Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dommer tække

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    Jyllands posten skriver det var korrekt at anullerede da keeperen åbentbart var ude i feltet.

    Edit: Hov de har så ikke fattet den kommer fra en brøndby fod....skidt dømt!!!
    der står på bold.dk at det var linievogteren der markerede off-siden, men dog intet om at Kenn H. rettede sig efter linjemanden eller han også fløjtede den 😳
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #32
      Er der nogen her med et dommerkort og/eller med indsigt i DBU's retningslinier for hvornår der skal dømmes offside; der kan forklare mig om Kenn Hansens bullshit i Onside omkring "deflection" er korrekt, eller om manden bare vil finde en undskyldning for, at hans team IGEN-IGEN lavede en fejl.

      Han sagde noget om, at fordi Ørnskov ved en "deflection" ved et uheld kom til at røre bolden sidst før den røg over til Bosga, så skulle der dømmes offside; og han gjorde det i henhold med nogle diffuse "retningslinier", som jeg personligt aldrig har hørt om.

      Mig bekendt så kan man ikke dømmes offside, når den sidste berøring kommer fra en modstander, men ifølge det som Kenn Hansen siger, så er der åbenbart undtagelser.

      Eller også kan han bare være fuld af lort.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Er der nogen her med et dommerkort og/eller med indsigt i DBU's retningslinier for hvornår der skal dømmes offside; der kan forklare mig om Kenn Hansens bullshit i Onside omkring "deflection" er korrekt, eller om manden bare vil finde en undskyldning for, at hans team IGEN-IGEN lavede en fejl.

        Han sagde noget om, at fordi Ørnskov ved en "deflection" ved et uheld kom til at røre bolden sidst før den røg over til Bosga, så skulle der dømmes offside; og han gjorde det i henhold med nogle diffuse "retningslinier", som jeg personligt aldrig har hørt om.

        Mig bekendt så kan man ikke dømmes offside, når den sidste berøring kommer fra en modstander, men ifølge det som Kenn Hansen siger, så er der åbenbart undtagelser.

        Eller også kan han bare være fuld af lort.

        MvH ChrisOB
        jeg har ikke dommerkort og har ligeledes heller aldrig hørt om den undtagelse. Jeg har ingen grund til at tro at Kenn H. står for åben skærm og finder på en forklaring som ikke er sandfærdig, så jeg tror der noget om snakken, men det virker godt nok som en gummiparagraf hvor dommerne har mulighed for "gemme" en fejlkendelse..

        Edit: slog lige ordet op å æ net

        deflect

        afbøje v. afværge, drej væk eller ophævet, afvige, ændre sno sig, skifte,
        Omstilling, genert, dreje, sidetrack; afværge: Den bane af en
        prik er afledt af tyngdekraften. Ved deflecting en smule til deres
        tilbage, lykkedes det dem at genvinde deres oprindelige kurs.


        og det giver jo ikke meget mening i fodbold sammenhæng
        Last edited by manner; 28-04-2014, 04:16.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          jeg har ikke dommerkort og har ligeledes heller aldrig hørt om den undtagelse. Jeg har ingen grund til at tro at Kenn H. står for åben skærm og finder på en forklaring som ikke er sandfærdig, så jeg tror der noget om snakken, men det virker godt nok som en gummiparagraf hvor dommerne har mulighed for "gemme" en fejlkendelse..

          Edit: slog lige ordet op å æ net

          deflect


          afbøje v. afværge, drej væk eller ophævet, afvige, ændre sno sig, skifte,
          Omstilling, genert, dreje, sidetrack; afværge: Den bane af en
          prik er afledt af tyngdekraften. Ved deflecting en smule til deres
          tilbage, lykkedes det dem at genvinde deres oprindelige kurs.


          og det giver jo ikke meget mening i fodbold sammenhæng
          Jeg har så talt med en person med et dommerkort; som har dømt mange kampe på et vist højt niveau, og han er ikke i tvivl om, at der var mål. For Ørnskov bliver ikke "ramt", bolden tager ikke en "deflection"; Ørnskov skubber den hen til Bosga, og derfor kan undtagelsen, som ganske rigtigt eksisterer, ikke bruges. Men det er ikke linievogterens ansvar at holde øje med det; det er dommeren. Kenn Hansen med stor fejlkendelse for 4. kamp i streg! Godt gået af Danmarks i UEFA-regi højest rangeret dommer...

          P.S. Personen jeg diskuterede den kendelse med er i øvrigt glødende Brøndby-fan, så man kan vist ikke påstå, at han er farvet i sin vurdering af den situation, som altså var en fejldom.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Jeg har så talt med en person med et dommerkort; som har dømt mange kampe på et vist højt niveau, og han er ikke i tvivl om, at der var mål. For Ørnskov bliver ikke "ramt", bolden tager ikke en "deflection"; Ørnskov skubber den hen til Bosga, og derfor kan undtagelsen, som ganske rigtigt eksisterer, ikke bruges. Men det er ikke linievogterens ansvar at holde øje med det; det er dommeren. Kenn Hansen med stor fejlkendelse for 4. kamp i streg! Godt gået af Danmarks i UEFA-regi højest rangeret dommer...

            P.S. Personen jeg diskuterede den kendelse med er i øvrigt glødende Brøndby-fan, så man kan vist ikke påstå, at han er farvet i sin vurdering af den situation, som altså var en fejldom.

            MvH ChrisOB
            så er den ged barberet. Godt arbejde 👌 og rystende svagt af Kenn Hansen
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #36
              Har du så fraregnet det point som blev hentet på udligningen til 2-2 mod SønderjyskE?

              Her var Kasper Larsen off-side da bolden blev forlænget og den blev strafbar da han efterfølgende har kropskontakt (og måske laver et frispark) på ham som header væk.

              Comment

              Working...
              X