Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Vejle 9.4.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    HVIS det er meningen at HH skal være ny cheftræner, burde han være det af gavn nu. Formelt kan han ikke, fordi han først har licensen om nogle måneder. DET kan MH afhjælpe - af navn.
    Hold nu op med at blive ved med at sprede det sludder. Det kan han sagtens, når han er påbegyndt sin P-licens. Den eneste grund til, at han ikke er cheftræner lige nu er, at man aktivt har valgt, at han ikke skal være det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Enig. Og synes at vi har brug for frisk blod. HH er nu del af udviklingen under JM og under MH og dermed af et projekt som mislykkede. En forfremmelse som cheftræner ville alt for meget lugte efter stilstand og den gamle "kobtinuitets-lort". Efter at være assistent for to cheftrænere som lykkedes ikke at skabe resultater og en klar spillestil er han alt for meget "del af skuffelsen" og tvivler at han kan skabe tændingen og gnisten vi har brug for. Det ville have været en mulighed efter JMs exit. Men frygter nu er det for sent.
      Jeg tror, det vi har brug for er en mental træner.
      Vi ansætter den ene succes træner efter den anden. Så går det meget godt i en periode, lige indtil det så pludselig ikke går så godt længere.
      Og så river vi hele lortet ned, og starter forfra, og håber på, det går bedre næste gang. Det må være et mentalt problem, når det gang på gang går sådan, at vi ryger ned i et hul, og ikke kan komme op igen.

      Under Lars Olsen var vi suverænt det hold, der tillod færrest chancer til modstanderne, og vi var samtidig det hold, der skabte flest chancer i den modsatte ende. Vi nåede så kun at blive nr. 2, og efter det, blev ambitionsniveauet ændret, men vi har haft masser af trænere, der tidligere havde vist, at de kunne skrue noget godt sammen med dårligere hold end vores.

      Vores sportsdirektører har alle været meget udskældt, men jeg synes faktisk at samtlige af dem (incl. Poul Hansen) har gjort det glimrende. Man kan så godt diskutere Hemmingsen i øjeblikket, for der har godt nok været mange møjsager, kombineret med elendig kommunikation.

      Vi har vel sådan set også ok spillere. Når de rammer, deres topniveau, så kan de slå alle andre i ligaen. Det sker bare for sjældent.
      Ved sæsonstart ville jeg umiddelbart have gættet på, at vi på nuværende tidspunkt i sæsonen ville have en nogenlunde tilsvarende stilling som nu, bortset fra, at vi havde byttet plads med.... AGF. Ja nogle af Hemmingsens udtalelser synes jeg faktisk ikke er helt åndsvage. (det er der så andre af dem, der er)

      Hvis vi allerede har en, der skal agere mental træner, så giv ham en assistent, eller skift ham ud!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Hvis man også lige husker tilbage, så da Hemmingsens post blev annonceret var der som 'sportschef' og ikke 'sportsdirektør'. Det viser altså også et tegn på at man som ledelse ikke helt stolede på ham dengang.. Det er det helt store problem med den ledelse der er nu. Thorborg tager en masse impulsbeslutninger, som måske kan virke fornuftige i øjeblikket, men som ikke er fandens velovervejede. Også sidder nikkedukkerne bare og klapper ham på ryggen og giver ham ret. Det er i hvert fald sådan det fremstår udefra.
        Jeg tror ikke det handlede om, at man "ikke troede på ham", jeg tror det handlede om ikke at begå fejl man har gjort i fortiden og et forsøg på en mere realistisk jobbeskrivelse der passer på kvalifikationerne. Poul Hansen blev sportsdirektør i sin tid, og snakkede om ved sin afsked, at han syntes han brugte for meget tid på excelark. Det er jo et helt grotesk fejlcast, at man ikke havde afstemt, hvilke administrative opgaver der naturligvis ligger i et direktør job, og manden var jo tydeligvis helt ukvalificeret til jobbet. Om han så var kvalificeret til den fodboldfaglige del af jobbet kan måske argumentere for.

