Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Brøndby den 16. feb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg er faktisk lidt overrasket over hvor fysisk fodbold Brøndby spiller. OB spillerne ligner nogle små drenge i lange perioder.
    Hvis næste kamp tabes kan man godt begynde at kikke frem mod næste sæson.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Selvfølgelig er han ikke fyringstruet, i så fald er der da noget helt galt i ledelsen af den her klub. Hvis man skal lave en alvorlig selvransagelse, skal det være på vores transferstruktur. Gennem hele JHs periode i klubben har det båret præg af, at vi ikke havde en sportsdirektør der var særligt dygtig til at finde spillere, og at der er blevet overdraget for meget magt til cheftræneren. Jeg ved ikke, hvor meget JM reelt styrer vores transfers, men det er værd at kigge på, hvordan vi strukturerer hele den del, for vi har åbenlyst stadig nogle udfordringer og henter alt for mange middelmådige spillere, og for mange spillere der ikke har det store udviklings- eller salgspotentiale.
      Synes ikke rigtig vi kan blive ved med at koge suppe på JH. Han har brugt de penge han havde til rådighed. Ud af de 14 spiller der bliver brugt i dag har JM været med indover de 10 af dem der er på banen. Brøndby har ikke hentet erstatninger, men mistet 3 profiler . Men klaret sig med Ù19`spiller. Vi snakker så meget om hvor stærke vores U19 hold er, og de fører rækken. Så bring flere på banen. Giv nu holdet en chance det er 1 kamp. Tror stadigvæk vi kommer i top 6.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OB Følger Se indlæg

        Synes ikke rigtig vi kan blive ved med at koge suppe på JH. Han har brugt de penge han havde til rådighed. Ud af de 14 spiller der bliver brugt i dag har JM været med indover de 10 af dem der er på banen. Brøndby har ikke hentet erstatninger, men mistet 3 profiler . Men klaret sig med Ù19`spiller. Vi snakker så meget om hvor stærke vores U19 hold er, og de fører rækken. Så bring flere på banen. Giv nu holdet en chance det er 1 kamp. Tror stadigvæk vi kommer i top 6.
        Selvfølgelig kan vi det, og det her handler i øvrigt ikke om, hvorvidt JH er og har været dygtig eller noget i den stil, det handler om, hvordan vi strukturerer det sportslige setup for fremtiden og bedst udnytter de muligheder og ressourcer vi har. Den tid, hvor træneren udpeger, hvilke spillere han vil have, og sportsdirektører så bare skal effektuere de ønsker, bør være forbi i moderne fodbold, men meget tyder på, at den stadig lever i nogen grad i OB, og har gjort det i det meste af JHs tid i klubben, og det skal laves om.

        En cheftræners behov vil sjældent være identisk med klubbens, derfor bør der også være andre end ham der tager ansvar for, hvordan truppen skal sammensættes. JM er ansat indenfor en begrænset kontraktperiode, og skal levere sportsligt inden for den periode, og allervigtigst skal han sørge for at vi vinder den næste kamp. En klubs overordnede ambition skal være væsentligt mere langsynet end bare at vinde den næste kamp, det er også derfor at klubledelser sætter rammer for, hvilken alder en trup skal have og hvor mange af klubbens egne talenter der skal være en del af truppen og have spilleminutter. Det er vigtigt for udviklingen af en klub og for økonomien, men det kan en cheftræner jo principielt være totalt ligeglad med, for det er næppe særligt mange ansættelsesprocesser, hvor det er et afgørende element, hvor mange egenudviklede spillere en træner har brugt i sine tidligere klubber, her er det resultaterne der tæller. Det har åbenlyst heller ikke været en vigtig del af processen, da OB ansatte JM, for det var jo forsvindende få talenter han brugte i både SønderjyskE og Hammarby.

        Men du har da ret så langt, at vi måske lige skal skrue lidt ned for charmen, når vi hyper vores talentarbejde for, hvor fantastisk det er, for sandheden er jo, at det lige nu går den forkerte vej med brugen af egne talenter, og at vi i dag kun spiller med 2 fynske spillere fra start, hvor SønderjyskE f.eks. spiller med 4 fynboer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OB Følger Se indlæg

