Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-Randers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt OB-Randers

    Lurer man på en 3-5-2 i morgen?

    https://fyens.dk/artikel/sport-fyn-f...on-mod-randers

    23 marksspillere deltog i dagens træning

    #2
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Lurer man på en 3-5-2 i morgen?

    https://fyens.dk/artikel/sport-fyn-f...on-mod-randers

    23 marksspillere deltog i dagens træning
    Jeps - det gør JM. Der var mange fuldt med til træningen i dag. Alle mand minus Drachman, AJA og Lieder faktisk. Fenger vurderes til at være det aktuelle førstevalg i angrebet, og at Svendsen sikkert er 2. valg. Forsvar med Tverskov, KL og M. Lund med Ryang og Jørgen som flankerne. Midtbanen var mest JJT, Kløve og Frøkjær

    ...............OC
    KL.....JT.....Lund
    Ryan.....................Jørgen
    ............Kløve...JJT
    ..................Frø
    ........Sander.....Fenger

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Jeps - det gør JM. Der var mange fuldt med til træningen i dag. Alle mand minus Drachman, AJA og Lieder faktisk. Fenger vurderes til at være det aktuelle førstevalg i angrebet, og at Svendsen sikkert er 2. valg. Forsvar med Tverskov, KL og M. Lund med Ryang og Jørgen som flankerne. Midtbanen var mest JJT, Kløve og Frøkjær

      ...............OC
      KL.....JT.....Lund
      Ryan.....................Jørgen
      ............Kløve...JJT
      ..................Frø
      ........Sander.....Fenger
      Okay. Med den opstilling bliver det bare sygt vigtigt at man kan spille bolden op og ikke lader sig stresse og bare sparker den frem. For så vinder Randers både 1. Og 2. bolden.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Lurer man på en 3-5-2 i morgen?

        https://fyens.dk/artikel/sport-fyn-f...on-mod-randers

        23 marksspillere deltog i dagens træning
        Det ville styrke midtbanen som blev overmatchet i anden halvleg i sidste kamp. Vi tabte alt for mange lange bolde sidst mod Randers fordi de er fysisk meget stærkt så vi skal spille os til en sejr. Skjelvik virker stærkt i offensiven så vores backs kan blive et giftigt våben igen i en 3-5-2. Så der er flere faktorer som taler for et systemskifte.
        Men på den anden side spillede vi ha ret fint med den 4-4-2 og måske var det ja bare en off-day sidst i Randers.
        Det er svært, håber bare JM finder det rigtige svar og vi vinder.
        Jeg er uheldigvis forhindret at komme til Fyn allerede i weekenden og det ville være så fedt med en stadionoplevelsen mod Horsens torsdag efter alt den fodboldfattige corona-tid
        Men by the way: vi spiller ikke i morgen men søndag.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Det ville styrke midtbanen som blev overmatchet i anden halvleg i sidste kamp. Vi tabte alt for mange lange bolde sidst mod Randers fordi de er fysisk meget stærkt så vi skal spille os til en sejr. Skjelvik virker stærkt i offensiven så vores backs kan blive et giftigt våben igen i en 3-5-2. Så der er flere faktorer som taler for et systemskifte.
          Men på den anden side spillede vi ha ret fint med den 4-4-2 og måske var det ja bare en off-day sidst i Randers.
          Det er svært, håber bare JM finder det rigtige svar og vi vinder.
          Jeg er uheldigvis forhindret at komme til Fyn allerede i weekenden og det ville være så fedt med en stadionoplevelsen mod Horsens torsdag efter alt den fodboldfattige corona-tid
          Men by the way: vi spiller ikke i morgen men søndag.
          Jeg er noget skeptisk ved systemskiftet, fordi det simpelthen er så længe siden vi har fået vores 3-5-2 til at fungere. Jeg kan godt se at seneste kamp blev tabt på at Randers' midtbane overmatchede vores, men synes dybest set det var vores egen skyld, fordi vi stillede os for langt tilbage. I de momenter vi turde gå lidt frem på banen og satse offensivt, synes jeg at vi skabte fornuftige chancer. Men vi må jo se hvis det bliver sådan. Det er også længe siden at JM har haft så mange spillere til rådighed, så det kan måske også pifte 3-5-2 opstillingen op til noget af det gode fodbold vi så i sidste sæson.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Jeg er noget skeptisk ved systemskiftet, fordi det simpelthen er så længe siden vi har fået vores 3-5-2 til at fungere. Jeg kan godt se at seneste kamp blev tabt på at Randers' midtbane overmatchede vores, men synes dybest set det var vores egen skyld, fordi vi stillede os for langt tilbage. I de momenter vi turde gå lidt frem på banen og satse offensivt, synes jeg at vi skabte fornuftige chancer. Men vi må jo se hvis det bliver sådan. Det er også længe siden at JM har haft så mange spillere til rådighed, så det kan måske også pifte 3-5-2 opstillingen op til noget af det gode fodbold vi så i sidste sæson.
            Jeg vil give ret i at systemskifte nu næppe er foretrække nu, men noget skal der jo ske. RFC var markant bedre end os i 2. halvleg hvor vi blev trykket langt tilbage af et kunstgreb fra Thomasberg hvor han fik skiftet en lidt mere kontrolleret midtbanespiller ud med en lidt mere offensivt spillende af slagsen. Måske trak OB sig også tilbage og forsøgte at fedte en sejr hjem - det har vi set ofte at vi ikke har spillerne til pt. Hvis det virkelig er tilfældet er det skidt arb. af JM.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #7
              Min "analyse" af vores 3-5-2 der fejlede, kontra den der virkede. Når det virkede, så var JBL og Ryan på banen samtidig, ligeså snart en af dem blev pillet ud af ligningen og vi smed Kløve (f.eks) på kanten, så mistede vi bare de 7-8 procent, der gør hele forskellen i en dansk liga kamp.

