Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AaB 7.5.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
    Det er ikke ligefrem fordi kommentatorerne gør noget som helst godt for folkestemningen omkring VAR og dommerne. De var satme hurtige til helt at afskrive beslutningen.
    Jeg synes, det ret tydeligt så ud som om Pricas røde sko var foran Østrøms hvide sko. Og dermed helt korrekt offside. Producerne må simpelthen til at zoome ind og highlighte, så vi ikke sidder tilbage med tvivlsspørgsmål og kamp efter kamp skal blive fortvivlede over, hvad det er der ligger til grund for dommene.
    Det er ikke dét, det handler om.

    Fodbold er ikke centimeter og millimeter og spilstop. Fodbold er en dommer, der dømmer - på godt og ondt.
    VAR fjerner sportens sjæl.

    Nok bevingede ord. God kamp af drengene. Stor fysisk tilstedeværelse. AT er vild. Smukt mål af BK - som jeg har været efter.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af obcph Se indlæg

      Ikke helt korrekt, i dit scenarie vil den hedde 37 Lyngby og 36 OB. Så vi skal bare have 1 point mod et af de 3 nederste hold, så er vi sikret på målscoren.
      7. pladser er dog langt væk i min optik, da vi ikke har flere indbyrdes kampe mod de to som ligger over os.
      ja selvfølgelig - men ja den 7. plads er jeg træt af der bliver til stadighed bliver snakket om - der skal lukkes helt ned for risikoen for nedrykning.

      Comment


        off-topic: har MH fået bleget sine tænder ???

        Comment


          Det var dejligt at se en glad og ret afslappet Michael H.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Det var dejligt at se en glad og ret afslappet Michael H.
            enig - stadig ikke det han er bedst til - men tydeligt at han var mere afslappet, og det klædte ham

            Comment


              Hvad sker der, hvis SJE vinder pokalen. Er det så 8.pladsen der giver PLAY-off?

              Comment


                Syntes godt nok også TV gør alt for at vride hver eneste lille dråbe dramatik ud af alverdens (mulige) fejlkendelser. Det gjorde de før VAR, og meningen var vel så at vi skulle slippe for fejlkendelser - men det vil jo altid være et skøn. Er hans tå i off side - ja så er der off side, det er vel ret binært på den måde, reglerne siger mig bekendt ikke noget om at man må være 3 eller 5 eller 20 cm i off side før den skal dømmes.

                Men fan af skidtet - det er jeg ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                  Hvad sker der, hvis SJE vinder pokalen. Er det så 8.pladsen der giver PLAY-off?
                  hørte noget om det - mener det var i Mediano....og ja næsten. For Sønderjydske skal så også nuppe 7. pladsen før 8 pladsen bliver bragt i spil

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Det var dejligt at se en glad og ret afslappet Michael H.
                    Enig. Første gang jeg har set ham tilpas foran skærmen.

                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-i-var-drama

                      "Aron Thrandarson viste sig også flot frem foran hjemmepublikummet. AaB-spillerne havde svært ved at håndtere islændingen, der med sit drive og tekniske færdigheder var en stor mundfuld for nordjyderne"

                      Ja, det virker som Aron steppede op teknisk sidst om flere niveauer. Kæft, en klasse udvikling.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
                        Det er ikke ligefrem fordi kommentatorerne gør noget som helst godt for folkestemningen omkring VAR og dommerne. De var satme hurtige til helt at afskrive beslutningen.
                        Jeg synes, det ret tydeligt så ud som om Pricas røde sko var foran Østrøms hvide sko. Og dermed helt korrekt offside. Producerne må simpelthen til at zoome ind og highlighte, så vi ikke sidder tilbage med tvivlsspørgsmål og kamp efter kamp skal blive fortvivlede over, hvad det er der ligger til grund for dommene.
                        Måske, men spontane følelser er bare så essentielle i fodbold, at prisen for at få en ekstremt marginal offside, som ingen - som i absolut ingen - kan opfatte uden ekstra teknologisk hjælp, korrekt er alt for høj. Når al jubel og ærgrelse bliver betinget smadres spillets essens.

                        Comment


                          Bashkim må efterhånden også allerede have overbevist tvivlerne herinde på forum. Han er så afsindig vigtig for os

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-i-var-drama

                            "Aron Thrandarson viste sig også flot frem foran hjemmepublikummet. AaB-spillerne havde svært ved at håndtere islændingen, der med sit drive og tekniske færdigheder var en stor mundfuld for nordjyderne"

                            Ja, det virker som Aron steppede op teknisk sidst om flere niveauer. Kæft, en klasse udvikling.
                            Han har jo ikke rigtigt været brugt og mår han har så forkert så måske har han ikke udviklet sig men været sådan hele tiden .. man vidste det bare ikke …
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Det er ikke dét, det handler om.