        Jeg tror meget vel vi ville have lavet samme fejl igen, hvis Hemmingsen var blevet sportsdirektør. Jeg har svært ved at forestille mig, at han er dygtig til den administrative del. Han er fodboldmand, hele livet har han stået nede på banen, enten som spiller eller som træner. Det er relativt få mennesker der over halvvejs inde i deres arbejdsliv kan omstille sig til noget helt andet og mere stillesiddende, når man har været vante til at skulle være aktiv og bevæge sig hver dag, det kan mange der er blevet slidt op i håndværksfagene nok tale med om. Og mange fodboldspillere har altså også brændt nallerne på den omstilling, bare spørg Lars Høgh.

        Jeg tror at tanken har været, at man gerne ville have noget mere fodboldfaglig og strategisk kompetence i stolen, som er der hvor JH var meget svag, og fordi man ikke har kunne finde en der kan begge dele, har man så måtte give køb på de ting som JH var meget dygtig til, og det er alle de administrative ting der følger med jobbet som direktør. Her har afvejningen nok været, at man har kunne rykke andre i organisationen tættere på, fx. Enrico, og på den måde kan man dække Hemmingsen ind.

        Problemet er jo så, hvis Hemmingsen heller ikke er særligt stærk på den fodboldfaglige og strategiske del, samt den bestemt ikke uvæsentlige kommunikative del, og på de punkter er jeg også langt fra overbevist. Og hvis Hemmingsen ikke er meget tydelig på de ting, markerer sig klart på de indre linjer og tager magten, ender han bare med stå som ansvarlig for beslutninger der reelt er Thorborgs, for der har du i hvert fald en type der ikke holder sig tilbage og er bange for at træffe beslutninger.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

          Jeg tror, det vi har brug for er en mental træner.
          Vi ansætter den ene succes træner efter den anden. Så går det meget godt i en periode, lige indtil det så pludselig ikke går så godt længere.
          Og så river vi hele lortet ned, og starter forfra, og håber på, det går bedre næste gang. Det må være et mentalt problem, når det gang på gang går sådan, at vi ryger ned i et hul, og ikke kan komme op igen.

          Under Lars Olsen var vi suverænt det hold, der tillod færrest chancer til modstanderne, og vi var samtidig det hold, der skabte flest chancer i den modsatte ende. Vi nåede så kun at blive nr. 2, og efter det, blev ambitionsniveauet ændret, men vi har haft masser af trænere, der tidligere havde vist, at de kunne skrue noget godt sammen med dårligere hold end vores.

          Vores sportsdirektører har alle været meget udskældt, men jeg synes faktisk at samtlige af dem (incl. Poul Hansen) har gjort det glimrende. Man kan så godt diskutere Hemmingsen i øjeblikket, for der har godt nok været mange møjsager, kombineret med elendig kommunikation.

          Vi har vel sådan set også ok spillere. Når de rammer, deres topniveau, så kan de slå alle andre i ligaen. Det sker bare for sjældent.
          Ved sæsonstart ville jeg umiddelbart have gættet på, at vi på nuværende tidspunkt i sæsonen ville have en nogenlunde tilsvarende stilling som nu, bortset fra, at vi havde byttet plads med.... AGF. Ja nogle af Hemmingsens udtalelser synes jeg faktisk ikke er helt åndsvage. (det er der så andre af dem, der er)

          Hvis vi allerede har en, der skal agere mental træner, så giv ham en assistent, eller skift ham ud!
          Var den høj i går?
          Sportscheferne har jo netop fejle.i snit i de sidste 10 år har budgettet været 4-5 højest. De penge er blevet spildt pga inkompetence. Du nævner PH som gav dyre kontrakter til spillere som kæmpede for at komme i truppen. Tc og JH var begge blandt de dårligste i ligaen ever.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Var den høj i går?
            Sportscheferne har jo netop fejle.i snit i de sidste 10 år har budgettet været 4-5 højest. De penge er blevet spildt pga inkompetence. Du nævner PH som gav dyre kontrakter til spillere som kæmpede for at komme i truppen. Tc og JH var begge blandt de dårligste i ligaen ever.
            Mener bare, at selv efter Poul Hansen havde haft fat i det, da havde vi faktisk et hold bestående af rigtig godt spillere.
            Der er så også masser af tilfælde, hvor diverse spillere er blevet hypet helt vildt, fordi alle mente, at de var uhyggeligt gode. Det er selvfølgelig ikke altid, de ryger til OB. Nogen gange tager de til større klubber, hvor de kan få bedre vilkår. Men hvis vi ser bort fra klubberne FCM, FCK og Brøndby, og muligvis AGF, kan vi så nævne et eneste tilfælde, hvor man har forsøgt at signe en spiller, som istedet er røget til Randers, eller Sønderjyske? Hænger naturligvis også sammen med, at Thorborg har været villig til at smide nogle penge.
            I hele perioden mener jeg, vi har haft så gode spillere, at man burde kunne forvente aldrig at være i nærheden af nedrykningsstregen - Hvis de altså ikke lige ryger ned i de der mentale huller.
            Det gælder også i øjeblikket. Hvis vi ser bort fra klubberne FCM, FCK, BIF og AGF, så har jeg svært ved at finde spillere på nogen af de andre hold, som ville kunne forstærke vores hold. Altså selvfølgelig stadig under forudsætning af, at de spiller op til det niveau, de nu har

