Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen – part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Har forum skiftet servere?

    I hvert fald er det meget tydeligt, at linien slet ikke kan håndtere trafikken på kampdage - det står klart her på kampdag nummer 2 efter det nye forum. Det er EKSTREMT langsomt - tager op mod (og måske mere end) 30 sekunder at åbne en tråd eller skifte side...er det noget, der er under observation?
    Sikker på det ikke er din forbindelse der er noget med? Serveren har ikke noget nær spidsbelastning på kampdage. I sidste uge havde vi spidsbelastning med 200 samtidige brugere. Der brugte serveren kun omkring 10% af den samlede kapacitet. Vi kan trække meget meget mere :-)

    Den er hurtig her, og har også Pingdom monitorering på, som tjekker en gang i minuttet fra servere verden rundt, og det tyder ikke på længere svartider.

    Og lad os så se bold :-D

    Comment


      Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
      Sikker på det ikke er din forbindelse der er noget med? Serveren har ikke noget nær spidsbelastning på kampdage. I sidste uge havde vi spidsbelastning med 200 samtidige brugere. Der brugte serveren kun omkring 10% af den samlede kapacitet. Vi kan trække meget meget mere :-)

      Den er hurtig her, og har også Pingdom monitorering på, som tjekker en gang i minuttet fra servere verden rundt, og det tyder ikke på længere svartider.

      Og lad os så se bold :-D
      jeg oplevede det især den første time efter sidste kamp - der var det nærmest umuligt for mig at komme ind på de enkelte tråde, ufatteligt langsomt. Under kampen var der dog intet at bemærke...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        jeg oplevede det især den første time efter sidste kamp - der var det nærmest umuligt for mig at komme ind på de enkelte tråde, ufatteligt langsomt. Under kampen var der dog intet at bemærke...
        Det var da "rart", at jeg ikke er den eneste, der oplever det...

        Men så er det nok min internetforbindelse, der stort set bryder ned, i det tidsrum omkring kampene, hvor der er spidsbelastning på forum. Det tager jeg en snak med min udbyder om, for det er tydeligvis ikke forums servere/linier, den er gal med, kan jeg forstå.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          Foranlediget af dagens kamptråd vil jeg gerne høre, om forum kan sættes op så man kan ændre en trådoverskrift, fx i tilfælde af stavefejl?

          Comment


            Det burde man kunne i rediger indlæg? :)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
              Det burde man kunne i rediger indlæg? :)
              Det mente jeg jo også at kunne huske fra det gamle forum, men ihf vil min iPad ikke være med til det. Jeg prøver igen senere når jeg får tændt den "gamle" stationære PC...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Rapand Se indlæg
                Nu har jeg selv løst problemet - men hvorfor svarer Administratorerne ikke når man sender en besked via kontaktformen i bunden af skærmen ?
                Det var faktisk et godt spørgsmål... jeg har ikke fundet ud af hvor sådanne forespørgsler "ender". Men send endelig en PM, til mig, Chuck eller Claus, så skal jeg love du får svar, og så undersøger vi det andet i mellemtiden...

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  SÅ lykkedes det at rette trådoverskriften Men let var det ikke, som nævnt duede det ikke med Chrome, hverken på iPad´en eller PC´en. Jeg måtte bruge IE (som jeg ellers helst undgår...) --> Rediger indlæg --> Avanceret, før jeg fik lov.

                  Denne Avanceret-knap virkede i øvrigt ikke i Chrome. Er kompatibiliteten ift Chrome noget I vil kikke på?

                  edit: Og dog. Det ser ud som om jeg kun fik lov at ændre overskriften i det første indlæg i tråden. Det slår ikke rigtigt igennem i resten af tråden ?!??
                  Last edited by ScouserTommy; 16-03-2014, 19:53.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                    SÅ lykkedes det at rette trådoverskriften Men let var det ikke, som nævnt duede det ikke med Chrome, hverken på iPad´en eller PC´en. Jeg måtte bruge IE (som jeg ellers helst undgår...) --> Rediger indlæg --> Avanceret, før jeg fik lov.