                              Fodbold er ikke centimeter og millimeter og spilstop. Fodbold er en dommer, der dømmer - på godt og ondt.
                              VAR fjerner sportens sjæl.

                              Nok bevingede ord. God kamp af drengene. Stor fysisk tilstedeværelse. AT er vild. Smukt mål af BK - som jeg har været efter.
                              Det skal siges, at jeg er imod VAR. Det er ikke implementeret på en fair og konsekvent måde, og i stedet for at hjælpe dommerne, så har det sat dem endnu mere under pres.

                              Min anke er, at jeg rent faktisk synes, at den var ret tydelig i går. Pricas fod er ret tydeligt længere fremme en Østrøms. Vi snakker derfor en fodviddes penge og ikke “et par centimenter” eller “få milimeter” som kommentatorerne og mange her i debatten efter beskriver det som. Dét synes jeg producerne manglede at highlighte, så vi også kan tage det med i debatten.

                              Men det er muligvis bare mig, der er ekstremt farvet, når jeg ser den som tydelig. Og så kan jeg slet ikke have ondt af AaB, når vi bliver frarøvet et klokkeklart straffespark tidligere i kampen. Det er der godt nok heller ikke meget fokus på. Réelt set er det vel os, der blev røvrendt mest af VAR i går. Et klokkeklart straffe overfor en teknisk set korrekt dømt offside.

                              Comment


                                Jeg orker næsten ikke at kommentere på VAR. Det må simpelthen ikke være indkørt godt nok i superligaen, siden vi så ofte skal diskutere både tvivlskendelser, men også åbenlyse straffespark og mål, som VAR vælger at se stort på. Jeg er fan af VAR, men ikke i det nuværende format i superligaen. De bør tage en sæson hvor det droppes og så få det genimplementeret med et menitiøs regelsæt for brugen af det.
                                Det har spillet fallit og selvom vi snydes for straffe, så kan jeg godt forstå at Aab er rasende i dag, for vi har set tonsvis af mål i superligaen, hvor hvis man tegnede det op som i PL nok kunne har underkendt 10+ mål i løbet af sæsonen, og det er endda lavt sat tror jeg. At man så lige underkender Pricas igår er jo fuldstændig hjernedødt.

                                Nå men det skal fandme ikke skygge for at OB spiller en brandkamp igår. 1. halvleg tror jeg ikke vi har set flottere siden fck-kampen og det er altså trods en lang skadeliste og et nedrykningsspøgelse som ikke for alvor er hvisket helt væk. Det viser trods alt at vores trup har lidt mere karakter end vi ofte får dem skudt i skoene.
                                Det er ikke engang fordi Aab er skandaløst dårlige. De får sat fine ting sammen ind imellem, når de får spillet ud af vores pres, men specielt i 1. Halvleg sidder vi virkelig på dem og når vi er på bolden, så spiller vi hurtigt og bruger bredden fint. Max gsv mig ræssonancer tilbage til CN-tiden med et hav af løb i dybden og selvom han måske ikke bliver den mest iøjnefaldende igår, så var det bare ikke Aab's tunge forsvars kop te konstant at skulle ud og løbe efter ham.
                                Det samt tre midtbanespillere som sad på asb fysisk og spillede hurtigt gjorde bare at vi satte det ene farlige angreb efter det andet sammen og selvom alle mål tæller lige meget, så synes jeg det var lidt synd det ikke var et af vores mange fine angreb vi scorede på, men en simpel lang bold på okosun.
                                2. halvleg fiser en smule ud som imod Lyngby, men igår fortsætter vi med at være ok på bolden, som vi ikke var imod Lyngby, og det er først til allersidst aab så bliver lidt giftige, med undtagelse af passivt forsvarsspil på Kusk midt i halvlegen, hvor han heldigvis afslutter svagt. Ellers er det kun vores egen fortsat dårlige udnyttelse af chancer, som gør at det bliver nervøst til sidst og nok burde have været 1-1, hvis vi ser på situationen omkring VAR-kendelsen isoleret.

                                Men alt i alt en kamp som giver håb om at vi har et fint hold som tror og kæmper for hinanden. Nu skal vi så bare til at se lidt mere konsistens i de her præstationer. Specielt på udebane savner jeg vi får vist noget lignende.

                                Comment

                                Working...
                                X