Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCM-OB 17.10.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg vil vælge at slå koldt vand i blodet lige nu og vente med panik til efter de næste to kampe. Ret beset synes jeg ikke at kampen mod FCM skal og kan lægge yderligere på bålet lige nu. Hvem havde regnet med at vi kunne tage point i den kamp på udebane isoleret set? FCM har endog tydelig fundet formen og tidligere tiders niveau nu.
    Hvis vi tager kampene én efter én.
    I FCK-kampen spillede vi DKs største hold ude af brættet i store dele kampen, fordi de var i krise.Men vi så også, hvad topniveaet er for vores offensiv.
    I FCN-kampen spillede vi igen fint og ingen kunne have sagt noget til, at vi havde vundet den kamp. Det er marginaler flere gange, som gør at vi ikke får tre point.
    AGF-kampen er virkelig mærkværdig. De scorer på " fire ud af fire" eller tæt på. Det ene mål vildere end de andet. Det gør de ikke mere i dette årti. Samtidig spillede vi dem ud af brættet i store dele af kampen, hvilket DN endda medgav.
    Vejle-kampen blev en underlig fisk pga af udvisningen. Så den er svær at vurdere på det rent spillemæssige.
    FCM-kampen er svær af flere årsager ud over den øjensynlige, at FCM er DKS klart bedste hold og at de faktisk spillede sådan i går for første gang i sæsonen. Derudover manglede vi Jebali, som kunne være den vi kunne have spillte den op på og osm har vist at han nu faktisk er i stand til at holde på den. Derudover har vi en debutant med, som i øvrigt gjorde det fint i min optik, men som ikke er vant til at spille 4-3-3 og på den måde, som OB spiller generelt. To ting, som har svækket vores mulighed for at se os i den bedst mulighed forfatning.
    Vurderet alene på de tre første kampe, har vi spillet langt bedre end i andre sæsoner, hvor vi har hentet det samme lave pointtal. Hvis vi kan finde det spil frem og kreere så mange store chancer igen kan vi jo ikke undgå at vinde mange kampe mod de svagere hold. Ellers kan de lige så godt lukke "Expectet goals / point"-sitet, da vi så strider mod al logik og sandsynlighed.

    Jeg er også stærkt utilfreds med den generelle ledelse af klubben. Men jeg synes ikke, at man kan give den ansvaret for, at vi har spillet så relativt godt i flere kampe og hentet så få point. Indtil videre kan det stadig forklares med tilfældigheder og udtur. For man SKAL jo ikke gå op og spille lige op med FCM, når FCM rammer sit topniveau.

    Jeg vil altså blot mane til besindighed. Det er klart, at det giver panderynker, hvis vi ikke henter 4-6 point i de næste to og derefter hæver vores point snit til mellem 1,3 og 1,5 i de resterende kampe. Ellers er det umuligt at ramme top 6.

    PS: synes i øvrigt at vi ser møgfarlige ud på hjørne lige pludselig også før vi fik Okosun ind. Når man giver FCM problemer på det punkt, kan man give alle store problemer og Okosun har ikke gjort det værre.
    Der er forhåbenligt ingen som definerer vores sæson ud fra en kamp i Herning.
    Da kampprogrammet kom lå det klart at vi med stor sandsynlighed ligge hvor vi ligger efter de fem første kampe så vores point stemmer fint overens med forventningerne der er vel bare den forskel at sejren kom over FCK og ikke VB.
    Som du skriver så foreligger der nu to kampe mod de to store favoritter til nedrykning hvor vi skal have mindst 4 point.
    Jeg syntes den helt store styrkeprøve ligger i de kampe som kommer efter de “ nemme” kampe.
    BIF og RFC ude og SDJ og AaB hjemme er de 4 kampe mod vores direkte modstandere til top 6 som kan afgøre tingende allerede inden juleferien. Efter de kampe kan ledelsen vurdere om der skal forlænges med JM.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Mit største problem med Michelsens tid i klubben har været vores transfers. Der har ganske enkelt været brugt penge på for mange gamle og visionsløse spillere, og den regning kommer vi snart til at betale. Men det at vi har hentet så mange af den type spillere, får mig igen også til at spekulere i at Michelsen har for meget magt på den front. Når man henter Drachmann, Leeuwin, Vacek, Lund, AJA, Jebali, Skjelvik, Lieder og Okosun, så er det med et meget klart sigte. De skal være god nu og her, og det er den eneste værdi de repræsenterer for os. Det er ikke spillere vi kan udvikle på og som kan ende med at blive klart bedre end de var da vi hentede dem, og det er ikke spillere vi kan sælge videre og lave en forretning på. Det er kortsigtede investeringer, og det vil jo altid være at foretrække for cheftræneren, for hans job er at lave resultater her og nu, det er stort set den eneste måde han kan beholde sit job på.

