Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nu sker der noget...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nu sker der noget...

    Sejr over et hold i krise, 2 sejre træk. To forbandelser brudt indenfor få dage. Hvad bliver det næste mon? At vi dominerer en hel kamp? At vi ikke naivt forsøger at parkere bussen i Parken, når vi kommer foran? Eller måske 11 spillere på banen på en gang der alle ser ud som om de kæmper for klubben? Kom med et bud. 2 sejre i træk og man er allerede super optimistisk igen.
    Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

    #2
    Jeg er super glad, men ikke super optimist... Det bliver en pige eller dreng næste gang, det er vist det mest sikre at sige...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Med fare for at virke superpessimistisk, har jeg svært ved at se hvordan det kan blive andet end et nederlag på søndag mod et stærkt spillende Esbjerg hold som stadig har noget at spille for. Mens vi har været heldige med at skrabe 6 point sammen de sidste to kampe
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        #4
        Hov, hov - vi har muren Toppel!

        Comment


          #5
          Der har da ikke været ret meget at glæde sig over i de to sejre? Vi var ringe mod AGF og vi var PIVringe mod Randers i går. For en gangs skyld gik marginalerne dog med os, og ikke mod os, og vi er nu sikret en sæson mere i den bedste række. Well, Hoo-fucking-ray.

          Kæft der mangler meget, hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger, både om point i de sidste to kampe, men også om en placering i top6 næste år. Især med tanke på det forestående transfervindue, som jeg personligt er meget nervøs for.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
            Med fare for at virke superpessimistisk, har jeg svært ved at se hvordan det kan blive andet end et nederlag på søndag mod et stærkt spillende Esbjerg hold som stadig har noget at spille for. Mens vi har været heldige med at skrabe 6 point sammen de sidste to kampe
            helt enig - regner lidt med det bliver noget ala det vi så igår....om vi så er lige så skarpe i vores gode periode(r) må vi jo se, og om det så er nok til point mener jeg er tvivlsomt.

            Comment


              #7
              Det er da utroligt, at det næsten bliver gjort til noget negativt at vi vinder kampe vi ikke dominere. Vi har tabt tonsvis af lignende kampe de seneste tre sæsoner.

              Flere steder lyder det som om vi nærmest kun vandt pga Toppel. Det krævede trods alt*to mål for at hive sejren hjem. Lur mig om Toppel ikke havde fået huk efterfølgende for det mål vi lukkede ind hvis kampen var endt 0-1

              I går gjorde han det fremragende men andre leverede også kampafgørende ting.

              Skulason udnytter på perfekt vis banens tilstand og skyder så bolden lige nøjagtig sjutter i græsset foran målmanden.

              Emil følger et skidt første indlæg til dørs og laver et super indlæg ved det andet mål. Mos viser stort overblik ved at spille den bagud. Kadrii trækker opmærksomhed til sig og Falk sparker den fint ind.

              Havde Skoubo scoret på sin friløber havde mange i dag nok snakket om, hvor køligt det var af Desler at holde i bolden og vente til det helt rigtige tidspunkt med at stikke en aflevering af sted til Skoubo.

              Havde Mos scoret på sin kæmpechance i anden halvleg havde vi måske ikke i samme grad snakket om held.

              Ja, det var sgu ikke verdens mest fortjente sejr i går. Men hvor er det dog lang tid siden vi har reddet stormen af i den slags tilfælde. Og ja, havde Toppel ikke leveret på det niveau han gjorde i går så havde vi næppe revet tre point hjem. Men det er sgu da bare en styrke vi har en målmand der kan være kampafgørende. Det fryder de sig formentlig også over at have i Brøndby hvor de i adskillige kampe kan prise sig lykkelige for at målmanden har reddet både 1 og 3 ufortjente point hjem.

              Jeg bilder mig ikke ind vi har ramt et helt fantastisk niveau, men jeg kan bare ikke forstå den her evindelig snak om hvor elendigt det går. Det går sgu fremad. Stille og roligt. Men ovenpå alt det vi har været igennem har jeg svært ved at se det vil være realistisk det kan gå meget stærkere.

              Comment


                #8
                Hvis og hvis og hvis...

