Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor bruger vi ikke den bredde vi har i antallet af angribere noget mere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvorfor bruger vi ikke den bredde vi har i antallet af angribere noget mere

    Er jeg den eneste der ikke forstår at når vi nu praktisere pres-spil med 3 angribere på toppen (som alt andet lige betyder en større mængde brug af energi) hvorfor vi så ikke skifter enten 3 ind i pausen (Svendsen, Hylle og Fenger) elller eksempelvis efter 60 minutter, i stedet for i det 90. minut.

    Jeg vover at postulere at vi formentligt kunne have smadret FCK i uge 1 og fået sejren mod FCN.

    Det er jo ikke fordi Svendsen, Hylle og Fenger ikke er garant for kasser.

    JM bør bruge bredden noget mere - eller hvad tænker i fans?

    #2
    Argh. Vi spiller os da til rigeligt med chancer i 2 halvleg mod Fcn. Det vil jo også ødelægge noget rytme, og gøre vi skulle spille anderledes ved at sætte andre typer på banen.

    Der er kun spillet 3 kampe. Lad os nu se om bredden bliver brugt i løbet af turneringen. So far er jeg godt tilfreds med hvad jeg har set.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
      Er jeg den eneste der ikke forstår at når vi nu praktisere pres-spil med 3 angribere på toppen (som alt andet lige betyder en større mængde brug af energi) hvorfor vi så ikke skifter enten 3 ind i pausen (Svendsen, Hylle og Fenger) elller eksempelvis efter 60 minutter, i stedet for i det 90. minut.

      Jeg vover at postulere at vi formentligt kunne have smadret FCK i uge 1 og fået sejren mod FCN.

      Det er jo ikke fordi Svendsen, Hylle og Fenger ikke er garant for kasser.

      JM bør bruge bredden noget mere - eller hvad tænker i fans?
      Ja, det er virkelig en gåde, at man ikke bruger det velkendte / anerkendte / prisvindende koncept med at skifte tre angribere i pausen

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Ja, det er virkelig en gåde, at man ikke bruger det velkendte / anerkendte / prisvindende koncept med at skifte tre angribere i pausen

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Ja, det er virkelig en gåde, at man ikke bruger det velkendte / anerkendte / prisvindende koncept med at skifte tre angribere i pausen
          Vejle fik ny energi, da de skiftede 3 mand til Jesper Thygesens store hovedrysten. Mucholi eller hvad han hedder viste skills da han kom ind.
          men det var noget længere inde i kampen.

          Comment


            #6
            I FCK kampen burde Frøkjær have været skiftet ud allerede 20 min. før tid, han var helt færdig til sidst.
            I mod FCN, er det underligt at man skifter offensivt ind så sent i kampen, Svendsen eller Fenger bør man skifte ind 20 min. før tid, her hjælper det ikke at skifte i overtiden som han gjorde.
            JM har været for længe om offensive udskiftninger, også lidt mærkeligt at Svendsen slet ikke har fået spilletid i superligaen endnu, troede på et tidspunkt han var tæt på et salg, men alligevel spiller han reservekamp.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              I FCK kampen burde Frøkjær have været skiftet ud allerede 20 min. før tid, han var helt færdig til sidst.
              I mod FCN, er det underligt at man skifter offensivt ind så sent i kampen, Svendsen eller Fenger bør man skifte ind 20 min. før tid, her hjælper det ikke at skifte i overtiden som han gjorde.
              JM har været for længe om offensive udskiftninger, også lidt mærkeligt at Svendsen slet ikke har fået spilletid i superligaen endnu, troede på et tidspunkt han var tæt på et salg, men alligevel spiller han reservekamp.
              Tror stadig man går efter at sælge ham, men han skal jo holdes igang, hvis det går i vasken. Ellers giver jeg dig ret. Jeg kan godt forstå han ikke skiftede efter f.eks. 60 min sidst, for der moste vi fcn totalt og spillede super, men da kampen begyndte at fise lidt ud med 10-15 min igen, så burde Max være kommet ind, om ikke andet så som et ekstra våben i luften

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                Er jeg den eneste der ikke forstår at når vi nu praktisere pres-spil med 3 angribere på toppen (som alt andet lige betyder en større mængde brug af energi) hvorfor vi så ikke skifter enten 3 ind i pausen (Svendsen, Hylle og Fenger) elller eksempelvis efter 60 minutter, i stedet for i det 90. minut.

                Jeg vover at postulere at vi formentligt kunne have smadret FCK i uge 1 og fået sejren mod FCN.

                Det er jo ikke fordi Svendsen, Hylle og Fenger ikke er garant for kasser.

