Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Hans første time var til 11 eller 13, ikke at han måske kunne have sneget sig op på 10. Det er altså absurd.
    Derudover undrer jeg mig stadig over 7-tallet til OC, der åbenbart begrundes med to mål imod, hvor han er chanceløs, og dårligt spil med fødderne. Han har vel rigtignok et enkelt ret skidt udspark, hvor han ikke er uheldig med at det ikke bliver farligt, men ellers kan jeg nu ikke genkende at hans spil med fødderne er skidt i denne kamp. Den mest farlige afspilssituation i forsvaret er til gengæld fra Oliver Lund (som du giver en bedre karakter på trods af to halvstore fejl), hvor OC redder situationen med risiko for eget helbred..
    Prøv at se FCK's første mål. Elendigt forsvarsspil, det skal siges. Men Wilcheck får lov til at heade den ind fra kanten af det lille felt, på en ballonbold, der er en halv time i luften. Den skal målmanden da have. Nummer 2 mål - lidt tilfældigheder, som bliver sparket ind fra en spids vinkel. Ja, måske har jeg givet Oliver Lund 1 karaktér for højt, og faktisk også for højt til Tverskov. Men Frøkjær og Oliver C. står jeg ved

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Du tager fejl.

      Og nu videre. Det, du skriver, er uinteressant.
      Du er uinteressant. Få dig dog et liv din bums.

      Comment


        #18
        Når vi spiller så god en 1. Halvleg og ender med at vinde kampen, så synes jeg personligt, som sædvanligt, at nuancer om enkelte spilleres samlede præstationer er hamrende ligegyldige.

        Vi spillede fremragende i 45 minutter og forsvarede os godt i den sidste tredjedel af 2. Halvleg, så FCK ikke kom tæt på.

        Når nuancer ikke kan bruges til ret meget, når det handler om tabte kampe, så kan de heller ikke bruges, når vi både leverer sejr og en surrealistisk helstøbt 1. Halvleg, imo.

        Man kan let komme til at tale ting ihjel, når man skal finde nuancer, i stedet for, i dette tilfælde, glæde sig over at der en sjælden gangs skyld blev leveret på banen og ikke mest i munden.

        Så vær glade for pokker, og lad være med at skændes om hvor vidt Oli C skulle ha taget den og den bold og om den og den karakter er passende.

        Det er ikke sikkert, at vi får mange af den slags kampe serveret, så er det med at nyde den og tale nuancer en anden dag/gang.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

          Prøv at se FCK's første mål. Elendigt forsvarsspil, det skal siges. Men Wilcheck får lov til at heade den ind fra kanten af det lille felt, på en ballonbold, der er en halv time i luften. Den skal målmanden da have. Nummer 2 mål - lidt tilfældigheder, som bliver sparket ind fra en spids vinkel. Ja, måske har jeg givet Oliver Lund 1 karaktér for højt, og faktisk også for højt til Tverskov. Men Frøkjær og Oliver C. står jeg ved
          Det er et godt slået indlæg, der dykker lige hvor den skal. Det er ikke en bold, målmanden skal have. Hvis han var gået på den, havde du uden tvivl ment det var en fejl, og at han skulle være blevet på stregen, for han ville ikke have haft en chance for at komme først på den.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Når vi spiller så god en 1. Halvleg og ender med at vinde kampen, så synes jeg personligt, som sædvanligt, at nuancer om enkelte spilleres samlede præstationer er hamrende ligegyldige.

            Vi spillede fremragende i 45 minutter og forsvarede os godt i den sidste tredjedel af 2. Halvleg, så FCK ikke kom tæt på.

            Når nuancer ikke kan bruges til ret meget, når det handler om tabte kampe, så kan de heller ikke bruges, når vi både leverer sejr og en surrealistisk helstøbt 1. Halvleg, imo.

            Man kan let komme til at tale ting ihjel, når man skal finde nuancer, i stedet for, i dette tilfælde, glæde sig over at der en sjælden gangs skyld blev leveret på banen og ikke mest i munden.

            Så vær glade for pokker, og lad være med at skændes om hvor vidt Oli C skulle ha taget den og den bold og om den og den karakter er passende.

            Det er ikke sikkert, at vi får mange af den slags kampe serveret, så er det med at nyde den og tale nuancer en anden dag/gang.

            MvH ChrisOB
            Jeg nød/nyder skam det sidste årtis bedste kamp i fulde drag, det behøver du ikke bekymre dig for på mine vegne.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Dejlig sejr over FCK hér til aften. Fantastisk at OB's bedste spiller endelig spillede bedst - ikke bare bedst, men verdensklasse! Hvad fungerede? Især Sabbi og Jebali fungerede i dag - og så kommer forsvaret også i vejen for en del. Oven i det, så mener jeg også at OB mødte et svagt superligahold (tænk at man skal sige det om FCK) - og det burde aldrig være blevet så spændende,

              Jeg synes stadig at der mangler en klassespiller til midt/midt i stedet for Opondo. Han ser tung ud, og har meget lidt teknik. Dog faldt han ikke 100% igennem i dag. Jeg lagde også mærke til at

              Jørgen har svært ved at følge linien i forsvaret, han hænger tit ude af position - det skal der arbejdes med!