          Synes ikke rigtig vi kan blive ved med at koge suppe på JH. Han har brugt de penge han havde til rådighed. Ud af de 14 spiller der bliver brugt i dag har JM været med indover de 10 af dem der er på banen. Brøndby har ikke hentet erstatninger, men mistet 3 profiler . Men klaret sig med Ù19`spiller. Vi snakker så meget om hvor stærke vores U19 hold er, og de fører rækken. Så bring flere på banen. Giv nu holdet en chance det er 1 kamp. Tror stadigvæk vi kommer i top 6.
          Der er sjovt nok bare ikke rigtig nogle fra U19 som vil kunne komme i nærheden af holdet så længe vi satser på middelmådigheder som Kløve, Opondo, Lund , Lund og AJA. Det bil også kræve at vi tør bringe dem i spil og vi har nogle profiler på holdet som kan tage lederrollen og være med til at løfte de unge samt at vi har et spilkoncept med noget bund i.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Der er sjovt nok bare ikke rigtig nogle fra U19 som vil kunne komme i nærheden af holdet så længe vi satser på middelmådigheder som Kløve, Opondo, Lund , Lund og AJA. Det bil også kræve at vi tør bringe dem i spil og vi har nogle profiler på holdet som kan tage lederrollen og være med til at løfte de unge samt at vi har et spilkoncept med noget bund i.
            Jeg har skrevet lidt om det før, men det hold er lavet til at præstere på u19, måske så der kan laves en fortælling om succes i talentudviklingen, det ved jeg godt i vil være skeptiske omkring når det kommer fra mig, men der ER ikke mange fra det hold der kan begå sig.
            Obbekjær måske nu, og måske Tarik snart, derefter er der et stykke ned som jeg ser det og ingen der ligner noget der kommer alvorligt tæt på det Anis præsterede i dag.

            Men de skal selvfølgelig afprøves i kamp, ellers sker det med sikkerhed aldrig.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Der er sjovt nok bare ikke rigtig nogle fra U19 som vil kunne komme i nærheden af holdet så længe vi satser på middelmådigheder som Kløve, Opondo, Lund , Lund og AJA. Det bil også kræve at vi tør bringe dem i spil og vi har nogle profiler på holdet som kan tage lederrollen og være med til at løfte de unge samt at vi har et spilkoncept med noget bund i.
              Præcis. Vi har hentet og henter fortsat alt for mange middelmådige og færdigudviklede spillere der ikke bidrager til topniveauet, og som bare ender med at optage nogle af de ydermandater i truppen som burde blive dækket af egne talenter, eller nogle af de der meget billige divisions og seriespillere som Hyllegaard og Tingager. Der er ikke nogle der kan bilde mig ind, at Opondo er klasser bedre end Eskesen, eller at Eskesen i hvert fald ikke som minimum kan udvikle sig til en spiller på Opondos niveau, hvis han får chancen, han er trods alt stadig nogle år yngre. Lige nu er Opondo formentlig ikke mere end en breddespiller, og det endda selvom, at JJT er ude, og hvis Aron viser sig at være en god signing, ryger Opondo bare endnu længere bag i køen. Og hvis Aron ikke viser sig at være bedre, er det jo så bare endnu et eksempel på problemet, fordi at vi jo så igen har brugt penge på en breddespiller udefra. Og du nævner selv en række spillere vi kan smide i den pulje.

