Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AaB 7.5.21

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Hvad skal der til for at vi spiller med om Top 4 næste sæson? Tænker det er lige så urealistisk som Aabs drømme. Har vi overhovedet den økonomi til at lave den udrensning det kræver? Samtidig med der skal spilles med en masse unge..
    Bare Top 6 kræver en omveldtning og en væsentlige investeringer
    Synes personligt at top seks er laaaaangt mere realistisk for os end top 4 er for AaB.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Synes altså de har en urealistisk selvforståelse i Aalborg. De spillede jo ad H til og det synes jeg faktisk de gør i de fleste kampe. Hvis de regner med at kunne ende i top 4 næste sæson, så skal de da kigge gevaldigt indad - især hvis de mister Lucas Andersen
    Hvad skal der til for at vi spiller med om Top 4 næste sæson? Tænker det er lige så urealistisk som Aabs drømme. Har vi overhovedet den økonomi til at lave den udrensning det kræver? Samtidig med der skal spilles med en masse unge..
    Bare Top 6 kræver en omveldtning og en væsentlige investeringer

Leave a comment:

• Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Pallesen erkender at de blev læst godt:
    https://nordjyske.dk/nyheder/sport/o...campaign=sport
    Synes altså de har en urealistisk selvforståelse i Aalborg. De spillede jo ad H til og det synes jeg faktisk de gør i de fleste kampe. Hvis de regner med at kunne ende i top 4 næste sæson, så skal de da kigge gevaldigt indad - især hvis de mister Lucas Andersen

Leave a comment:

• Galamush
    replied
    Bashkim må efterhånden også allerede have overbevist tvivlerne herinde på forum. Han er så afsindig vigtig for os
    En ting er at overbevise tvivlere, men også det fact at man henter en angriber der faktisk scorer mål på sine chancer. Han skal nok blive en kæmpe gevinst, ikke mindst set i lyset af at han er så vellidt blandt fans, og gerne vil bevise sig over for os og klubben, hvilket giver lidt ekstra energi.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Pallesen erkender at de blev læst godt:
    https://nordjyske.dk/nyheder/sport/o...campaign=sport

Leave a comment:

• Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Det er helt tydeligt at Baskim manglede kampform i starten og det er der kommet på nu og kampen imod AaB var helt klart hans bedste siden han vendte tilbage.
    Max Fenger er i samme situation med at han mangler kampform efter skade , men hans kvaliteter er åbenlyse så håber vi snart får forlænget hans kontrakt.
    Jebali havde jeg taget ud meget tidligere igår, men trænerteamet må vel have håbet på at han lige pludselig ville tage en rigtig beslutning som kunne blive kampafgørende , men det skete bare ikke.
    Nu skal Horsens bare snuppe et point i Lyngby søndag og så er der ikke flere undskyldninger for ikke at få præsenteret den længe ventede strategi og måske den nye træner, hvis det er på plads. For min skyld må den nye træner gerne tage de 3 sidste kampe, hvis nedrykningsspøgelset er helt væk og det ellers kan passe ind.
    En lidt kryptisk kommentar fra Bo Henriksen under kampen i går forresten. Han udtalte at det nok var tættere på mht. den nye træner end man lige regnede med. Man kunne godt forestille sig at han har kontakter i Ådalen og ved hvad der rører på sig, så det kan være vi snart får noget information.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Bashkim må efterhånden også allerede have overbevist tvivlerne herinde på forum. Han er så afsindig vigtig for os
    Det er helt tydeligt at Baskim manglede kampform i starten og det er der kommet på nu og kampen imod AaB var helt klart hans bedste siden han vendte tilbage.
    Max Fenger er i samme situation med at han mangler kampform efter skade , men hans kvaliteter er åbenlyse så håber vi snart får forlænget hans kontrakt.
    Jebali havde jeg taget ud meget tidligere igår, men trænerteamet må vel have håbet på at han lige pludselig ville tage en rigtig beslutning som kunne blive kampafgørende , men det skete bare ikke.
    Nu skal Horsens bare snuppe et point i Lyngby søndag og så er der ikke flere undskyldninger for ikke at få præsenteret den længe ventede strategi og måske den nye træner, hvis det er på plads. For min skyld må den nye træner gerne tage de 3 sidste kampe, hvis nedrykningsspøgelset er helt væk og det ellers kan passe ind.
    Last edited by OleKBH; 08-05-2021, 07:20.

Leave a comment:

• Lennon
    replied
    Enig. Han er noget af det vi har manglet og for mig at se kan han hive os væk fra den værste elendighed, med hans kontinuerlige mål. Hvis du har en fast målscorer letter det bare presset for hele holdet.

Hvis han kan holde sig skadesfri og ellers får fast spilletid, får han en stærk sæson næste sæson.

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Jeg orker næsten ikke at kommentere på VAR. Det må simpelthen ikke være indkørt godt nok i superligaen, siden vi så ofte skal diskutere både tvivlskendelser, men også åbenlyse straffespark og mål, som VAR vælger at se stort på. Jeg er fan af VAR, men ikke i det nuværende format i superligaen. De bør tage en sæson hvor det droppes og så få det genimplementeret med et menitiøs regelsæt for brugen af det.
    Det har spillet fallit og selvom vi snydes for straffe, så kan jeg godt forstå at Aab er rasende i dag, for vi har set tonsvis af mål i superligaen, hvor hvis man tegnede det op som i PL nok kunne har underkendt 10+ mål i løbet af sæsonen, og det er endda lavt sat tror jeg. At man så lige underkender Pricas igår er jo fuldstændig hjernedødt.