              Så længe vi kan holde Ryan og Jørgen på banen, så tror jeg på det, skifter vi en af dem, så kan vi lige så godt ryge i 4-4-2 samtidig.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Min "analyse" af vores 3-5-2 der fejlede, kontra den der virkede. Når det virkede, så var JBL og Ryan på banen samtidig, ligeså snart en af dem blev pillet ud af ligningen og vi smed Kløve (f.eks) på kanten, så mistede vi bare de 7-8 procent, der gør hele forskellen i en dansk liga kamp.

                Så længe vi kan holde Ryan og Jørgen på banen, så tror jeg på det, skifter vi en af dem, så kan vi lige så godt ryge i 4-4-2 samtidig.
                Vi er lamme på dødbolde begge veje. Det har den kedelige effekt at vi ikke kommer til lette mål, modsat modstanderne. Ved at spille med 3 stoppere får vi lidt mere fysik til dødbolde, men det er ikke nok til at vi kan kalde det et våben.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Jeg vil give ret i at systemskifte nu næppe er foretrække nu, men noget skal der jo ske. RFC var markant bedre end os i 2. halvleg hvor vi blev trykket langt tilbage af et kunstgreb fra Thomasberg hvor han fik skiftet en lidt mere kontrolleret midtbanespiller ud med en lidt mere offensivt spillende af slagsen. Måske trak OB sig også tilbage og forsøgte at fedte en sejr hjem - det har vi set ofte at vi ikke har spillerne til pt. Hvis det virkelig er tilfældet er det skidt arb. af JM.
                  Jeg synes jo det lignede vi gik efter resultatet specielt i 2. halveg. Vi skifter jo bl.a. Oli ind i stedet for Ryan. Har ikke læst nogen steder Ryan skulle være skadet, så allerede der, var den første indikation. Desuden så vi allerede i første halveg tendenser til at vi trak os lidt tilbage på banen efter 1-0 jeg tror også det var det Thomasberg så og reagerede kløgtigt på. Jeg er sikker på at hvis vi har kræfterne til at lægge højt på Randers, så er vi også et bedre hold end dem, men vi skal turde det og være konsekvente, for Randers er dygtige i deres organisation og er gode til at gribe deres chance, hvis vi forsigtigt begynder at trække håndbremsen. Den samme leg bliver det i øvrigt, hvis vi stryger videre og skal møde Horsens

