Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Problemer ved pølseboden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Problemer ved pølseboden

    Hej OB-fans,

    Jeg var på stadion i søndags og ville selvfølgelig have en af de fantastiske frankfurtere i pausen. Det skulle dog vise sig at være yderst problematisk, for personalet var ikke villig til at smide flere frankfurtere på grillen, og derfor måtte en række tilskuere gå tomhændede derfra. Det skyldes, at OB ikke vil risikere at have for mange pølser på grillen.

    Min hensigt er dog, at jeg meget gerne vil i kontakt med nogen, der ikke fik den frankfurter, de kom efter.

    Jeg er nemlig journaliststuderende på Syddansk Universitet, og jeg er i gang med at skrive en nyhedsartikel om emnet, så jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med en, der oplevede situationen. Så giv meget gerne lyd.

    #2
    Er vi virkelig sunket så dybt at 30 usolgte pølser vælter budgettet? Så det med den gode stadionoplevelse og fankultur er også bare spin?
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
      Er vi virkelig sunket så dybt at 30 usolgte pølser vælter budgettet? Så det med den gode stadionoplevelse og fankultur er også bare spin?
      Vi fulgte OB’s opfordring og kom i god tid, så ca 16.45 kom vi ind og ville have en Frankfurter men fik at vide de ikke ville være klar før kl 17 okay så tager vi en burger........ troede vi for, da vi kom over til OBurger vognen var der en lille kø som ikke rykkede sig synderligt da man havde valgt at der kun skulle stå en ekspedient og lave dem og tage imod betaling så selvom der kun var en lille kø så gik der alligevel så meget tid at klokken passerede 17
      og frankfurterne begyndte at være klar.

      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af MJ96 Se indlæg
        Hej OB-fans,

        Jeg var på stadion i søndags og ville selvfølgelig have en af de fantastiske frankfurtere i pausen. Det skulle dog vise sig at være yderst problematisk, for personalet var ikke villig til at smide flere frankfurtere på grillen, og derfor måtte en række tilskuere gå tomhændede derfra. Det skyldes, at OB ikke vil risikere at have for mange pølser på grillen.

        Min hensigt er dog, at jeg meget gerne vil i kontakt med nogen, der ikke fik den frankfurter, de kom efter.

        Jeg er nemlig journaliststuderende på Syddansk Universitet, og jeg er i gang med at skrive en nyhedsartikel om emnet, så jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med en, der oplevede situationen. Så giv meget gerne lyd.
        Fuuuuck. Godt du overlevede og ikke er død af sult...

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

          Fuuuuck. Godt du overlevede og ikke er død af sult...
          Kunne det tænkes at en del af stadionoplevelsen er at man kan få en pølse med brød undervejs ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Kunne det tænkes at en del af stadionoplevelsen er at man kan få en pølse med brød undervejs ?
            Nej det kan jeg ikke forestille mig.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Kunne det tænkes at en del af stadionoplevelsen er at man kan få en pølse med brød undervejs ?
              Kender I ikke den nye stadionreglement?
              1. Man skal synge "Kom alle mand..." mindst tre gange med meget højt på RMN for at få forkøbsret for en Frankfurter.
              2. Med OB-halstørklæde må man rykke frem tre pladser i køen når man vil hente en øl.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Jeg kommer ikke på andre superligastadions end dét i Odense. Så jeg ved ikke hvad de gør andre steder. Hvorfor kan man egentlig ikke få Pølsemix mere? Mine børn elskede det. I stedet kan vi købe en cheeseburger til 60 kr. Eller en branket pølse med tørt brød. I øvrigt, så synes jeg, at det er en skandale at man må ryge på stadion - det burde være passé efter rygeloven blev lavet. Mine børn kom hjem med hovedpine og stank af røg i søndags.