              Frøkjær er jeg ret meget i tvivl om hvad jeg skal give af karaktér. Min første indskydelse var at han skulle have 6 - for han var virkelig svag i 2. halvleg. Der mangler slutprodukt, blik for medspillere og rigtige beslutninger. Det er ikke nok at drible, for at miste bolden HVER GANG - det skal der arbejdes med. Han skulle være skiftet ud efter 1 time. - men så læste jeg at han havde 2 assists i 1. halvleg, og dét skal selvfølgelig trække op. Jeg synes igen at OC står halvsvagt i billedet. Usikker, dårlige udspark og tvivlsom kommunikation.

              Jeg er også i tvivl om JJT. Laver et flot mål - og så ser man ham stort set ikke mere i kampen. Mn i det mindste ikke alle de fejlafleveringer som han plejer - måske fordi han ikke havde bolden?
              Men vi prøver.

              Karakterer:

              Oliver C - 7
              Oliver Lund - 8
              Tverskov - 9
              Kasper Larsen - 9
              Jørgen - 8
              Sabbi - 10
              JJT - 9
              Kløve - 8
              Opondo - 7
              Frøkjær - 8
              Jebali - 13
              Kan sagtens købe din vurdering af OC. Dybest set har han ikke det store at lave og koster ikke noget. Omvendt har han et par udspark, som med lidt uheld i sprøjten kunne have endt til som det mål Mortensen lavede imod os i europa kvalkampen. Klart plads til forbedringer.
              Frøkjær køber jeg ikke. Han spiller til 11/13 i første halvleg og sniger sig ikke ikke under 10 samlet, selvom 2. halvleg bliver lidt forkrampet. Opondo synes jeg spiller mindst ligeså godt som de to øvrige på midtbanen. Her giver jeg måske 8 til kløve og ham imens JJT får 9 for sin flotte scoring.

              Men dybest set er det ikke den enkeltes karakter vi skal hænge os i. Som hold fungerer vores presspil bare kanon. I spillet på banen formår vi at sætte hurtige pasninger sammen og løbe for hinanden, så fck'erne dyre herre bliver totalt rundtossede. Vi var bare over dem over hele banen i første halvleg. Det var så surrealistisk, for hvor filan kommer det fra? Er det det vi får ud af det vi kalder for MH's floskler om at træne bedre og hårdere end de andre, så lever jeg med dem, for det var godt nok flot fodbold!!

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

                Mja. jeg er uenig. Vi slog et klart bedre hold end vores, ved at spille dem ud af banen i første halvleg. I anden skruede KB/03 gevaldigt op, og spillede tættere på deres niveau, hvilket pressede os, men vi stod imod, og vandt. Alt i alt, mere end godkendt.

                Mvh

                MaxHH
                Jeg er helt på linje med den vurdering. Selv efter 3-2 reduceringen blev det ikke sådan rigtig spændende, OB strammede op og fik lukket fint ned for FCK, de var stadig pressede men jeg var forholdsvis tryk ved hele situationen og OB havde med lidt held lukket med endnu en scoring ved Jebali, eller Hyllegård der var tæt på at blive skudt af i de sidste minutter af kampen

                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Kan sagtens købe din vurdering af OC. Dybest set har han ikke det store at lave og koster ikke noget. Omvendt har han et par udspark, som med lidt uheld i sprøjten kunne have endt til som det mål Mortensen lavede imod os i europa kvalkampen. Klart plads til forbedringer.
                  Frøkjær køber jeg ikke. Han spiller til 11/13 i første halvleg og sniger sig ikke ikke under 10 samlet, selvom 2. halvleg bliver lidt forkrampet. Opondo synes jeg spiller mindst ligeså godt som de to øvrige på midtbanen. Her giver jeg måske 8 til kløve og ham imens JJT får 9 for sin flotte scoring.

                  Men dybest set er det ikke den enkeltes karakter vi skal hænge os i. Som hold fungerer vores presspil bare kanon. I spillet på banen formår vi at sætte hurtige pasninger sammen og løbe for hinanden, så fck'erne dyre herre bliver totalt rundtossede. Vi var bare over dem over hele banen i første halvleg. Det var så surrealistisk, for hvor filan kommer det fra? Er det det vi får ud af det vi kalder for MH's floskler om at træne bedre og hårdere end de andre, så lever jeg med dem, for det var godt nok flot fodbold!!
                  For Jebalis vedkommende handler det - som JM også sagde efter kampen - at han endelig er i topform efter den ene små skade efter den anden. Nu har de måske endelig fået doceret hans træning, så han er blevet bygget stille og roligt op uden hele tiden at gå i stykker. Det kan gost være, at han har godt af at træne hårdede NU - men det har man altså ikke, hvis man ikke er 100% klar.
                  Han lignede en Djemba Djemba bare på en angrebsplads. Jeg synes stadig der er lidt for meget hæl og tå. Nogen gange gør han også bare nogle ting for at det skal se godt ud, hvor det egentligt ikke rigtig kan bruges til noget konstruktivt for holdet. Det skal nedtones. Men på den anden side, er det fedt endelig at have to spillere på holdet - Jebali og Frøkjær - som ikke er leverpostej. De kan underholde og det har vi ikke haft siden Rasmus Falk!

