Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Den fysiske træning

    Nu er Janus Blond af ledelsen frikendt for medvirken til det horrible antal skader på holdet. Og han har fået et år mere. Men Leif Rasmussen, fra Sport Fyn, har ydmygt strejfet, at den tidligere fysiske træner tog hensyn til hvilke pladser, spillerne spiller, så ikke alle fik den samme fysiske træning.
    Jeg er faktisk rystet over i 2020, at klubbens ledelse ikke følger med udviklingen. Uden at huske navnene husker jeg, at flere klubber netop har individuelt tilrettelagt træning - og langt færre skader.
    Leif Rasmussen skriver det sådan her - uden at forsøge at vurdere (dårligt):

    "Den tidligere fysiske træner Simon Hollyhead - og han behøver jo ikke at være hverken dygtigere eller dårligere end Janus Blond - optrådte med et koncept, hvor han lavede forskellig fysisk træning alt efter hvilken funktion spilleren har på banen. Om det er god latin eller ej kan Sport Fyn ikke vurdere."

    Eller hvad?
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    #2
    Et emne som fylder vores tanker meget nu, det kan ikke være anderledes med alle de skader.

    Jeg kan (heller) ikke vurdere den træning Janus laver, har for så vidt aldrig overværet det.

    Ikke for at "disse" leif Rasmussen, men hvem siger Janus ikke tager hensyn til spillerens position på banen, det kommer Leif næsten til at indikere, han skriver det ikke, men det kan hurtigt blive opfattelsen.

    Og ikke for at forsvare Janus, men han har også været fysisk træner i OB i perioder, hvor vi har været næsten skadesfri.

    Kunne dog være rart at få vished for at alt er under kontrol.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Et emne som fylder vores tanker meget nu, det kan ikke være anderledes med alle de skader.

      Jeg kan (heller) ikke vurdere den træning Janus laver, har for så vidt aldrig overværet det.

      Ikke for at "disse" leif Rasmussen, men hvem siger Janus ikke tager hensyn til spillerens position på banen, det kommer Leif næsten til at indikere, han skriver det ikke, men det kan hurtigt blive opfattelsen.

      Og ikke for at forsvare Janus, men han har også været fysisk træner i OB i perioder, hvor vi har været næsten skadesfri.

      Kunne dog være rart at få vished for at alt er under kontrol.
      De skal bare træne oftere, hårdere, og længere. Så forsvinder skaderne. Fodboldspillere er vel de elite idrætsudøvere der træner mindst.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        De skal bare træne oftere, hårdere, og længere. Så forsvinder skaderne. Fodboldspillere er vel de elite idrætsudøvere der træner mindst.
        Det er ikke sådan det fungere nej :)

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

          De skal bare træne oftere, hårdere, og længere. Så forsvinder skaderne. Fodboldspillere er vel de elite idrætsudøvere der træner mindst.
          Joker du :D?
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            De skal bare træne oftere, hårdere, og længere. Så forsvinder skaderne. Fodboldspillere er vel de elite idrætsudøvere der træner mindst.
            Nej, ikke sammenlignet med sportsgrene hvor der også er høj impact, høj springbelastning og høje krav til sprint + udholdenhed. Men du joker selvfølgelig.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

              Nej, ikke sammenlignet med sportsgrene hvor der også er høj impact, høj springbelastning og høje krav til sprint + udholdenhed. Men du joker selvfølgelig.
              Både og. Det var lidt forsimplet skrevet, men bliver sgu provokeret over OB skulle træne specielt hårdt. De træninger jeg har overværet har ikke været hårde.
              Her er en der har prøvet det på egen krop. Han tager ansvar for egen karriere, hvilket desværre hører til undtagelsen.
              https://spillerforeningen.dk/spiller...ning-ikke-nok/

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Nu er Janus Blond af ledelsen frikendt for medvirken til det horrible antal skader på holdet. Og han har fået et år mere. Men Leif Rasmussen, fra Sport Fyn, har ydmygt strejfet, at den tidligere fysiske træner tog hensyn til hvilke pladser, spillerne spiller, så ikke alle fik den samme fysiske træning.
                Jeg er faktisk rystet over i 2020, at klubbens ledelse ikke følger med udviklingen. Uden at huske navnene husker jeg, at flere klubber netop har individuelt tilrettelagt træning - og langt færre skader.
                Leif Rasmussen skriver det sådan her - uden at forsøge at vurdere (dårligt):

                "Den tidligere fysiske træner Simon Hollyhead - og han behøver jo ikke at være hverken dygtigere eller dårligere end Janus Blond - optrådte med et koncept, hvor han lavede forskellig fysisk træning alt efter hvilken funktion spilleren har på banen. Om det er god latin eller ej kan Sport Fyn ikke vurdere."

                Eller hvad?
                Selvfølgelig følger Blond med i udviklingen. Og selvfølgelig ved Blond langt mere om, hvad udviklingen er indenfor sportsfysiologien end Leif Rasmussen eller nogen af os gør.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Både og. Det var lidt forsimplet skrevet, men bliver sgu provokeret over OB skulle træne specielt hårdt. De træninger jeg har overværet har ikke været hårde.
                  Her er en der har prøvet det på egen krop. Han tager ansvar for egen karriere, hvilket desværre hører til undtagelsen.
                  https://spillerforeningen.dk/spiller...ning-ikke-nok/
                  Tak for link.
                  God artikel, der også viser at talent sjældent er nok hvis man skal udvikle ens potentiale. Omvendt er der også spillere som ville død indvendigt hvis alt er planlagt.
                  Men der er ingen tvivl om, at spillere som Agger, delany og Martin Braithwaite næppe havde nået landsholdet uden en ekstraordinær indsats.