      Men er det godt for OBs fremtid, at vi henter den type spillere? Hvad hvis nu, at vi finder ud af, at Michelsen ikke skal forlænges? Så står vi til vinter eller til sommer med en ny træner der overtager en trup med ret mange gamle spillere, som han måske slet ikke er interesseret i skal være en vigtig del af de nye OB-projekt han skal bygge op i de kommende år. Og med god grund. Flere af de spillere han vil overtage har enten et allerede tvivlsomt niveau eller er for nedadgående. Og så er der folk som Jebali og Okosun der er noget specielle spillertyper og sikkert ikke alle træneres kop té. Vi kommer potentielt til at stå i en situation, hvor vi igen kommer til at skulle igennem en stor udskiftning, som bliver dyr og som kommer til at tage flere vinduer at komme igennem. For problemet er, at vi stort set ikke kan komme af med nogle af de her spillere. Havde vi hentet nogle der var lidt yngre, kunne de have udviklet sig og have en alder, hvor de gav mening til at være en del af en ny træners fremtidige projekt, og hvis han ikke var interesseret i at bruge dem, ville de have en alder, hvor der stadig var klubber derude der var interesserede i dem, og vi kunne tjene lidt penge der.

      Der kommer ingen klubber der ringer og vil give os nævneværdige penge for en 31-årig Lieder, for en 30 årig Alexander Juel, en 30 årig Oliver Lund eller en 33-årig og halvinvalid Drachmann. Det er spillere som vi får svært ved at komme af med, og hvis kontrakter vi nok bare må vente på løber ud, hvilket bare udsætter en ny træners projekt endnu mere.

      Det er her der bliver så åbenlyst, at vi har brug for en kompetent sportschef som modvægt til cheftræneren. En der har fokus på, hvor klubben skal være henne 1-2-3 år ude i fremtiden, og som sørger for, at det kommer til at gennemsyre de sportslige beslutninger, og lader det være trænerens job at koncentrere sig om at vinde den næste kamp. Så længe vi ikke har afstemt den ledelsesmæssige fordeling rent sportsligt, så ser jeg ikke, at vi kommer til at rykke os ud af flækken udover enkelte positive udsving. Så kan træneren for så vidt hedde hvad som helst.
      I modsætning til noget som føles som alle andre :-) har jeg ikke afskrevet MH endnu som en dygtig sportschef. Han kan uden tvivl noget på det sportslige plan som JH aldrig kom i nærheden af. Om han så også magter det ledelsesmæssige aspekt, kommunikationen, det praktiske, netværket, relationerne, ja det må tiden vise, måske der er en indkøringsperiode for ham også. Jeg giver ham gerne til næste sommervindue, hvor han har haft god tid til at udstikke en retning og indkøbe til den, før jeg afsiger min endelige dom.

      De problemer du nævner med Michelsens tid her, var jo det der kendetegnede JHs elendige indkøbsstrategi, og det ser indtil videre ud til, at der ikke er sket det store på den front, og det jo nok fordi hele set-uppet omkring klubben er uændret uanset MHs tiltræden. Der synes jeg vi må se, hvordan MH vurderer det set-up og justerer på det, før vi kan sige noget endeligt, Jørgen-gate eller ej, man kan ikke fortænke MH i som udgangspunkt at have tillid til de medarbejdere der er ansat ved ankomst. Dernæst skal Hemmingsen have tid til at præge ledelsen, såfremt han magter og evner de rigtige analyser og at overbevise om de rigtige ændringer. Jeg er ikke super overbevist af hans udmeldinger indtil videre, det skal jeg blankt erkende, men derfor kan han godt være god i det interne og have en væsentlige stemme ift. Thorborg. Dernæst i forhold til Michelsen, er det vel også en meget god ide, at træneren er en som sportschefen udpeger og har valgt til at gennemføre den vedtagede strategi. Lige nu virker det som om, at de to ikke har det allerbedste forhold.

      I sidste ende handler der hele om ledelsen villighed til at lytte, lære og ændre kurs, og der kan man være skeptisk uanset hvad der sker og hvem der ansættes.

      Comment


        Man bliver ærgelig når man ser attituden OB møder op med, kun få spillere kan være deres indsats bekendt, andre render rundt med juniorindstillingen.
        Jeg mener OB er et fuldtidsproffesionelt fodboldhold, træneren ligeså, at man ligger sig ned fra første minut er mig en gåde. det er en "gratis" kamp, ingen forventer man vinder, men det er sgu måden man taber på der ikke er acceptabel.
        Går man holdet igennem så er det vel kun Okosun der viser noget attitude der er brugbart i proffessionel fodbold, ja OC redder et straffe men lukker så øjnene ved deres udligning. Bange for bolden?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Michel fra BT sagde i dag i Fodbold FM at OC spiller i første division om et år.
          Ikke hvis han holder det her niveau.
          Hvis OB rykker ned har han jo ret.

          Men rykker OB ned, er det ikke på grund af OC.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Hvis OB rykker ned har han jo ret.

