Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvordan kommer vi ud af krisen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jebali er ikke angriber. Han er offensiv midtbanespiller og vi så nogle gange igår at det er ham der ligger afleveringen til angriberen

    Så en enten skal han være forreste midtbane i en diamant eller måske hængende angriber i noget 4-4-1-1 som AGF ofte praktiserer

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg

      Bare for at være djævlens advokat på Jebali, så er de spillere udenom ham, jo de samme spillere som Bashkim havde rundt om sig.

      Men i de 16 kampe Jebali har spillet, har han lavet 1 mål, nærmest ingen assists og et point snitpå ca 1 point. (Og 1 mål for en angriber og manglede assists, er decideret ringe for en Superliga angriber i 16 kampe, AK er allerede bedre end Jebali, bare på baggrund af hans første kamp i sønderjyske)

      Til sammenligning fik OB 1,7 point i starten i de kampe hvor Jebali ikke var med, og det var på trods af, at vi faktisk i den periode var mere ramt af skader end pt.

      Jeg kan godt lide Jebali som type, men han er så utrolig ineffektiv, og jeg håber han får en tur på bænken, med mindre systemet ændres, når Lieder er helt klar..
      Svært at sammenligne. Den gang spillede holdet også godt og vi lå nr. 3.
      Men hvis man tror at Jabali kommer til at lave nok må til at fremgå være i top 5 på en topscoreliste, så bliver vi skuffet. Jeg tvivlere iøvrigt også på, at Lieder eller Hylle kommer på den liste. Sander ligger nummer 7 på listen, hvilet vel er fornuftigt.
      Jeg kan også godt følge Jabali problemet. Nogle gange kan man spørge om det skal gøres færdig eller være kunst. Han mangler, at gøre det færdig og har ofte valgt forkert. men heller ikke let at spille folk der gemmer sig.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jebali er ikke angriber. Han er offensiv midtbanespiller og vi så nogle gange igår at det er ham der ligger afleveringen til angriberen

        Så en enten skal han være forreste midtbane i en diamant eller måske hængende angriber i noget 4-4-1-1 som AGF ofte praktiserer
        Helt enig,

        Mener også han har haft sine bedste sæsoner på kanten, i Elfsborg, hvor han lavede rigtig mange kasser.

        Sjovt nok er det eneste mål han har scoret i OB, også været i Lyngby kampen, hvor vi spillede med 3 fremme.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          Så det du siger er, at OSE ikke ejer situationsfornemmelse, så det de selv tror er kommunikation med glimt i øjet i virkeligheden bliver til en slags talen ned til folk?

          Eller har jeg omskrevet for meget?

          MvH ChrisOB
          Det er i hvert fald en journalistisk stramning, du laver der :)
          Jeg synes ikke, at det her er et eksempel på at tale ned til folk (der ville et bedre eksempel have været opdateringen i går om, "at vi pressede på til sidst, men..."), Jeg har ikke som sådan noget, at man prøver med et glimt i øjet også i en... svær... periode, men man bør også være meget opmærksom på, at det kan virke som en rød klud for nogen, og man derfor bør gøre sig meget umage for at ramme indenfor skiven. Det synes jeg personligt ikke, at man gør helt her, da jeg synes, at det er et lidt mærkeligt signal at sende, når den næste kamp, som bliver ret så vigtig, er på udebane.

          Det kan også meget nemt tolkes som en (ikke så subtil) undskyldning omkring banen var dårlig i går, og det så den godt nok også ud til at være, men det var jo ens for begge hold og kan ikke forklare den 2. halvleg, vi leverer. SIF er for fanden vant til at spille på kunst.

          Det havde været mere passende, hvis vi a) havde spillet næste kamp hjemme og b) man havde vist andre hårdtarbejdende OB'ere også (spillerne, massøren, kantinemanden, MH, JM osv osv), så man havde signaleret, at "alle" arbejder hårdt, som man skriver. For det er jo et fint signal at sende, at man tager det seriøst og alle mand arbejder hårdt. Det er et fint budskab. I denne simple form læner det sig også bare op ad en dårlig undskyldning.

