Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Horsens-OB 21.02.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

    Det er et postulat, som er lidt svært at bakke op af, hvordan det rent faktisk er forløbet, når han har startet inde.
    Inden i går havde Hyllegaard startet i 3 superligakampe og scoret i 2 af dem - bl.a. da han startede oppe i Horsens sidst.
    Så kan der være noget taktisk i, om han burde starte i går osv. men der er ikke belæg for at sige, at han er farligere, når han starter ude.
    Det ved jeg nu ikke, om jeg synes det er. De to kampe du henviser til var sidste runde af nedrykningspuljen mod Silkeborg og returkampen mod Horsens i Europa-playoff. Kampen mod Silkeborg havde ikke meget med en rigtig Superligakamp at gøre. Ingen af holdene havde noget som helst på spil, vi stillede op med det mest uprøvede hold vi nogensinde har spillet i en Superligakamp, og Silkeborg var også i høj grad reservespækket. Kampen mod Horsens var en returkamp, hvor vi havde vundet den første kamp 3-1. Så det var reelt 2. halvleg af en kamp, hvor vi førte 3-1 og modstanderen skulle op og score 2 mål for, at deres sæson ikke skulle slutte. Det synes jeg også er svært at sammenligne med en normal Superligakamp der starter 0-0 og hvor der er point på spil.

    Det er helt klart et postulat, at Hylle er bedre fra bænken end fra start, så mange kampe har vi ikke set ham starte endnu, men jeg synes der er nogle ting der peger på, at han som type gør sig klart bedst som joker og i kampsituationer, hvor pladsen er lidt større og markeringerne lidt mere løse, og i de to kampe han i hvert fald foreløbigt har startet inde i den her sæson, har han været usynlig.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Det ved jeg nu ikke, om jeg synes det er. De to kampe du henviser til var sidste runde af nedrykningspuljen mod Silkeborg og returkampen mod Horsens i Europa-playoff. Kampen mod Silkeborg havde ikke meget med en rigtig Superligakamp at gøre. Ingen af holdene havde noget som helst på spil, vi stillede op med det mest uprøvede hold vi nogensinde har spillet i en Superligakamp, og Silkeborg var også i høj grad reservespækket. Kampen mod Horsens var en returkamp, hvor vi havde vundet den første kamp 3-1. Så det var reelt 2. halvleg af en kamp, hvor vi førte 3-1 og modstanderen skulle op og score 2 mål for, at deres sæson ikke skulle slutte. Det synes jeg også er svært at sammenligne med en normal Superligakamp der starter 0-0 og hvor der er point på spil.

      Det er helt klart et postulat, at Hylle er bedre fra bænken end fra start, så mange kampe har vi ikke set ham starte endnu, men jeg synes der er nogle ting der peger på, at han som type gør sig klart bedst som joker og i kampsituationer, hvor pladsen er lidt større og markeringerne lidt mere løse, og i de to kampe han i hvert fald foreløbigt har startet inde i den her sæson, har han været usynlig.
      Men det kan du jo sige om alle spillere i hele verden. Selvfølgelig er det nemmere, når folk er trætte og mere løse i markeringerne. Det er jo ikke ensbetydende med, at man ikke også kan være farlig fra start.

      Og lad os så sige, at vi afskriver de to første kampe, fordi de ikke er rigtige superligakampe ud fra din vurdering. Så skal man altså lave konklusionen ud fra én kamp fra start - ude mod FCM, hvor vi blev kørt ud på røv og albuer - og hvor han bliver pillet i pausen. Det er satme også et tyndt grundlag at vurdere, at man ikke kan spille Hyllegaard fra start, fordi han så er ufarlig.

      Som jeg også skrev meget kort, så kan man godt diskutere, om det var klogt taktisk at starte med Hyllegaard, da han i høj grad lever på nogle spidskompetencer, der er favoriseret af et specielt spilbillede - og nok ikke det spilbillede, der var det mest sandsynlige i Horsens denne gang. Det er jeg sådan set enig i. Men at gøre det ud fra devisen om at han "altid er farligst, når han kommer ind fra bænken", det er sgu rimeligt tyndt ud fra den empiri, der er tilgængelig.

      Comment


        Vi har haft en lille snak med Mikkel Hyllegaard om hans oplevelse af kampen mod Horsens.

        http://obstruktion.dk/hyllegaard-sta...-en-slaaskamp/

        Comment

        Working...
        X