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

              Mener bare, at selv efter Poul Hansen havde haft fat i det, da havde vi faktisk et hold bestående af rigtig godt spillere.
              Der er så også masser af tilfælde, hvor diverse spillere er blevet hypet helt vildt, fordi alle mente, at de var uhyggeligt gode. Det er selvfølgelig ikke altid, de ryger til OB. Nogen gange tager de til større klubber, hvor de kan få bedre vilkår. Men hvis vi ser bort fra klubberne FCM, FCK og Brøndby, og muligvis AGF, kan vi så nævne et eneste tilfælde, hvor man har forsøgt at signe en spiller, som istedet er røget til Randers, eller Sønderjyske? Hænger naturligvis også sammen med, at Thorborg har været villig til at smide nogle penge.
              I hele perioden mener jeg, vi har haft så gode spillere, at man burde kunne forvente aldrig at være i nærheden af nedrykningsstregen - Hvis de altså ikke lige ryger ned i de der mentale huller.
              Det gælder også i øjeblikket. Hvis vi ser bort fra klubberne FCM, FCK, BIF og AGF, så har jeg svært ved at finde spillere på nogen af de andre hold, som ville kunne forstærke vores hold. Altså selvfølgelig stadig under forudsætning af, at de spiller op til det niveau, de nu har
              Problemet er at vores spillere er af typen. 3 dårlige kampe - 3 jævne kampe - 3 ok kampe og en god kamp.
              Eller sagt på en anden måde så har de labt bundniveau og rammer sjældent toppen.
              Du kan bruge ovenstående model på vores spillere og så forstår man at vi ikke er top 6 men nærmere 7-10.
              Erfsringen viser jeg har ret. Det nytter ikke med fine navne når de ikke levere mere stabilt.
              Aab har feks et bedre hold end os, men er lige så ustabile. Randers har sst truppen sammen med spillere som nok er dårligere end vores mand for mand, men de er stabile og afklaret.

              Vi har kun Jebali, og måske OC som sikre top 6 spillere, hertil er der mange som kun er det få kampe om året. RYAN, jjt, jt, sabbi, frø og lidt flere.
              Men vi kan slet slet ikke stille 11 med top 6 kvalitet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Problemet er at vores spillere er af typen. 3 dårlige kampe - 3 jævne kampe - 3 ok kampe og en god kamp.
                Eller sagt på en anden måde så har de labt bundniveau og rammer sjældent toppen.
                Du kan bruge ovenstående model på vores spillere og så forstår man at vi ikke er top 6 men nærmere 7-10.
                Erfsringen viser jeg har ret. Det nytter ikke med fine navne når de ikke levere mere stabilt.
                Aab har feks et bedre hold end os, men er lige så ustabile. Randers har sst truppen sammen med spillere som nok er dårligere end vores mand for mand, men de er stabile og afklaret.

                Vi har kun Jebali, og måske OC som sikre top 6 spillere, hertil er der mange som kun er det få kampe om året. RYAN, jjt, jt, sabbi, frø og lidt flere.
                Men vi kan slet slet ikke stille 11 med top 6 kvalitet.
                Du har jo ret, men er det så ikke noget mentalt, der skal til?

