Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd AGF-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vi har snakket med Jakob Michelsen om kampen mod AGF, de mange skader, og Mads Frøkjær.

http://obstruktion.dk/michelsen-ikke...topstillingen/

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

Der var en på Facebook der skrev understående igår, jeg tænker faktisk den opsummere det meget godt..

“Fordi vi har haft den ene inkompetente sportsdirektør efter den anden, der oven i har skullet håndtere en fodboldblind milliardærs insisteren på at sidde for bordenden i et sportsudvalg, han ikke burde være i. Det har skabt det ene dysfunktionelle hold efter det andet, hvorfor andre kan blomstre andre mere fungerende steder. Så mange tak Niels Thorborg for TC, Poul Skovl og Jesper Hansen. Tak for Jesper Hansens bonkammerat og alle trænernes tidligere profiler, der bliver hentet ind, alt imens målsætninger og påstande om fundament smuldrer i mellem fingrene på os. Som landet ligger nu kan vi ansætte en hvilken som helst træner, og denne vil kun få kortvarig succes, indtil stjernespillerne ryger gratis til FCK eller udlandet, og et væld af fejlcastede spillere får deres kontrakter ophævet, mens andre lader deres kontrakter løbe ud, fordi de aldrig får deres ambitioner opfyldt”
      Det er godt skrevet. Kunne jo håbe der er en Oskar profil her som læser med og reflektere om den her vinkel som i min bog er tæt på sandheden set udefra.

Comment

Ja den med sportsudvalget er helt absurd, Thorborg viser tydelige tegn på magtfuldkommenhed ... det er så skørt at han bestemmer i det udvalg :D!

Faktisk er det jo næsten aldrig gået værre for OB end siden rigmanden er kommet til, næsten konsekvent store underskud og en præstation der som regel skyder under budgettet og maksimalt en sjælden gang er i par med, kombineret med en slingrekurs i den overordnede plan ... well, det ser virkelig skidt ud for OB.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Ja den med sportsudvalget er helt absurd, Thorborg viser tydelige tegn på magtfuldkommenhed ... det er så skørt at han bestemmer i det udvalg :D!

Faktisk er det jo næsten aldrig gået værre for OB end siden rigmanden er kommet til, næsten konsekvent store underskud og en præstation der som regel skyder under budgettet og maksimalt en sjælden gang er i par med, kombineret med en slingrekurs i den overordnede plan ... well, det ser virkelig skidt ud for OB.
          Men vel ogsåfordi den store rådgiver er TC. Alt gik galt da TC udførte de lange knives nat

Comment

Skørt og skørt, det kommer vel an på, hvad man ligger i, at han bestemmer - jeg vil gå ud fra, at da om ikke andet, så lytter til de folk der nu engang er i udvalget, og vejer deres argumenter og forslag for og imod. Ellers er der ingen grund til et udvalg jo

Men igen, det virker som om det er hermetisk lukket

Mig bekendt har OB da ikke rykket ned, eller været på randen af konkurs, med NT ved roret ... men det er dog sket før han kom til!

Comment

Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

Skørt og skørt, det kommer vel an på, hvad man ligger i, at han bestemmer - jeg vil gå ud fra, at da om ikke andet, så lytter til de folk der nu engang er i udvalget, og vejer deres argumenter og forslag for og imod. Ellers er der ingen grund til et udvalg jo

Men igen, det virker som om det er hermetisk lukket

Mig bekendt har OB da ikke rykket ned, eller været på randen af konkurs, med NT ved roret ... men det er dog sket før han kom til!
              For nogle år siden var der en artikel (kan simpelthen ikke finde den...men jeg tror det var Flemming Fjeldgaard der skrev den) hvor han skrev at der herskede en magtfuldkommenhed i OB og at de der var nærmest NT havde mest travlt med at rygklappe ...her blev Thomas Christensen nævnt.

jeg har fundet teaseren her men kan desværre ikke få min comp til at logge helt ind på bloggen...

https://www.bt.dk/superligaen/redakt...ar-magten-i-ob
              Last edited by Bossy; 04-06-2020, 07:51.
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
              2025 stadig med armene over kors

Comment

For nogle år siden var der en artikel (kan simpelthen ikke finde den...men jeg tror det var Flemming Fjeldgaard der skrev den) hvor han skrev at der herskede en magtfuldkommenhed i OB og at de der var nærmest NT havde mest travlt med at rygklappe ...her blev Thomas Christensen nævnt.

jeg har fundet teaseren her men kan desværre ikke få min comp til at logge helt ind på bloggen...

