Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Silkeborg-OB 15/6 kl 19.00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg er som udgangspunkt helt enig, Søren - men jeg vil stadig også fastholde mine forventninger (Håb?), om at SIF SKAL slåes, hvis vi vil noget som hold og klub!

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
      Jeg er som udgangspunkt helt enig, Søren - men jeg vil stadig også fastholde mine forventninger (Håb?), om at SIF SKAL slåes, hvis vi vil noget som hold og klub!
      Jeg er måske også bare nået et punkt, hvor jeg efterhånden tvivler på om de kan slå Flemløse i en sommerkamp :-)

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

        Det kan jeg så på ingen måde skrive under på, jeg frygter katastrofen der bare venter på at ske. SIF har måske ikke været gode i hele sæsonen, men i de sidste 5 kampe har de kun tabt il FCN, derudover har de slået AGF og spillet uafgjort mod FCK, OB og Sdr. Jydske. De er ved at finde ud af at spille superliga, og de kan spille frit, hvorimod OBs lazaret stadig er et stort spørgsmålstegn, hvilket en sejr over et EFB hold der lagde sig fladt ned ikke ændrer på.

        Et nederlag i aften og gruppen er fuldstændig åbnet op, og det er næsten et flipcoin om det bliver SJ, Lyngby eller OB, også en uafgjort, som jeg tror det bliver, vil skabe en åbning. Kryds i aften, og så en skæbnekamp mod et toptændt pokalfinale hold fra Sdr. Jydske, der måske er ved at ramme en stime, og har nogle sultne tidligere OB spillere der gerne vil vise JM et eller andet, ja det lugter af nederlag i min næse. En sejr i aften er vital.
        Jeg er helt enig i den her analyse. Vi SKAL have 3 point i aften, ellers bliver det simpelthen for spændende til min smag. Men det er ikke en sejr, der er givet på forhånd - langtfra endda. Det var en skam, at OB-fanen Thomas Mikkelsen ikke udlignede på sin chance i går.

        Truppen er udtaget nu, og kun Skjelvik og Kasper Larsen er blevet klar (i Skjelviks tilfælde er det nok mere dækkende at bruge skadesfri, for klar kan han næppe være). Mon ikke, at vi starter med de samme 11 som mod EfB.

        Jeg undrer mig lidt over, at puljekampene ikke ligger de samme dage. Jeg ved godt, at der er tv at tage hensyn til, men med den korte opstart in mente og det komprimerede program, så bør man imo gå efter så ensartede vilkår som muligt. Vi bør selvfølgelig være bedre stillet fysisk end SønderjyskE, der også har spillet pokal, men... det kan godt være, at det bare er fordi vi er så pressede pga skaderne, at jeg tænker sådan, men den ekstra dag til restitution (f.eks. til vores ret skrøbelige backer) må alligevel betyde noget i sådan en periode.

        Comment


          #19
          Truppen:
          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/truppe...lkeborg-if-ob/
          KL og Skjelvik begge med

          Skader:
          2. Oliver Lund
          3. Alexander Juel
          7. Issam Jebali
          8. Janus Drachmann
          9. Mart Lieder

          Sygdom:
          26. Mikkel Hyllegaard

          Comment


            #20
            Kan Silkeborg nå overlevelse hvis de ikke vinder i dag?
            siden 1887

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
              Kan Silkeborg nå overlevelse hvis de ikke vinder i dag?
              I teorien ja. De har 14 point op til SønderjyskE, så hvis de får 15 point i de sidste 5, og SdJE kun får 0 eller 1. så i princippet. Men uanset, om de vinder i dag eller ej, så er det løb nok kørt for dem.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                I teorien ja. De har 14 point op til SønderjyskE, så hvis de får 15 point i de sidste 5, og SdJE kun får 0 eller 1. så i princippet. Men uanset, om de vinder i dag eller ej, så er det løb nok kørt for dem.
                Ja, men jeg tror til gengæld ikke vi kommer til at mærke det på dem. SIF vil føle de har massere at spille for. De er mere og mere begyndt at ligne et superligahold som sæsonen er skredet frem og de har en talentfuld trup, som bare skal suge til sig, og ruste sig til hurtigt at komme op i Superligaen igen. Derfor skal de nok komme med hvad de har og straffe os, som de gjorde sidst hvis vi leverer en flad indsats.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Ja, men jeg tror til gengæld ikke vi kommer til at mærke det på dem. SIF vil føle de har massere at spille for. De er mere og mere begyndt at ligne et superligahold som sæsonen er skredet frem og de har en talentfuld trup, som bare skal suge til sig, og ruste sig til hurtigt at komme op i Superligaen igen. Derfor skal de nok komme med hvad de har og straffe os, som de gjorde sidst hvis vi leverer en flad indsats.
                  Og nogle af dem spiller også for, at blive opdaget af en superliga klub, så de ikke skal med ned.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                    Jeg er helt enig i den her analyse. Vi SKAL have 3 point i aften, ellers bliver det simpelthen for spændende til min smag. Men det er ikke en sejr, der er givet på forhånd - langtfra endda. Det var en skam, at OB-fanen Thomas Mikkelsen ikke udlignede på sin chance i går.

