Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen – part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
    Desværre er der ikke serverplads sat af til billede-uploads :-) Derfor har jeg slået det helt fra, så den nu bare kommer op med at du kan skrive et link til billedet, som "i gamle dage".
    Det skal også nok gå alt sammen... Takker for responsen...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #92
      Hvordan sætter jeg et profilbillede ind? Jeg kan ikke lige finde funktionen.
      - Nicolai

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
        Hvordan sætter jeg et profilbillede ind? Jeg kan ikke lige finde funktionen.
        Oppe til højre er der en funktion der hedder "kontrolpanel". Der går du ind. Så ude til venstre er der en menu der hedder "my settings", hvor der er et punkt, hvor der står "profilbillede". Her kan du oploade dit billede.

        Husk at lave billedet om på din egen computer først, så det ikke er større end enten 64x64 pixels, eller 10kb.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Oppe til højre er der en funktion der hedder "kontrolpanel". Der går du ind. Så ude til venstre er der en menu der hedder "my settings", hvor der er et punkt, hvor der står "profilbillede". Her kan du oploade dit billede.

          Husk at lave billedet om på din egen computer først, så det ikke er større end enten 64x64 pixels, eller 10kb.
          Tak. Hvordan laver jeg så et billede om, så det passer til de krav?
          - Nicolai

          Comment


            #95
            Jeg har ikke lige kunne finde det, men er der en forklaring på, at Forum kører i GMT+2?

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
              Tak. Hvordan laver jeg så et billede om, så det passer til de krav?
              Du burde have et program der hedder "microsoft office picture manager" på din computer. Åben billedet i det program. Vælg "rediger billede". Ude til højre kommer der så¨en menu. Et af punkterne i menuen er "tilpas størrelse". Gør billedet mindre, til det er under 10 kb, eller 64x64 px, hvad der nu kommer først.

              Medmindre du har en Mac. Så aner jeg ikke hvordan jeg hjælper dig
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #97
                HJÆLP!

                Jeg kan ikke skifte til flad visning!
                Da det nye forum kom skyndte jeg mig at skifte til trådvisning, da det var det jeg havde været vant til (og glad for) tidligere. Men jeg synes, at det fungerer ret dårligt i det nye forum, da det er enormt uoverskueligt. Derfor vil jeg gerne skifte tilbage til flad visning, men det kan jeg ikke

                Når jeg går ind i en tråd og trykker flad visning går det egentlig fint og jeg får flad visning. Men lige så snart jeg går til en anden side i tråden skifter jeg automatisk tilbage til trådvisning. Hvis jeg så her trykker flad visning får jeg igen flad visning, men bliver så samtidig sendt tilbage til side 1 i tråden. Jeg kan med andre ord ikke se andet end side 1 i en tråd med flad visning, da alle andre sider kommer til at være med trådvisning. Pænt irriterende!
                Den kan desuden ikke huske, at jeg har skiftet til flad visning, og når jeg går ind i et andet emne er den automatisk sat til trådvisning igen.
                Er det mig der gør noget forkert, eller er det en fejl i forummet?

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  HJÆLP!

                  Jeg kan ikke skifte til flad visning!
                  Da det nye forum kom skyndte jeg mig at skifte til trådvisning, da det var det jeg havde været vant til (og glad for) tidligere. Men jeg synes, at det fungerer ret dårligt i det nye forum, da det er enormt uoverskueligt. Derfor vil jeg gerne skifte tilbage til flad visning, men det kan jeg ikke