                Vi var elendige igen i går... Tror ikke der er nogen overhovedet der bilder sig ind at vi har ramt et helt fantastisk niveau... bare at bruge det ord er en kæmpe joke...

                TB har et lavere snit end de foregående gange han har været her, lavere end i SIF, ja vel egentlig det laveste i karrieren...
                Vi er det hold der afsluttes mest på - Det hold der begår færrest frispark... og jeg gætter på vi er et af de hold der smider bolden væk flest gange... vi har hele to hjemme sejre i to forårssæsoner... Var det 60% Randers havde bolden i går..?

                Imponerende tal vi har opnået de sidste sæsoner... og meget bedre end hvad vi nogensinde har set før, og folk kan ikke andet end være positive og se klare fremskridt.......... eller noget... :-/
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #9
                  Held og uheld går ofte ud i et. Vi har været meget uheldige denne sæson (senest mod Aab, hvor en Aab spiller blokerer et mål med hånden i slutminutterne). I de seneste to kampe har vi været forholdsvist heldige at vinde begge kampe ihvertfald (to X'er havde måske været det mest fair resultat).

                  Lad os nu se positivt på tingene. Vi har gode chancer for at slutte på 6-7 pladsen, hvilket også var klubbens mål i denne sæson. Klubber som FCM og Aab viser jo i år at man ikke behøver enorme lønninger for at slutter på medaljer. Så næste sæson kan sagtens blive udemærket, selvom der formentligt sker en del i truppen.

                  Vi kan spille frit i de seneste to kampe, og grine over at AGF (igen) rykker ned. VM starter om 5 uger og sommeren kommer (måske) snart.

                  Se positivt på tingene drenge

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Hvis og hvis og hvis...

                    Vi var elendige igen i går... Tror ikke der er nogen overhovedet der bilder sig ind at vi har ramt et helt fantastisk niveau... bare at bruge det ord er en kæmpe joke...

                    TB har et lavere snit end de foregående gange han har været her, lavere end i SIF, ja vel egentlig det laveste i karrieren...
                    Vi er det hold der afsluttes mest på - Det hold der begår færrest frispark... og jeg gætter på vi er et af de hold der smider bolden væk flest gange... vi har hele to hjemme sejre i to forårssæsoner... Var det 60% Randers havde bolden i går..?

                    Imponerende tal vi har opnået de sidste sæsoner... og meget bedre end hvad vi nogensinde har set før, og folk kan ikke andet end være positive og se klare fremskridt.......... eller noget... :-/
                    Hvis det er mig, du hentyder til, så skriver jeg netop ikke, at der er sket klare fremskridt. Jeg skriver, at det går stille og roligt fremad, og at jeg mener, det er urealistisk at forvente, at det vil gå meget stærkere efter det, vi har været igennem og ikke mindst var igennem op til TB overtog holdet.

                    Hvad sammenligner du med, hvis du ikke mener, der er sket fremskridt?

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Hvis og hvis og hvis...

                      Vi var elendige igen i går... Tror ikke der er nogen overhovedet der bilder sig ind at vi har ramt et helt fantastisk niveau... bare at bruge det ord er en kæmpe joke...

                      TB har et lavere snit end de foregående gange han har været her, lavere end i SIF, ja vel egentlig det laveste i karrieren...
                      Vi er det hold der afsluttes mest på - Det hold der begår færrest frispark... og jeg gætter på vi er et af de hold der smider bolden væk flest gange... vi har hele to hjemme sejre i to forårssæsoner... Var det 60% Randers havde bolden i går..?

                      Imponerende tal vi har opnået de sidste sæsoner... og meget bedre end hvad vi nogensinde har set før, og folk kan ikke andet end være positive og se klare fremskridt.......... eller noget... :-/
                      Vi har i hvert fald ikke haft marginalerne imod os i de seneste to kampe. Det har også været afgørende, det er klart. Men jeg synes også det er svært at komme udenom, at i de to kampe hvor vi "endelig" for alvor går på kompromis med vores ønskede spillestil, tager et defensivt udgangspunkt og satser på omstillinger (som vi trods alt ved vores spillere magter) - der vinder vi.