                  Hvis Jebali kan spille i nærheden af det her hen over sæsonen bliver han solgt for rigtig mange penge til sommer.
                  Last edited by claudes1; 14-09-2020, 04:43.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    For Jebalis vedkommende handler det - som JM også sagde efter kampen - at han endelig er i topform efter den ene små skade efter den anden. Nu har de måske endelig fået doceret hans træning, så han er blevet bygget stille og roligt op uden hele tiden at gå i stykker. Det kan gost være, at han har godt af at træne hårdede NU - men det har man altså ikke, hvis man ikke er 100% klar.
                    Han lignede en Djemba Djemba bare på en angrebsplads. Jeg synes stadig der er lidt for meget hæl og tå. Nogen gange gør han også bare nogle ting for at det skal se godt ud, hvor det egentligt ikke rigtig kan bruges til noget konstruktivt for holdet. Det skal nedtones. Men på den anden side, er det fedt endelig at have to spillere på holdet - Jebali og Frøkjær - som ikke er leverpostej. De kan underholde og det har vi ikke haft siden Rasmus Falk!

                    Hvis Jebali kan spille i nærheden af det her hen over sæsonen bliver han solgt for rigtig mange penge til sommer.
                    Jeg sms'ede med mine brødre undervejs, og i pausen. Snakken gik bl.a. på Jebali om han spillede som en Tempo/Miti-klon.


                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #25
                      Jebali har siden hans ankomst i glimt vist, at han har skills som få i ligaen.
                      jeg har 2 bemærkninger. Vi skal nok ikke forvente dette niveau konstant, og ja nogle gange bliver det for meget “kunst” og for lidt effekt. Men jeg tror det ville fjerne hans spilleglæde hvis det ikke er plads til lidt lir, men forhåbentlig ikke mere end at det gavner holdet.
                      nu er det kun en kamp og 3 point. Vi skal holde benene på jorden, og ikke tro at denne sæson nødvendigvis bliver vores Lyngby, Esbjerg eller Sønderjysk moment.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Jebali har siden hans ankomst i glimt vist, at han har skills som få i ligaen.
                        jeg har 2 bemærkninger. Vi skal nok ikke forvente dette niveau konstant, og ja nogle gange bliver det for meget “kunst” og for lidt effekt. Men jeg tror det ville fjerne hans spilleglæde hvis det ikke er plads til lidt lir, men forhåbentlig ikke mere end at det gavner holdet.
                        nu er det kun en kamp og 3 point. Vi skal holde benene på jorden, og ikke tro at denne sæson nødvendigvis bliver vores Lyngby, Esbjerg eller Sønderjysk moment.
                        Enig! Jeg tror dog ikke at mange af os havde regnet med at OB overhovedet kunne spille så helstøbt (i én halvleg).

                        En periode, hvor pressen og vi på forum har sået tvivl om projektet, har spillerne bare trænet og styrket sig. Det viser moral.

                        Man må også sige, at kontinuitet bare er et parameter, hvis man har spillere med et vist niveau. OB spillede som et hold. Det gjorde de også i flere af "nedrykningskampene". Det virker som om, at kollektivet er stærkt og at det kan bære de lidt skæve spillere som Frøkjær og Jebali. Lidt a la det som Esben Hansen talte om i SFÅ om Bruce Rioch tiden.

                        Hvis vi taber de næste tre ville det jo være typisk OB - så lad os se, hvad der sker

                        Comment


                          #27
                          Sabbi om kampen og udskiftning:
                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...serer-sig-selv
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #28
                            Nå, så kan vi vist godt få lavet den forlængelse med JM.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                              Nå, så kan vi vist godt få lavet den forlængelse med JM.
                              Rent faktisk syntes jeg JM klart er for længe om de sidste udskiftninger. især kan man se frø er helt død..

                              Comment


                                #30
                                Jeg er fuldstændig paf over, hvor godt vi spillede i 1. halvleg. Jeg forstår ikke, hvordan det kunne lade sig gøre, jeg synes ikke, vores træningskampe har vist det sublime niveau, som vi leverede på. Som om at alting bare faldt i hak, det var fodbold på så højt et niveau, at det nærmest var kunst.

                                Reglen om 5 udskiftninger håber jeg forsvinder igen. Det er en kæmpe fordel for fx fck at kunne skifte et halvt hold, hvor de bare kan sætte klassespillere ind. Nu spillede de som en pose nødder, men alligevel.
                                Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                                Comment

                                Working...
                                X