Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AaB 7.5.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Offsiden VAR clear & OBvious

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...0-cm-er-meget/

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Tak! Så var jeg ikke helt galt på den. Synes det er vildt, at dén situation er blevet den nyeste store syndebuk for hvad der er galt med VAR. Det er jo udelukkende konteksten, der gør den særlig. Havde det været midt i kampen, og vi havde ført 3-0 havde den nok ikke fået samme opmærksomhed. Så det har været en meget usaglig kritik af VAR lige i denne situation.

      Problemet er jo naturligvis, at vi skal helt frem til nu, for at få den endelige afklaring og forklaring fra de ansvarlige. Havde vi haft den med det samme eller umiddelbart efter kampen, så havde det virkelig gavnet debatten og ikke mindst mindsket kritikken af VAR. Så for deres egen skyld bør de kigge på om den proces kan fremskyndes. Så slipper vi også for at se KEP stå og få et mindre sammenbrud over kendelsen umiddelbart efter kampen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

        Tak! Så var jeg ikke helt galt på den. Synes det er vildt, at dén situation er blevet den nyeste store syndebuk for hvad der er galt med VAR. Det er jo udelukkende konteksten, der gør den særlig. Havde det været midt i kampen, og vi havde ført 3-0 havde den nok ikke fået samme opmærksomhed. Så det har været en meget usaglig kritik af VAR lige i denne situation.

        Problemet er jo naturligvis, at vi skal helt frem til nu, for at få den endelige afklaring og forklaring fra de ansvarlige. Havde vi haft den med det samme eller umiddelbart efter kampen, så havde det virkelig gavnet debatten og ikke mindst mindsket kritikken af VAR. Så for deres egen skyld bør de kigge på om den proces kan fremskyndes. Så slipper vi også for at se KEP stå og få et mindre sammenbrud over kendelsen umiddelbart efter kampen.
        Det kan godt være den er soleklar, men er den så soleklar, så skal dommerne i VAR-rummet lukke den hurtigere. Jeg nåede at forlade min plads på stadion i raseri og nå helt ned til min bil og tænde radioen, hvor jeg så kunne høre den var underkendt inden beslutningen om underkendelsen fandt sted. Sådan synes jeg VAR dræber det hele lidt. Jeg er ellers fortaler for VAR ved lige netop offsides, da man før VAR så ofte så klare offsider blev overset. Det skal være så milimeterpræcist at der skal bruges tid på at tegne det præcist op flere gange for at være sikker på om den er der eller ej.

        Comment


          At folk hopper på den limpind, at man med de begrænsede kameravinkler vi har på Superligakampe, kan måle i hvilket nanosekund bolden præcist slipper foden i afleveringsøjeblikket og man dernæst ned til få centimeter kan bedømme afstanden mellem lemmerne på to personer, og at det vel at mærke skal gøres indenfor få minutter, siger lidt om hvor dumme fodboldfans nogle gange kan være.

          Det er et stort bedrag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Men så mangler stadig en forklaring hvorfor VAR greb ikke ind da Jebali blev snydt om klokkeklar straffe i første halvleg. Kom så, Michael Johansen, det vil jeg meget gerne høre!
            ​​​De ødelægger meget i fodbolden med VAR, men hvis vi skal leve med VAR nu så kan vi vel forvente at man bruger der til mindst fornuftigt.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Men så mangler stadig en forklaring hvorfor VAR greb ikke ind da Jebali blev snydt om klokkeklar straffe i første halvleg. Kom så, Michael Johansen, det vil jeg meget gerne høre!
              ​​​De ødelægger meget i fodbolden med VAR, men hvis vi skal leve med VAR nu så kan vi vel forvente at man bruger der til mindst fornuftigt.
              Helt enig. Det mærkeligt der slet ikke har været fokus på på det straffe Jebali blev snydt for nu er har så travlt med den VAR situation sidst i kampen. Da det jo var et klokke klart straffe

              Comment


                Så kan det være at KEP kan holde sin kæft!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  Så kan det være at KEP kan holde sin kæft!
                  Det er altid en god idé, ligegyldigt hvad det handler om.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment

                  Working...
                  X