          Som jeg skrev i det oprindelige indlæg, så anerkender jeg også, at det er et svært job for kommunikationsafdelingen lige nu, fordi mange er sure lige nu, og vil være det stort set ligemeget, hvad de lægger op. Men synes godt, at man må gøre sig lidt mere umage end i det her tilfælde.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

            Det er i hvert fald en journalistisk stramning, du laver der :)
            Jeg synes ikke, at det her er et eksempel på at tale ned til folk (der ville et bedre eksempel have været opdateringen i går om, "at vi pressede på til sidst, men..."), Jeg har ikke som sådan noget, at man prøver med et glimt i øjet også i en... svær... periode, men man bør også være meget opmærksom på, at det kan virke som en rød klud for nogen, og man derfor bør gøre sig meget umage for at ramme indenfor skiven. Det synes jeg personligt ikke, at man gør helt her, da jeg synes, at det er et lidt mærkeligt signal at sende, når den næste kamp, som bliver ret så vigtig, er på udebane.

            Det kan også meget nemt tolkes som en (ikke så subtil) undskyldning omkring banen var dårlig i går, og det så den godt nok også ud til at være, men det var jo ens for begge hold og kan ikke forklare den 2. halvleg, vi leverer. SIF er for fanden vant til at spille på kunst.

            Det havde været mere passende, hvis vi a) havde spillet næste kamp hjemme og b) man havde vist andre hårdtarbejdende OB'ere også (spillerne, massøren, kantinemanden, MH, JM osv osv), så man havde signaleret, at "alle" arbejder hårdt, som man skriver. For det er jo et fint signal at sende, at man tager det seriøst og alle mand arbejder hårdt. Det er et fint budskab. I denne simple form læner det sig også bare op ad en dårlig undskyldning.

            Som jeg skrev i det oprindelige indlæg, så anerkender jeg også, at det er et svært job for kommunikationsafdelingen lige nu, fordi mange er sure lige nu, og vil være det stort set ligemeget, hvad de lægger op. Men synes godt, at man må gøre sig lidt mere umage end i det her tilfælde.
            Kommunikations afdelingen bærer nærmest dagligt brænde til bålet ved at blive ved ned at fremstille holdet som om der var noget kladde og top 6 potentiale i det.
            Ikke at det pisser mig af mere snarere tværtimod så syntes jeg de ret komiske og kan ikke tage fem seriøst. Tror ikke der er så mange der hidser sig op over dem.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Ja, det er et spørgsmål, som kan være mange penge værd, hvis vi finder det rigtige svar.

              I de sidste mange kampe, synes jeg at vi har lignet lidt af det gamle OB under Kent Nielsen, hvor planen enten ikke bliver fulgt eller også er planen bare ikke god nok. Man sidder aldrig rigtig med fornemmelsen af, at nu presser vi modstanderen så meget i bund, at det fører til et mål. Man sidder konsekvent med en tanke om, at hvor fanden skal målet komme fra.

              Vi får ikke meget ud af vores wingbacks (jovist, Barrett var godkendt i går), som vel er den vigtigste del i en 3-5-2, som vi spiller den. Hverken Sander eller Jebali har desværre den der kyniske målnæse som Bashkim har, og kan ikke skabe ret meget på egen hånd. Vores midtbane ser noget slagen ud, og især Drachmann har skuffet på det seneste. Det er nok fordi han ikke er på 100%, men problemet er i lige så høj grad at alternativerne desværre ikke er bedre som jeg ser det. Slet ikke nu hvor JJT, som jeg også har været efter, sidder ude med en skade. Kløve ligner slet ikke den gamle Kløve, der sammen med Casper Nielsen kunne løbe solen sort.

              Kasper Larsen har været et godt indkøb synes jeg, og han skal trods alt stadig have lidt tid at tilvænne sig OB's "nye" (for ham i det mindste) måde at spille på.

              Lige pt. har jeg svært ved at se, hvordan vi skal vende bøtten, når vi ikke kan gøre det hjemme mod Silkeborg. I min optik kan vi lige så nemt tabe de sidste tre kampe, som vi kan få point. Og jeg frygter alvorligt for, at vi havner i den beskidte nedrykningspulje. Sker det, går vi ind i en pulje blottet for selvtillild, og der skal ikke meget til at vi lander blandt de nederste to som så skal ud i nogle drabelige nedrykningskampe.

              Drengene skal fandme til at komme i gang, og det skal være NU. Ellers ender det helt galt det her.
              Så vidt jeg ved, rykker nr. 4 i hver nedrykningspulje direkte ned, medens de to 3ère mødes over 2 kampe, hvor taberen så bliver den sidste nedrykker.
              Dette blot til info.
              Mvh PNL

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Så vidt jeg ved, rykker nr. 4 i hver nedrykningspulje direkte ned, medens de to 3ère mødes over 2 kampe, hvor taberen så bliver den sidste nedrykker.
                Dette blot til info.
                Mvh PNL
                Det er korrekt sådan er det i overgangssæsonen som vi er i gang med.

