Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Dejlig sejr over FCK hér til aften. Fantastisk at OB's bedste spiller endelig spillede bedst - ikke bare bedst, men verdensklasse! Hvad fungerede? Især Sabbi og Jebali fungerede i dag - og så kommer forsvaret også i vejen for en del. Oven i det, så mener jeg også at OB mødte et svagt superligahold (tænk at man skal sige det om FCK) - og det burde aldrig være blevet så spændende,

    Jeg synes stadig at der mangler en klassespiller til midt/midt i stedet for Opondo. Han ser tung ud, og har meget lidt teknik. Dog faldt han ikke 100% igennem i dag. Jeg lagde også mærke til at

    Jørgen har svært ved at følge linien i forsvaret, han hænger tit ude af position - det skal der arbejdes med!

    Frøkjær er jeg ret meget i tvivl om hvad jeg skal give af karaktér. Min første indskydelse var at han skulle have 6 - for han var virkelig svag i 2. halvleg. Der mangler slutprodukt, blik for medspillere og rigtige beslutninger. Det er ikke nok at drible, for at miste bolden HVER GANG - det skal der arbejdes med. Han skulle være skiftet ud efter 1 time. - men så læste jeg at han havde 2 assists i 1. halvleg, og dét skal selvfølgelig trække op. Jeg synes igen at OC står halvsvagt i billedet. Usikker, dårlige udspark og tvivlsom kommunikation.

    Jeg er også i tvivl om JJT. Laver et flot mål - og så ser man ham stort set ikke mere i kampen. Mn i det mindste ikke alle de fejlafleveringer som han plejer - måske fordi han ikke havde bolden?
    Men vi prøver.

    Karakterer:

    Oliver C - 7
    Oliver Lund - 8
    Tverskov - 9
    Kasper Larsen - 9
    Jørgen - 8
    Sabbi - 10
    JJT - 9
    Kløve - 8
    Opondo - 7
    Frøkjær - 8
    Jebali - 13
    Alligevel vildt, at du har alle andre end Jibali til et snit på 8,3 i en kamp, hvor vi kører FCK rundt på røv og albuer i de første 45 minutter og ender med - ufortjent kun - at vinde 3-2. Du diskutterer seriøst om en mand, der har leveret 2½ assist og har efterladt et halv FCK-hold rundtossede i store del af kampen, skal have et 6-tal efter den gamle skala - altså lige netop bestået. I behøver ikke have Ja-hatten på allesammen, men engang imellem ville det klæde jer at stikke nej-hatten op, hvor solen ikke skinner. Som det er her, kommer Fyens.dk og den københavnske presse inkl. Werge til at fremstå som de rene jubelidioter, når det kommer til striverne.

    Comment


      #47
      I har faktisk et par udmærkede offensive trusler nu ... eller 3, det er mere end i mange år, det må selv jeg erkende, spørgsmålet er hvor længe Frøkjær bliver og om resten af holdet er stærkt nok.
      Offensivt så I stærke ud i 1. halvleg, det er svært for mig at skrive :D! ... defensivt var det mindre imponerende når I bliver presset, bliver interessant at se om I kan fastholde bolden fremadrettet.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        I har faktisk et par udmærkede offensive trusler nu ... eller 3, det er mere end i mange år, det må selv jeg erkende, spørgsmålet er hvor længe Frøkjær bliver og om resten af holdet er stærkt nok.
        Offensivt så I stærke ud i 1. halvleg, det er svært for mig at skrive :D! ... defensivt var det mindre imponerende når I bliver presset, bliver interessant at se om I kan fastholde bolden fremadrettet.
        Jeg troede du var objektiv.?? I så fald, er det vel ikke "svært at skrive" om et hvilket som helst superliga mandskab (som OB er for dig) der smadrer ligaens formentlig bedste hold i en halvleg.