              Comment


                https://www.bt.dk/fodbold/forbud-ob-...superliga-kamp

                I guder, hvor er niveauet for journalistik dog blevet lavt i dag. Rammer vi ikke snart bunden?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Præcis. Vi har hentet og henter fortsat alt for mange middelmådige og færdigudviklede spillere der ikke bidrager til topniveauet, og som bare ender med at optage nogle af de ydermandater i truppen som burde blive dækket af egne talenter, eller nogle af de der meget billige divisions og seriespillere som Hyllegaard og Tingager. Der er ikke nogle der kan bilde mig ind, at Opondo er klasser bedre end Eskesen, eller at Eskesen i hvert fald ikke som minimum kan udvikle sig til en spiller på Opondos niveau, hvis han får chancen, han er trods alt stadig nogle år yngre. Lige nu er Opondo formentlig ikke mere end en breddespiller, og det endda selvom, at JJT er ude, og hvis Aron viser sig at være en god signing, ryger Opondo bare endnu længere bag i køen. Og hvis Aron ikke viser sig at være bedre, er det jo så bare endnu et eksempel på problemet, fordi at vi jo så igen har brugt penge på en breddespiller udefra. Og du nævner selv en række spillere vi kan smide i den pulje.
                  Jeg kan heller ikke forstå at f.eks. Opondo fik mere spilletid end Eskesen. Jacob Michelsen har ikke den snor hos mig, som han har haft.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                    Jeg kan heller ikke forstå at f.eks. Opondo fik mere spilletid end Eskesen. Jacob Michelsen har ikke den snor hos mig, som han har haft.
                    Man vil nok bare ikke erkende fejlkøb nr 34 allerede og derfor gav man Opondo unødigt mange chancer på bekostning af vores egne.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                      Jeg kan heller ikke forstå at f.eks. Opondo fik mere spilletid end Eskesen. Jacob Michelsen har ikke den snor hos mig, som han har haft.
                      Jeg kan sådan set godt forstå, at en træner vælger at spille med den spiller der er bedst, hans job er jo at vinde den næste kamp, og Opondo er sikkert bedre end Eskesen nu og her, dog næppe så meget, at det ikke er et niveau Eskesen kan komme op på, hvis han får chancen. Mit store problem er, at man giver Michelsen muligheden for at spille Opondo i stedet for, for det er jo tydeligvis ikke noget der har gjort os markant bedre, og så er det i min verden spild af ressourcer. Havde Opondo haft CNs niveau eller tæt på, havde det selvfølgelig været fair nok, men det burde man have forudset han ikke havde, efter at han havde spillet 4-5 gode Superligakampe over en hel sæson, og det kun var 1½ år siden, at han var blevet kasseret i AaB. Opondo er i det mindste stadig en ung spiller, der godt kan udvikle sig til noget rigtig godt, modsat nogle af de andre vi har haft hentet, men jeg så stadig hellere, at vi rugede på vores egne lokale talenter, fremfor at ruge på kasserede AaB-talenter.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Jeg kan sådan set godt forstå, at en træner vælger at spille med den spiller der er bedst, hans job er jo at vinde den næste kamp, og Opondo er sikkert bedre end Eskesen nu og her, dog næppe så meget, at det ikke er et niveau Eskesen kan komme op på, hvis han får chancen. Mit store problem er, at man giver Michelsen muligheden for at spille Opondo i stedet for, for det er jo tydeligvis ikke noget der har gjort os markant bedre, og så er det i min verden spild af ressourcer. Havde Opondo haft CNs niveau eller tæt på, havde det selvfølgelig været fair nok, men det burde man have forudset han ikke havde, efter at han havde spillet 4-5 gode Superligakampe over en hel sæson, og det kun var 1½ år siden, at han var blevet kasseret i AaB. Opondo er i det mindste stadig en ung spiller, der godt kan udvikle sig til noget rigtig godt, modsat nogle af de andre vi har haft hentet, men jeg så stadig hellere, at vi rugede på vores egne lokale talenter, fremfor at ruge på kasserede AaB-talenter.
                        Opondo har været pivringe. Han kan ikke tage 2 på foden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Der er sjovt nok bare ikke rigtig nogle fra U19 som vil kunne komme i nærheden af holdet så længe vi satser på middelmådigheder som Kløve, Opondo, Lund , Lund og AJA. Det bil også kræve at vi tør bringe dem i spil og vi har nogle profiler på holdet som kan tage lederrollen og være med til at løfte de unge samt at vi har et spilkoncept med noget bund i.
                          Apropos den anden tråd så er det snak-snak-snak ift. stammen af unge fynske spillere med et par rutinerede profiler omkring sig. JH’s plade kørte i hak i 2013, hvor vi begyndte at købe 1. og 2. divisionsspillere + spillere fra Superligaens bund og troede de kunne gøres til profiler når de endte i Ådalen. Alkymi er en interessant teori, men har lige så lidt gang på jord i fodboldens verden som metallernes.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Jeg har skrevet lidt om det før, men det hold er lavet til at præstere på u19, måske så der kan laves en fortælling om succes i talentudviklingen, det ved jeg godt i vil være skeptiske omkring når det kommer fra mig, men der ER ikke mange fra det hold der kan begå sig.
                            Obbekjær måske nu, og måske Tarik snart, derefter er der et stykke ned som jeg ser det og ingen der ligner noget der kommer alvorligt tæt på det Anis præsterede i dag.

                            Men de skal selvfølgelig afprøves i kamp, ellers sker det med sikkerhed aldrig.
                            Jeg køber egnetligt din præmis om, at U19 holdet har en god sammensætning ift. at skabe resultater i U19 ligaen, og man kan bruge det som en god fortælling, men fra sommer af så er der alligevel 4 af de gutter, der er på superligakontrakt + Ibrahimagic (som også må være i spil til en fuldtidskontrakt). Så skal man måske regne Harboe fra, fair nok, men det er altså stadig ganske pænt. Det er primært defensivspillere, og det er måske ikke så spektakulært, eller nogen der vil gå ind og brænde ligaen af fra dag 1, men der er noget potentiale lige meget, hvor meget du prøver at tale det ned.

                            Comment

                            Working...
                            X