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                    Jeg synes jo det lignede vi gik efter resultatet specielt i 2. halveg. Vi skifter jo bl.a. Oli ind i stedet for Ryan. Har ikke læst nogen steder Ryan skulle være skadet, så allerede der, var den første indikation. Desuden så vi allerede i første halveg tendenser til at vi trak os lidt tilbage på banen efter 1-0 jeg tror også det var det Thomasberg så og reagerede kløgtigt på. Jeg er sikker på at hvis vi har kræfterne til at lægge højt på Randers, så er vi også et bedre hold end dem, men vi skal turde det og være konsekvente, for Randers er dygtige i deres organisation og er gode til at gribe deres chance, hvis vi forsigtigt begynder at trække håndbremsen. Den samme leg bliver det i øvrigt, hvis vi stryger videre og skal møde Horsens
                    Det lyder helt rigtigt, og der er ganske godt vurderet af Thomasberg. Det er selvf. hypotetisk at påstå det var gået anerledes hvis vi havde kørt på og spillet mere frisk til. Vi kommer jo også til chancer til yderligere scoringer, men bottom line er at RFC fortjent vandt kmpn.

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Det ville styrke midtbanen som blev overmatchet i anden halvleg i sidste kamp. Vi tabte alt for mange lange bolde sidst mod Randers fordi de er fysisk meget stærkt så vi skal spille os til en sejr. Skjelvik virker stærkt i offensiven så vores backs kan blive et giftigt våben igen i en 3-5-2. Så der er flere faktorer som taler for et systemskifte.
                      Men på den anden side spillede vi ha ret fint med den 4-4-2 og måske var det ja bare en off-day sidst i Randers.
                      Det er svært, håber bare JM finder det rigtige svar og vi vinder.
                      Jeg er uheldigvis forhindret at komme til Fyn allerede i weekenden og det ville være så fedt med en stadionoplevelsen mod Horsens torsdag efter alt den fodboldfattige corona-tid
                      Men by the way: vi spiller ikke i morgen men søndag.
                      Den der med, at vi tabte alle anden boldene pga. svagere fysik er en sandhed med modifikationer.
                      Vi tabte mange andenbolde, det er vi enige om. Men den primære årsag, som jeg ser det, var ikke fysikken, men positioneringen af spillerne. Opstillingsmæssigt overmandede Randers midten, så de var fysisk mere tilstede (antal), hvorfor vi var færre spilere til at dække områderne af (større afstand, mindre sandsynlighed for at få fat i andenboldene).
                      Selvfølgelig betyder den fysiske styrke også noget men rent fodboldmæssigt har positioneringen større betydning end fysisk styrke.
                      Er ellers enig mht 3-5-2 vs. 4-4-2

                      Off topic: derfor er et monster af en bolderobre ikke det vi mangler på holdet ud fra hvordan det ser ud til at vi gerne vil spille. Hvis vi skal have denne type, så skal vi også ligge vores spillestil om for gang nr mange

                      Comment


                        #12
                        Jeg har to billetter for kampen mod Randers fordi ville komme med sønnen til Fyn i weekenden men skal desværre aflyse turen. Suk... :-(
                        Nogen som kan bruge de?
                        Det er to billetter på RMN ved siden af hinanden.
                        Skriv en PB med din e-mail. Giver den til den første som skriver.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Er de væk Andreas?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Er de væk Andreas?
                            Nej. Kan du bruge de?
                            Skriver ellers når de er væk.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Nej. Kan du bruge de?
                              Skriver ellers når de er væk.
                              Jeg vil gerne have dem. Skriver lige en pm til dig

                              Comment

                              Working...
                              X