                    Truppen er udtaget nu, og kun Skjelvik og Kasper Larsen er blevet klar (i Skjelviks tilfælde er det nok mere dækkende at bruge skadesfri, for klar kan han næppe være). Mon ikke, at vi starter med de samme 11 som mod EfB.

                    Jeg undrer mig lidt over, at puljekampene ikke ligger de samme dage. Jeg ved godt, at der er tv at tage hensyn til, men med den korte opstart in mente og det komprimerede program, så bør man imo gå efter så ensartede vilkår som muligt. Vi bør selvfølgelig være bedre stillet fysisk end SønderjyskE, der også har spillet pokal, men... det kan godt være, at det bare er fordi vi er så pressede pga skaderne, at jeg tænker sådan, men den ekstra dag til restitution (f.eks. til vores ret skrøbelige backer) må alligevel betyde noget i sådan en periode.
                    Alle kampe samme dag er klart mest fair og især i den her situation.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                      Ja, men jeg tror til gengæld ikke vi kommer til at mærke det på dem. SIF vil føle de har massere at spille for. De er mere og mere begyndt at ligne et superligahold som sæsonen er skredet frem og de har en talentfuld trup, som bare skal suge til sig, og ruste sig til hurtigt at komme op i Superligaen igen. Derfor skal de nok komme med hvad de har og straffe os, som de gjorde sidst hvis vi leverer en flad indsats.
                      Den analyse deler jeg. Vi skal ikke forvente at SIF er gået på sommerferie. De vil gerne vise sig frem som hold og vaske pletterne af, spillerne individuelt i håb som suppe-kontrakt, og ellers om at blive i klubben, være en del af det hold der skal forsøge at komme tilbage og vinde 1.division næste år. Kent er en langsigtet løsning, som skal igang med at bygge et hold op. Så det bliver et motiveret og tændt SIF hold, der oven i det kan spille frigjort. Så det bliver virkelig svært.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Alle kampe samme dag er klart mest fair og især i den her situation.
                        Money talks...

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                          Kan Silkeborg nå overlevelse hvis de ikke vinder i dag?
                          Vel teoretisk ja. så har de 14 point op og 15 at spille om... men så må SjE ikke få point de næste 5 kampe

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg

                            Vel teoretisk ja. så har de 14 point op og 15 at spille om... men så må SjE ikke få point de næste 5 kampe
                            tror slet ikke SIF kalkulerer med andet end nedrykning, og de har lagt deres planer og budgetter efter det. Den erkendelse har de allerede, så der er intet pres/stress.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              tror slet ikke SIF kalkulerer med andet end nedrykning, og de har lagt deres planer og budgetter efter det. Den erkendelse har de allerede, så der er intet pres/stress.
                              Det tænker jeg også, selvom de i pressen siger de stadig tror på det. Det ville i hvert fald være utroligt naivt af SIF ikke at budgettere efter en nedrykning. Men matematisk er det ikke en realitet endnu.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                                tror slet ikke SIF kalkulerer med andet end nedrykning, og de har lagt deres planer og budgetter efter det. Den erkendelse har de allerede, så der er intet pres/stress.
                                Ja det er en lidt atypisk modstander, for Sif har da indstillet sig på nedrykning for længe siden. Sif har en ung og spændende trup, som bliver interessante at følge. De skal bare bygge videre på det de har gang i og ruste sig til at rykke op igen næste sæson. Derfor tvivler jeg på det får nogen som helst indflydelse at de ikke kan nå noget i tabellen. Tværtimod er jeg helt enig i et af dine tidligere indlæg om at de som sæsonen er skredet frem er blevet bedre og bedre. De lukker bedre af bagtil og spiller stadig fint fremad banen. Kommer vi med en flad indsats i aften, så mister vi point, som vi også gjorde sidst. Vi skal ramme det niveau vi har vist hidtil efter Coronaen

                                Comment

                                Working...
                                X