Nå men det skal fandme ikke skygge for at OB spiller en brandkamp igår. 1. halvleg tror jeg ikke vi har set flottere siden fck-kampen og det er altså trods en lang skadeliste og et nedrykningsspøgelse som ikke for alvor er hvisket helt væk. Det viser trods alt at vores trup har lidt mere karakter end vi ofte får dem skudt i skoene.
    Det er ikke engang fordi Aab er skandaløst dårlige. De får sat fine ting sammen ind imellem, når de får spillet ud af vores pres, men specielt i 1. Halvleg sidder vi virkelig på dem og når vi er på bolden, så spiller vi hurtigt og bruger bredden fint. Max gsv mig ræssonancer tilbage til CN-tiden med et hav af løb i dybden og selvom han måske ikke bliver den mest iøjnefaldende igår, så var det bare ikke Aab's tunge forsvars kop te konstant at skulle ud og løbe efter ham.
    Det samt tre midtbanespillere som sad på asb fysisk og spillede hurtigt gjorde bare at vi satte det ene farlige angreb efter det andet sammen og selvom alle mål tæller lige meget, så synes jeg det var lidt synd det ikke var et af vores mange fine angreb vi scorede på, men en simpel lang bold på okosun.
    2. halvleg fiser en smule ud som imod Lyngby, men igår fortsætter vi med at være ok på bolden, som vi ikke var imod Lyngby, og det er først til allersidst aab så bliver lidt giftige, med undtagelse af passivt forsvarsspil på Kusk midt i halvlegen, hvor han heldigvis afslutter svagt. Ellers er det kun vores egen fortsat dårlige udnyttelse af chancer, som gør at det bliver nervøst til sidst og nok burde have været 1-1, hvis vi ser på situationen omkring VAR-kendelsen isoleret.

Men alt i alt en kamp som giver håb om at vi har et fint hold som tror og kæmper for hinanden. Nu skal vi så bare til at se lidt mere konsistens i de her præstationer. Specielt på udebane savner jeg vi får vist noget lignende.

Leave a comment:

• OensBK
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Det er ikke dét, det handler om.

Fodbold er ikke centimeter og millimeter og spilstop. Fodbold er en dommer, der dømmer - på godt og ondt.
    VAR fjerner sportens sjæl.

Nok bevingede ord. God kamp af drengene. Stor fysisk tilstedeværelse. AT er vild. Smukt mål af BK - som jeg har været efter.
    Det skal siges, at jeg er imod VAR. Det er ikke implementeret på en fair og konsekvent måde, og i stedet for at hjælpe dommerne, så har det sat dem endnu mere under pres.

Min anke er, at jeg rent faktisk synes, at den var ret tydelig i går. Pricas fod er ret tydeligt længere fremme en Østrøms. Vi snakker derfor en fodviddes penge og ikke “et par centimenter” eller “få milimeter” som kommentatorerne og mange her i debatten efter beskriver det som. Dét synes jeg producerne manglede at highlighte, så vi også kan tage det med i debatten.

Men det er muligvis bare mig, der er ekstremt farvet, når jeg ser den som tydelig. Og så kan jeg slet ikke have ondt af AaB, når vi bliver frarøvet et klokkeklart straffespark tidligere i kampen. Det er der godt nok heller ikke meget fokus på. Réelt set er det vel os, der blev røvrendt mest af VAR i går. Et klokkeklart straffe overfor en teknisk set korrekt dømt offside.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-i-var-drama

"Aron Thrandarson viste sig også flot frem foran hjemmepublikummet. AaB-spillerne havde svært ved at håndtere islændingen, der med sit drive og tekniske færdigheder var en stor mundfuld for nordjyderne"

Ja, det virker som Aron steppede op teknisk sidst om flere niveauer. Kæft, en klasse udvikling.
    Han har jo ikke rigtigt været brugt og mår han har så forkert så måske har han ikke udviklet sig men været sådan hele tiden .. man vidste det bare ikke …

Leave a comment:

• Bobolarsen
    replied

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
    Det er ikke ligefrem fordi kommentatorerne gør noget som helst godt for folkestemningen omkring VAR og dommerne. De var satme hurtige til helt at afskrive beslutningen.
    Jeg synes, det ret tydeligt så ud som om Pricas røde sko var foran Østrøms hvide sko. Og dermed helt korrekt offside. Producerne må simpelthen til at zoome ind og highlighte, så vi ikke sidder tilbage med tvivlsspørgsmål og kamp efter kamp skal blive fortvivlede over, hvad det er der ligger til grund for dommene.
    Måske, men spontane følelser er bare så essentielle i fodbold, at prisen for at få en ekstremt marginal offside, som ingen - som i absolut ingen - kan opfatte uden ekstra teknologisk hjælp, korrekt er alt for høj. Når al jubel og ærgrelse bliver betinget smadres spillets essens.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-i-var-drama

"Aron Thrandarson viste sig også flot frem foran hjemmepublikummet. AaB-spillerne havde svært ved at håndtere islændingen, der med sit drive og tekniske færdigheder var en stor mundfuld for nordjyderne"

Ja, det virker som Aron steppede op teknisk sidst om flere niveauer. Kæft, en klasse udvikling.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Det var dejligt at se en glad og ret afslappet Michael H.
    Enig. Første gang jeg har set ham tilpas foran skærmen.

Leave a comment:

Working...
X