                  Comment


                    #10
                    Sådan som situationen er, så skal der være ekstra fokus på dette. Om Janus er god eller dårlige, skyldig eller uskyldig ved jeg ikke. Jeg vil lade tvivlen komme ham til gode.
                    Der ligger en længere artikel på bold.dk med Julius, som jeg synes er meget interessant. Julius kommer ind på ekstra træning, og hvordan man i SønderJyskE er mere specifikke i den træning end han har oplevet i OB. Samtidig var der også mere individuelt fokus end han havde oplevet i OB. Artiklen er fra igår 13/6 kl 8:00.

                    Udfra Julius’ betragtninger kunne der godt være et forbedringspotentiale hos OB, selvom hans ekstra træning gik mere på færdigheder end fysisk træning.
                    Dette bør ikke være afhængigt af faciliteterne, hvis spillerne vil træne ekstra for at blive bedre til at score, tackle eller whatever, så skal OB som klub stå klar med alt hvad den støtte det kræver.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Selvfølgelig følger Blond med i udviklingen. Og selvfølgelig ved Blond langt mere om, hvad udviklingen er indenfor sportsfysiologien end Leif Rasmussen eller nogen af os gør.
                      Præcis. Som journalist skal Leif sætte skader på dagsordenen, og har vi indenfor de seneste år haft to fysiske trænere, som håndterer træningen forskelligt, så er det nærliggende at stille sig spørgende overfor vedkommendes metoder, når vi er så skadesplaget som nu. Men når OB går ud og forlænger, så går de samtidig ud og frikender ham. Det må således være andre hoveder der skal rulle, hvis skaderne fortsætter.

                      Comment


                        #12
                        Hvis man som elitesportsfolk vil blive bedre end gennemsnittet kræver det ekstra træning udover normalen.

                        Hvorfor bliver Michael Jordan, Ronaldo, Lotte Friis, Sara slott, Usaion bolt mfl. Nogle af verdens bedste? Fordi de træner ekstraordinært og har ambitioner.

                        Jeg oplever umiddelbart ingen ekstra lyst hos de danske superliga spillere til at blive bedre end sine kollegaer eller have store ambitioner. Når de ikke har dét mindset men bare tror og selv mener de er bedre end de andre, så bliver de aldrig bedre end gennemsnittet. Det er umiddelbart også det jeg oplever i OB.
                        Hvor er de ambitioner og vindertyper som vi mangler? Hvem går ind og råber til træning at sine medspiller skal mande sig op og give sig mere? Hvem er det der råber og skriger når man taber fordi man hungrer efter at vinde hver kamp?
                        Jeg savner det... Jeg savner professionalisme og lysten til at blive den bedste udgave af sig selv..
                        Bare subjektive observationer - jeg kan have helt uret. Men så tyder det jo også på at vores niveau er forholdsvist middel..

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Præcis. Som journalist skal Leif sætte skader på dagsordenen, og har vi indenfor de seneste år haft to fysiske trænere, som håndterer træningen forskelligt, så er det nærliggende at stille sig spørgende overfor vedkommendes metoder, når vi er så skadesplaget som nu. Men når OB går ud og forlænger, så går de samtidig ud og frikender ham. Det må således være andre hoveder der skal rulle, hvis skaderne fortsætter.
                          Det er så afgjort fint, at LR sætter fokus på det, det er hans opgave som journalist. Men at det skulle være fordi Janus Blond ikke er bekendt med udviklinger inden for sportsfysiologien, der lyder ualmindeligt banale, er for letkøbt. Her kunne man godt forvente, at en dygtig journalist ville gå mere dybdegående og nuanceret til værks (med det forbehold, at jeg ikke har haft mulighed for at læse hele kommentaren, så jeg kommentarer udelukkende ud fra den del, trådststarteren har citeret) i stedet for blot at antyde, at skaderne skyldes mangel på faglig indsigt (en indsigt som sportsjournalisten på den lokale sprøjte sidder inde med, vel at mærke).

                          Comment


                            #14
                            Om træningen er for dårlig for lidt eller så videre er svært sige for os.
                            Men man kan jo sige det virker som om noget er galt siden vi har så mange skader..
                            Og der skal klubben og janus vel kigge indad for finde problemet..
                            Hans klare afvisning jeg har set i nyheder tyder detsvære på han er en type der ikke vil være i stand til det.. sadly..
                            Men igen.. Disse betragtninger er meget overfladiske da jeg ikke kender ham, eller hans træning.
                            '

                            Comment


                              #15
                              Jeg tør dårligt at skrive at hverken Ryan eller JBL deltog i træningen i dag og OC sad pludselig i græsset kort inden afslutningen og gik derefter ind til fyssen, OC mente dog ikke det var noget specielt men ville tilses for en sikkerheds skyld. - oppe i styrkerummet sad OL, Drachmann, Opondo, AJA, Jebali og Lieder. Hyllegård er ude med kyssesyge og næppe klar mere i sæsonen. KL, Jørgen og Tarik deltog i begrænset omfang i træningen under ledelse af Janus så de kan næppe starte på banen i Silkeborg. Det giver ialt 13 tvivlsomme til kampen ... det er ikke sjovt mere.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment

                              Working...
                              X