                    Denne Avanceret-knap virkede i øvrigt ikke i Chrome. Er kompatibiliteten ift Chrome noget I vil kikke på?

                    edit: Og dog. Det ser ud som om jeg kun fik lov at ændre overskriften i det første indlæg i tråden. Det slår ikke rigtigt igennem i resten af tråden ?!??
                    Folk der svarer på dit indlæg, overtager din overskrift... så hvis du retter den senere, vil det stadig være den overskrift der var ved besvarelsen der står på deres indlæg... ligesom de kan ændre overskriften på det indlæg de laver, uanset hvad du havde døbt tråden...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Folk der svarer på dit indlæg, overtager din overskrift... så hvis du retter den senere, vil det stadig være den overskrift der var ved besvarelsen der står på deres indlæg... ligesom de kan ændre overskriften på det indlæg de laver, uanset hvad du havde døbt tråden...

                      Mvh

                      MaxHH
                      Nåh, OK - troede at overskriften i 1. indlæg også var den der flyttede op og blev "Emne"

                      Dvs at løsningen er at opdage og rette fejlen INDEN nogen når at svare.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                        Nåh, OK - troede at overskriften i 1. indlæg også var den der flyttede op og blev "Emne"

                        Dvs at løsningen er at opdage og rette fejlen INDEN nogen når at svare.
                        Præcis... eller spørge en moderator om de gider redigere de andres indlæg også, så overskrifterne bliver rigtige... ,o)

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Rapand Se indlæg
                          Nu har jeg selv løst problemet - men hvorfor svarer Administratorerne ikke når man sender en besked via kontaktformen i bunden af skærmen ?
                          Efter lidt roden rundt fandt jeg ud af hvor rapporterne endte, men kan ikke finde én fra dig...?

                          I andre der har rapporteret et problem, vi tager rækken fra en ende af, og når omkring dem alle så snart så muligt...

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                            SÅ lykkedes det at rette trådoverskriften Men let var det ikke, som nævnt duede det ikke med Chrome, hverken på iPad´en eller PC´en. Jeg måtte bruge IE (som jeg ellers helst undgår...) --> Rediger indlæg --> Avanceret, før jeg fik lov.

                            Denne Avanceret-knap virkede i øvrigt ikke i Chrome. Er kompatibiliteten ift Chrome noget I vil kikke på?

                            edit: Og dog. Det ser ud som om jeg kun fik lov at ændre overskriften i det første indlæg i tråden. Det slår ikke rigtigt igennem i resten af tråden ?!??
                            Jeg bruger Chrome, og har ingen problemer. Hvilken version bruger du? 44% af alle herinde bruger Chrome, og har ikke hørt om nogen med problemer.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
                              Jeg bruger Chrome, og har ingen problemer. Hvilken version bruger du? 44% af alle herinde bruger Chrome, og har ikke hørt om nogen med problemer.
                              Nyeste version af Chrome på både iPad og PC. Men har lige checket igen, nu virker Avanceret-knappen som den skal, i hvert fald på PC´en . Det skal siges at jeg har været (er?) virusramt, har efter bedste evne ryddet op, så måske var det det, der spillede mig et puds forleden.

                              I hvert fald kan sagen falde for nu.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                                Nyeste version af Chrome på både iPad og PC. Men har lige checket igen, nu virker Avanceret-knappen som den skal, i hvert fald på PC´en . Det skal siges at jeg har været (er?) virusramt, har efter bedste evne ryddet op, så måske var det det, der spillede mig et puds forleden.

                                I hvert fald kan sagen falde for nu.
                                Chrome på iPad/iOS er jo bare Safari med et andet skin uden på :-) Så det er ikke ligesom Chrome på computeren (som dog i store dele også er som Safari, da Chrome er bygget på Apple's WebKit "motor" som Safari også bruger).

                                Jeg bruger også Chrome fast - så hvis der ikke er noget der virker på Chrome, skal jeg nok lægge ret hurtigt mærke til det :D

                                Comment

                                Working...
                                X