                Der er så mange ting der ikke fungerer, eller springer i øjnene på stadion. Det er simpelthen så low class det meste. Det kan ikke være rigtigt at man poster så mange penge i det sportslige setup, og så alt udenom ligner lort - eller fungerer ad helvedes til. Det ville jo kun kræve promiller af det samlede budget at ændre- Kom nu ind i kampen OB

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                  Er vi virkelig sunket så dybt at 30 usolgte pølser vælter budgettet? Så det med den gode stadionoplevelse og fankultur er også bare spin?
                  Jesper Hansen har ikke levet forgæves. Det er jo frås at spilde 30 pølser i hans optik. Dårlig kultur, man skal jo sælge ganske få for at lave overskud på det. Helt som når han hentede i bunden af hylderne for at spare penge. Men i virkeligheden er det dyre besparelser

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Jesper Hansen har ikke levet forgæves. Det er jo frås at spilde 30 pølser i hans optik. Dårlig kultur, man skal jo sælge ganske få for at lave overskud på det. Helt som når han hentede i bunden af hylderne for at spare penge. Men i virkeligheden er det dyre besparelser
                    Jeg ved noget om lige det område, pølser, og tænker at det må være billige pølser fra Tulip eller lignende som de køber ind, det giver en udgift på i omegnen af/max 10 kr. for det sortiment der er med pølser og når det så sælges for i omegnen af 40, ja så er profitten ret vild ... er det lønnet eller frivillig arbejdskraft?
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #11
                      Det er sølle... stod selv i kø i lange tider til “specialøl”-boden sidst, og de andre boder ved den billige langside er også kendetegnet ved hovedrystende langsom “service.” Og ja, det ligner de billige pølser fyldt med nitrit og alt for finthakket kød og kan ikke koste mange basører. Hvordan den koncern kan drive hotel, catering og afholde store begivenheder er mig en gåde

                      Et par gode råd til hvordan OB/OSE/Odense Stadion bevæger sig ind i det 21. århundrede:

                      - Få flere mand i boderne og afvikl hurtigere. Det kræver ikke en PhD i erhvervsøkonomi at lave et system der virker. Tag evt. til Tyskland og se hvordan man håndterer når mange mennesker skal have mad og drikke på en gang
                      - Få noget ordentligt øl (fx Ugly Duck eller Midtfyns Bryghus) i hanerne på hele stadion
                      - Sælg nogle ordentlige pølser og brød
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                        Det er sølle... stod selv i kø i lange tider til “specialøl”-boden sidst, og de andre boder ved den billige langside er også kendetegnet ved hovedrystende langsom “service.” Og ja, det ligner de billige pølser fyldt med nitrit og alt for finthakket kød og kan ikke koste mange basører. Hvordan den koncern kan drive hotel, catering og afholde store begivenheder er mig en gåde

                        Et par gode råd til hvordan OB/OSE/Odense Stadion bevæger sig ind i det 21. århundrede:

                        - Få flere mand i boderne og afvikl hurtigere. Det kræver ikke en PhD i erhvervsøkonomi at lave et system der virker. Tag evt. til Tyskland og se hvordan man håndterer når mange mennesker skal have mad og drikke på en gang
                        - Få noget ordentligt øl (fx Ugly Duck eller Midtfyns Bryghus) i hanerne på hele stadion
                        - Sælg nogle ordentlige pølser og brød
                        Først og fremmest, så er de fleste semi frivillige. I den slags setup vil flere hænder sjældent hjælpe, folkene er bare ikke kvalificerede eller motiverede nok.
                        OB vil tabe rigtig mange penge ved at sætte de øl du nævner på. Først fordi at de er så meget dyrer at nette indtjeningen bliver lavere, samtidigt vil det have en negativ effekt på sponsoraftalen med Albani.
                        Indkøbsprisen for pølsen er 5-6,- pr stk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