                Comment


                  #23
                  Har ikke læst alle indlæg - så undskyld, hvis jeg gentager andres pointer!. Men jeg ser et hold, som med indkøringen af Jebali er stoppet med at spille direkte, som OB ellers har haft succes med tidligere. I pausen af BIF-kampen blev der sagt at nu skulle vi spille mere direkte i 2. halvleg. Det skete overhovedet ikke. Jebali kan/vil ikke løbe i dybden. Svendsen har ikke fysikken til at vinde en løbeduel/fysisk duel med en modstander. Så han kan ikke gøre det. Vi er som andre skriver tilbage ved KN-bold, hvor bolden flyttes rundt uden at blive farlige. Det kræver kreativitet og driblefærdigheder at spille på den måde og det har vi ikke som et hold. Når Jebali udfordrer sker der ikke nok løb foran ham som kan blive farlige og hvis der gør kigger han for meget ned i bolden og har ikke "stor nok skærm" til at finde medspillerne.
                  Samtidig tror jeg også at det faktisk har kostet at Grytebust er væk. Ikke fordi vores unge keeper har dummet sig. Men det har påvirket hele holdet, at vi ikke har en klassekeeper på mål. Vi er lidt for forsigtige og så skaber vi ikke de overtal fremme på banen hurtigt nok til at vi kan slå mønt af dem.
                  Jeg må sige at jeg er meget bekymret for dette forår. Banerne er dårlige. De indbyder til lange bolde ned bag modstanderens forsvarskæde med løb fra vores nye islænding og Hylle. Men sådan er vores spil ikke lagt op (mere).
                  Jeg tror, at vi får 1 point de næste tre kampe. Så vi kommer ikke til at hente Lyngby og Randers, selvom de har svære modstandere på papiret. Nøglekampen er mod Sønderjyske på søndag. De har Hobro i sidste kamp. Hvis de slår os og Hobro, ligger vi rigtig skidt til nedrykningspillet.
                  Konklusion: vi skal til at spille mere direkte igen. Vi skal have sendt de løbestærke spillere i dybden og så komme i anden bølge og vinde returbolde. Men jeg tror helt ærligt ikke på det i den mentale forfatning holdet ser ud til at være i lige nu.:

                  Comment


                    #24
                    Medierne er begyndt at snakke om fyring af JM. Det mener jeg bestemt ikke er løsningen lige nu, da det nok vil give en usikkerhed i holdet. Tror stadigvæk på at JM kan få vendt skuden her i foråret sådan vi er klar til næste sæson.