        Comment


          #49
          Ståle får tæsk:
          https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...staale/8289108
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #50
            Med Gudjohnsen Junior bliver der nok endnu mere trængsel for især Sander S. https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-lej...holdsangriber/

            Et fodboldhold har gode angriber. Det har vi tilsyneladende nu - efter alt for mange hele og halve sæsonen med for få - eller ingen - gode.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg


              Minder om en Monrad og Rislund-sketch
              Det var også min første tanke

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Det er han måske også, men det er også et udslag af vores trup er lidt smal. Vi ser Sabbi og Opondo gå ud. I stedet for at holde det greb vi har om kampen og lave en direkte udskiftning til midtbanen af Opondo, så har vi bare ikke nogen og derfor føler han sig nødsaget til at skifte Marco ind. Herefter sidder presspillet bare ikke på samme måde og fck får flyttet spillet lidt længere frem og får en scoring på en lidt tilfældig bold, imens vi resten af kampen ikke rigtig kommer til noget.
                Det kan også blive bekymringen, hvis skadeshelvedet vender retur. Nu har vi fundet en måde at spille på, som ser ud til at fungere, men ryger der blot en midtbanespiller mere på skadeslisten, så kan vi allerede få problemer. Jeg synes ikke en mand som Aron fylder skoene ret godt ud, uanset hvem han erstatter, så jeg håber rigtig meget på at vi får tilknyttet en ekstra kvalitetsspiller til midtbanen.
                Meget enig. Aron fløj rundt som en flue i en flaske men fik det til at ligne en elefant i en glasbutik. En Drachmann på toppen havde været bedre som indskifter ja. Men når den første skade kommer til JJ,Kløve eller Opondo er vi svært begrænset på det flydende spil

                Comment


                  #53
                  Det handler om at turde spille fremad, det gjorde OB igår i 1.halveg og det sidste kvarter af 2. halveg. Uforståeligt at man trækker sig tilbage, men FCK må jo kunne et eller andet, de skaber heldigvis kun 2 chancer i kampen. Flot mål af Jens Jacob, og megadejligt at Jebali endelig får scoret, og vel bliver matchvinder, han er meget dygtig, og har efter min mening potentiale til at blive en af de allerbedste i superligaen. OB har et godt hold, og nogle seværdige spillere, det ser ud til at bredden nu er nogenlunde, og man måske kan holde momentum over en hel sæson. Jeg glæder mig i hvert fald til næste kamp. Der kan dog blive solgt spillere, der var en del agenter tilstede igår, men det kan vel også være på Rasmus Falk de har fokus. (Ivan Benes bl.a).

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                    Forrygende kamp igår, jeg går stadig rundt og er høj og kommer nok til det den næste uge. 433 får virkelig meget godt ud af flere af vores spillere.

                    Fra min plads bag mål var der kæmpe plusser til flere. Jebali var banens bedste som jeg ser det. Han gjorde hvad han ville, omringet af FCKere suger han stadig kuglen til sig, holder på den og lægger den klogt videre til sine medspillere. Taktisk sindssygt vigtig. Når ja så scorede han også to mål.
                    Sabbi med en fremragende debut, han kan godt gå hen og blive virkelig vild for os.
                    Frø tørrede røv med FCK i første halvleg. Han var træt til sidst og skulle måske have været ude lidt før. På trods af det tager han stadig de tunge sprint over en halv banelængde når vi slår kontra - klart at slutproduktet så også bliver derefter, men han var stadig sindsygt vigtig til at tage gassen af FCKs pres.
                    Opondo spiller måske sin bedste kamp for OB, det ser ud som om hans rolle i en 433 passer ham langt bedre.
                    Forsvaret fejlig ved begge FCK mål, det skal de helst ikke gøre, men derudover var de virkelig med til at holde FCK nede på et fåtal af chancer, selv da vi er presset i 2. halvleg.
                    Kløve og JJ virkede ikke overmatchede som jeg havde frygtet, og fantastisk kasse af sidstnævnte.