                          Først og fremmest, så er de fleste semi frivillige. I den slags setup vil flere hænder sjældent hjælpe, folkene er bare ikke kvalificerede eller motiverede nok.
                          OB vil tabe rigtig mange penge ved at sætte de øl du nævner på. Først fordi at de er så meget dyrer at nette indtjeningen bliver lavere, samtidigt vil det have en negativ effekt på sponsoraftalen med Albani.
                          Indkøbsprisen for pølsen er 5-6,- pr stk.
                          Der må jeg lige rette dig, medmindre det konsekvent er nye folk hver eneste gang og selv da vil det være en fordel, så er der store fordele ved at være flere i sådan en bod, da arbejdsopgaverne så kan fordeles og i lige præcis det arbejde og andet lignende, kan man nærmest fordoble hastigheden ved at have en ved hver "post" eller 2 om 4 poster, frem for 1 om 4 poster.
                          5-6 kroner må være toppen, da de i så fald er lige så dyre som en almindelig svinepølse fra et godt økologisk mærke.
                          Nok om det, synes bare jeg lige ville dele din viden jeg trods alt har her ... overordnet set ville OB tjene på bedre service og de pølser der er i overskud kan jo gives til dem der har arbejdet den dag, eller man kan lave en aftale med et herberg eller lignende ... der er masser af muligheder :).
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Der må jeg lige rette dig, medmindre det konsekvent er nye folk hver eneste gang og selv da vil det være en fordel, så er der store fordele ved at være flere i sådan en bod, da arbejdsopgaverne så kan fordeles og i lige præcis det arbejde og andet lignende, kan man nærmest fordoble hastigheden ved at have en ved hver "post" eller 2 om 4 poster, frem for 1 om 4 poster.
                            5-6 kroner må være toppen, da de i så fald er lige så dyre som en almindelig svinepølse fra et godt økologisk mærke.
                            Nok om det, synes bare jeg lige ville dele din viden jeg trods alt har her ... overordnet set ville OB tjene på bedre service og de pølser der er i overskud kan jo gives til dem der har arbejdet den dag, eller man kan lave en aftale med et herberg eller lignende ... der er masser af muligheder :).
                            Jeg har gjort det her hver dag i 25år, og stået med ansvaret for fester med op til 9000 mennesker. Nu med eget firma der også laver festivaller og andre arrangementer. F.eks. en "lille" festival over 6timer med 5000 børn +deres forældre.
                            på denne festival havde jeg 2 personer, der med en kulgrill solgte pølser for 25.000 på 4 timer.

                            Der skal naturligvis være folk på hver post, men når man arbejder med frivillige og amatører (som f.eks. min fætter der er frivillig der fordi "jeg må spise alle de pølser jeg kan, og kommer gratis ind til kampen"), så er det sjældent at flere personer løser problemet, tværtimod forværrer de det. Det skyldes at jo flere du får ind uden forudsætninger, jo mindre sandsynligt bliver det at der er en der stepper up og tager ansvar.
                            problemet er organisering og ledelse, og det er også det jeg generelt har set når jeg har været på stadion, ikke antallet af personer, men deres hovedløshed. Jeg var der dog ikke i søndags så kan ikke udtale mig om hvorvidt det reelt var mangel på folk denne gang, men det lyder umiddelbart mere som forvirring.

                            Hoka private label frankfurter 5,- pr stk inkl moms før personlig rabat. Nu er en frankfurter også min dobbelt så stor som en almindelig øko wiener pølse.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

                              Jeg har gjort det her hver dag i 25år, og stået med ansvaret for fester med op til 9000 mennesker. Nu med eget firma der også laver festivaller og andre arrangementer. F.eks. en "lille" festival over 6timer med 5000 børn +deres forældre.
                              på denne festival havde jeg 2 personer, der med en kulgrill solgte pølser for 25.000 på 4 timer.

                              Der skal naturligvis være folk på hver post, men når man arbejder med frivillige og amatører (som f.eks. min fætter der er frivillig der fordi "jeg må spise alle de pølser jeg kan, og kommer gratis ind til kampen"), så er det sjældent at flere personer løser problemet, tværtimod forværrer de det. Det skyldes at jo flere du får ind uden forudsætninger, jo mindre sandsynligt bliver det at der er en der stepper up og tager ansvar.
                              problemet er organisering og ledelse, og det er også det jeg generelt har set når jeg har været på stadion, ikke antallet af personer, men deres hovedløshed. Jeg var der dog ikke i søndags så kan ikke udtale mig om hvorvidt det reelt var mangel på folk denne gang, men det lyder umiddelbart mere som forvirring.

                              Hoka private label frankfurter 5,- pr stk inkl moms før personlig rabat. Nu er en frankfurter også min dobbelt så stor som en almindelig øko wiener pølse.
                              Jeg kan ikke forestille mig at det er totalt uerfarne hver gang og så er det altså en fordel med flere folk end en enkelt, det ved jeg af helt personlig erfaring med at stå i sådan en vogn og hvilken effekt det har når der er hjælp :).
                              Aaah ja, for den absolut dyreste (måske sammen med en medister, men den har de nok ikke) og med moms, så giver det mening.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment

                              Working...
                              X