                    Som nogen har nævnt, så tror jeg også at løsningen ligger lidt i et formationsskifte, samt få banket lidt mentalt ind i spillerne. Jeg tror at en formation der hedder 4-3-3 med Jebali som en falsk 9'er kunne være interessant. Han er, som der er blevet sagt, ikke en angriber, der skal ligge på toppen. Svendsen - Lieder og Jebali på toppen og lad Jebali trække ned og få bolden. Brug lieder som target man, hvor han kan spille den tilbage til Jebali. Jeg tænker at noget i den stil kan være løsningen foruden noget mental træning.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg
                      Har ikke læst alle indlæg - så undskyld, hvis jeg gentager andres pointer!. Men jeg ser et hold, som med indkøringen af Jebali er stoppet med at spille direkte, som OB ellers har haft succes med tidligere. I pausen af BIF-kampen blev der sagt at nu skulle vi spille mere direkte i 2. halvleg. Det skete overhovedet ikke. Jebali kan/vil ikke løbe i dybden. Svendsen har ikke fysikken til at vinde en løbeduel/fysisk duel med en modstander. Så han kan ikke gøre det. Vi er som andre skriver tilbage ved KN-bold, hvor bolden flyttes rundt uden at blive farlige. Det kræver kreativitet og driblefærdigheder at spille på den måde og det har vi ikke som et hold. Når Jebali udfordrer sker der ikke nok løb foran ham som kan blive farlige og hvis der gør kigger han for meget ned i bolden og har ikke "stor nok skærm" til at finde medspillerne.
                      Samtidig tror jeg også at det faktisk har kostet at Grytebust er væk. Ikke fordi vores unge keeper har dummet sig. Men det har påvirket hele holdet, at vi ikke har en klassekeeper på mål. Vi er lidt for forsigtige og så skaber vi ikke de overtal fremme på banen hurtigt nok til at vi kan slå mønt af dem.
                      Jeg må sige at jeg er meget bekymret for dette forår. Banerne er dårlige. De indbyder til lange bolde ned bag modstanderens forsvarskæde med løb fra vores nye islænding og Hylle. Men sådan er vores spil ikke lagt op (mere).
                      Jeg tror, at vi får 1 point de næste tre kampe. Så vi kommer ikke til at hente Lyngby og Randers, selvom de har svære modstandere på papiret. Nøglekampen er mod Sønderjyske på søndag. De har Hobro i sidste kamp. Hvis de slår os og Hobro, ligger vi rigtig skidt til nedrykningspillet.
                      Konklusion: vi skal til at spille mere direkte igen. Vi skal have sendt de løbestærke spillere i dybden og så komme i anden bølge og vinde returbolde. Men jeg tror helt ærligt ikke på det i den mentale forfatning holdet ser ud til at være i lige nu.:
                      Tjek stats på superliga.dk OB er et af de hold der spiller flest lange bolde ...
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                        Det er i hvert fald en journalistisk stramning, du laver der :)
                        Jeg synes ikke, at det her er et eksempel på at tale ned til folk (der ville et bedre eksempel have været opdateringen i går om, "at vi pressede på til sidst, men..."), Jeg har ikke som sådan noget, at man prøver med et glimt i øjet også i en... svær... periode, men man bør også være meget opmærksom på, at det kan virke som en rød klud for nogen, og man derfor bør gøre sig meget umage for at ramme indenfor skiven. Det synes jeg personligt ikke, at man gør helt her, da jeg synes, at det er et lidt mærkeligt signal at sende, når den næste kamp, som bliver ret så vigtig, er på udebane.

                        Det kan også meget nemt tolkes som en (ikke så subtil) undskyldning omkring banen var dårlig i går, og det så den godt nok også ud til at være, men det var jo ens for begge hold og kan ikke forklare den 2. halvleg, vi leverer. SIF er for fanden vant til at spille på kunst.

                        Det havde været mere passende, hvis vi a) havde spillet næste kamp hjemme og b) man havde vist andre hårdtarbejdende OB'ere også (spillerne, massøren, kantinemanden, MH, JM osv osv), så man havde signaleret, at "alle" arbejder hårdt, som man skriver. For det er jo et fint signal at sende, at man tager det seriøst og alle mand arbejder hårdt. Det er et fint budskab. I denne simple form læner det sig også bare op ad en dårlig undskyldning.

                        Som jeg skrev i det oprindelige indlæg, så anerkender jeg også, at det er et svært job for kommunikationsafdelingen lige nu, fordi mange er sure lige nu, og vil være det stort set ligemeget, hvad de lægger op. Men synes godt, at man må gøre sig lidt mere umage end i det her tilfælde.
                        Ja, mange er sure lige nu; men nej; det er ikke lige meget, hvad de ligger op. Når du anerkender at sådan et "glimt i øjet" indlæg er en rød klud; så er det ganske simpelt: Man skal lade være med at lave "glimt i øjet" indslag lige nu. Sværere er det ikke. Man vil komme meget længere med indspark som Janus Drachmanns interview efter Silkeborg-kampen: "Hvordan kommer vi ud af denne møgsituation?" "Frem med brystet og angrib næste kamp". Sagt med alvor og en tydelig skuffet mine. Dét giver mere respekt end "lad os prøve at få det lyse ud af situationen med glimt i øjet" approachen. Jeg kan personligt huske, hvornår jeg begyndte at få mere respekt for Casper Nielsen; der efter en alt for lang periode, hvor jeg og mange andre følte, at han ikke bidrog med noget positivt; begyndte at vise noget hjerte, som jeg synes vi mangler nu: Det var udekampen imod Silkeborg, hvor vi taber 0-1; Jeg har aldrig set en spiller så skuffet over et nederlag, som jeg så Casper Nielsen i det øjeblik. Hudløst ærlig reaktion. Dét kan vi bruge til noget.

                        På bagkant af 8-9 kampe uden sejr; så skal man helt droppe "glimt i øjet" segmenter. Der skal man være hudløst ærlige. Det er noget værre møg, det vi præsterer for øjeblikket. Vi er IKKE blevet bedre af en vinterpause. Vi er fortsat i samme spor.