                Comment


                  Der er jo også masser af eksempler på spillere som uge efter uge leverer varen (f.eks. Ander K. Jakobsen og Helenius)
                  Og så kommer de til OB, hvor de underpræsterer for vildt, så alle siger, at de er for dårlige og for dyre, og så må de videre igen.
                  Derefter rammer de så igen deres topniveau uge efter uge.
                  Synes, der er så mange tilfælde, at det ikke længere virker tilfældigt.
                  Nøjagtigt det samme kan man sige, om alle vores trænere...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                    Du har jo ret, men er det så ikke noget mentalt, der skal til?
                    Syntes problemet er at vi har fyldt holdet op med spillere som har et stort fællestræk nemlig at de hele deres karriere har været hamrende ustabile og ingen af dem har prøvet at spille 2 gode kampe i træk groft sagt, når de så oven i købet har en alder på 26-30 år så er der minimalt håb for at de udvikler sig yderligere og tillægger sig en nogenlunde stabilitet.
                    Når vores anfører så krydrer det med at pive over en smule forventninger så er billedet af et hold uden rygrad komplet.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
                      Der er jo også masser af eksempler på spillere som uge efter uge leverer varen (f.eks. Ander K. Jakobsen og Helenius)
                      Og så kommer de til OB, hvor de underpræsterer for vildt, så alle siger, at de er for dårlige og for dyre, og så må de videre igen.
                      Derefter rammer de så igen deres topniveau uge efter uge.
                      Synes, der er så mange tilfælde, at det ikke længere virker tilfældigt.
                      Nøjagtigt det samme kan man sige, om alle vores trænere...
                      Syntes du Lars Olsen og Kent Nielsen har vist noget særligt efter OB tiden?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Syntes du Lars Olsen og Kent Nielsen har vist noget særligt efter OB tiden?
                        Er det ikke fællesnævneren for stort set alle OB trænere siden gud ved hvornår? Kent, Ove P, Troels Bech, Henrik Clausen, Lars Olsen, Rioch, Uffe P, Torben Storm, Viggo Jensen, Kim Brink, Roald Poulsen. Jeg kan ikke se, at der er nogle af dem her, hvis trænerkarriere udviklede sig i klar opadgående retning efter at have været i OB. Vi skal jo seriøst helt tilbage til Ricardo.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
                          Der er jo også masser af eksempler på spillere som uge efter uge leverer varen (f.eks. Ander K. Jakobsen og Helenius)
                          Og så kommer de til OB, hvor de underpræsterer for vildt, så alle siger, at de er for dårlige og for dyre, og så må de videre igen.
                          Derefter rammer de så igen deres topniveau uge efter uge.
                          Synes, der er så mange tilfælde, at det ikke længere virker tilfældigt.
                          Nøjagtigt det samme kan man sige, om alle vores trænere...
                          Ak har altid haft ange tørkeperioder. Det havde han i Aab, ob og i Haderslev. Hertil kommer at vi betalte 50 for meget i løn til ham. Hans løn i Haderslev og Aab passet bedre til niveauet. Helenius har jo ikke været fantastisk, kunne ikke komme på i GF, og at han score nu i 1. Division siger ikke meget, men det siger noget at hans næste klub var i første division.

                          ​​​

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Syntes du Lars Olsen og Kent Nielsen har vist noget særligt efter OB tiden?
                            Nej, det var så er fejl, at nævne dem i den sammenhæng. Det kan jeg godt se-
                            Det jeg mener er, at vi har valgt at ansætte trænere, som tidligere har vist sig som gode trænere, hvor de har fået dårligere hold til at performe.
                            Så går det meget godt i starten, og lige pludselig er de helt til rotterne

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Ak har altid haft ange tørkeperioder. Det havde han i Aab, ob og i Haderslev. Hertil kommer at vi betalte 50 for meget i løn til ham. Hans løn i Haderslev og Aab passet bedre til niveauet. Helenius har jo ikke været fantastisk, kunne ikke komme på i GF, og at han score nu i 1. Division siger ikke meget, men det siger noget at hans næste klub var i første division.

                              ​​​
                              Hmm, Ja det kan du sådan set godt have ret i.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                                Nej, det var så er fejl, at nævne dem i den sammenhæng. Det kan jeg godt se-
                                Det jeg mener er, at vi har valgt at ansætte trænere, som tidligere har vist sig som gode trænere, hvor de har fået dårligere hold til at performe.
                                Så går det meget godt i starten, og lige pludselig er de helt til rotterne
                                Ok det giver mere mening
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X