Her er hele bloggen. Havde helt glemt, at man faktisk skrev så interessante analyser om OB i den danske sportspresse engang. Det er i hvert fald ikke noget der eksisterer længere.

https://web.archive.org/web/20120404...erens-respekt/

Comment

Man kan også se det sådan, at grunden til det udvalg er, at man så kan micromanage sin sportslige ledelse og føre deres hånd hen imod den beslutning som man selv ville have taget, i stedet for at give dem et reelt ledelsesrum og en beslutningskraft, så de kan præge klubben med deres tilgang og idéer. Jeg har skrevet det før: Jeg tror simpelthen ikke på, at Thorborg har siddet med til møder og diskuteret, hvilken type bloklys der skulle indkøbes til Inspiration eller hvad for nogle råkostsalater som Kai Thor skal servere, men han har jo tydeligvis et helt andet engagement i OB og et stort behov for at blande sig i dagligdagen og være tæt på, uden at ville tage et eksternt ansvar for det, og det bryder jeg mig virkelig ikke om.

For det første, synes jeg det er en tvivlsom praksis, at en bestyrelsesformand er så tæt på dagligdagen og sine mellemledere og menige medarbejdere, i hvert fald hvis denne slet ikke har nogen faglighed inden for området, som jo er tilfældet med Thorborg og OB. Men hvis man har et behov for at være så involveret, så har man i det mindste også stil nok til at stå frem og tage et eksternt medansvar for de beslutninger man er med til at træffe og måske ligefrem er direkte afsender på. Jeg bliver ALDRIG fan af Jan Bech og hans tilgang i Brøndby, men han gemmer sig i det mindste ikke og tager et klart ansvar for de beslutninger han åbenlyst er med til at træffe, og det er i det mindste ærligt. Det er et af de nok få punkter, hvor han klart adskiller sig fra Thorborg, for trangen til at nudge sine nøglemedarbejdere, oplever jeg som meget stor hos dem begge.

Comment

Det ændrer vel ikke på, at der må være en grund til at udvalget er der - ellers er det helt hul i hovedet

Comment

Det ændrer vel ikke på, at der må være en grund til at udvalget er der - ellers er det helt hul i hovedet
                      Det ville så ikke være første gang et udvalg blev så "gode venner/havde travlt med at please hinanden eller "førerulven" i det tilfælde her NT at man helt glemte at udfordre hinanden og stille de kritiske spørgsmål
                      jeg bliver da ihvertfald nysgerrig efter at høre hvordan NT ville håndtere et udvalg og en formand i den øvrige del af hans virksomhed der har opfyldt så få målsætninger igennem så mange år...
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                      2025 stadig med armene over kors

Comment

Hvis man sidder udvalget overhørrig og går imod anbefalingerne, så kan man vel ikke rigtig fyre dem for dårlig rådgivning etc

Mereen så burde man måske nok lytte lidt mere ....

Comment

Hvis man sidder udvalget overhørrig og går imod anbefalingerne, så kan man vel ikke rigtig fyre dem for dårlig rådgivning etc

Mereen så burde man måske nok lytte lidt mere ....
                          Jeg kunne godt være en anelse fræk og indskyde at indkøbene tyder på at Thorborg har utroligt stor indflydelse på den endelige beslutning, i det udvalg :D!
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Jeg kunne godt være en anelse fræk og indskyde at indkøbene tyder på at Thorborg har utroligt stor indflydelse på den endelige beslutning, i det udvalg :D!
                            Tjoo JH, TC og NT. Så manglede der i den grad fodbold faglighed.

Comment

Oprindeligt indsendt af entusiastens Se indlæg

jeg kunne godt være en anelse fræk og indskyde at indkøbene tyder på at thorborg har utroligt stor indflydelse på den endelige beslutning, i det udvalg :d!
                              :d! :p

Comment

Helt skørt at ham der betaler for gildet sidder med for bordenden ... nej det er det ikke. Måden han forvalter det på .. helt sikkert ..
                                Men husk også på at NT smed tocifret miobeløb i OB før nedrykningen og før OS&E. Det er ikke kun ham alene men han er en stor del af grunden til at Odense overhovedet har et hold i de bedste rækker.
                                Jeg har skældt meget ud på
                                NT og TC gennem tiden og er helt enig med dig i i at der er for meget micromanagement fra bestyrelsesformand og at han skal holde sig til at udstikke de overordnede linjer som i øvrigt slingrer ..
                                Det er vel trods alt kun på det sportslige plan at det ser sort ud ... jeg er ikke sikker på at MH er den rette til at rette op på det og JM har sjældent lykkedes i længere tid i en enkelt klub .. håber at blive modbevist ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X