                JM bør bruge bredden noget mere - eller hvad tænker i fans?
                Nu er JM åbenbart en træner som generelt ikke skifter meget. Tror også at det ville have været bedre at smide Fenger og Hylle tidligere ind, men nu det er ja let at være bagklog.
                I hensigt af vores offensive ser der forskellige aspekter som kunne give grund til JM ikke at bruge udskiftninger mere/tidligere:
                -Med Jebali, Sabbi og Frø har vi en rigtig giftig ,offensivtrio og Sabbi og Jebali viste søndag at de er helt klar at holde et højt niveau i 90 minutter.
                -Desuden er Jebali dirigenten i vores offensive så vil man holde ham på banen så langt som muligt. Det koster vel spilletid for Fenger som er en som ellers er bedst i den centrale angriberposition.
                -I hensigt af alternativer for Frø er det lidt svært. Svendsen er langt mindre kreativ og en helt anden type end Frø. Svendsens styrker ligger at spille centralt og at afslutte mens Frø kommer langt mere fra kanten og skaber noget.
                -Husker Hylle som én som spillede mest på højre side så er han ikke en afløser for Frø. Han ville måske være afløseren for Sabbi. Men med den spilleglæde Sabbi viser tøver man selvfølgelig at tage ham ud før han er færdigt.

                Så bliver de mange angriberalternativer i systemet vi spiller nu en svækkelse når de bruges og Fenger eller Svendsen på banen ville mere eller mindre kræve at gå til 4-4-2 hvis man vil udnytte deres styrker.
                Og om man skulle skifte systemet når holdet spiller godt, kontrollerer modstanderen og skaber chancer?
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #9
                  Jeg synes vores angriber-setup pt. er for bredt. Vi risikerer at få spillere der er ude af form og som søger væk, pga. manglende spilletid.
                  det nager mig godt nok at se Fenger og hyllegård sidde ude og få 3-5 minutter hist og her. Samtidig tror jeg ikke på, st hverken sabbi eller jebali bliver målslugerer, selvom starten har været god.
                  Så mange kampe skal vi alligevel ikke spille i løbet af efteråret, så vi behøver en så stor del, samtidig med at midtbanen har åbenlyse mangler.
                  hvis Frøkjær spiller angriber fra nu af, er mine pointer endnu mere udtalt.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                    Jeg synes vores angriber-setup pt. er for bredt. Vi risikerer at få spillere der er ude af form og som søger væk, pga. manglende spilletid.
                    det nager mig godt nok at se Fenger og hyllegård sidde ude og få 3-5 minutter hist og her. Samtidig tror jeg ikke på, st hverken sabbi eller jebali bliver målslugerer, selvom starten har været god.
                    Så mange kampe skal vi alligevel ikke spille i løbet af efteråret, så vi behøver en så stor del, samtidig med at midtbanen har åbenlyse mangler.
                    hvis Frøkjær spiller angriber fra nu af, er mine pointer endnu mere udtalt.
                    Svendsen, Fenger eller Hylle til salg?
                    Hylle har en særlig spidskompetence i speed som supplerer vores offensive setup meget fint. Og Fenger viste målnæse og kynisme som frontangriber. Hvis Gudjohnsen-leje betyder ikke en Fenger-farvel så skal de vel slås om pladsen i hierarkiet. Så det ville vel være oplagt at sælge Svendsen, især da han bringer vel mest penge og der var ja allerede rygter om interesse fra Championship. Svendsen rykkede ja allerede tilbage i hierarkiet i sidste sæson og systemskifte til 4-3-3 bringer ham åbenbart endnu mere ud i kulden. Og hvis et salg af Svendsen ville betyde at vi henter en kvalitetsmidtbanespiller ind så ville det vel styrke holdet.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Måske JM holder lidt på udskiftningerne, efter vi har været, og til dels stadig er, i et skadeshelvede

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                        Måske JM holder lidt på udskiftningerne, efter vi har været, og til dels stadig er, i et skadeshelvede
                        Jeg tror det er fordi han ikke vil lave om på ting der virker. Specielt offensivt

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Jeg tror det er fordi han ikke vil lave om på ting der virker. Specielt offensivt
                          Jeg tror du har ret. Jeg køber slet ikke den der med, at man ikke går efter at have en idealopstilling og et nogenlunde fast hold at køre med fra kamp til kamp. Specielt efter den halvsæson vi lige har spillet, tror jeg meget gerne, at man vil finde en start 11er, som man kan have noget tryghed i og som man ved fungerer, og derfra kan man så begynde at arbejde med den der fleksibilitet de snakker om. Men det er meget svært at have succes med at være fleksible, hvis man ikke har en stabil og god base og arbejde ud fra, og det ser det ud til, at vi måske har fundet nu, så det giver jo også god mening at holde fast i det lige her i starten.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Jeg tror du har ret. Jeg køber slet ikke den der med, at man ikke går efter at have en idealopstilling og et nogenlunde fast hold at køre med fra kamp til kamp. Specielt efter den halvsæson vi lige har spillet, tror jeg meget gerne, at man vil finde en start 11er, som man kan have noget tryghed i og som man ved fungerer, og derfra kan man så begynde at arbejde med den der fleksibilitet de snakker om. Men det er meget svært at have succes med at være fleksible, hvis man ikke har en stabil og god base og arbejde ud fra, og det ser det ud til, at vi måske har fundet nu, så det giver jo også god mening at holde fast i det lige her i starten.
                            Præcis. Specielt når alle virker til at være i bedre form end længe og man får point. Hvorfor så lave noget om? Uanset hvem der sidder udenfor..
                            Jeg kunne måske se man sparede Opondo en kamp, satte Frø på midten og smed Hylle ud på kanten.

                            Comment

                            Working...
                            X