            Men rykker OB ned, er det ikke på grund af OC.
            Det er jeg enig i. OC skal fortsætte udviklingen, og er ikke hverken holdets stærkeste eller svage led.
            Det er så rigtigt at der ikke har været så mange mom kampe.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
              Top 6 kommer vi jo ikke i. Men okay Michael Hemmingsen siger jo vi har holdet til top 6
              Nej, MH siger vi har et hold til at spille med om at komme i top 6.

              Og han har ret, vi kan blive alt fra nummer 1-12 når sæsonen starter.
              Kigger man så på vores trup, så ligger den på 5-10 (rent trup mæssigt).
              Kigger vi så på skader i truppen (kun vores), så er det vel 5-12.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Nej OB har ikke spillet til mere. OB bliver et bundhold i denne sæson.
                Seriøst, så du kampene mod FCN og Vejle (tilmed en mand nede)?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Det kan ende rigtig skidt til foråret. Der er jo ikke nogen hold hvor man kan sige OB ender sikkert over.
                  Horsens.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Det er jeg enig i. OC skal fortsætte udviklingen, og er ikke hverken holdets stærkeste eller svage led.
                    Det er så rigtigt at der ikke har været så mange mom kampe.
                    Nej, men han er jo også kun 21 år, og har ca. 8-9 endnu hvor han skal lære og blive bedre, så han kan peake når han bliver 30.

                    Skulle han fortsætte i OB indtil da ville jeg være ret tilfreds med vores målmand i den periode.

                    Han er blevet meget bedre bare på det ene år han har stået fast, og fortsætter den udvikling er han en kommende klasse keeper.

                    Og jeg kan kun tælle max. det halve af fejl der koster mål.

                    Han laver fejl - ja, men han redder dem også selv og det gør sgu skaden god igen.
                    For hvor tit kan man sige det om f.eks. en fra forsvaret eller midtbanen?
                    Så giver man f.eks. OC skylden fordi han ikke tager den, men er 100% ude af position fordi en medspiller taber den i en omstilling.

                    Det er sandheden, for det er altid målmanden der står for skud, lige meget om det er hans skyld, for han er sidst mand.,

                    Men med OC er jeg sgu tilfreds.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                      Seriøst, så du kampene mod FCN og Vejle (tilmed en mand nede)?
                      Må indrømme kampen i går var første hele kamp i denne sæson jeg gad se. Så vist en halvleg af Vejle og agf kampene. Jeg synes ikke OB er bedre end i foråret så vil vurdere dem til at slutte fra 8-12 pladsen efter grundspillet. Synes sgu det er en ringe start på sæsonen igen. Der er ligesom ingen udvikling i tingene på nu 3.sæson under Michaelsen.
                      Desuden synes jeg fodbold på tomme stadions er dræbende kedelige at komme igennem. Derfor ser jeg ikke nær så meget fodbold mere.
                      Man når langt med bare at se højdepunkter efter kampene er spillet.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                        Må indrømme kampen i går var første hele kamp i denne sæson jeg gad se. Så vist en halvleg af Vejle og agf kampene. Jeg synes ikke OB er bedre end i foråret så vil vurdere dem til at slutte fra 8-12 pladsen efter grundspillet. Synes sgu det er en ringe start på sæsonen igen. Der er ligesom ingen udvikling i tingene på nu 3.sæson under Michaelsen.
                        Desuden synes jeg fodbold på tomme stadions er dræbende kedelige at komme igennem. Derfor ser jeg ikke nær så meget fodbold mere.
                        Man når langt med bare at se højdepunkter efter kampene er spillet.
                        Så er det jo et tyndt grundlag st udtale sig på.
                        I foråret mødte vi bundhold, og blev udstillet mod GF. Godt nok tabte vi 4-2 i denne sæson, men der var vi bedst også ifølge David Nielsen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Vi kan synes, at vi ikke er et bundhold. Men med kun 12 hold er det lige det vi også er. Hvilke to hold er klart dårligere? Nej vel.
                          Horsens. Og FCK selvfølgelig. Hej, de er ringe, har lige set de sidste 20 minutter af deres kamp. Det var en fornøjelse.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Det er virkelig irriterende, og jeg fatter ikke hvorfor de gør det. Hvem er det som de prøver at narre? Alle kan se i dag, at der er klasseforskel, og at vi kun er inde i kampen pga. nogle enkelte klasseaktioner fra Sabbi og OC. Vi har en træner der ikke er bange for at kalde en spade for en spade, og der som regel udlægger teksten som alle andre også ser den, og det tror jeg han vinder meget på. Følg nu bare hans eksempel og lad være med at prøve at fremstille en virkelighed som folk godt kan gennemskue.
                            Og mindre mening giver det, når de så efterfølgende laver en video med 800 OC redninger. Kuk kuk...

                            ... men der er folk som bider på. Der er endda dem på Facebook, som mener FcM var heldige.
                            ​​​​

                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment

                            Working...
                            X