioner. Han er et meget fint meneske, ved at han bruge tid på specialskole børn indimellem når han er i Middelfart, ligesom han har fuldt sine gamle holdkameratter når han er i Middelfart. Skriver også hilsner ved fødselsdage og lignende. Lidt en drøm hvis han kan blive et aktiv på et eller andet tidspunkt i OB, han kan være et stort forbilled for vores unge spillere.
                        Helt nede på jorden type, sådan er Rasmus Falk forøvrigt også.
                        Hvorfor skulle han da ikke komme til at spille igen ? :) Blind fra Ajax / Holland spiller da rigtig mange kampe. Og han har selv sådan en hjerte ting som Eriksen nu har fået

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                          Hvorfor skulle han da ikke komme til at spille igen ? :) Blind fra Ajax / Holland spiller da rigtig mange kampe. Og han har selv sådan en hjerte ting som Eriksen nu har fået
                          Og mange andre fodboldspillere på højt plan er stoppet efter at have fået en ICD, som er en pacemaker, der kan give stød.

                          Nogle læger fraråder fysisk aktivitet på topplan; andre gør ikke. I sidste ende er det op til spilleren, hvordan denne har det. Selvfølgelig sammenholdt med at nogle ligaer slet og ret ikke tillader det.

                          CE døde foran sin familie. Heldigvis blev han genoplivet. Jeg selv havde stillet støvlerne på hylden, men professionelle sportsfolk er gjort af noget andet. Nu skal han bare have fred og ro og mærke efter.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                            Hvorfor skulle han da ikke komme til at spille igen ? :) Blind fra Ajax / Holland spiller da rigtig mange kampe. Og han har selv sådan en hjerte ting som Eriksen nu har fået
                            Der er ikke to situationer / udfald / psyker, som er de samme... så det er lidt at sammenligne æbler og pærer (kunne bedre forstå dig, hvis vi talte om et brækket ben eller fiberskade).

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                              Hvorfor skulle han da ikke komme til at spille igen ? :) Blind fra Ajax / Holland spiller da rigtig mange kampe. Og han har selv sådan en hjerte ting som Eriksen nu har fået
                              Selvfølgelig er der da mulighed for at han kan komme til at spille igen, og syntes det er fint hvis han vælger det. Syntes også det er fint hvis han vælger at stoppe.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Og mange andre fodboldspillere på højt plan er stoppet efter at have fået en ICD, som er en pacemaker, der kan give stød.

                                Nogle læger fraråder fysisk aktivitet på topplan; andre gør ikke. I sidste ende er det op til spilleren, hvordan denne har det. Selvfølgelig sammenholdt med at nogle ligaer slet og ret ikke tillader det.

                                CE døde foran sin familie. Heldigvis blev han genoplivet. Jeg selv havde stillet støvlerne på hylden, men professionelle sportsfolk er gjort af noget andet. Nu skal han bare have fred og ro og mærke efter.
                                Lige præcist det sidste tror jeg bliver centralt. Og så lægernes vurdering af risiko ved at spille. Og så er der familiens coping med det; det har ikke været skide sjovt for hans kæreste. Men hvis han selv bliver for mærket af det, så kan karrieren hurtigt være slut. Der er mange faktorer i det - jeg håber mest for ham, at han bliver helt frisk og kan spille videre på højeste hylde.

                                Comment

                                Working...
                                X