                      Jeg siger ikke, at vi har spillet godt pasningsspil i andre kampe, men vi har generelt forsøgt at stille os højt i banen og vi har taget store risici i pasningsspillet. Det har vi tabt meget på - fordi vi oftest har været rent ud sagt dårlige til det og tabt bolden alt for meget på de forkerte steder.

                      I mine øjne er det tydeligt, at vi i de seneste kampe er gået i overlevelses-/resultat-mode og har overladt mere initiativ til AGF og Randers. Det var især tydeligt i går, hvor vi også var så godt som tvunget til det pga. startopstillingen. Jeg vil i hvert fald mene, at hvis man stiller med en angrebsduo der hedder Kadrii/Mos er man nødt til at spille sådan.
                      De er begge spillere der arbejder mere eller mindre udelukkende med font mod mål. De skal spilles i de rigtige situationer og er overordnet set ikke meget værd i det etablerede opspil. Derfor ville midtbanespillerne nærmest være prisgivet hvis vi stillede os højere og forsøgte at bygge langsomt op. Det var nødvendigt at lokke modstanderne frem så der blev mere plads til at slå boldene i dybden.

                      Men når alt det så er sagt synes jeg bestemt heller ikke det var en god kamp i går (og heller ikke mod AGF). Det er okay at stille sig lavere i banen, men vi var ikke så gode til det. Vi faldt for langt tilbage og blev i for lange perioder presset helt tilbage i eget felt.
                      Man kan godt stå defensivt og alligevel lægge et meget mere aggressivt pres på modstanderne på egen banehalvdel og omkring eget felt end vi gjorde i går. Derfor havde Randers for nemt ved at komme frem til farlige positioner, hvor de kunne udnytte deres overlegne fysik.
                      Last edited by Agbre; 09-05-2014, 12:34.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                        Det er da utroligt, at det næsten bliver gjort til noget negativt at vi vinder kampe vi ikke dominere. Vi har tabt tonsvis af lignende kampe de seneste tre sæsoner.

                        Flere steder lyder det som om vi nærmest kun vandt pga Toppel. Det krævede trods alt*to mål for at hive sejren hjem. Lur mig om Toppel ikke havde fået huk efterfølgende for det mål vi lukkede ind hvis kampen var endt 0-1

                        I går gjorde han det fremragende men andre leverede også kampafgørende ting.

                        Skulason udnytter på perfekt vis banens tilstand og skyder så bolden lige nøjagtig sjutter i græsset foran målmanden.

                        Emil følger et skidt første indlæg til dørs og laver et super indlæg ved det andet mål. Mos viser stort overblik ved at spille den bagud. Kadrii trækker opmærksomhed til sig og Falk sparker den fint ind.

                        Havde Skoubo scoret på sin friløber havde mange i dag nok snakket om, hvor køligt det var af Desler at holde i bolden og vente til det helt rigtige tidspunkt med at stikke en aflevering af sted til Skoubo.

                        Havde Mos scoret på sin kæmpechance i anden halvleg havde vi måske ikke i samme grad snakket om held.

                        Ja, det var sgu ikke verdens mest fortjente sejr i går. Men hvor er det dog lang tid siden vi har reddet stormen af i den slags tilfælde. Og ja, havde Toppel ikke leveret på det niveau han gjorde i går så havde vi næppe revet tre point hjem. Men det er sgu da bare en styrke vi har en målmand der kan være kampafgørende. Det fryder de sig formentlig også over at have i Brøndby hvor de i adskillige kampe kan prise sig lykkelige for at målmanden har reddet både 1 og 3 ufortjente point hjem.

                        Jeg bilder mig ikke ind vi har ramt et helt fantastisk niveau, men jeg kan bare ikke forstå den her evindelig snak om hvor elendigt det går. Det går sgu fremad. Stille og roligt. Men ovenpå alt det vi har været igennem har jeg svært ved at se det vil være realistisk det kan gå meget stærkere.
                        jeg tror ikke du finder nogne der er utilfreds med sejren. Og det er da bestemt også rart at kunne hente en sejr hjem selv om spillet ikke er til det.
                        Men udover flotte første 10-15 min. og en fin præstation fra Toppels side så var det jo ren jammer i går. Og ja så har vi et par kæmpe chancer hvor vi burde have lukket kampen endeligt - men heller ikke det formår vi. Og selv om vi havde scoret til 3-1 og måske endda 4-1, ændre det vel ikke på at der ikke blev spillet godt i går.