                        MvH ChrisOB

                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #27
                          Jeg kan ikke tro på, at Jakob Michelsens job reelt er til overvejelse lige nu. Hvis man virkelig vurderer, at JMs trænerevner er det store problem, så peger det i hvert fald tilbage på noget jeg har nævnt gentagne gange, som jo så er et indlysende større problem, og det er: Hvorfor vi bliver ved med at ansætte forkerte trænere?

                          Den store overvejelse bør være, hvordan det kan være, at de seneste to trænere har startet lovende i første sæson, hvorefter udviklingen så er gået den gale vej. Jeg ser et tydeligt problem i, at vi bliver ved med at give cheftræneren alt for meget magt, når det kommer til spillestil og sammensætning af spillertruppen, og at en mere strømlinet strategi og lederskab højere oppe fra er nødvendigt for at skabe kontinuitet.

                          Det der med bare at give træneren, hvad han peger på, er en af de største bjørnetjenester i fodboldverdenen, og en kilde der løber tør før eller siden. Virkeligheden er, at en cheftræner har så mange arbejdsopgaver, at han umuligt kan overskue alt, hvad der rør sig på spillermarkedet, og bruge tid på at scoute alle de spillere der er nødvendige for, at man kan træffe en beslutning udfra et grundigt forarbejde. Vi er igang med at gøre den samme fejl som under Kent Nielsen, vi signer stort set udelukkende spillere som træneren enten har haft før eller som han kender, i stedet for at finde spillere der specifikt passer ind i det system vi gerne vil spille, og det betaler vi nu prisen for igen. Det afgørende er ikke om folk som Jönsson, Izunna, Jebali, Lieder osv. er gode spillere eller ej, det afgørende er om de passer ind i den måde vi vil spille fodbold på.

                          Hemmingsens største opgave lige nu er at være med til at skabe en strategi der er uafhængig af cheftræneren, så vi ikke bliver alt for afhængig af cheftrænerens holdning til spillestil, spillertyper osv. Jesper Hansen har fejlet eklatant i 6½ år på det parameter, og det har medført slingrekurs, men nu er det på tide, at det bliver gjort et omfattende strategisk arbejde. En cheftræners mål er aldrig identisk med klubbens. Cheftrænerens job er at vinde den næste kamp, så han kan beholde sit job, hans bekymring er ikke, hvor mange af klubbens talenter der bliver brugt, om der bliver skabt nogle spillere med videresalgspotentiale og hvordan klubbens økonomi ser ud. Der er nødt til at være noget mere ledelse og nogle flere sportslige kompetencer og beslutninger der rækker ud over cheftrænerens beføjelser. Det er forhåbentligt det setup man er igang med at kigge på og sammensætte lige nu.

                          I mellemtiden må Jakob Michelsen banke et hold sammen med de forhåndenværende søm, og det skal han også kunne.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Tjek stats på superliga.dk OB er et af de hold der spiller flest lange bolde ...
                            Det er vel for hele sæsonen - jeg er interesseret i de sidste 3 kampe, hvor Bashkim ikke har været med. Her er det min klare oplevelse, at vi ikke har spillet med lange bolde i samme omfang som tidligere. Kan man finde en sådan opgørelse?

                            Comment


                              #29
                              Generale desværre med den gamle "bump-på-vejen-retorik" i bedste Jesper-Hansen-style:
                              https://www.bt.dk/fodbold/pointkrise...-tale-om-top-6
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg

                                Det er vel for hele sæsonen - jeg er interesseret i de sidste 3 kampe, hvor Bashkim ikke har været med. Her er det min klare oplevelse, at vi ikke har spillet med lange bolde i samme omfang som tidligere. Kan man finde en sådan opgørelse?
                                Hmm, du kan finde dem for hver kamp og sætte dem sammen, husker ikke lige om der er en "fra-til" kategori på superliga.dk.
                                Tror dog ikke forskellen er markant, i forhold til før Bashkim.

                                Jeg har lige tjekket lidt op.
                                17% over hele året.
                                14, 20 og 13 % i de 3 kampe i foråret.
                                I kampen mod Silkeborg i efteråret var procentdelen også 13.
                                Samlet set flest lange afleveringer, jeg har ikke beregnet procenten for de andre hold.
                                Antalsmæssigt kan AGF nå over OB, med den kamp de har i hånden.
                                AGF har næsten 21% lange afleveringer over sæsonen, de er nok topscorere på procentsiden og snart også i antal.
                                Last edited by Entusiastens; 02-03-2020, 23:38.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X