                    Generelt ingen der gør det dårligt imo., kan vi spille sådan hver gang kan det godt blive en sjov sæson alligevel.
                    Som jeg husker det, starter mål nummer et med en blunder af Sabbi. Det er ham der skal presse indlægspilleren udad, så vidt jeg husker - men han hænger 5 meter efter ham. Han bliver overhovedet ikke presset i indlægsøjeblikket.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Som jeg husker det, starter mål nummer et med en blunder af Sabbi. Det er ham der skal presse indlægspilleren udad, så vidt jeg husker - men han hænger 5 meter efter ham. Han bliver overhovedet ikke presset i indlægsøjeblikket.
                      Ja den ligger på Sabbi mest. Hvis han havde været mere aggressiv var indlægget nok ikke blevet så godt. Men det indrømmer han også selv efter kampen. “Jeg blev for doven” sagde han. Men det må han bare lære af.
                      Han var rigtig god igår og fortjener kun ros

                      Comment


                        #56
                        Lyder til lidt kritik af VAR

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...op-om-systemet

                        Det undrer mig godt nok også at Kalle J episoden hvor det ser ud til at han tager med hænder uden for feltet ikke skulle ses igennem. Syntes der er klart rødt kort da det ligner han står 1 meter uden for feltet og afværger en oplagt scoringsmulighed til Sabbi

                        Gense den evt i dette sammendrag
                        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/se-hoe...endagens-sejr/

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Lyder til lidt kritik af VAR

                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...op-om-systemet

                          Det undrer mig godt nok også at Kalle J episoden hvor det ser ud til at han tager med hænder uden for feltet ikke skulle ses igennem. Syntes der er klart rødt kort da det ligner han står 1 meter uden for feltet og afværger en oplagt scoringsmulighed til Sabbi

                          Gense den evt i dette sammendrag
                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/se-hoe...endagens-sejr/
                          Jeg har ikke følt det var vigtigt at se den efter. Dommeren må have vurderet at det var med kroppen han parerer Sabbis afslutning og det tror jeg egentlig stadigvæk det er ved nærmere gennemsyn. Men episoden kunne godt have været brugt som en start på VAR i Odense.

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Jeg har ikke følt det var vigtigt at se den efter. Dommeren må have vurderet at det var med kroppen han parerer Sabbis afslutning og det tror jeg egentlig stadigvæk det er ved nærmere gennemsyn. Men episoden kunne godt have været brugt som en start på VAR i Odense.
                            Synes det ret tydeligt lignende, det var låret, han tog den med, og det må man jo også have vurderet i VAR-rummet. I så fald helt fint, man ikke bruger tid på at få dommeren ud og konstatere det samme.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Synes det ret tydeligt lignende, det var låret, han tog den med, og det må man jo også have vurderet i VAR-rummet. I så fald helt fint, man ikke bruger tid på at få dommeren ud og konstatere det samme.
                              Men generelt var dommeren nu gladere for give dem frispark end omvendt, så der hjælper var ihvertfald ikke. Så ståle skal nok detsvære stadig få alle sine fordele i kampene

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Som jeg husker det, starter mål nummer et med en blunder af Sabbi. Det er ham der skal presse indlægspilleren udad, så vidt jeg husker - men han hænger 5 meter efter ham. Han bliver overhovedet ikke presset i indlægsøjeblikket.
                                Ja Sabbi kunne godt have presset indlægget. Da han først får masser af tid til at slå det helt perfekt indlæg, så er skaden sket. Dårlig kommunikation og placering har også sin del af skylden. Det andet mål er jo lidt uheldigt. Marco står klar til at sparke bolden væk, men Tverskov snitter den i stedet hen til Wilcek der så selvfølgelig er fri af Marco, der naturligvis ikke kunne følge ham, da han faktisk stod fint placeret i forhold til situationen, indtil Tverskov ødelagde det.

                                Comment

                                Working...
                                X