                  Når jeg går ind i en tråd og trykker flad visning går det egentlig fint og jeg får flad visning. Men lige så snart jeg går til en anden side i tråden skifter jeg automatisk tilbage til trådvisning. Hvis jeg så her trykker flad visning får jeg igen flad visning, men bliver så samtidig sendt tilbage til side 1 i tråden. Jeg kan med andre ord ikke se andet end side 1 i en tråd med flad visning, da alle andre sider kommer til at være med trådvisning. Pænt irriterende!
                  Den kan desuden ikke huske, at jeg har skiftet til flad visning, og når jeg går ind i et andet emne er den automatisk sat til trådvisning igen.
                  Er det mig der gør noget forkert, eller er det en fejl i forummet?
                  Prøv at gå ind på http://forum.ob.dk/profile.php?do=editoptions og under "Visningsmåde for indlæg" vælg "Linear - Ældste først"

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
                    Prøv at gå ind på http://forum.ob.dk/profile.php?do=editoptions og under "Visningsmåde for indlæg" vælg "Linear - Ældste først"
                    Det virker desværre ikke :(

                    Comment


                      Har lige et spørgsmål og en rettelse:

                      Hvordan opretter man en ny bruger? Skal hjælpe en ven.

                      "Emne værktøjer" er i ét ord. Ligesom "Forum værktøjer" også er det. Der er ingen grund til at have stavefejl, hvis det kan undgås.

                      Comment


                        Andre, der er irriteret over de der "pop up boxe" med uddrag af første indlæg i tråden, der kommer ud for hver tråd, når man kører musen henover? For mig så skygger de på irriterende vis for sidetallene.

                        Og ja, så ved tryk på F5 (eller update af siden) så er ulæste tråde ikke længere skrevet med fed overskrift.
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Andre, der er irriteret over de der "pop up boxe" med uddrag af første indlæg i tråden, der kommer ud for hver tråd, når man kører musen henover? For mig så skygger de på irriterende vis for sidetallene.

                          Og ja, så ved tryk på F5 (eller update af siden) så er ulæste tråde ikke længere skrevet med fed overskrift.
                          Den pop-up boks er din browser, der viser titel-elementet fra linket (som indeholder dele af tråden). Det er til RSS. Den burde kun komme frem hvis du holder 2-5 sekunder over linket - men kan du så ikke bare lade være med det? :-)

                          Ved F5 så har du jo været på siden (hvis du mener inde i selve tråden), og derved vil indlæggene jo blive markeret som læst.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
                            Den pop-up boks er din browser, der viser titel-elementet fra linket (som indeholder dele af tråden). Det er til RSS. Den burde kun komme frem hvis du holder 2-5 sekunder over linket - men kan du så ikke bare lade være med det? :-)

                            Ved F5 så har du jo været på siden (hvis du mener inde i selve tråden), og derved vil indlæggene jo blive markeret som læst.
                            Prøver lige igen med det med trådene:

                            Hvis jeg står på forum-forsiden og går ind i "Odense Boldklub", så er der nogle tråde, der står med "fed" - som i, at dem har jeg ikke læst (og det har jeg heller ikke). Hopper jeg så ud af "Odense Boldklub" og ind i fx. "Off Topic", for så senere at vende tilbage til "Odense Boldklub", så burde der stadig være fed trådoverskrift ved de tråde, jeg ikke læste sidst, jeg var inde i "Odense Boldklub". Det er bare ikke altid tilfældet - tværtimod så vises trådoverskrifterne nu som om, at jeg HAR læst trådene.

                            Uuuh...det blev lidt kringlet - håber, du forstod, trods alt? Det allermest kringlede ved det er, at det ikke er HVER gang, men kun nogle gange det sker - måske 1 ud af 5 gange. Noget i det leje...
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              Nu har jeg selv løst problemet - men hvorfor svarer Administratorerne ikke når man sender en besked via kontaktformen i bunden af skærmen ?

                              Comment


                                Har forum skiftet servere?

                                I hvert fald er det meget tydeligt, at linien slet ikke kan håndtere trafikken på kampdage - det står klart her på kampdag nummer 2 efter det nye forum. Det er EKSTREMT langsomt - tager op mod (og måske mere end) 30 sekunder at åbne en tråd eller skifte side...er det noget, der er under observation?
                                Mvh Kent

                                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                                Comment

                                Working...
                                X