                        Jeg har intet imod at hente 3 ufortjente point hjem en gang i mellem, det kan bestemt være en kvalitet i sig selv.
                        Men hvor ville jeg dog gerne at vi fik de 3 point fordi vi var det bedste hold på banen - syntes jeg dog trods alt er at foretrække

                        Comment


                          #13
                          Lad os bare da få 2 kampe mere med elendigt spil, hvis det så bare giver 2 heldige sejre. Så kunne Viborg passende vinde deres 2 kampe også, og straks er der europæisk bold i næste sæson.....

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                            Vi har i hvert fald ikke haft marginalerne imod os i de seneste to kampe. Det har også været afgørende, det er klart. Men jeg synes også det er svært at komme udenom, at i de to kampe hvor vi "endelig" for alvor går på kompromis med vores ønskede spillestil, tager et defensivt udgangspunkt og satser på omstillinger (som vi trods alt ved vores spillere magter) - der vinder vi.

                            Jeg siger ikke, at vi har spillet godt pasningsspil i andre kampe, men vi har generelt forsøgt at stille os højt i banen og vi har taget store risici i pasningsspillet. Det har vi tabt meget på - fordi vi oftest har været rent ud sagt dårlige til det og tabt bolden alt for meget på de forkerte steder.

                            I mine øjne er det tydeligt, at vi i de seneste kampe er gået i overlevelses-/resultat-mode og har overladt mere initiativ til AGF og Randers. Det var især tydeligt i går, hvor vi også var så godt som tvunget til det pga. startopstillingen. Jeg vil i hvert fald mene, at hvis man stiller med en angrebsduo der hedder Kadrii/Mos er man nødt til at spille sådan.
                            De er begge spillere der arbejder mere eller mindre udelukkende med font mod mål. De skal spilles i de rigtige situationer og er overordnet set ikke meget værd i det etablerede opspil. Derfor ville midtbanespillerne nærmest være prisgivet hvis vi stillede os højere og forsøgte at bygge langsomt op. Det var nødvendigt at lokke modstanderne frem så der blev mere plads til at slå boldene i dybden.

                            Men når alt det så er sagt synes jeg bestemt heller ikke det var en god kamp i går (og heller ikke mod AGF). Det er okay at stille sig lavere i banen, men vi var ikke så gode til det. Vi faldt for langt tilbage og blev i for lange perioder presset helt tilbage i eget felt.
                            Man kan godt stå defensivt og alligevel lægge et meget mere aggressivt pres på modstanderne på egen banehalvdel og omkring eget felt end vi gjorde i går. Derfor havde Randers for nemt ved at komme frem til farlige positioner, hvor de kunne udnytte deres overlegne fysik.
                            Godt indlæg, ikke rigtig noget at være uenig i...

                            Mon ikke taktikken bliver noget af det samme mod EfB, hvor jeg dog har noget sværere ved at se det vil lykkes, ikke at vi ikke kan score mål, men synes EfB har nogle forcer på de områder hvor vi har svagheder, særlige svagheder... Forestiller mig en kamp hvor Toppel kan gøre sig til MoM igen, alt peger i hvert fald på at han får travlt...

                            Mht. marginalerne, så ser jeg kun dommerne som et problem for os, men det synes jeg så egentlig også de har været lige siden vi fik bolden en halv meter ind over stregen oppe i Aarhus, men ikke fik noget mål... Groteske kendelser, som andre hold også er ramt af...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                              Hvis det er mig, du hentyder til, så skriver jeg netop ikke, at der er sket klare fremskridt. Jeg skriver, at det går stille og roligt fremad, og at jeg mener, det er urealistisk at forvente, at det vil gå meget stærkere efter det, vi har været igennem og ikke mindst var igennem op til TB overtog holdet.

                              Hvad sammenligner du med, hvis du ikke mener, der er sket fremskridt?
                              Jeg mener bestemt ikke det er urealistisk at forvente, at et holds konkurrence evne kan rykke sig mere over to sæsoner, ja eller rykke sig i det hele taget...

                              Først og fremmest, den tid TB har været her...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X